Mitäs sitten jos naisesta ei ole kuin kotiäidiksi?
Ei syystä tai toisesta pärjää opiskeluissa ja työelämässä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä kannata lisääntyä sitten. Sama koskee miehiäkin.
Harmi vain kun juuri nämä tuppaa lisääntymään. Saa lapsien avulla Kelalta enemmän tukia, sekä isomman vuokra-asunnon. Työnantajat karsastaa, kun lauma pieniä lapsia, joten ei "pääse" töihin (eikä haluaisikaan).
Sinulla on väärää tietoa.
"Vähiten koulutetut saavat Suomessa entistä harvemmin lapsia. Syntyvyys on laskenut voimakkaimmin sellaisilla aloilla työskentelevillä ihmisillä, joilla työllistyminen on epävarmaa ja tulot pieniä. Näin kertoo tuore väitöskirja Helsingin yliopistosta."
Oma äiti oli kotiäiti plus perhepäivähoitaja noin 10 vuotta. En tietenkään osannut sitä arvostaa lapsena, vaan jopa ihmettelin, miksei ole töissä. Itse en ollut kotiäiti, vaan töissä käyvä yh. Nyt yli 5-kymppisenä mietin, että on hyvä olla kotona, koska se lisää minun ja puolisoni elämänlaatua: kummankaan ei tartte laittaa ruokaa, käydä kaupassa tai siivota väsyneenä. Onneksi puolisoni palkka elättää meidät molemmat ja minun panokseni takia meillä on rutkasti vapaa-aikaa. Tämä sopii meille.
Jos voisin palata ajassa taaksepäin ja tietäisin silloin, mitä tiedän nyt, niin ensinnäkin valitsisin puolison paremmin ja toisekseen joko minä tai puoliso jäisi kotiin hoitamaan lapsia. Kolmanneksi kasvattaisin lapset hellä- ja hölläkätisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuvalla asenteella ei ainakaan pärjää. Ja olisit sinäkin saanut töitä vaikka K-kaupan kassalta tai postin lajittelukeskukselta, jos olisit joskus edes yrittänyt. Äläkä sano, että olet yrittänyt. Et ole.
Kaikki 300 000 työtöntä voi vaan mennä K-kaupan kassalle tai postin lajittelukeskukseen? Melkoisen työllistävät alat! Herää jo realismiin perskokkareiden aivopesusta mäntti!
Mikäs siinä, jos on rahaa. Kotona riittää tekemistä ja opiskella itse.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan puhu miehistä joista ei ole kuin koti-isiksi?
Siis palstauleista.
Kannattaa selvittää nuita ongelmia. Esim mulla on ADD ja nytku sain diagnoosin ja terapiaa, niin pärjään jo paremmin itteni kanssa.