Tinderin aikuiset naiset, kertokaa pari juttua
Täällä eronnut aikuinen mies, jolle Tinder on uusi ja hämmentävä kokemus. Ihmetyksen aiheita on useita, mutta laitetaan nyt joitakin:
- Ei näe tykkäyksiä. Ilmeisesti rajoitettu ilmaisversio käytössä. No miten silloin saa yhteyden kiinnostavaan ihmiseen? Ei perusversiollakaan pysty yksipuoliseen viestien lähettämiseen.
- Profiilissa vain jotain luontokuvia, tauluja, esineitä yms. Ei esittelytekstiä tai mitään kuvausta itsestä, luonteenpiirteistä tai muusta oleellisesta.
- Suuri osa kasvokuvista on voimakkasti muokattuja. Sitten voi olla yksi, jossa näkyy sama ihminen luomuna, ilman filttereitä. Joskus vaikea tunnistaa samaksi ihmiseksi.
- Varakkaan seuran etsiminen. Tai talonmiehen.
- Ei hae seksiseuraa, mutta haluaa tavata vain harvakseltaan joka toinen viikonloppu tms.
Oma profiilini ja habitukseni on ilmeisesti äärimmäisen tylsä ja tavallinen setämies, koska tykkäyksiä tulee tyyliin yksi viikossa. Ja siihen se sitten jääkin. Osaisipa edes tanssia niin voisi mennä old school lavatansseihin. Tinder vaikuttaa turhalta rahanmenolta. Tai ehkä osaatte kertoa tippejä, jolla saisi auringon joskus paistamaan risukasaankin. Uskon, että kahden kesken kahvilla tai kävelyllä tutustuen en olisi niin tylsä tyyppi kuin mitä Tinder saa minut uskomaan. Mutta se tapaaminen pitäisi ensin saada järjestymään.
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tyhmää miestä kukaan halua, eikä rumaa.
En ole kumpaakaan, mutta koska en erinäisistä syistä laita profiiliini sellaista kasvokuvaa, josta minut tutut ihmiset tunnistaisivat, niin homma on ilmeisesti yhtä tyhjän kanssa. Ja em.ei johdu siitä, ettäolisin varattu mies pettämässä omaa puolisoaan.
Tottakai se on ihan yhtä tyhjän kanssa ilman kuvaa. Ja miksi tutut ei saa tunnistaa? Siitä saa kyllä rajattua sen niin ettei omille puhelimesta löytyville kontakteille näytetä profiilia. En kuitenkaan oikein ymmärrä mikä siinä on niin kamalaa jos tutut näkee. Silloinhan ne tutut itsekkin on siellä kamalassa tinderissä. Yleensä vain varattujen tarvitsee välittää. Ehkä kaipaisit vähän vain rohkeutta?
En tiedä. Minua jotenkin vähän hävettää olla koko Tinderissä. Enkö muka muuten onnistu läytämään itselleni uutta kumppania? Palkkatyöni ja vapaaehtoishommien kautta tunnen melko paljon ihmisiä ja Tinderissä on tullut vastaan monta tuntemaani tai ainakin naamatuttua naista. En silti halua mitään juttua työkavereiden tai naapurin eronneiden rouvien kanssa. Minussa vaan on sellainen sisäinen jarru ainakin vielä tässä vaiheessa. Helpompaa olisi teettää ja laittaa ylleen T-paita, jossa lukee "Hei, minäkin olen Tinderissä. Jos olemus miellyttää, niin pyydä kahvilaan juttusille ." Ja lähteä kaupungille kuuntelemaan herjoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä tarkoittaa "En tiedä vielä"? Suhteen toivossa olevat ymmärrän kyllä. Tai puhtaasti uusia kavereita hakevat. Mutta jos ei itsekään tiedä, niin eikö silloin ole aika eksyksissä?
Ap
Itselläni oli viimeisellä kerralla tuo. Olin ollut Tinderissä aiemminkin ja tiesin kuinka turhaa se omalla kohdallani oli aiemmin ollut. Lähinnä ajattelinkin että jos saisi edes vähän piristystä päivään joskus, jos puhelin välillä piippaisi viestin merkeissä. No, tällä kertaa ehdin olla Tinderissä kolme päivää kun mätsäsin elämäni rakkauden kanssa. En sitä toki vielä heti silloin tiennyt vaikka aika nopeasti aloinkin aavistaa.
