Usko alkaa loppua, enkö löydä koskaan ketään, joka haluaisi seksittömän parisuhteen kanssani?
Olen eronnut jo yli kymmenen vuotta sitten, ja elänyt yksin siitä lähtien. Olen muuten tyytyväinen elämääni, mutta haluaisin kumppanin, jonkun jonka kanssa voisin jakaa elämäni. Ongelma vain on, etten halua seksiä, ja kaikki muut tuntuvat haluavan. Tai jos eivät halua, he eivät halua parisuhdettakaan. Ne harvat, jotka haluaisivat seksittömän suhteen eivät ole halunneet sitä minun kanssa, koska muuten elämäntilanteet/toiveet eivät ole sopineet yhteen.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen etsinyt ihan perinteistä parisuhdetta, mutta kun en ole löytänyt, olen onnistunut melko hyvin keksimään, miten koota parisuhteen palat muualta. Olen päätynyt muodostamaan hyvin läheisiä ystävyyssuhteita naisten kanssa. Ja myös miesten kanssa melko läheisiä. Vinkkinä, että helpoiten ja nopeiten pääsee syvään ystävyyteen ihmisen kanssa, joka on vasta eronnut ja kaipaa henkistä yhteyttä. Merkityksettömän seksin hakevat tinderistä siinä kohtaa, ja arvostavat draamatonta ystävyyssuhdetta. Toinen helppo tilanne on, kun toinen on heikossa parisuhteessa, ja kaipaa pakopaikkaa huonosta suhteesta, muttei ole valmis eroamaan eIm. lasten takia. Jos onnistut vaikka 4 tämän tyyppistä ystävyyttä rakentamaan, uskon, että elämäsi voisi tuntua täysipainoiselta, vaikket olisi kenenkään ykkönen.
Harrastat seksiä näiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Seksissä yököttää se hikinen ähellys, limaisuus, lätinä ja sperma ja tekohellyys.
Ei se ole orgasmin arvoista.
just niin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto haluaa elää ilman seksiä! Osta nukke
Kaikki älykkäät yksilöt, jotka eivät ole alkukantaisten viettiensä vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä kultapieni hae parisuhdetta, sinä haluat kaverisuhteen. Sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Kerrot vain rehellisesti, että haluat kaverin/kavereita. Äläkä nyt ainakaan ole niin kpää, että harhautat jotain miestä uskomaan, että seksiä on tiedossa ja valehtelet hänelle, tuo on jo sitten todella halpamaista.
Rehellisesti vain ilmoitukseen, haen kaveria, kas noin.
höpö höpö
Hengen voitto aineesta, myös ruumiista.
Rakastan seksiä - silti elän ilman.
Olen henkeni temppelin, kehoni, herra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanoisin ei, ei, ei...
Nykyinen puoliso on kärsinyt nyt 2 vuotta vaihdevuosista ja täydellisestä haluttomuudesta. En ole vielä häntä hylkäämässä, mutta jos ei tuossa 5 vuoden kohdalla ole seksielämässä elonmerkkejä niin haen eroa. Viisikymppisenä ehtisin vielä toivottavasti 10-30 vuotta harrastamaan sitä.
En vongu seksin perään, mutta olen tehnyt selväksi että se on mulle yksi kolmesta isosta parisuhteessa. Vuoden kohdalla sain puolison lääkäriin hakemaan estrogeenihoidot, ei uskonut vaihdevuosien haittoja ennen kuin kuuli ne lääkäriltä. Nyt on aloitettu pari- ja seksiterapia, samanlainen vuoden mittainen keskustelu tästäkin ennen vihreää valoa.
Voi herranterttu sentään. Että kun nainen ikääntyy biologiansa mukaisesti niin mies pakottaa steroidikuurille. Mitäpä jos itse aloittaisit steroidikuurin, joka vie turhat halusi? Kukaan
Mitäs jos mies hakee seksinsä muualta? Ei se naiselta ole pois mutta miehelle tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typeriä kommentteja. Parisuhde, seksillä tai ilman, eli ole sama kuin kaverisuhde. Parisuhde on se tärkein ihmissuhde, olet sille toiselle se ykkönen. Kavereita tulee ja menee.
