Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira hyökkäsi täysin yllättäen ja puri jalkaan

Vierailija
11.07.2024 |

Olin kävelytiellä kävelyllä ja vastaan oli tulossa koiran ulkoiluttaja keskikokoisen koiran kanssa. Meillä on ollut itsellä ennen koiria ja mielestäni osaan ihan lukea koirien kehonkieltä ja sen perusteella se vastaantuleva koira oli ihan normaalisti ohittamassa minua. Kun ohitimme, he kävelivät kävelytien toisella puolella ja minä toisella puolella, ja koira aivan yhtäkkiä ja yllättäen hyökkäsi ja puri minua jalkaan. Omistaja ei saanut pidettyä hihnasta kiinni, koira hyökkäsi täysin yllättäen hänellekin ja repäisi hihnan omistajan kädestä siinä. Onneksi koira puri vain housuni rikki eli minua ei sattunut, mutta järkytyin pahasti. Omistaja sanoi että koira ei ole koskaan purrut ketään eikä hyökännyt noin (vaikutti asialliseselta ja luotettavalta ihmiseltä).  Mikä voi olla syynä siihen, että koira ihan yhtäkkiä hyökkää ja puree kadulla vierasta ihmistä? 

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Itse pelkään koiria juuri tuosta syystä.

Vierailija
2/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ehti mennä jalkasuonen lähelle hampailla, ei ehtinyt purra, siitä on vähän aikaa - nuori mies kiisti ettei koira tehnyt mitään. Toinen koira raapi säären, oli vapaana. Myös naapurin koiran nuolaisu aiheutti joskus horkan. -Oliko siinä mitään terrierirotua? Omistajat eivät ymmärrä että hihnaa ei voi pitää löysällä ohituksessa. Ellei ole joku oikein varma tapaus, moni koira ei ole varma, vaan voi purra ihmisiä. Koirien sosiaalistaminen ja nätisti koulutus, ei siis stressaaminen, voi vähän auttaa - mutta rotuja on monia. Mitä koirien rokotteissa on annettu koirille. Pimeällä ja hämärässä koira on epäluuloinen, voi lähteä kohti haukkuen, jos tulee kohti vapaana ärhäkkänä niin kirkas taskulamppu silmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on tavallisesti siellä hihnan toisessa päässä.

Vierailija
4/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ehti mennä jalkasuonen lähelle hampailla, ei ehtinyt purra, siitä on vähän aikaa - nuori mies kiisti ettei koira tehnyt mitään. Toinen koira raapi säären, oli vapaana. Myös naapurin koiran nuolaisu aiheutti joskus horkan. -Oliko siinä mitään terrierirotua? Omistajat eivät ymmärrä että hihnaa ei voi pitää löysällä ohituksessa. Ellei ole joku oikein varma tapaus, moni koira ei ole varma, vaan voi purra ihmisiä. Koirien sosiaalistaminen ja nätisti koulutus, ei siis stressaaminen, voi vähän auttaa - mutta rotuja on monia. Mitä koirien rokotteissa on annettu koirille. Pimeällä ja hämärässä koira on epäluuloinen, voi lähteä kohti haukkuen, jos tulee kohti vapaana ärhäkkänä niin kirkas taskulamppu silmiin.

Mikä kumma on jalkasuoni?

Vierailija
5/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Kyselee ei-koiraihminen.

Vierailija
6/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä se. Ei täysjärkinen koiraa hanki.

Vierailija
7/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se omistaja tehnyt siinä mitään, käveli vaan ihan tavallisesti eteenpäin, kuten minäkin. Ei ollut edes flexiä vaan tavallinen hihna. Ap

Vierailija
8/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran noin kun teininä pyöräilin vahingossa yhden talon pihaan, oli pieniä sorateitä ja otin väärän käännöksen. Koira juoksi kimppuun ja puri jalkaan. Mutta potkaisin sitä kunnolla naamaan ja silloin juoksi takaisin sinne mistä tuli. Ihmisiä ei näkynyt paikalla.

Ei tullut edes haavaa, pienet jäljet van.