Minusta sieltä puuttuu paras vaihtoehto. Jos siellä olisi ollut vaihtoehto "Rakkautta" olisin valinnut sen, sekuntiakaan miettimättä. Suhteen - lyhyen tai pitkän - etsiminen ei tuntunut itsestäni miltään itseisarvolta. Halusin aina löytää rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan sivusta, hakee bd
No en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kumpaakaan, mutta koska en erinäisistä syistä laita profiiliini sellaista kasvokuvaa, josta minut tutut ihmiset tunnistaisivat, niin homma on ilmeisesti yhtä tyhjän kanssa. Ja em.ei johdu siitä, ettäolisin varattu mies pettämässä omaa puolisoaan.
Tottakai se on ihan yhtä tyhjän kanssa ilman kuvaa. Ja miksi tutut ei saa tunnistaa? Siitä saa kyllä rajattua sen niin ettei omille puhelimesta löytyville kontakteille näytetä profiilia. En kuitenkaan oikein ymmärrä mikä siinä on niin kamalaa jos tutut näkee. Silloinhan ne tutut itsekkin on siellä kamalassa tinderissä. Yleensä vain varattujen tarvitsee välittää. Ehkä kaipaisit vähän vain rohkeutta?
En tiedä. Minua jotenkin
Ei minua ainakaan hävetä olla Tinderissä. Jos joku ajattelee minusta että "eikö hän pysty löytämään kumppania muuta kautta", niin ei se minua haittaa.
Ja totuushan on, että en minä pystykään :D enkä kyllä pysty näköjään kumppania myöskään Tinderistä löytämään.
N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minua jotenkin
Ehkä et ole vielä ylipäätään valmis tutustumaan uusiin ihmisiin? Ei sun tarvitse olla Tinderissä (eikä missään muuallakaan apeissa), jos tuntuu vaikealta. Anna mielesi rauhoittua ja sitten, kun aika on oikea, panosta siihen Tinder-profiiliin oikeasti kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten harrastuksista saa hyviä kuvia jos kaikki harrastukset ovat yksilöharrasruksia tai sisätiloissa tapahtuvia (esim. videopelaaminen, television katselu, anime, tietokoneet, itsetyydytys)?
No mitäpä jos hankkisit oikeita harrastuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minua jotenkin
Kuvattomat on tindereissä ym ilman vaimon/miehen lupaa. Ei tulisi mieleenkään viestitellä sellaisen kanssa joka ei ole laittanut kuvaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä tarkoittaa "En tiedä vielä"? Suhteen toivossa olevat ymmärrän kyllä. Tai puhtaasti uusia kavereita hakevat. Mutta jos ei itsekään tiedä, niin eikö silloin ole aika eksyksissä?
Ap
Itselläni oli viimeisellä kerralla tuo. Olin ollut Tinderissä aiemminkin ja tiesin kuinka turhaa se omalla kohdallani oli aiemmin ollut. Lähinnä ajattelinkin että jos saisi edes vähän piristystä päivään joskus, jos puhelin välillä piippaisi viestin merkeissä. No, tällä kertaa ehdin olla Tinderissä kolme päivää kun mätsäsin elämäni rakkauden kanssa. En sitä toki vielä heti silloin tiennyt vaikka aika nopeasti aloinkin aavistaa.
Minusta sieltä puuttuu paras vaihtoehto. Jos siellä olisi ollut vaihtoehto "Rakkautta" olisin valinnut sen, sekuntiakaan miettimättä. Suhteen - lyhyen tai pitkän - etsiminen ei tuntunut itsestäni miltään itseisarvolta. Halusin ai
Sama, rakkautta kaipaan. Ei sen suhdemuodolla alkuun ole väliä. Valitettavasti kaikki miehet ei oikein ymmärrä edes sanaa rakkaus. Joillekkin sekin tarkoittaa vain seksiä ja puhuvat yhdenillanjutuistakin rakasteluna. Tämä ehkä on mielestäni yksi tuollaisen tekstipohjaisen tutustumisen suurimmista ongelmista. Jotenkin ei puhuta edes samaa kieltä, kun eri sanoilla on ihmisille niin eri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että hakee pitkää parisuhdetta, ei tarkoita, että pitäisi muuttaa heti yhteen, olla tiiviisti yhdessä 24/7, tai että olisi aja....
Nää on niin tulkinnanvaraisia. Minulle pitkästä parisuhteesta tulee helposti mieleen isäpuoli lapsille ja nopea muutto yhteiseen kotiin. Siis siinä vaiheessa, kun ei olla vielä edes ensimmäistä kertaa tavattu.
Mutta kiitos vinkistä, käyn muuttamassa kohdan profiilin asetuksiin.
