Usko alkaa loppua, enkö löydä koskaan ketään, joka haluaisi seksittömän parisuhteen kanssani?
Olen eronnut jo yli kymmenen vuotta sitten, ja elänyt yksin siitä lähtien. Olen muuten tyytyväinen elämääni, mutta haluaisin kumppanin, jonkun jonka kanssa voisin jakaa elämäni. Ongelma vain on, etten halua seksiä, ja kaikki muut tuntuvat haluavan. Tai jos eivät halua, he eivät halua parisuhdettakaan. Ne harvat, jotka haluaisivat seksittömän suhteen eivät ole halunneet sitä minun kanssa, koska muuten elämäntilanteet/toiveet eivät ole sopineet yhteen.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto haluaa elää ilman seksiä! Osta nukke
Kaikki älykkäät yksilöt, jotka eivät ole alkukantaisten viettiensä vietävissä.
Ihminen on alkukantainen ja vietit kuuluvat ihmiselle. Mitään palkintoa seksittömyydestä ei saa, päinvastoin. Seksittömyys ei myös todellakaan tarkoita äykkyyttä.
Se on jo itsessään palkinto, ettei tarvitse harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto haluaa elää ilman seksiä! Osta nukke
Kaikki älykkäät yksilöt, jotka eivät ole alkukantaisten viettiensä vietävissä.
Tämä on minun mielestäni enemmän surullista kuin mitään muuta. Ei siis se, että ihmiset haluavat seksiä elämäänsä eri tavalla ja eri määriä, eikä se että seksuaalisuutta voi ja saa toteuttaa monella eri tapaa. Tai olla toteuttamatta.
Se on surullista, miten voimakkaasti seksistä pitävä henkilö leimataan tässä keskustelussa. Se, että pitää seksistä ei poissulje syvällisyyttä tai henkistä yhteyttä. Se, että pitää seksistä ei tarkoita automaattisesti, että ihminen painostaa tai pakottaa toisen siihen. Se, että pitää seksistä ei tee kenestäkään tyhmää tai vähemmän älykästä.
Olisi varmasti ihan hyvä tar
Kyllä me aseksuaalit enemmän saamme kuonaa päällemme niin täällä kuin muuallakin, kuin seksuaalista vetovoimaa tuntevat.
No, minun mielestä aseksuaaleja ei ole samalla tavalla haukuttu ja luokiteltu ties mihin kastiin.
On eri asia kysyä ihmeissään että ettekö te todella tykkää seksistä, tai olla ymmärtämättä millainen on aseksuaalin toiveiden mukainen suhde. Kuin sanoa että seksistä tykkäävät olisivat vähemmän älykkäitä ja vähemmän syvällisiä ja vähemmän kaikkea "kunnon ihmistä".
Minusta se on vähän vaarallista, että on ok niputtaa seksistä tykkäävät alimpaan ihmiskastiin.
Seksi on kuitenkin iso osa ihmisyyttä, halusi sitä tai ei. Se on ISO osa sitä varsinkin nuorena, jolloin ei ole kovin tervettä kuulla ja lukea aikuisten kirjoittamia ja lausumia mielipiteitä että seksi on likaista ja aivottomien liskojen hommaa.
Että jos nautit siitä ja haluat lisää, et ole hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa typeriä kommentteja. Parisuhde, seksillä tai ilman, eli ole sama kuin kaverisuhde. Parisuhde on se tärkein ihmissuhde, olet sille toiselle se ykkönen. Kavereita tulee ja menee.
Ymmärrän aloittajaa hyvin. Elän itse seksittömässä parisuhteessa. Olemme olleet yhdessä liki 25 vuotta ja suhde on alunperin ollut ihan tavanomainen intiimi suhde. Jossain kohtaa omat haluni lakkasivat täysin, osin omien asioitteni vuoksi, osin mieheenkin liittyvien vanhojen taakkojen vuoksi.
Seksittömyys sopii minulle, mutta mieheni kaipasi seksiä. Päätimme avata suhteen, joten hänellä on nyt seksityttöystävä, minä en kaipaa muita. Ei tämä ole silti ihan ideaalitilanne. Tunnen itseni välillä vähän syrjäytetyksi. Silti mieluummin näin kuin erossa.
No tässä sen näkee että kaikki lässytykset täällä siitä kuinka seksi on yhtä kuin romantiikka, yhteenkuuluvuus, haavoittuvaisuus ja mitä muuta ovat silkkaa höpinää, kun miehet pystyvät sen seksin tarpeensa näemmä korvaamaan kellä tahansa toisella naisella. En ihmettele että monilla naisilla tarve seksiin sammuu.
Kyllä minusta yleinen ilmapiiri on se, että aseksuaalissa tai hyvin vähän seksiä kaipaavassa on jotain vikaa. Ja siksi asiaa pitää hävetä ja peitellä, ja siksikään samankaltaiset eivät löydä toisiaan, kun pitää yrittää olla "normaali" ja haluta lähes joka päivä. Kunnes ei enää jaksa teeskennellä.
Itseä ei juuri ole homma jaksanut innostaa, kunnes sattui mies jota olisin välillä halunnutkin. Ehkä edes pari kertaa kuukauteen. Mutta hänpä haukkui minut ja haluni, ja minä olin puutteessa kerrankin.
Ihan mahdoton yhtälö kai tämä on, että ne halut menisi yksiin. Nyt on kirjoitellut joku mies joka on näköjään taas ihan seksihullu. Alastonkuvia pitäis nähdä kaikista someryhmäläisistä, ja itsestään laittaa myös, sutattuna tosin kriittisiltä kohdilta. Tiedän tietysti ettei tämmöinen nyt ole mun tyyppiä. Mutta kuka on?
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on vähän vaarallista, että on ok niputtaa seksistä tykkäävät alimpaan ihmiskastiin.
Seksi on kuitenkin iso osa ihmisyyttä, halusi sitä tai ei. Se on ISO osa sitä varsinkin nuorena, jolloin ei ole kovin tervettä kuulla ja lukea aikuisten kirjoittamia ja lausumia mielipiteitä että seksi on likaista ja aivottomien liskojen hommaa.
Että jos nautit siitä ja haluat lisää, et ole hyvä ihminen.
Minua ei kiinnostanut seksi pätkääkään edes teininä. Sitten pidettiin ihan kummajaisena ja melkeinpä mielisairaana, kun mitkään seksijutut eivät kiinnostaneet. Onko tuollainenkaan nimittely muka ok?
Ihan kummallisia vastauksia täällä.. Ei ap ymmärtääkseni haluakaan ketään "normihaluista" pakottaa seksittömään suhteeseen vaan etsii nimenomaan sellaista henkilöä, joka itsekin suosii seksitöntä suhdetta. Kyllä varmasti miehistä tällaisiakin löytyy - saattaisi olla esim. vanhemmat miehet joilla halut hiipuneet tai sitten ihan noista aseksuaaleista voisi löytyä. Esim. jos on jokin deittiappi käytössä niin sinne profiiliin voi suoraan mainita vaikka aseksuaali tms. Pääasia että on jo alussa rehellinen ja avoin siitä että etsii seksitöntä suhdetta. Tsemppiä, kyllä se oikea löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun suomipunkero painaa menemään nii vaan tanner tömisee, hiki, virtsa ja kakka haisee!
Muunmaalaiset eivät hikoile? Suomalaiset eivät osaa käydä suihkussa?
Outoja päähänpinttymiä sulla. Minä ja mieheni rakastamme seksiä ja harrastamme sitä usein, ihan puhtaina ja normaalipainoisiakin olemme. Paljon mukavampi nauttia toisen ihosta ja hiota siinä yhdessä, kun alkaa hommaan valmiiksi likaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typeriä kommentteja. Parisuhde, seksillä tai ilman, eli ole sama kuin kaverisuhde. Parisuhde on se tärkein ihmissuhde, olet sille toiselle se ykkönen. Kavereita tulee ja menee.
Ymmärrän aloittajaa hyvin. Elän itse seksittömässä parisuhteessa. Olemme olleet yhdessä liki 25 vuotta ja suhde on alunperin ollut ihan tavanomainen intiimi suhde. Jossain kohtaa omat haluni lakkasivat täysin, osin omien asioitteni vuoksi, osin mieheenkin liittyvien vanhojen taakkojen vuoksi.
Seksittömyys sopii minulle, mutta mieheni kaipasi seksiä. Päätimme avata suhteen, joten hänellä on nyt seksityttöystävä, minä en kaipaa muita. Ei tämä ole silti ihan ideaalitilanne. Tunnen itseni välillä vähän syrjäytetyksi. Silti mieluummin näin kuin erossa.
No tässä sen näkee että kaikki lässytykset täällä siitä kuinka seksi on yhtä kuin romantiikka, yhteenkuuluv
Ja tuo läheisriippuvainen ihminen jatkaa tuossa suhteessa, vaikka on miehen aiheuttamia vanhoja taakkoja ja nyt sitten tuoreitakin taakkoja (seksityttöystävä).
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä kultapieni hae parisuhdetta, sinä haluat kaverisuhteen. Sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Kerrot vain rehellisesti, että haluat kaverin/kavereita. Äläkä nyt ainakaan ole niin kpää, että harhautat jotain miestä uskomaan, että seksiä on tiedossa ja valehtelet hänelle, tuo on jo sitten todella halpamaista.
Rehellisesti vain ilmoitukseen, haen kaveria, kas noin.
Onko ap nainen?
Minulta meni kiinnostus seksiin ja läheisyyteen, kun mies vuosia komenteli, rajoitti, arvosteli, huusi ja mökötti. Nyt ollaan lähinnä hiljaa ja puhutaan vain pakollinen. Minä olen usein alakerrassa, lueskelen ja teen käsitöitä, mies istuu tv: edessä yläkerrassa. Minä olen aamuvirkku ja hän yökyöpeli. Eroa harkitsen, mutta miehelle talon myyminen on kauhistus.
Tuon ongelman aika korjaa naisella.
Vierailija kirjoitti:
Seksihän on parasta.
Täysin yliarvostettua se on.
Kun on lapset ovat tehty ei onneksi enää tarvitse väkisellä harrastaa sitä. Seksitön suhde itselläkin ja pois en vaihtais.
Ymmärrän sinua täysin ja toivon että löydät etsimäsi vielä.
Etsi joku kaappihomo mieheksesi, muuten jäät yksin
Onko sulla ns etupeppu eli näytät suunnilleen samalta sekä edestä että takaa ? 😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun suomipunkero painaa menemään nii vaan tanner tömisee, hiki, virtsa ja kakka haisee!
Muunmaalaiset eivät hikoile? Suomalaiset eivät osaa käydä suihkussa?
Outoja päähänpinttymiä sulla. Minä ja mieheni rakastamme seksiä ja harrastamme sitä usein, ihan puhtaina ja normaalipainoisiakin olemme. Paljon mukavampi nauttia toisen ihosta ja hiota siinä yhdessä, kun alkaa hommaan valmiiksi likaisena.
Yäk!
Kyllä seksi ei kiinnosta ollenkaan
Minulle sopisi seksitön suhde vaikken olekaan aseksuaali. Syinä mm. se että olen paska sängyssä; osaan tyydyttää vain itseni. Lisäksi olen kyllästynyt yltiöseksuaaliseen yhteiskuntaan ja oikeastaan toivon, että olisin aseksuaali. Minulle sopisi oikein hyvin, että hoitelisin itse itseni silloin, kun paine kasvaa liiaksi, ja naisen kanssa voisi sitten keskittyä yhdessäoloon ja muihin tärkeämpiin asioihin.
M39
-Japanilaiset parit eivät enää harrasta seksiä - "Liian vaivalloista"
Liki puolet japanilaisista aviopareista ei harrasta seksiä. Seksittömyys on noussut ilmiöksi, jolle löytyy jo oma nimikin. Sexless.
YLE