Miksi aina kun koen vahvaa fyysistä vetovoimaa, tulen särkemään sydämeni?
Olen elämässäni neljä kertaa ihastunut niin, että keho reagoi vahvasti toisen lähellä, jalkoja heikottaa suudellessa, sydän hakkaa... ja joka kerta kaikki on ollut vain harhaa.
Ensimmäinen oli nuorena, ja hän halusi vain seksiä silloin kun kavereiltaan kerkesi käymään. Muutaman vuoden päästä kuitenkin leperteli kuinka minä olen se jota ei koskaan unohda jne.... mutta kuitenkaan ei sanallakaan vihjannut että haluaisi olla kanssani.
Toisen kanssa seurustelin muutaman kuukauden, ja se oli ihan hirveää aikaa, hän manipuloi ja valehteli, sekä minulle että minusta muille. Lopetin suhteen eikä vetovoimaakaan tuntunut loppuvaiheessa, vain kuvotus.
Kolmas oli nettitreffituttavuus, jonka kanssa vietettiin yksi yö.
Neljäs oli +30v ja hän muotoili asian jotenkin niin, että elämäntilanteemme ovat niin erilaiset, ettei kannata yrittää.
Muuten kyllä vientiä olisi, joten kannattaako jäädä odottelemaan "sitä tunnetta", vai uskoa nyt suosiolla että se on joku oman kehon sairas tapa kiintyä mahdottomaan?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mikä vetovoiman tekee? Onko se katse, ääni, kiusoittelu, mikä?
Jotkut ihmiset ovat häpeilemättömiä. Jos ei ole itse varma flirttailija ja lähestyjä, niin häpeilemättömyys voi sekoittua aitoon mielenkiintoon.
Millaisia naisten ja miesten välisiä suhteita todistit nuoruudessasi?
Katse tekee vetovoiman alkuun. Maaginen vahva vetovoima kahden samoin tuntevan ihmisen välillä on kuin sähköä. Sellaista ei montaa kertaa elämässään tunne. Kiusoittelu taas on vetovoiman vastakohta, täydellinen turn off.
Vierailija kirjoitti:
Joku lapsuuden trauma, jota toistat? Luin kerran, että jos joku sytyttää ihan nopeasti ja hulluna, niin se ei ole aitoa, vaan tuollainen traumasuhde, joka on omien korvien välissä. Ainakin minulla pitänyt paikkansa.
Ehkä osittain, mutta luulen siinä olevan jotakin muutakin. Kaikki ei vain taida olla selitettävissä, on vain tunteet.
Mitä saat tuollaisesta hetkellisestä ihastumisesta? Kyllä sitä vetovoimaa voi olla pitkässäkin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Joku lapsuuden trauma, jota toistat? Luin kerran, että jos joku sytyttää ihan nopeasti ja hulluna, niin se ei ole aitoa, vaan tuollainen traumasuhde, joka on omien korvien välissä. Ainakin minulla pitänyt paikkansa.
Tätä olen miettinyt, mutta tosiaan en saa kiinni että mikä, ja kun kahdessa tapauksessa ei ole toinen ehtinyt liikahtaakkaa ennen tunnetta. Fyysisesti kaikki ovat olleet aika erilaisia, eivätkä mitenkään isäni näköisiä tms 😀
Vierailija kirjoitti:
Miten vahva fyysinen vetovoima korreloi sydämen särkymisen kanssa? Eikö aina kun harrastaa seksiä ole aika vahvaa fyysistä vetovoimaa?
Ei ole. Valitettavasti.
Koska ihastut ainoastaan hyvännäköisiin pelimiehiin joilla on 20 muuta panopatjaa pyörityksessä. He kun voivat. Voi voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vahva fyysinen vetovoima korreloi sydämen särkymisen kanssa? Eikö aina kun harrastaa seksiä ole aika vahvaa fyysistä vetovoimaa?
Ei ole. Valitettavasti.
Sanoinkin AIKA vahvaa, se sana kattaa aika paljon.
Fyysinen vetovoima usein sekoitetaan ihastumiseen ja rakkauteen. Upein tilanne on kun nämä kaikki kohtaavat ja se on harvinaista. JA seksiähän voi harrastaa ilman mitään oikeita tunteita. Silloin vain fyysisyys on läsnä.
Minullakin nämä on olleet traumasuhteita. Isäni on työnarkomaani ja olen kokemut tulevani hylätyksi. Tuollaisen jalat alta tunteen olen kokenut 3 kertaa. Alkoholistin, narsistin ja työnarkomaanin kanssa. En siis enää lähde tuollaisiin, vasn etenen rauhassa ja etsin arvomaailmalta samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Valitettavasti.
Sanoinkin AIKA vahvaa, se sana kattaa aika paljon.
Jännää saivartelua. Ei siinä, anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin nämä on olleet traumasuhteita. Isäni on työnarkomaani ja olen kokemut tulevani hylätyksi. Tuollaisen jalat alta tunteen olen kokenut 3 kertaa. Alkoholistin, narsistin ja työnarkomaanin kanssa. En siis enää lähde tuollaisiin, vasn etenen rauhassa ja etsin arvomaailmalta samanlaista.
Eli omien ja muiden kokemusten perusteella, nyt pitäisi sitten saada vain kiinni että mitä traumaa tässä nyt sydänparka yrittää korjata huonolla menestyksellä, ja ennen kaikkea JUOSTA, jos vielä sattuu kohdalle yhtä vahvoja ja nopeita tunteita.
Itsellä taitaa myös olla aika vahvana tuo hylätyksi tuleminen, ja lasten isän kanssa ollut pitkä suhde tätä vahvisti, lähti kirjaimellisesti aina pois kun olisin eniten tarvinnut ja eleli vahvasti omaa elämäänsä ottamatta muita huomioon muulloin kuin itselle sopivina hetkinä.
Mutta MISTÄ IHMEESTÄ keho sen tunnistaa jo ensisilmäyksellä? Että nyt on väärä ihminen, nyt pudotaan täysillä? Yhtä näistä en edes ehtinyt katsoa silmiin, tätä ihan ensimmäistä, oli yhteisessä kaveriporukassa ja sattumalta liityin takaapäin seuraan ja istuin viereen ja se oli siinä. Tosin kyllä hänkin jotain silloin tunsi, otti melkein heti kainaloon ja siinä sitten hanisteltiin loppuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli omien ja muiden kokemusten perusteella, nyt pitäisi sitten saada vain kiinni että mitä traumaa tässä nyt sydänparka yrittää korjata huonolla menestyksellä, ja ennen kaikkea JUOSTA, jos vielä sattuu kohdalle yhtä vahvoja ja nopeita tunteita.
Itsellä taitaa myös olla aika vahvana tuo hylätyksi tuleminen, ja lasten isän kanssa ollut pitkä suhde tätä vahvisti, lähti kirjaimellisesti aina pois kun olisin eniten tarvinnut ja eleli vahvasti omaa elämäänsä ottamatta muita huomioon muulloin kuin itselle sopivina hetkinä.
Mutta MISTÄ IHMEESTÄ keho sen tunnist
Itse uskon siihen, että olemme oppimassa täällä. Ehkä olet tarvinnut tiettyjä kokemuksia, saadaksesi mietittävää? Kehittyä ihmisenä, on rankkaa touhua.
En ole kokenut tuollaista, mutta yksi tapaus, jonka kanssa kohtasimme sattumalta, on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Koimme keskustelussa syvää henkistä yhteyttä. Lisäksi oli vahvaa fyysistä vetovoimaa. Hän opetti minut suutelemaan, mutta emme menneet sen pidemmälle. Hänen jälkeen en ole kokenut vastaavaa yhteyttä kenenkään kanssa, enkä ole halunnut etsiäkään sellaista. En ole halunnut mitään satunnaisia miesjuttuja enää koskaan hänen jälkeen. Hänelle kerroin, etten halua mitään suhdetta hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihastut ainoastaan hyvännäköisiin pelimiehiin joilla on 20 muuta panopatjaa pyörityksessä. He kun voivat. Voi voi
Mä olen hyvännäköinen pelinainen ja muhun on ollut todella moni mies ihastunut. Tuntevat suorastaan maagista vetovoimaa. Mulle se on vaan peliä ja leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hyvännäköinen pelinainen ja muhun on ollut todella moni mies ihastunut. Tuntevat suorastaan maagista vetovoimaa. Mulle se on vaan peliä ja leikkiä.
Jaahas ja siinä taas naista feikkaava mies. Ei tarvii vastata, tiedän mitä vastaisit.
Se oli vaan niin kaunista, että halusin jättää sen siihen. Jotenkin se muutti minut niin, etten halunnut enää koskaan tutustua ja treffailla monia miehiä. Tosin olin niin nuori, että olin ehtinyt tapailla vain muutamaa miestä ennen häntä.
Sinulla taitaa AP mennä sekaisin ahdistuksen/pelon tunne ja ihastumisen/innostuksen tunne. Ne ovat hyvin lähellä toisiaan ja moni sekoittaa ne keskenään. Sitä jännitystä ja vatsanvääntelyä opitaan etsimään rakkaussuhteista mutta oikeasti nuo tunteet johtuvat siitä että tiedät itsekin (alitajuisesti) että jotain on pielessä. Pelkäät.
Oletko tutustunut kiintymyssuhdeteoriaan? Turvattomasti kiintyneillä ihmisillä on tällainen kaavamainen tapa hakeutua seuraan, joka aiheuttaa ahdistuksen tunteita, koska ne on jossain vaiheessa elämää jostain syystä opittu yhdistämään rakkauden ja rakastetuksi tulemisen kokemukseen. Oikeasti näillä ei ole juuri mitään tekemistä keskenään. Jokainen toki alussa hieman jännittää onko oma ihastuminen yksipuolista vai vastataanko siihen, mutta suhteen syvetessä päällimmäisenä on turvallisuuden ja rauhan tunne - ei jännitys ja kiihtymys.
Turvattomasti kiintyneiden parisuhteet päättyvät useimmiten siinä vaiheessa kun suhde on kehittymässä vakavaksi ja aletaan suunnitella pidempiaikaista sitoutumista, eli muutaman kuukauden tai 1-2 vuoden kuluttua. Kahden turvattoman on vaikeaa rakentaa luottavaista suhdetta ihmiseen, joka aiheuttaa itsessä aktiivisesti turvattomuuden tunnetta.
Toistat samaa virhettä uudelleen ja uudelleen. Rakastut samanlaiseen henkilöön kuin joku, joka on aiemmin särkenyt sinut ja yrität korjata tilanteen uuden, samanlaisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans joka sokeasti rakastuu....Sekoan ihan täysin . En voi kunnolla keskittyä mihinkään , en voi syödä enkä kunolla nukkua ...Haluaisin vielä kokeilla etsiä suhdetta ,mutta pelkään omaa henkistä ja fyysistä sekoamistani ... onko muita tällaisia?
Ensimmäinen Tinder-deitti ja ekat treffit. Olisin voinut oitis ottaa naisen luokseni asumaan tai muuttaa hänen luokseen. Tunsin olevani nuori orivarsa talven jälkeen vihreällä laitumella.
M50+