Vierailija
9/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa potkaista koiraa nenään. Siihen loppuu puremisinto

Vierailija
10/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa potkaista koiraa nenään. Siihen loppuu puremisinto

Koira puri lahkeeseeni kiinni piti siitä kiinni. Omistaja yritti kiskoa hihnasta koiraa irti. En minä pystynyt potkaisemaan siinä mihinkään. Olen itse keskikokoinen nainen ja koira oli keskikokoinen koira, ei mikään pikkufifi. Ap

Vierailija
11/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle noin on käynyt jo kolmesti. Yksikään koira ei ollut omistajan mukaan vihainen. Eivät ilmeisesti vain tykkää lenkkeilijöistä.

Vierailija
12/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kumma on jalkasuoni?

Jalassa ja varsinkin reidessä on pinnassa yksi kehon isoimmista verisuonista, sen kun puhkasee niin elämän kesto mitataan minuuteissa.

Vierailija
13/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle noin on käynyt jo kolmesti. Yksikään koira ei ollut omistajan mukaan vihainen. Eivät ilmeisesti vain tykkää lenkkeilijöistä.

V*ttuako juoksentelet siellä kuin heikkopäinen?!

Vierailija
14/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän koiravihaamiset taas saatu alkuun.

Ei täälä kukaan koiria vihaa vaan teitä kusipäitä omistajia jotka ette kouluta koiraanne.

Vierailija
15/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttuako juoksentelet siellä kuin heikkopäinen?!

Ihan oikeasti sä nyt syytät täysin viatonta ihmistä?

Miks sinä et vi-ttu kouluta koiraas tai ole kokonaan ilman jos et osaa?

Vierailija
16/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on koulutettunakin vahingoittamisen riski, sillä eläin on aina eläin. Tästä syystä alle 4-vuotiasta ei saisi koskaan jättää yksin koiran kanssa. Ikinä ei tiedä mikä saa oppineenkin koiran menemään tunteen valtaan. Sama pätee myös muihin eläimiin. 

Aloittajan kertoma koira voi siis olla täysin kunnollinen koira, mutta ehkä ap:ssa oli jotain mikä sai koiralle adrenaliinit nousemaan. Väri, liike, ilme, ääni, haju. Ei sitä tiedä. 

Isääni on purrut yllättäen naapurin koira, vaikka koira on nähnyt isäni usemmankin kerran. Mikä silloin kerran sen laukaisi, sitä ei tiedä ellei koiran mieleen pääse. 

Vierailija
17/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
18/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee, että koiran voi kouluttaa. Kaikki ihmisiä purevat on varmaan koulutettu, mutta koira on koira, jonka luonteeseen usein kuuluu purra vasemmalle ja oikealle. 

Vierailija
19/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiralla on koulutettunakin vahingoittamisen riski, sillä eläin on aina eläin. Tästä syystä alle 4-vuotiasta ei saisi koskaan jättää yksin koiran kanssa. Ikinä ei tiedä mikä saa oppineenkin koiran menemään tunteen valtaan. Sama pätee myös muihin eläimiin. 

Aloittajan kertoma koira voi siis olla täysin kunnollinen koira, mutta ehkä ap:ssa oli jotain mikä sai koiralle adrenaliinit nousemaan. Väri, liike, ilme, ääni, haju. Ei sitä tiedä. 

Isääni on purrut yllättäen naapurin koira, vaikka koira on nähnyt isäni usemmankin kerran. Mikä silloin kerran sen laukaisi, sitä ei tiedä ellei koiran mieleen pääse. 

Mhm.. semmonen vastuunvapautus lause kusipäältä.

Kuules, minulle on aivan vi-tun sama miten sinä perustelet miks juuri sun koirat on luonnevikaisia ja puree ja miks se ei varppina ole sen koulutuksen puutteen vika.

Jos/kun ensimmäinenkään koira puree jotakuta mun, minä tapan sen koiran, itse, ja sen omistaja lähtee kovaa vauhtia perässä helvettiin jos asenteessa on edes 1% tommosta narsistista ulinaa tai temppuilua.

Vierailija
20/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mhm.. semmonen vastuunvapautus lause kusipäältä.

Kuules, minulle on aivan vi-tun sama miten sinä perustelet miks juuri sun koirat on luonnevikaisia ja puree ja miks se ei varppina ole sen koulutuksen

Vaikka koira purisi sinua, saat silti sakot jos tahallasi tapat toisen eläimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan