Hei Sinä hoitaja! Mitä voisin tuoda kiitoslahjaksi?
Olin onnettomuuden vuoksi useamman päivän sairaalassa, kolmella eri osastolla. Sain noin yleisesti ottaen aivan ihanasti apua, minua kuunneltiin ja mulle puhuttiin kuin ihmiselle. Osa hoitsuista ymmärsi jopa pöljän huumorintajuni ja nauroi jutuilleni tai peräti heitti läppää kanssani. Parin viikon päästä on jälkitarkastus k.o. sairaalassa ja haluaisin viedä jotakin ihan vaan sanoakseni, että kiitos kun jaksoitte mua 😄 En oikein keksi mitään muuta kuin joku suklaa, mikä on vähän tylsää. Ideoita? Ja en siis ole varakas, joten ethän ehdota esim. jahtia tai helikopteria jota koko osasto voi vapaalla käyttää.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Pysk. sairaanhoitaja trolli taas asialla. Ilkeää kommentointia koko ajan. Ei ole edes sairaalaa koskaan nähnyt ja saati ollut siellä töissä. Tämä taitaa olla se nuori räkänokka nuori mies, joka on kitkerä ja katkera jokaisesta asiasta. Aloitti varmaan senkin trollauksen, kun eläkeläiset ovat varastaneet häneltä kaiken? Voi, voi. mee jo nukkumaan, että jaksat taas huomenna sieltä sohvan nurkasta herätä syömään pizzaa ja ihannoida, miten mun rahat eivät riitä työttömänä oloon.
Ei ole ilkeää, vaan suojelevaa. Huomasin jokusen kollegan viestin ja muistutin, mitä virka pitää sisällään. Mitä pieneen räkänokkaiseen poikaan tulee, niin olen paremminkin viisikiymppinen räkänokka. Mitä hoitajuuteen tulee, niin minua voi tentata. Asia selviää kyllä nopeasti, olenko hoitsu vaiko en. Psyk.sh.
Viisikymppinen, ei viisikiymppinen. Psyk.h.
Kyse oli kollegiaalisesta huolenpidosta, ei mistään piruilusta. Joskin ilmaisin sen melko karkeasti. Psyk.h.
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku sille osastolle jossa olit, hoitsut tykkää myös suolasesta..529
Eikös ap sanonut, että matkaa on 60km jonka taitaa julkisilla, joten ehkäpä ei voileipäkakkua? Itse kannatan myös tuota lahjakori-ideaa.
Ps. Uusi päivä, onko psyk.sh jo poissa ja lepositeissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein paksua kýrpää olis kiva saada 😊
T: hoitsu
Mulla on paljon miespuolisia ystäviä ja kolme veljeä. En osaa mitään sanoa varustuksistaan, mutta voin kysyä jos joku ilmoittautuu 😂
Ap
Tässä on asennetta. Kerro kuinka kävi kun kysyit 😀
Nim. Sh puutteessa
Kahvipaketti on oikein hyvä. Muistan vielä ajan, kun työnantaja antoi kahvia ilmaiseksi. Nykyisin yleisesti hoitajat tuovat itse kahvipaketteja. Myös hedelmät on hyvä tapa kiittää. Viinirypäleet ja omenat tekevät hyvin kauppansa. Pulla on hankala, koska et voi tietää, moniko on syömässä sitä. Siitä ei ole mitään iloa, jos jokainen saa jostain täytepitkosta 1 cm siivun, joka hajoaa käsiin. Suklaa ei kesähelteillä ole hyvä, sulaa pöydälle ja käsiin. Taukohuoneessa voi lämpötila olla 30 astetta, suklaa sulaa.
Vierailija kirjoitti:
"Alapeukuista" päätellen palstalla on laaja konsensus, että virkamiehille pitää voida viedä lahjoja. Melkoisen huolestuttavaa yhteiskunnallisesti. Psyk.sh.
Ehkä muiden alojen sairaanhoitajien rooli ei heidän palvelussuhteensa oikeudellisesta muodosta riippumatta sisällä niin korostetusti virka-aseman suoman institutionaalisen kontrollivallan käyttämistä omien henkilökohtaisen mielihalujen mukaisesti. Pieni vihje vielä: tietylle työyhteisölle jälkeenpäin annettu symbolinen lahja, josta tuohon työyhteisöön kuuluvat voivat vapaasti ottaa osansa tai olla ottamatta riippumatta siitä, osallistuivatko niihin työtehtäviin, joista lahjan antaja haluaa kiittää ilman että kukaan on osannut etukäteen odottaa muistamista, on sittenkin eri asia kuin tietyn virkamiehen virkatoimiin vaikuttamiseksi annettu lahjus.
Suklaarasia on oikein hyvä.
Mä olen muuten huomannut työssäni, että usein ulkomaalaiset potilaat tuovat kiitoksena jotain herkkuja. Esim kerran erään venäläisen potilaan omainen toi täytekakun kun tuli hakemaan omaistaan kotiin. Ja kerran eräs turkkilaisen potilaan omainen toi minulle pizzan omasta pizzeriastaan.
T. Sairaanhoitaja
Hei ap. Kiitoskortti tai vaikkapa kahvipaketti ilahduttaa aina suuresti. Kahvit ja maidot sairaaloissa ostetaan itse, ja yksi ex-sh/potilas mm toi pari kahvipakettia , teepusseja, sokeria ja kestomaitoa muutaman purkin kauniisti pakettiin laitettuna plus "kiitos, olette Ihania "-kortin. Työskentelin sairaalassa yli 30v ja sellaisella osastolla ,että kiitoksia saimme niin potilailta kuin joskus omaisiltakin.
Potilaan kaunis kohtelu on itselleni ollut aina sydämen asia ja voin kertoa että kun niitä kiitoksia vuosien saatossasilloin tällöin tuli, niistä lähes kaikki liikuttuivat ja tai ilahtuivat suuresti. Oli sitten kortti, kahvipaketti, konvehtirasia,keksipaketti, makeispussi tai vaikkapa lapsipotilaiden itse piirtämä kortti/piirros. Pieniä mutta tärkeitä asioita työnilon kokemiselle ja arjessa jaksamiselle.