"Näihin kyllä kannattaa etsiä seuraa varmaan jostain alan tapahtumista. Täytyisi olla aivan itsetuhoinen että tinderistä lähtisi jonkun mukaan, joka haluaa sitoa tai kuristaa tms. Tuskin noihin paljon naiset uskaltaa vastata, vaikka tykkäisivätkin jostain tuollaisista leikeistä."
Itse en kuulu kohderyhmään mutta kyllä noiden kohdalla on tullut mietittyä, että aika kyllästynyt elämäänsä saa olla jos noihin vastaa. Joistakin tulee tosi karmivat vibat. Mistä sitä tietää mikä sarjamurhaaja tai sellaiseksi haluava siellä on etsimässä uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minua jotenkin vähän hävettää olla koko Tinderissä. Enkö muka muuten onnistu läytämään itselleni uutta kumppania? Palkkatyöni ja vapaaehtoishommien kautta tunnen melko paljon ihmisiä ja Tinderissä on tullut vastaan monta tuntemaani tai ainakin naamatuttua naista. En silti halua mitään juttua työkavereiden tai naapurin eronneiden rouvien kanssa. Minussa vaan on sellainen sisäinen jarru ainakin vielä tässä vaiheessa. Helpompaa olisi teettää ja laittaa ylleen T-paita, jossa lukee "Hei, minäkin olen Tinderissä. Jos olemus miellyttää, niin pyydä kahvilaan juttusille ." Ja lähteä kaupungille kuuntelemaan herjoja.
Ap
Samalta se tuntuu kaikista aikuisista. Jokainen meistä kohtaisi elämänsä rakkauden mielummin helposti jossain livenä, niin kuin nuorena. Meillä kellään ei vaan ole enää sellaista elämää, että tavattaisiin jatkuvasti uusia vapaita ihmisiä, kuten silloin. Ja minusta ne tutut on tavallaan potentiaalisia. Vaikka ne itsessään ei olisi kiinnostavia, niillä saattaa olla kiinnostavia kavereita, joille vinkkaavat sinusta. Ja puolitutut on Tinderin helpoiten lähestyttäviä ihmisiä. Niistä vähän jo tietää että ei ole ihan sekopää, ja voi olla yhdistäviä juttuja mistä helppo jutella. Itse en kyllä ole moneenkaan törmännyt.
146, todellakin olen valmis. Pitkä parisuhde ja exän kontrollointi näivetti niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Meni harrastukset, kaverit ja lopulta erossa rahatkin. Lemmikeistä on apua ettei sentään tarvitse huonekasveille jutella, mutta todellakin kaipaan koko palettia. Rakkautta, ystävyyttä, yhdessäoloa, kavereita, yhteistä tekemistä ja paljon muutakin.
En vain koe sitä luontevaksi, että tehdään "parisuhdehakemus" ja toivotaan että tulee kutsu haastatteluun ja psykologisiin testeihin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä kyllä eri mieltä. Tinder ei ole yhtään sen huonompi vaihtoehto kuin mikään muukaan. Ihan samat ihmiset ovat IRL kuin Tinderissäkin. Minulle on itse asiassa aina ollut parempi ensin kirjoitella ja sitten vasta nähdä, jopa silloin nuorena 18-vuotiaana. Ja kyllä, silloinkin löytyi sopiva kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minua jotenkin
Kuulostaa kyllä että et ole vielä valmis radalle.
Tinderissä tulee naisille ihan liikaa tykkäyksiä.
Kun joka päivä tulee tuhat tykkäystä, niin ymmärtää, että miehet ei edes lue naisten profiilitekstejä, vaan he lähettävät tykkäyksiä joka ikiselle naiselle kalastellessaan matcheja.
Näiden lukemattomien kalastelumatchien seurauksena tulevat lukemattomat huonot treffit todistavat viimeistään, että Tinderin kautta löytää vain paskoja miehiä.
Joten naiset muuttuvat entistä krantummiksi, eivätkä tykkää enää kuin niistä aivan täydellisistä miehistä, jotka muutenkin saavat kaikki tykkäykset Tinderissä. Ja profiiliin saatetaan sitten laittaa entistä kovempia vaatimuslistoja juuri siksi, että pääsisi eroon niistä miesten epätoivoisista kalastelutykkäyksistä.
