Kenellä muka on enää lankapuhelin? (Kun nyt ne lakkautetaan!)
Uutisissa siis oli, että lankapuhelinten aikakausi päättyy. Kenellä niitä ees muka enää on? Jossain hotelleissako?
Kommentit (23)
Niissä ja joillakin työpaikoilla sisäpuhelimina. Joillakin mökeillä syrjäseuduilla myös, paikoissa joissa on huonosti kenttää.
Vierailija kirjoitti:
Niissä ja joillakin työpaikoilla sisäpuhelimina. Joillakin mökeillä syrjäseuduilla myös, paikoissa joissa on huonosti kenttää.
No ei ole missääön syrjäseuduilla kun sieltä langat kerättiin ensimmäisenä. Pkseudulla ja Lahdessa viimeiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun 96 vuotiaalla mummolla on.
Meinaako ostaa älypuhelimen?
- Ap
Mun äidillä. Asuu alueella, jossa 4G ei pelitä eikä edes 3G kunnolla. Lankapuhelin on ollut ainoa tapa saada yhteys hätäkeskukseen ja nyt sekin viedään.
Joissakin isoissa yrityksissä on ollut.
Meillä oli edellisessä työpaikassa. Tästä on aikaa reilu vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaako ostaa älypuhelimen?
- Ap
Tuskin, luulen että hommaamme jonkun seniori puhelimen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kerää langat?
Mitä tehdään puhelintolpille?
Vierailija kirjoitti:
Ja mun 100-vuotiaalla naapurilla. Tosin just sai ilmoituksen että puhelin pitää vaihtaa sim-kortilliseen.
Mun naapurilla oli vielä 2022 sellainen pyöritettävä kiekkopuhelin. Mutta sitten pakottivat vaihtamaan näppäinpuhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole missääön syrjäseuduilla kun sieltä langat kerättiin ensimmäisenä. Pkseudulla ja Lahdessa viimeiset.
Kyllä meillä maalla vielä on. Ei Lahti, eikä pk-seudulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapissa on. Sanoisin, että suurin osa Lapista on syrjäseutua.
Minulla ainakin oli (eiliseen asti), liittymä irtisanottiin. Täällä periferiassa kuuluvuus oli erittäin hyvä eikä mennyt Ruotsin verkkoon.
Siitä, että tulevaisuudessa puhelusta lankanumeroon peritään 25 euroa, ei kukaan puhu mitään. Lankanumeroita on ainakin hyvinvointialueilla, jonne on pakko soittaa. Miksikähän niillä ei ole vanhentunut tekniikka, ihmetyttää pientä soittelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä. Asuu alueella, jossa 4G ei pelitä eikä edes 3G kunnolla. Lankapuhelin on ollut ainoa tapa saada yhteys hätäkeskukseen ja nyt sekin viedään.
Tätä ei moni tajua. Isossa osassa Suomea edelleen käy niin, että 5G-puhelin heittää yhteyden väkisin johonkin ikivanhaan Edgeen jolla ei saa yhteyttä mihinkään.
Mummalla ja Pupalla on vielä lankapuhelin.