Koira hyökkäsi täysin yllättäen ja puri jalkaan
Olin kävelytiellä kävelyllä ja vastaan oli tulossa koiran ulkoiluttaja keskikokoisen koiran kanssa. Meillä on ollut itsellä ennen koiria ja mielestäni osaan ihan lukea koirien kehonkieltä ja sen perusteella se vastaantuleva koira oli ihan normaalisti ohittamassa minua. Kun ohitimme, he kävelivät kävelytien toisella puolella ja minä toisella puolella, ja koira aivan yhtäkkiä ja yllättäen hyökkäsi ja puri minua jalkaan. Omistaja ei saanut pidettyä hihnasta kiinni, koira hyökkäsi täysin yllättäen hänellekin ja repäisi hihnan omistajan kädestä siinä. Onneksi koira puri vain housuni rikki eli minua ei sattunut, mutta järkytyin pahasti. Omistaja sanoi että koira ei ole koskaan purrut ketään eikä hyökännyt noin (vaikutti asialliseselta ja luotettavalta ihmiseltä). Mikä voi olla syynä siihen, että koira ihan yhtäkkiä hyökkää ja puree kadulla vierasta ihmistä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tästä asiallista keskustelua, kun minua on alkanut pelottamaan että vastaava toistuu. Vaikka itselläni on ollut koiria, eli tunnen sillä tavalla koirat, niin en osannut siinä tilanteessa nähdä mitään ennakoivaa merkkiä, että tuo koira hyökkää päälleni. Se oli vain yksi silmänräpäys, kun kävelin heistä ohi tien toista laitaa ja koira olikin pureutuneena lahkeeseeni. Kaikki kävi niin nopeasti, etten ehtinyt edes tajuta mitä tapahtuu kun koira siinä jo roikkui kiinni. Ap
Ihan turha koittaa tällaisesta(kaan) aiheesta saada asiallista keskustelua täällä. Kuten huomaat useasta kommentista, alkavat koirienvihaajat, mielenterveysongelmaiset agressiiviset ihmiset purkamaan oloaan. Todella ikävä tilanne sinulla ollut, onneksi omistaja oli asiallinen ja korvasi housusi. Itselläni ei koiraa ole, en osaa asiaa tarkemmin kommentoida. Muuta kuin sen, että mon
Olen rauhallinen ihminen, ja inhoan väkivaltaa. Silti, sympatiani on ihmisten puolella, jotka täysin sivullisen roolissa ovat joutuneet koirahyökkäyksen kohteeksi. On täysin ymmärrettävää, että tällainen aiheuttaa vihaa koiria ja ennen kaikkea omistajia kohtaan. Mitään ongelmaa ei olisi, jos koirat pidettäisiin asiallisesti kiinni ja hyvin koulutettuina. Yhä kasvava koiraviha on täysin ymmäärettävää ja täysin holtittoman koiran omistamisen tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on tavallisesti siellä hihnan toisessa päässä.
Ei se omistaja tehnyt siinä mitään, käveli vaan ihan tavallisesti eteenpäin, kuten minäkin. Ei ollut edes flexiä vaan tavallinen hihna. Ap
Joskus aikuistuneen koiran persoona yllättää omistajan.
Syitä voi olla monia yllättävään hyökkäykseen. Koirallekin voi tulla "oikosulku" ajatuksiin ja siihen vaikka yhdistyy joku tekijä. Ikä, sairaus, puolustusvietti jne.
On edesmennyt koirani oli koirista rauhallisin ja kiltein. Jopa hän pari kertaa teki hyökkäyksen. Tosin vain juoksi kohti ja haukkui, eikä purrut. Mutta koiran luonteen tuntien yllätyin.
On omistajan homman homma seurata tilannetta jatkossa.
Ja meidän kaikkien taluttajien homma seurata koiran tekemisiä, kulkea niin, että muu liikenne ei turhaan häiriinny, kerätä kakat sieltä missä on hoidettua ympäristöä ja huolehtia että noudatamme kiinnipitoa kuten se on säädetty.
Jos minulle joku koira tekee noin, minä potkin sen siihen kuntoon ettei pure toiste. Enää koskaan.
Minä en haluaisi mitään eläintä ruveta potkimaan. Toivon että ihminen pitäisi koiran joko ihan lähellä itseään tai hyvässä kurissa.
Järjetön koiraviha ei rakenna mitään, ei myöskään koiranomistajien vastuunpakoilu tai se yleisin kommentti "Ei meidän Murre pure ketään, itsessäni on vikaa kun Murre nyt näin ärisee".
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa potkaista koiraa nenään. Siihen loppuu puremisinto
Meillä isäntä taituroi kuin mikäkin jatsitanssija koiran edessä ja päästi paukun tämän nenän edessä, niin koira tarrasi pakaraan.
Oli hauska nähdä kun kummeli-ilme muuttui hädänalaiseksi ilmeeksi.
Hyvää huumoria tarjoaa isäntä väelleen. Siitä on kuvia ja housuissa on edelleen hampaat kuvat. Oli häät kyseessä, ei sentään isännän omat häät mutta kuitenkin oli niin pieruissa ettei edelleen muista. Kuvat on muistona juhlista ja housut.
Jotkut koirat pimeässä ja hämärässä luulevat ihmisiä hämäräksi hiippariksi. En tiedä miten hyvä näkö niillä on. Jopa valoisassa joku vieras tyyppi on aina ensin vieras, tuntematon. Ja omistajien pitäisi tiedostaa koirien mahdollisuus purra vastaantulijaa ja rynnätä (koulutus hyvä ohituksiin ja muuhun), ei siis kiskomalla koiraa vaan pitämällä hihna hyvin kädessä. Koira voi myös hihan vapauduttua mennä uudelleen taakse ja ohikulkijan koipeen. Tai reagoi omistajan kireyteen. Eli taakse ihan jokaista koiraa ei aina kannata jättää. Mieluummin edessä tai sivulla, ellei ole piennarta nuuskimassa. Ei ole kiire, paitsi ehkä joskus ohitus hyvä suorittaa ensin. -Koirarotuja on monia ja risteytyksiä, koirien kokemuksia ihmisistä, koira ei automaattisesti luota paitsi jotkut.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle joku koira tekee noin, minä potkin sen siihen kuntoon ettei pure toiste. Enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus, koira on vaarallinen
Tolla sun ulosannilla ja asenteella on ihme, jos sulla ei ole jo jotain väkivaltarikosta taustalla. Aivan ihmeellistä möyhyämistä!