Ymmärrän aloittajaa hyvin. Elän itse seksittömässä parisuhteessa. Olemme olleet yhdessä liki 25 vuotta ja suhde on alunperin ollut ihan tavanomainen intiimi suhde. Jossain kohtaa omat haluni lakkasivat täysin, osin omien asioitteni vuoksi, osin mieheenkin liittyvien vanhojen taakkojen vuoksi.
Seksittömyys sopii minulle, mutta mieheni kaipasi seksiä. Päätimme avata suhteen, joten hänellä on nyt seksityttöystävä, minä en kaipaa muita. Ei tämä ole silti ihan ideaalitilanne. Tunnen itseni välillä vähän syrjäytetyksi. Silti mieluummin näin kuin erossa.
Aika iso osa se on parisuhdetta. Olen nuori nainen ja kamalaa jos yhtäkkiä mies sanoisi että hei
Kysytäänpä sinulta uudelleen 25 vuoden kuluttua Naisilla alkaa tuossa viidenkympin hujakoissa olla vaihdevuosien myötä jo kaikenlaista kremppaa, eikä miehellä ota eteen muuten, kuin pillereiden avulla. Sitä voi sitten miettiä, josko luonto on jo antanut pienen vinkin rauhoittua.
Seksi on ihan mukavaa, mutta joskus ja jouluna riittää oikein mainiosti meillä kummallekin. Muuta läheisyyttä ja kaveruutta meillä on paljon. Ei tulisi mieleenkään lähteä esim. lomalle muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksissä yököttää se hikinen ähellys, limaisuus, lätinä ja sperma ja tekohellyys.
Ei se ole orgasmin arvoista.
just niin.
Paremman orgasmin saa ihan muilla välineillä, kuin perinteisellä nahkatulppaanilla. Lisäksi saa nautiskella siitä rauhassa ilman, että toisella on vielä ihan pikkuisen kesken tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksulaaleja on vain n. 1% väestöstä. Eli kyllähän tuo aika vaikeaa on sellainen kumppani löytää.
Älä levitä valheita. On myös demi- ja harmaaseksuaaleja ja lisäksi tutkimustenkin mukaan naisista todella moni (oliko peräti puolet) ei nauti heteroseksistä vaikka siihen suostuukin.
Jos puhutaan vaihdevuosi-iässä olevista naisista, niin on varmasti totta, että halukkuus seksiin vähenee. Onko se nyt sitten harmaa- tai aseksuaalisuutta? Ei minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto haluaa elää ilman seksiä! Osta nukke
Kaikki älykkäät yksilöt, jotka eivät ole alkukantaisten viettiensä vietävissä.
Ihminen on alkukantainen ja vietit kuuluvat ihmiselle. Mitään palkintoa seksittömyydestä ei saa, päinvastoin. Seksittömyys ei myös todellakaan tarkoita äykkyyttä.
Mieti nyt vähän itsekin.
Mitä tarjottavaa sinulla on miehelle, siis sellaista tarjottavaa jota mies arvostaa? Olet vanha eikä sinulta saa edes seksiä. Sitä kompensoimaan sinun pitäisi olla vähintään joku ökyrikas kartanonrouva joka ostaa miehelle Porschen. Pystytkö siihen?
Selvennän vielä, että ihmissuhde miehille tarkoittaa loputtomia jaarituksia joita miehet vähiten haluavat. Miehet haluaa, että nainen on mykkä, ja tämä on fakta vaikka moni nainen toisin unelmoi.
Pääset elämässä eteenpäin jos unohdat miehaaveet ja katsotaan eteenpäin. Tuossa iässä niistä ei tule enää mitään. Koira on yksi hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Elät ilman, kun et saa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa itsensä tukahduttamiselta, eikä miltään "temppelin herruudelta".
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vähän itsekin.
Mitä tarjottavaa sinulla on miehelle, siis sellaista tarjottavaa jota mies arvostaa? Olet vanha eikä sinulta saa edes seksiä. Sitä kompensoimaan sinun pitäisi olla vähintään joku ökyrikas kartanonrouva joka ostaa miehelle Porschen. Pystytkö siihen?
Selvennän vielä, että ihmissuhde miehille tarkoittaa loputtomia jaarituksia joita miehet vähiten haluavat. Miehet haluaa, että nainen on mykkä, ja tämä on fakta vaikka moni nainen toisin unelmoi.
Pääset elämässä eteenpäin jos unohdat miehaaveet ja katsotaan eteenpäin. Tuossa iässä niistä ei tule enää mitään. Koira on yksi hyvä vaihtoehto.
Toi on sun mielipide, miehiä on erilaisia, ihmiset on yksilöitä. Et voi väittää että "miehet ovat tällaisia & tällaisia ja piste."
Vai monenko kanssa olet seurustellut? ;) saunailloissa tai jossain kaljalla ukkoköörillä tottakai moni voi miestellä ja esittää olevansa jotain muuta kuin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vähän itsekin.
Toi on sun mielipide, miehiä on erilaisia, ihmiset on yksilöitä. Et voi väittää että "miehet ovat tällaisia & tällaisia ja piste."
Vai monenko kanssa olet seurustellut? ;) saunailloissa tai jossain ka
Voin viisikymppisenä miehenä sanoa, että seksi on erittäin tärkeää. En äkkiseltään tiedä yhtään miestä, joka olisi valmis seksittömään "suhteeseen". Ja kyllä, mekin puhumme parisuhdeasioista.
Minä kadotin oman seksuaalisuuteni miesten ylenpalttiseen innokkuuteen. Siis todella ylenpalttiseen, jatkuvaan ja en todellakaan parisuhteessakaan mitenkään syttynyt siitä jos mies laittoi kullin kuvan keskellä päivää... Ja olisi pitänyt laittaa rivoja viestejä ja esitellä itseään. Eikä vuodet sitä vähentänyt. Siis jos mies on seksuaalisesti päällekäyvä niin siinä alkaa väkisinkin ottamaan hirveitä paineita ja stressaamaan sitä että Pitäisi antaa eikä se sitten enää nautinnollista ole. Seksi muuttui pikkuhiljaa omassa päässä sellaiseksi ns suoritukseksi joka on tehtävä. Ja meni mielenkiinto koko asiaan vaikka nuorena olin hyvinkin seksuaalinen ja varmaan olisin vieläkin jos kokemukseni mukaan miehen mielessä ei olisi seksi aina ja kokoajan. Paineiden lisäksi oma keho kun alkaa tuntua lihatiskiltä niin lopputuloksena on yksinkertaisesti pakeneminen ja itsensä piilottaminen. Naisen halut herää tutkitustikin ihan eri mekanismeilla kuin miehen halut. Ne on vähän monimutkaisempi juttu. Sen voi kyllä allekirjoittaa omasta kokemuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vähän itsekin.
Vai monenko kanss
Minä kuka vastasin en ole AP, en tarkoittanutkaan seksitöntä suhdetta vaan miehet arvostaa kyllä suhteessa myös paljon muita asioita. Varsinkin mitä enemmän ikää tulee.
Minä olen etsinyt ihan perinteistä parisuhdetta, mutta kun en ole löytänyt, olen onnistunut melko hyvin keksimään, miten koota parisuhteen palat muualta. Olen päätynyt muodostamaan hyvin läheisiä ystävyyssuhteita naisten kanssa. Ja myös miesten kanssa melko läheisiä. Vinkkinä, että helpoiten ja nopeiten pääsee syvään ystävyyteen ihmisen kanssa, joka on vasta eronnut ja kaipaa henkistä yhteyttä. Merkityksettömän seksin hakevat tinderistä siinä kohtaa, ja arvostavat draamatonta ystävyyssuhdetta. Toinen helppo tilanne on, kun toinen on heikossa parisuhteessa, ja kaipaa pakopaikkaa huonosta suhteesta, muttei ole valmis eroamaan eIm. lasten takia. Jos onnistut vaikka 4 tämän tyyppistä ystävyyttä rakentamaan, uskon, että elämäsi voisi tuntua täysipainoiselta, vaikket olisi kenenkään ykkönen.