Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nuutunen näköinen jos ei värjää hiuksia tai meikkaa?

Vierailija
11.07.2024 |

Miten on? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat.

Vierailija
2/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku on, joku toinen taas ei. Jos on suomalaistyylinen punakankalvakka iho ja vaaleat, värittömät hiukset ja ripset/kulmat, niin varmaan meikkaamalla saa freesimp ilmettä. Jos taas on tällainen eteläeurooppalaistyylinen tummempi iho ja mustat hiukset+kulmat, niin eipä tuo meikki ja hiusväri hirveästi mulla ainakaan muuta olemusta.

Toki joillekin se meikki tuo itsevarmuutta kun ja siksi vaikuttavat meikittä jotenkin nuutuneilta, osa taas "hehkuu" sisäisesti niin, että meikki ei tuo varsinaisesti mitään lisää. Riippuu tosi paljon henkilöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole. Moni on. Ainakin ihonhoitorutiini pitää olla kunnossa, jos haluaa ihon joka näyttää todella hyvältä ilman meikkiäkin.

Vierailija
4/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen vaikka olen nuorikin. Iho kalpea mutta minkäs teef että me ihmiset näytämme tältä 

Vierailija
5/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun psykiatri oli kirjoittanut omakantaan että näytin homssuiselta vaikka olin täysin puhdas puhtaissa vaatteissa. En mee enää enkä lue omakantaa enää!

Vierailija
6/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Mä en ole.

Vierailija
7/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on. Suomalainen perusväritys on valju ja lisäksi silmä tottunut meikattuihin ja raidoitettuihin naisiin.

Vierailija
8/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos elää terveellisesti. Nuutuneisuus tulee väsymyksestä, stressistä, huonosta ruokavaliosta jne. ei meikkaamattomuudesta. Muutenhan valtaosa miehistä olisi aina nuutuneen näköisiä. 

Vierailija
9/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun psykiatri oli kirjoittanut omakantaan että näytin homssuiselta vaikka olin täysin puhdas puhtaissa vaatteissa. En mee enää enkä lue omakantaa enää!

Homssuisuus ei liity puhtauteen. Homssuinen tarkoittaa lähinnä huolittelematonta. Tukka sekaisin, vaatteet epäistuvat ja/tai kulahtaneet jne. 

Vierailija
10/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen. Kulmakarvat on vaaleat ja ripset lasimaiset ja täysin värittömät niitä ei edes näe jos ei läheltä tuijota. Ilman ripsiväriä ja kulmakynää näytän sairaalta. Kerran työkaveri näki minut meikittä ja oli luullut minun sairastavan syöpää kun olin kalpea ja ripset ja kulmakarvat lähteneet 🙄 Eli meikkaan aina ripset ja kulmat jos lähden kotoa ja joskus kotonakin.

Vierailija
11/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin olen. Kulmakarvat on vaaleat ja ripset lasimaiset ja täysin värittömät niitä ei edes näe jos ei läheltä tuijota. Ilman ripsiväriä ja kulmakynää näytän sairaalta. Kerran työkaveri näki minut meikittä ja oli luullut minun sairastavan syöpää kun olin kalpea ja ripset ja kulmakarvat lähteneet 🙄 Eli meikkaan aina ripset ja kulmat jos lähden kotoa ja joskus kotonakin.

Jännä kun kukaan ei luule vaaleakulmaisen ja "näkymättömät" ripset omaavan miehen sairastavan syöpää. 

Vierailija
12/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisilmeeseen vaikuttaa myös se, käyttääkö vaatetuksessaan oman ihon ja hiusten sävyyn sopivia värejä. Esim. minulla tummanvihreä paita saa koko naaman näyttämään kalpealta, mutta toisille väri sopii. Myös kampauksella, koruilla, silmälaseilla ja ryhdillä on merkitystä. Itse en meikkaa enkä värjää hiuksia, mutta käytän värikkäitä vaatteita ja silmälaseja.

Vierailija
13/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt suurimman osan elämääni vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä. Edes 10-15 lapsen äidit eivät siellä pääsääntöisesti näytä nuutuneita, vaikka meikkaaminen ja hiustenvärjäys on kiellettyä. 

Vierailija
14/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jos on pirteä ja hyvinvoivassa kunnossa. Nuutuneena on nuutuneen näköinen. 😊

Vierailija
15/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeitä ihmisiä on, älä välitä heistä.

Vierailija
16/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos syö maitoa ja lisättyä sokeria. Turvottaa naamaa.

Vierailija
17/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se meikkaamattomuudesta johdu. Minä en ole meikannut KOSKAAN. En ole koskaan meikannut mihinkään juhliinkaan. Silti psykiatrin tekstissä lukee "siististi pukeutunut nainen". Ja käytän ihan tavallisia arkivaatteita. En ole kiinnostunut pukeutumista enkä mistään muustakaan itsensä puunaamiseen liittyvästä.

Vierailija
18/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homssuisuus ei liity puhtauteen. Homssuinen tarkoittaa lähinnä huolittelematonta. Tukka sekaisin, vaatteet epäistuvat ja/tai kulahtaneet jne. 

Juuri näin. Vastapestyt ja föönatut hiukset eivät ole homssuiset, mutta edellisiltana pestyt ja kosteina sotkunutturalle kääräistyt hiukset on. Molemmat lähes yhtä puhtaat kuitenkin.

Värinsä menettäneet polvista vähän venähtäneet collegehousut on homssuiset, siistit puuvillahousut eivät ole homssuiset.

Vierailija
19/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet on. Suomalainen perusväritys on valju ja lisäksi silmä tottunut meikattuihin ja raidoitettuihin naisiin.

Lähinnä kysymyksessä on ihmisen energia mutta myös katsojan silmät. 

Vierailija
20/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos elää terveellisesti. Nuutuneisuus tulee väsymyksestä, stressistä, huonosta ruokavaliosta jne. ei meikkaamattomuudesta. Muutenhan valtaosa miehistä olisi aina nuutuneen näköisiä. 

Ei auta salaatit stressiin. Hienotunteisuutta jota voit saada olemalla hyvä ymmärtäväinen ihminen.