Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira hyökkäsi täysin yllättäen ja puri jalkaan

Vierailija
11.07.2024 |

Olin kävelytiellä kävelyllä ja vastaan oli tulossa koiran ulkoiluttaja keskikokoisen koiran kanssa. Meillä on ollut itsellä ennen koiria ja mielestäni osaan ihan lukea koirien kehonkieltä ja sen perusteella se vastaantuleva koira oli ihan normaalisti ohittamassa minua. Kun ohitimme, he kävelivät kävelytien toisella puolella ja minä toisella puolella, ja koira aivan yhtäkkiä ja yllättäen hyökkäsi ja puri minua jalkaan. Omistaja ei saanut pidettyä hihnasta kiinni, koira hyökkäsi täysin yllättäen hänellekin ja repäisi hihnan omistajan kädestä siinä. Onneksi koira puri vain housuni rikki eli minua ei sattunut, mutta järkytyin pahasti. Omistaja sanoi että koira ei ole koskaan purrut ketään eikä hyökännyt noin (vaikutti asialliseselta ja luotettavalta ihmiseltä).  Mikä voi olla syynä siihen, että koira ihan yhtäkkiä hyökkää ja puree kadulla vierasta ihmistä? 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuvittelee, että koiran voi kouluttaa. Kaikki ihmisiä purevat on varmaan koulutettu, mutta koira on koira, jonka luonteeseen usein kuuluu purra vasemmalle ja oikealle. 

Mikä vi-tun asenne tämä nyt on?

Jos sun mielestä ei kannata edes yrittää, niin sinulla ei pitäis olla mitään eläimiä PISTE

Te hemmetin kusipäät ette tarjoa hyvää elämää koiralle jos sen tarvii elää teidän vastuunpakoilu fantasioiden ehdoilla, tietysti se on silloin arvaamaton ja tietysti se on sinun vika, mene nyt ttu vähän itsees.

Minulla on ollut 18 koiraa elämäni aikana, isoja rotuja ja ihan metsästyskoiria, yksikään ei ole ikinä purrut ihmistä, ei kertaakaan.

Vierailija
22/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiralla on koulutettunakin vahingoittamisen riski, sillä eläin on aina eläin. Tästä syystä alle 4-vuotiasta ei saisi koskaan jättää yksin koiran kanssa. Ikinä ei tiedä mikä saa oppineenkin koiran menemään tunteen valtaan. Sama pätee myös muihin eläimiin. 

Aloittajan kertoma koira voi siis olla täysin kunnollinen koira, mutta ehkä ap:ssa oli jotain mikä sai koiralle adrenaliinit nousemaan. Väri, liike, ilme, ääni, haju. Ei sitä tiedä. 

Isääni on purrut yllättäen naapurin koira, vaikka koira on nähnyt isäni usemmankin kerran. Mikä silloin kerran sen laukaisi, sitä ei tiedä ellei koiran mieleen pääse. 

Mhm.. semmonen vastuunvapautus lause kusipäältä.

Kuules, minulle on aivan vi-tun sama miten sinä perustelet miks juuri sun koirat on luonnevikaisia ja puree ja miks se ei varppina ole sen koulutuksen

Kommentoinin tarkoitus oli kertoa, ettei koulutettukaan koira tai muukaan eläin ole täysin turvallinen. Minulla ei koiria ole eikä tule. 

Muista käytöstavat siviilissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka koira purisi sinua, saat silti sakot jos tahallasi tapat toisen eläimen."

Voi kuule mä epäilen aika kovaa et mä saan enemmän kun sakkoja siitä kun se omistaja pääsee hengestään myös, nyt kun on tullut selväks että ette pysty lopettaan tota nilviäismäistä vastuun pakoilua ja narsistista temppuilua.

Vierailija
24/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kommentoinin tarkoitus oli kertoa, ettei koulutettukaan koira tai muukaan eläin ole täysin turvallinen. Minulla ei koiria ole eikä tule. "

Noh minä olen koirankouluttaja joten tietysti olen erimieltä mutta arvostan kykyäsi realistiseen asenteeseen.

Tämä on sivistynyttä jos nää pällit kasvattaa tahalteen koiransa pureen muita ja sit syyttää niitä muita ja koiraa, narsistisia rottia jotka ei ansaitse enempää.

Vierailija
25/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirillakin on esimerkiksi aivokasvaimia, ne voivat aiheuttaa ennen täysin tasapainoisen koiran outoa käyttäytymistä. Kyseessä voi myös olla esimerkiksi kaduilla elänyt rescue koira, jolla on huono muistijälki sinua muistuttavasta ihmisestä, jolloin reagoi noin. Myös säikähtäminen voi saada koiran puremaan, tämä nyt tosin voisi tapahtua lähinnä vanhan koiran tapauksessa, jolla on jo heikko näkö ja muut aistit ja säikähtäessään "yllättävää" kulkijaa puraisee, miksei nuoremmankin kanssa, jos tullaan pimeällä takaapäin yllättäen ohi lähes iho tuntumalta. Koiralla voi myös tulla satunnainen hermokipukohtaus selkään/jalkaan, jolloin se voi yhdistää poikkeavan kiputuntemuksem vieraaseen ihmiseen. Jotkut koirat suhtautuvat hyvin epäillen myös pelkääviin ihmisiin, tämäkin voi joissakin yksilöissä laukaista hyökkäävyyttä. Tässä nyt joitakin mahdollisuuksia. 

Lopuksi kuitenkin muistutan, että Suomessa on lähes miljoona koiraa, niin nuoria kuin vanhoja, niin kotimaisia kuin rescueita ja koirien kokonaismäärään nähden vakavampia vahinkoja sattuu hyvin vähän. 

Vierailija
26/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran noin kun teininä pyöräilin vahingossa yhden talon pihaan, oli pieniä sorateitä ja otin väärän käännöksen. Koira juoksi kimppuun ja puri jalkaan. Mutta potkaisin sitä kunnolla naamaan ja silloin juoksi takaisin sinne mistä tuli. Ihmisiä ei näkynyt paikalla.

Ei tullut edes haavaa, pienet jäljet van.

Kaksi sanaa pyöräilit ja vieraan talon pihaan. Siinä ne syyt oli mainittuna. Koiran pureminen ja näykkäisy on eri asia.

Vierailija
27/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tästä asiallista keskustelua, kun minua on alkanut pelottamaan että vastaava toistuu. Vaikka itselläni on ollut koiria, eli tunnen sillä tavalla koirat, niin en osannut siinä tilanteessa nähdä mitään ennakoivaa merkkiä, että tuo koira hyökkää päälleni. Se oli vain yksi silmänräpäys, kun kävelin heistä ohi tien toista laitaa ja koira olikin pureutuneena lahkeeseeni. Kaikki kävi niin nopeasti, etten  ehtinyt edes tajuta mitä tapahtuu kun koira siinä jo roikkui kiinni. Ap

Vierailija
28/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tästä asiallista keskustelua, kun minua on alkanut pelottamaan että vastaava toistuu. Vaikka itselläni on ollut koiria, eli tunnen sillä tavalla koirat, niin en osannut siinä tilanteessa nähdä mitään ennakoivaa merkkiä, että tuo koira hyökkää päälleni. Se oli vain yksi silmänräpäys, kun kävelin heistä ohi tien toista laitaa ja koira olikin pureutuneena lahkeeseeni. Kaikki kävi niin nopeasti, etten  ehtinyt edes tajuta mitä tapahtuu kun koira siinä jo roikkui kiinni. Ap

Juttelitko omistajan kanssa? Päästikö koira suosiolla irti lahkeesta? Oliko koira kovastikkin tulossa päälle vielä, ärhentelikö, murisiko? Miten erositte tilanteesta, sovitteo mitään?

Vierailija
29/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla voi olla jotain kipuja, ja pitäisi viedä eläinlääkäriin mahdollisimman pian. 

Vierailija
30/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, johan se on nähty, vika koirissa ja sinussa.

Hommaa joku turvasuihke tai katso youtubesta miten tehdä monkey fist, se on paracord punonta työ joka antaa pikkutytölle kyvyn puolustautua mike tysonilta, paracordia saa kaupasta.

Vierailija
31/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa on kohdellut huonosti joku sinun näköinen tyyppi. Oma koira pelkää kaikkia lapsia, kun kerran lapsilauma hyökkäsi sitä silittämään ilman lupaa ja koira siitä säikähti tosi paljon. Nyt koirani joskus haukkuu lapsille. 

Vierailija
32/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten uuden naapurin koira hyökkäsi lapsemme jalkaan kiinni. Lapsi käveli isänsä kanssa taloyhtiön pihalla ja koira syöksyi kotoaan ja puri jalkaan. Mies monotti koiraa päähän, huusi kuin hinaaja uudelle naapurille ja vaati, että rakki lopetetaan. Ja tämä oli siis eka kerta, kun kohtasivat uuden naapurin ja tämän koiran. 

Piikille lähti rakki.

Vierailija
33/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelitko omistajan kanssa? Päästikö koira suosiolla irti lahkeesta? Oliko koira kovastikkin tulossa päälle vielä, ärhentelikö, murisiko? Miten erositte tilanteesta, sovitteo mitään?