Muuten yksi ärsyttävimmistä piirteistä miesten profiileissa on hyvin yleinen ja aina sama: harrastuslistat. Siis etsittekö treffiseuraa vai harrastuskaveria? Kertoisitte ennemmin siitä, minkälaista suhdetta etsitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että hakee pitkää parisuhdetta, ei tarkoita, että pitäisi muuttaa heti yhteen, olla tiiviisti yhdessä 24/7, tai että olisi aja....
Nää on niin tulkinnanvaraisia. Minulle pitkästä parisuhteesta tulee helposti mieleen isäpuoli lapsille ja nopea muutto yhteiseen kotiin. Siis siinä vaiheessa, kun ei olla vielä edes ensimmäistä kertaa tavattu.
Mutta kiitos vinkistä, käyn muuttamassa kohdan profiilin asetuksiin.
Ei kannata OLETTAA mitään. Ja se on syytä muistaa, että melkeinpä jokaiselle pitkä parisuhde tarkoittaa HIUKAN eri asioita. Keskustelemalla, kysymällä, avaamalla omia ajatuksiaan voi sitten tarkentaa - treffeille on hyvä lähtökohta, että haetaan samansuuntaista juttua, ja siellä voi sitten puhua tarkemmin, mitä se kummallekin tarkoittaa.
Itse olen kahden teinin äiti enkä halua uusperhettä, yhteenmuuttoa, mitään 24/7-suhdetta - tosin tähän vaikuttaa moni muukin asia kuin lapset, esim. työni, harrastukseni, oman ajan tarve. Olen silti halukas panostamaan suhteeseen ja syventämään sitä, ja haen oikeasti samanhenkistä ihmistä, jonka kanssa natsaa niin henkisesti kuin seksuaalisesti. Järjestän kumppanille aikaa. Ja arvostan sitä, että hänellä on muutakin elämää. Sitten taas yksi ystäväni alkoi seurustella keväällä ja on käytännössä ollut 24/7 yhdessä reilun kuukauden tapaamisen jälkeen ja suunnittelee yhteenmuuttoa jo nyt. Me ihmiset olemme niin erilaisia. Mutta olettaa ei kannata, eikä varsinkaan kannata tehdäö oletuksia minkään kauhuskenaarion perusteella.
Vierailija kirjoitti:
146, todellakin olen valmis. Pitkä parisuhde ja exän kontrollointi näivetti niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Meni harrastukset, kaverit ja lopulta erossa rahatkin. Lemmikeistä on apua ettei sentään tarvitse huonekasveille jutella, mutta todellakin kaipaan koko palettia. Rakkautta, ystävyyttä, yhdessäoloa, kavereita, yhteistä tekemistä ja paljon muutakin.
En vain koe sitä luontevaksi, että tehdään "parisuhdehakemus" ja toivotaan että tulee kutsu haastatteluun ja psykologisiin testeihin ;)
Joo, olet siinä oikeassa sitä voidaan verrata työhakemukseen. Molemmissa tapauksissa sun täytyy panostaa siihen aikaa. Mutta mitä sitten, jos lopputulos on se, että saat sen työpaikan tai naisen, jonka haluat.
Kiitos 157! Laitan korvan taakse. Minulla tosiaan on taipumuksena tehdä liikaa oletuksia. Ammattitauti varmaan.
Ap, minusta sinun kannattaisi oikeasti mennä vaikka tanssikurssille ja sinne lavatansseihin, jos se yhtään kiinnostaa. Tiedän monia naisia, jotka mielellään ottaisivat tanssivan miehen ja sieltä on moni kumppaninkin löytänyt. Lisäksi ne naiset, jotka oikeasti menevät tanssimaan, ottavat rohkeasti kontaktia ja tanssivat mielellään osaavan kumppanin kanssa, joten siinä olisi saumaa miehille, jotka tällaista seuraa etsivät.
Kyllä sen oppii niin kuin minkä taidon tahansa, eikä tarvitse mikään mestari olla, että pääsee jo alkuun.
Tinderissä en itse ole, mutta suosittelen samaa kuin moni muukin edellä - tykkää vain niistä, joista tykkäät oikeasti ja muista että siinä on algoritmi, jonka todellinen tarkoitus on tuoda rahaa tekijälle, ei löytää kumppania yksinäisille. Bisnestä se on ja käyttäjät ovat siinä toissijaisia; niin kuin uhkapeleissäkin, talo voittaa aina.
Näin juuri. Veikkaan, että kyse voi olla jostain aloittelijan osaamattomuudesta - kun ei Tinder ole tuttu, ei oikein ymmärrä sitä. En itsekään ole ollut Tinderissä ja tuskin osaisin siellä kaikkea.