Tinderin aikuiset naiset, kertokaa pari juttua
Täällä eronnut aikuinen mies, jolle Tinder on uusi ja hämmentävä kokemus. Ihmetyksen aiheita on useita, mutta laitetaan nyt joitakin:
- Ei näe tykkäyksiä. Ilmeisesti rajoitettu ilmaisversio käytössä. No miten silloin saa yhteyden kiinnostavaan ihmiseen? Ei perusversiollakaan pysty yksipuoliseen viestien lähettämiseen.
- Profiilissa vain jotain luontokuvia, tauluja, esineitä yms. Ei esittelytekstiä tai mitään kuvausta itsestä, luonteenpiirteistä tai muusta oleellisesta.
- Suuri osa kasvokuvista on voimakkasti muokattuja. Sitten voi olla yksi, jossa näkyy sama ihminen luomuna, ilman filttereitä. Joskus vaikea tunnistaa samaksi ihmiseksi.
- Varakkaan seuran etsiminen. Tai talonmiehen.
- Ei hae seksiseuraa, mutta haluaa tavata vain harvakseltaan joka toinen viikonloppu tms.
Oma profiilini ja habitukseni on ilmeisesti äärimmäisen tylsä ja tavallinen setämies, koska tykkäyksiä tulee tyyliin yksi viikossa. Ja siihen se sitten jääkin. Osaisipa edes tanssia niin voisi mennä old school lavatansseihin. Tinder vaikuttaa turhalta rahanmenolta. Tai ehkä osaatte kertoa tippejä, jolla saisi auringon joskus paistamaan risukasaankin. Uskon, että kahden kesken kahvilla tai kävelyllä tutustuen en olisi niin tylsä tyyppi kuin mitä Tinder saa minut uskomaan. Mutta se tapaaminen pitäisi ensin saada järjestymään.
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerro toki miten Tinderin algoritmi muokkaa, kun suomalaisessa kaupungissa käyttäjiä voi olla joitain kymmeniä tai satoja?"
Tinder toimii siten, että se ei näytä sinulle sovelluksessa niitä ihmisiä, joita se ei halua sinun näkevän. Esimerkiksi jos Turun kokoisessa kaupungissa on 500-1000 naista ja miehiä on 6000, niin miehenä et näy Tinderissä, kuin ihan pienelle osalle naisia, mikäli Tinder laittaa sinut matalimman "tason koriin".
Jos Turussa olisi 6000 miestä Tinderin käyttäjän, niin moniko nainen tuon joukon selaan läpi? Jotenkinhan nuo 6000 käyttäjää pitää jonoon järjestää. Miten itse järjestäisit jonon?
Juuri näin, olet asian ytimessä. Jos olet suosittu mies, niin
Oletko tehnyt feikkitiliä kauniin naisen kuvalla ja katsonut millaisia miehiä sinulle tarjottaisiin? Vai arvailetko vain miten pientä ihmistä huijattaisiin?
No tänään oon näkyny viidelle ihmiselle täs kotikadulla ja illalla sit näyn muutamalle enempi kun on menoa.
En kyllä yhtään tiiä minkätasosille tai mikä on mun tasoni ollu tai missä korissa oon ollu.
Tinderillä sentään näkyisin varmaan jopa koko pirkanmaalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerro toki miten Tinderin algoritmi muokkaa, kun suomalaisessa kaupungissa käyttäjiä voi olla joitain kymmeniä tai satoja?"
Tinder toimii siten, että se ei näytä sinulle sovelluksessa niitä ihmisiä, joita se ei halua sinun näkevän. Esimerkiksi jos Turun kokoisessa kaupungissa on 500-1000 naista ja miehiä on 6000, niin miehenä et näy Tinderissä, kuin ihan pienelle osalle naisia, mikäli Tinder laittaa sinut matalimman "tason koriin".
Jos Turussa olisi 6000 miestä Tinderin käyttäjän, niin moniko nainen tuon joukon selaan läpi? Jotenkinhan nuo 6000 käyttäjää pitää jonoon järjestää. Miten itse järjestäisit jonon?
Minulla ainakin tulee nimien mukaan usein. Yhtäkkiä kaikki miehet on matteja ja martteja. Sitten seuraavana päiv
Sanoinko että aakkosjärjestyksessä? En. Kerroin miten itse olen havainnut että se näyttää miehiä minulle. Samankaltaiset nimet toistuu aina peräkkäin ja sitten vaihtuu toiseen nimityhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Tinderissä toteudu sama perusidea kuin kaikissa sovelluksissa eli hyvin pieni joukko maksaa palvelusta ja todellisia valaita on harvassa. Suomen käyttäjämäärillä ei kauhean kummoista optimointia tehdä, kun parissa päivässä selaat oman alueen sopivan ikäiset käyttäjät läpi.
Mutta eikö ole jännä, miten joku näkee Helsingissä 2000 naista ja esimerkiksi minä tai joku muu vain 500, minkä jälkeen Tinder ilmoittaa, että uusia käyttäjiä ei löydy alueeltasi?
Oletko tehnyt vertailun samoilla hakukriteereillä ja asetuksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kai sun profiili kaikille voi mitenkään näkyäkään, kun siitähän riippuu täysin sen naisen asettamat kriteerit. Jos kriteerissä on hyvin tarkka etäisyysmääritys, niin ei kaikki turkulaiset naiset silloin tule. Eivätkä myöskään silloin, jos ikähaitari ei täsmää. Ja ihan turha kuvitella, että Turussa olisi 6000 miestä Tinderissä, jotka sopisi jokaisen
Minun mieheni löysi minut Tinderistä laittamatta euroakaan siihen sovellukseen. Ja ihan tasan tarkkaan niin ovat löytäneet muutkin. Se, että siitä joku maksaa, pitää tietysti Tinderin voimissaan.
"Oletko tehnyt feikkitiliä kauniin naisen kuvalla ja katsonut millaisia miehiä sinulle tarjottaisiin? Vai arvailetko vain miten pientä ihmistä huijattaisiin?"
Puhdasta arvailua, koska kukaan ei tiedä, miten se homma oikeasti ja kirjaimellisesti toimii. Pelkkä kaunis nainen ei ole todiste siitä, että kaunis nainen on automaattisesti ylimmässä tasoluokituksessa. Mutta voisi kuvitella, että kauneus ja komeus ovat hyvin ratkaisevia tekijöitä, kun valtavia ihmismassoja laitetaan paremmuusjärjestykseen. Esimerkiksi Los Angelesissa voi olla 500 000 miestä ja sekin on alakanttiin. Siitä huolimatta Los Angelesissa naisilla ei ole yhtään helpompaa löytää miehiä Tinderistä. Siellä itketään samalla tavalla pariutumisen vaikeudesta, kuin Pihtiputaallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Tinderissä toteudu sama perusidea kuin kaikissa sovelluksissa eli hyvin pieni joukko maksaa palvelusta ja todellisia valaita on harvassa. Suomen käyttäjämäärillä ei kauhean kummoista optimointia tehdä, kun parissa päivässä selaat oman alueen sopivan ikäiset käyttäjät läpi.
Mutta eikö ole jännä, miten joku näkee Helsingissä 2000 naista ja esimerkiksi minä tai joku muu vain 500, minkä jälkeen Tinder ilmoittaa, että uusia käyttäjiä ei löydy alueeltasi?
En usko tuohon väittämääsi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kai sun profiili kaikille voi mitenkään näkyäkään, kun siitähän riippuu täysin sen naisen asettamat kriteerit. Jos kriteerissä on hyvin tarkka etäisyysmääritys, niin ei kaikki turkulaiset naiset silloin tule. Eivätkä myöskään silloin, jos ikähaitari ei täsmää. Ja ihan turha kuvitella, että Turussa o
Ja tämä on se tarina, mitä Tinder haluaa sinun nimenomaan jakavan eteenpäin. Sama, kuin uhkapeliyhtiöt: tämäkin voitti meiltä miljoona euroa, miksi et sinäkin kokeilisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun uskomuksesi on, että upporikas deittailun ykkössovellus pyörii tuurilla? Eli ihan sattuman varaisesti tehdään rahaa ja jotkut vaan pariutuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin tulee nimien mukaan usein. Yhtäkkiä kaikki mi
Ja olet sovelluksessa edelleen? Oletko pohtinut, miksi olet siellä edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Havaintosi eivät mitenkään rajoitu pelkkiin naisiin.
Ylipäänsä perusohjeita tinderöintiin.
- tykkää niistä profiileista, joista aidosti kiinnostut
- huolehdi, että omassa profiilissasi on monipuoliset ja hyvät kuvat itsestäsi
- huolehdi, että omassa profiilissasi kuvailet itseäsi ja millaista suhdetta haet
- älä listaa mitä et halua
- lue huolella muiden profiili ja valitse oletko kiinnostunut vai et
Jos olet yli 40v mies, älä laita naisen alaikärajaksi 18v. Se on helvetin pervoa, että setämies haluaa naisen, jonka menneisyydessä on pelkkä lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun uskomuksesi on, että upporikas deittailun ykkössovellus pyörii tuurilla? Eli ihan sattuman varaisesti tehdään rahaa ja jotkut vaan pariutuvat?
Kyllä varmaan miehet siitä enemmän maksavat kuin naiset. Mutta kyllä se sattumanvaraisuus on deittailussa niin Tinderissä kuin muuallakin. Et voi ennen saada kumppania, jollet etsi ja tutustu ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havaintosi eivät mitenkään rajoitu pelkkiin naisiin.
Ylipäänsä perusohjeita tinderöintiin.
- tykkää niistä profiileista, joista aidosti kiinnostut
- huolehdi, että omassa profiilissasi on monipuoliset ja hyvät kuvat itsestäsi
- huolehdi, että omassa profiilissasi kuvailet itseäsi ja millaista suhdetta haet
- älä listaa mitä et halua
- lue huolella muiden profiili ja valitse oletko kiinnostunut vai et
Jos olet yli 40v mies, älä laita naisen alaikärajaksi 18v. Se on helvetin pervoa, että setämies haluaa naisen, jonka menneisyydessä on pelkkä lapsuus.
Mihin sen alaikärajan saa laittaa? Missä vaiheessa nainen on aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder Gold maksaa eri hinnan eri käyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei ole sattumanvaraista, kenet sinä Tinderissä saat nähdä. Miehiä on palvelussa huomattavasti enemmän, kuin naisia, kuten kuuluukin. Profiilit laitetaan järjestykseen ja parhaat naiset saavat nähdä vain tietyt miehet. Se, miten Tinder arvioi nämä parhaat naiset ja miehet, on arvailujen varassa. Ulkonäkö tietysti on ihan kärkiasia, mutta toinen kysymys onkin, miten ne kauniit ihmiset saadaan pysymään palvelussa ilman, että he löytävät ketään ja jatkavat sovelluksen käyttöä.
Miesten täytyy ymmärtää osata myydä omaa itseänsä. Et sä voi jäädä odottamaan josko joku ajaisi trailerilla pihaan. Mikäli jatkuvasti irvistelet pihamaalle ajaville ostajille pysyt sinkkuna. Etkä edelleenkään voi heti odottaa pääseväsi viiden tähden tallille. Joudut aloittamaan pihattopaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Miesten täytyy ymmärtää osata myydä omaa itseänsä. Et sä voi jäädä odottamaan josko joku ajaisi trailerilla pihaan. Mikäli jatkuvasti irvistelet pihamaalle ajaville ostajille pysyt sinkkuna. Etkä edelleenkään voi heti odottaa pääseväsi viiden tähden tallille. Joudut aloittamaan pihattopaikalta.
Miesten ei tarvitse osata myydä mitään, kun "puutarha" on kunnossa. Naiset kyllä tulevat automaattisesti, kun paketti on valmis. Siihen ei tarvita Tindereitä, eikä myymisiä missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun uskomuksesi on, että upporikas deittailun ykkössovellus pyörii tuurilla? Eli ihan sattuman varaisesti tehdään ra
No en minä (eikä kukaan normaali muukaan) tarvitse niitä profiileja ja matcheja paljoa kerrallaan. Sehän on hyvä, että ehtii rauhassa tutustua ihmisiin. Kun sehän siinä se pointti on, eikä se, että kuinka paljon ihmisiä sinä näet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun uskomuksesi on, että upporikas deittailun ykkössovellus pyörii
No kauanko olit sovelluksessa, ennen kuin löysit etsimäsi? Ja menikö niin, että heti ensimmäisistä mätseistä löytyi se paras?