Juttelin kyllä, pitkäänkin. Hän sanoi että koira on aina ollut kiltti eikä ole purrut ketään. Hän oli silminnähden yhtä järkyttynyt kuin minäkin. Koira ei ollut uudelleen tulossa päälle sen jälkeen kun omistaja sai sen irti vaan oli taas ihan normaali ja rauhallinen. Missään vaiheessa ei murissut. Omistaja tarjoutui korvaamaan purressa repeytyneet housuni, maksoi sen rahan siinä heti mobilepaylla. Erosimme ihan asiallisissa merkeissä, tosin molemmat hyvin järkyttyneenä. Ap

Vierailija
34/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin pari vuotta sitten kadulla, eskarilainen potkulautaili vieressäni nätisti. Vastaantuleva pittbull lähestyi ihan normaalisti, ja väistimme kävelytien laitaan. Ohituksen jälkeen koira muutaman metrin jälkeen kääntyi ja yritti hyökätä lapsen päälle. Hihna ei onneksi irronnut omistajalta (nainen), joka repi lähes vaakatasossa koiraa toiseen suuntaan ja huusi meitä kävelemään rauhallisesti poispäin ja jättämään laudan taakse. Teimme näin (hain laudan hieman myöhemmin) mutta oli kyllä kauhea tunne, kun kiihtynyt koira pyrkii selän takana kohti. Olin valmis kaatamaan lapsen alleni suojaan, jos koira olisi tähdännyt tähän.

Näin naisen vielä myöhemmin (ilman koiraa) ja hän muisti minut. Sanoi, että koira on kiltti, muttei pidä potkulaudoista. Lieneekö iso kaupunki sitten sellaisen eläimen paikka.

Vierailija
35/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne piskinne kiinni

Vierailija
36/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin pari vuotta sitten kadulla, eskarilainen potkulautaili vieressäni nätisti. Vastaantuleva pittbull lähestyi ihan normaalisti, ja väistimme kävelytien laitaan. Ohituksen jälkeen koira muutaman metrin jälkeen kääntyi ja yritti hyökätä lapsen päälle. Hihna ei onneksi irronnut omistajalta (nainen), joka repi lähes vaakatasossa koiraa toiseen suuntaan ja huusi meitä kävelemään rauhallisesti poispäin ja jättämään laudan taakse. Teimme näin (hain laudan hieman myöhemmin) mutta oli kyllä kauhea tunne, kun kiihtynyt koira pyrkii selän takana kohti. Olin valmis kaatamaan lapsen alleni suojaan, jos koira olisi tähdännyt tähän.

Näin naisen vielä myöhemmin (ilman koiraa) ja hän muisti minut. Sanoi, että koira on kiltti, muttei pidä potkulaudoista. Lieneekö iso kaupunki sitten sellaisen eläimen paikka.

Kauheaa. Eli omistaja tiesi, että koira voi hyökätä potkulautailevaan lapseen ja silti käveli teidän ohi. 

Vierailija
37/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle noin on käynyt jo kolmesti. Yksikään koira ei ollut omistajan mukaan vihainen. Eivät ilmeisesti vain tykkää lenkkeilijöistä.

V*ttuako juoksentelet siellä kuin heikkopäinen?!

Tämä. Ihmisten pitäisi itsekin varoa ja väistää koiria. Nyt tullaan lähes päälle. Ja sitten valitetaan, kun koira reagoi.

Vierailija
38/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi noin kun olin about 11 v.

Jonkun vanhan 90 v. mummon Yorkshire terrieri hyökkäsi jalkaan purrwn kun olin kävelemässä ohi. En ollut edes koiran itse kanssa. 

Olen kyllä koira rakas, mutta eihön se kivaa ollut. Pikku puremajälki tuli.

Toivottavasti mummo ei oikein usuttanut piskiänsä tuohon.

Ei niistä aina tiedä. Jotkut ilkeitäkin. Kovin ulkeitä ja hullujakin 

Vierailija
39/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mahd. omistajan tietämättään kipuja.

Vierailija
40/70 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päälle on koira hyökännyt takaa. Kävelin puistossa yksin keskellä päivää, ja yhtäkkiä joku hyppäsi takaa selkääni ja kaatoi minut. Se oli suurikokoinen koira. Joka ei onneksi purrut, olen itse pienikokoinen ja jäin kaatuessani sen koiran alle enkä pystynyt tekemään mitään, mitään haukkua tai murinaa tai mitään ei kuulunut koirasta etukäteen, yhtäkkiä minut vain kaadettiin. Säikähdin aivan kamalasti, koira onneksi juoksi pois. Ja katosi näkyvistä, mitään omistajaa en koskaan nähnyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä