Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira hyökkäsi täysin yllättäen ja puri jalkaan

Vierailija
11.07.2024 |

Olin kävelytiellä kävelyllä ja vastaan oli tulossa koiran ulkoiluttaja keskikokoisen koiran kanssa. Meillä on ollut itsellä ennen koiria ja mielestäni osaan ihan lukea koirien kehonkieltä ja sen perusteella se vastaantuleva koira oli ihan normaalisti ohittamassa minua. Kun ohitimme, he kävelivät kävelytien toisella puolella ja minä toisella puolella, ja koira aivan yhtäkkiä ja yllättäen hyökkäsi ja puri minua jalkaan. Omistaja ei saanut pidettyä hihnasta kiinni, koira hyökkäsi täysin yllättäen hänellekin ja repäisi hihnan omistajan kädestä siinä. Onneksi koira puri vain housuni rikki eli minua ei sattunut, mutta järkytyin pahasti. Omistaja sanoi että koira ei ole koskaan purrut ketään eikä hyökännyt noin (vaikutti asialliseselta ja luotettavalta ihmiseltä).  Mikä voi olla syynä siihen, että koira ihan yhtäkkiä hyökkää ja puree kadulla vierasta ihmistä? 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilualueella kiinnipitoaikana iso koira ryntäsi eteeni haukkumaan ja alkoi seuraamaan minua haukkuen vaikka koitin lähteä kauemmas.

Ei toki purrut, mutta pelästyn kyllä kun vieras koira vaikuttaa uhkaavalta.

Koira ei totellut lainkaan omistajien kutsuja  jolloin sitä ei pitäisi pitää vapaana.

Vierailija
42/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajan kanssa vapaana olevasta tiibetinspanieli juoksi suoraan nilkkaani hampain kiinni .Ensireaktioni oli potkaista koiraa kylkeen niin kovaa että lensi kaaressa pusikkoon.  Reaktiono tuli ihanhtkessä miettimättä .,koska sattui niin lujaa kun kaikki hampaat upposi nilkkaan . Omistajalla talutusremmi mytyssä kädessä. Antoi tiedot ,kun sanoin meneväni heti lääkäriin.  Nyt samalla lenkkipolulla mulla on mukana kädessä metalli keppi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kun kävisi jalkaani kiinni, työntäisin sen silmät aivoihin.

Vierailija
44/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden koirien takia kannattaa kantaa käsiasetta aina mukana,niin voi ampua hurtan aivot omistajan naamalle jos käy kiinni.

Vierailija
45/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla sata eri lajia.

Ehkä koira koki sinut uhkaavaksi? Liikuit normaalista poikkeavalla tavalla? Olit sauvojen kanssa liikkeellä? Vaatteesi kahisivat oudosti? Jännitit sitä vastaantulevaa koiraa? Koiralla kipuja, ensimmäinen oire koiran aivokasvaimesta? Ominaistuoksusi oli sama kuin jollain koiralle uhkaavalla henkilöllä?

Listaa voisi vielä jatkaa. Koira on kuitenkin eläin, joka menee viettien varassa. Ei koira osaa ajatella, että enpäs purekaan, saatan joutua piikille.

Silti, vastuu on aina koiran omistajalla. Omistajan on aina ennakoitava tilanteita ja pidettävä huoli siitä, että koira ei pääse kenenkään lähelle.

Esim. Minä en ikinä koiriani lenkittäessä kuuntele musiikkia tai puhu puhelimeen, vaan seuraan ympäristöä herkeämättä. Vahtikoirani saattaa triggeröityä mitä oudoimmista asioista. Esim lenkillä tulee toisinaan vastaan henkilö, joka vaappuu toisella puolen kehoaan. Hän on saanut aivoinfarktin ja sen vuoksi kävelee oudosti. Koirani kokee tämän normaalista poikkeavan kävelyn uhkana, joten tiedän aina mennä pientareelle odottamaan. Muutoinkin aina vastaantulijoiden kohdalla pidän koiran vierelläni ja kropan valmiudessa mahdolliseen nyppäykseen.

Tapauksessasi omistaja hämmentyi, eikä osannut toimia, kuten olisi kuulunut.

Vierailija
46/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tästä asiallista keskustelua, kun minua on alkanut pelottamaan että vastaava toistuu. Vaikka itselläni on ollut koiria, eli tunnen sillä tavalla koirat, niin en osannut siinä tilanteessa nähdä mitään ennakoivaa merkkiä, että tuo koira hyökkää päälleni. Se oli vain yksi silmänräpäys, kun kävelin heistä ohi tien toista laitaa ja koira olikin pureutuneena lahkeeseeni. Kaikki kävi niin nopeasti, etten  ehtinyt edes tajuta mitä tapahtuu kun koira siinä jo roikkui kiinni. Ap

Ihan turha koittaa tällaisesta(kaan) aiheesta saada asiallista keskustelua täällä. Kuten huomaat useasta kommentista, alkavat koirienvihaajat, mielenterveysongelmaiset agressiiviset ihmiset purkamaan oloaan. Todella ikävä tilanne sinulla ollut, onneksi omistaja oli asiallinen ja korvasi housusi. Itselläni ei koiraa ole, en osaa asiaa tarkemmin kommentoida. Muuta kuin sen, että monet täällä olevat kommentit ovat pelottavampia kuin vastaantulevat koirat.

Vierailija
47/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina puukkoa mukana jos joku koira hyökkää niin isken puukolla sitä varmasti.

Kerran on koira lapsena hyökännyt kimppuun, mitään ei sattunut mutta en luota koiriin enää. Mieheni on  ostanut minulle pippurisuihketta mutta minun mielestä puukko on tehokkaampi.

Vierailija
48/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä koiranomistajien selitykset tuovat kovasti mieleen kansallisen kivääriyhdistyksen perustelut.

Ja kuitenkin kaikki tietävät että mitä enemmän on aseita/koiria sitä enemmän tulee vahinkoa.

Vierailija
49/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus, koira on vaarallinen, vaikka tällä kertaa kävi hyvä tuuri.

Vierailija
50/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän koiravihaamiset taas saatu alkuun.

Ei täälä kukaan koiria vihaa vaan teitä kusipäitä omistajia jotka ette kouluta koiraanne.

Minä vihaan koiria. Ne on kusipäitä jotka vaan murisee ja räksyttää. Lisäksi haisee ja kuolaa.

Vierailija
51/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä voi olla sata eri lajia.

Ehkä koira koki sinut uhkaavaksi? Liikuit normaalista poikkeavalla tavalla? Olit sauvojen kanssa liikkeellä? Vaatteesi kahisivat oudosti? Jännitit sitä vastaantulevaa koiraa? Koiralla kipuja, ensimmäinen oire koiran aivokasvaimesta? Ominaistuoksusi oli sama kuin jollain koiralle uhkaavalla henkilöllä?

Listaa voisi vielä jatkaa. Koira on kuitenkin eläin, joka menee viettien varassa. Ei koira osaa ajatella, että enpäs purekaan, saatan joutua piikille.

Silti, vastuu on aina koiran omistajalla. Omistajan on aina ennakoitava tilanteita ja pidettävä huoli siitä, että koira ei pääse kenenkään lähelle.

Esim. Minä en ikinä koiriani lenkittäessä kuuntele musiikkia tai puhu puhelimeen, vaan seuraan ympäristöä herkeämättä. Vahtikoirani saattaa triggeröityä mitä oudoimmista asioista. Esim lenkillä tulee toisinaan vastaan henkilö, joka vaappuu toisella puolen kehoaan. Hän on saanut aivoinfa

Aivan! Koiraan ei voi koskaan luottaa ja sen kanssa kulkiessa pitää kaiken aikaa olla varuillaan ja olettaa että se hyökkää jokaisen vastaantulijan kimppuun. Vaan onko sellainen vaivan arvoista, eikö olisi helpompaa ilman koiraa?

Vierailija
52/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa potkaista koiraa nenään. Siihen loppuu puremisinto

Vierailija
53/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän aina puukkoa mukana jos joku koira hyökkää niin isken puukolla sitä varmasti.

Kerran on koira lapsena hyökännyt kimppuun, mitään ei sattunut mutta en luota koiriin enää. Mieheni on  ostanut minulle pippurisuihketta mutta minun mielestä puukko on tehokkaampi.

Kuljet siis puukon kanssa julkisilla paikoilla? Etkö tiedä, että se on laitonta?

Vierailija
54/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhusuihke on laillinen, sellainen taskuun vastaisuuden varalle.

Vierailija
55/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, ihan järkyttävää. Koira pitää poistaa heti.

Koiran OMISTAJAn on osattava arvioida koiransa! Mitä niille syötetään kun niin usein

koirat ovat raadelleet jopa pieniä lapsia.

Koira on vaarallisin eläin! Koira raatelee ihmisen ja lapset, eniten onnettomuuksia koirien kanssa.

Lopettakaa se ulkomailta tänne rahtaaminen, niiden päivät ovat siellä missä ovat syntyneet, jos ei ole ruokaa niin pois vaan.

Liikaa onnettomuuksia.

Vierailija
56/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajat ei kanna tuon taivaallista vastuuta! Onhan suuret VAKUUTUKSET, jotka kaiken kattavat.

Heh.

Vierailija
57/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on tavallisesti siellä hihnan toisessa päässä.

Ei aina. Koira voi olla sairastunut yllättäen. Omistaja ei ole syyllinen, jos koira tuntee kipua ja muuttuu agressiiviseksi. Omistajan pitää vaan tajuata lopettaa koira ajoissa.

Vierailija
58/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on koira purrut käteen nuorena ilman mitään syytä ja siitä lähtien pelännyt koiria ja kävelyllä kun käy niin lähes aina kun tulee koiran ulkoilluttaja vastaan niin koira pyrkii juoksemaan kohti ja tuntuu että koira vie omistajaa eikä toisinpäin. Kiva kun saa pelätä aina kun tulee näitä kävellessä vastaan.

Vierailija
59/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä lainkaan koirien kieltä ja pelkään kuollakseni tuonkaltaisia eskalaatioita. Niinpä väistän koirat aina koomisuuteen saakka mahdollisimman kaukaa. Monet omistajat eivät jotenkin saa otetta enää varsinkaan isokokoisiin koiriinsa. Paljon on hyviäkin koiranomistajia, näiden koiria ei tarvitse koskaan pelätä. Omistajan ja lemmikin välillä on silloin kuin "näkymätön lanka". Minusta on kurjaa, kun lenkkeilijät joutuvat nykyään pelätä huonosti kasvatettuja koiria. 

Vierailija
60/70 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää ne piskinne kiinni

Ei riitä. Täytyy olla LYHYESSÄ hihnassa, eikä 5 metrin päässä jolkottamassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi