Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ajattelen polyamoriasta ja avoimista suhteista

Vierailija
11.07.2024 |

aina että mikä siinä alkuperäisessä parisuhteessa oli vikana kun eivät riittäneet toisilleen.

Mitä muut ajattelevat?

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei pidä paikkaansa, että Poly-suhteissa ei ole pettämistä tai mustasukkaisuutta, ihan samat draamat siellä on. Ei ole nimittäin mitään maagista lukua, että kun sinulla on ne kolme suhdetta, niin et enää halajaisi ja himoitsisi jotain nejättä jos niikseen tulee. Kun ollaan suhteessa, ei se heilläkään tarkoita, että kaikkia saa mielein määrin nusaista, vaikka oltaisiin sen lisäksi avoimessa suhteessa, niin jotkut rajat siinäkon yleensä on oltava. Ja tätä draamaa olen nähnyt ja voi pojat, se ei olekaan ihan pientä. Ei siis ikinä enää.

Kuvasit hyvin avoimien ja polysuhteiden valuvikoja. Niiden pöyhimistä tulee jatkaa.

Vierailija
162/167 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Percereikä.

Vierailija
164/167 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julksisuudesta yksi tapaus on Riikka Suominen julkaisi kirjan Suhteellisen vapaata vuonna 2020 ja kertoi olevansa avoimessa suhteessa.

Sitten tammikuussa 2024 antaa Eeva-lehdelle haastattelun ADHDstaan.

Eipä siinä. Jokainen tehkööt omat päätelmänsä.

- Adhd ei ole mielisairaus. Se on vain vauhtia. Adhd ei vaikuta moraaliin eikä mielialaan.

Jotkut käyttävät neuron häiriöitä selityksenä sille, että on päihdeongelmia tai mielenterveysongelmia. Kaikkea ei kannata uskoa.

Valitettavasti esim. adhd voi altistaa alkoholismille mutta ei se ole mikään tekosyy jatkaa lapsesta lähtenyttä käyttöä. Eikä se ole kaikilla. Minulla on adhd eikä ole päihdeongelmia. Ei minua toisaalta polysuhdekaan houkuta.

Vierailija
165/167 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien polyamoristen ja muiden ahneiden pitäisi muistaa tämä Raamatun kertomus.

"Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.

Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. Silloin hän huusi: Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla. Mutta Abraham sanoi: Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa."

Vierailija
166/167 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei pidä paikkaansa, että Poly-suhteissa ei ole pettämistä tai mustasukkaisuutta, ihan samat draamat siellä on. Ei ole nimittäin mitään maagista lukua, että kun sinulla on ne kolme suhdetta, niin et enää halajaisi ja himoitsisi jotain nejättä jos niikseen tulee. Kun ollaan suhteessa, ei se heilläkään tarkoita, että kaikkia saa mielein määrin nusaista, vaikka oltaisiin sen lisäksi avoimessa suhteessa, niin jotkut rajat siinäkon yleensä on oltava. Ja tätä draamaa olen nähnyt ja voi pojat, se ei olekaan ihan pientä. Ei siis ikinä enää.

Kuvasit hyvin avoimien ja polysuhteiden valuvikoja. Niiden pöyhimistä tulee jatkaa.

Siis miksi tulee jatkaa toisten ihmisten suhteiden pöyhimistä? Eikö sellainen ole aika sairasta? 

Vierailija
167/167 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi tulee jatkaa toisten ihmisten suhteiden pöyhimistä? Eikö sellainen ole aika sairasta? 

Ongelmista puhumista ei saa vaientaa

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi