Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei Sinä hoitaja! Mitä voisin tuoda kiitoslahjaksi?

Vierailija
10.07.2024 |

Olin onnettomuuden vuoksi useamman päivän sairaalassa, kolmella eri osastolla. Sain noin yleisesti ottaen aivan ihanasti apua, minua kuunneltiin ja mulle puhuttiin kuin ihmiselle. Osa hoitsuista ymmärsi jopa pöljän huumorintajuni ja nauroi jutuilleni tai peräti heitti läppää kanssani. Parin viikon päästä on jälkitarkastus k.o. sairaalassa ja haluaisin viedä jotakin ihan vaan sanoakseni, että kiitos kun jaksoitte mua 😄 En oikein keksi mitään muuta kuin joku suklaa, mikä on vähän tylsää. Ideoita? Ja en siis ole varakas, joten ethän ehdota esim. jahtia tai helikopteria jota koko osasto voi vapaalla käyttää.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiitos hyvästä hoidosta on ihana kuulla tai lukea kortista tms. 

Jos haluaa viedä jotain, joku perus kahvi on tosi hyvä tai just jotain pullaa/keksiä/namia taukohuoneeseen tarjolle.

Kävin itse joskus terveyskeskuksessa hoitajan luona. Oli pakko vielä sanoa hänelle lähtiessä että kiitos, oot ihana hoitaja. Hän liikuttui siitä, kiitti ja tuli halaamaan minua :D<3

Vierailija
42/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alapeukuista" päätellen palstalla on laaja konsensus, että virkamiehille pitää voida viedä lahjoja. Melkoisen huolestuttavaa yhteiskunnallisesti. Psyk.sh.

Sairaanhoitajat ei ole virkamiehiä.

Ovat kyllä virassa eli viranhaltijoita.

Joka on täysin sama asia kuin virkamies. Termiä viranhaltija käytettiin aiemmin laajalti kunnallisella puolella. Nykyään varmaankin laajemmin johtuen sen sukupuolineutraalisesta luonteesta. Psyk.sh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alapeukuista" päätellen palstalla on laaja konsensus, että virkamiehille pitää voida viedä lahjoja. Melkoisen huolestuttavaa yhteiskunnallisesti. Psyk.sh.

Joka on täysin sama asia kuin virkamies. Termiä viranhaltija käytettiin aiemmin laajalti kunnallisella puolella. Nykyään varmaankin laajemmin johtuen sen sukupuolineutraalisesta luonteesta. Psyk.sh.

Anteeksi, sukupuolineutraalista luonteesta. Psyk.sh.

Vierailija
44/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös useimmilla työntekijöillä ole virka? Tuolla perusteella rekkamies, kassamyyjä tai kokki ovat myös virkamiehiä. Joka tapauksessa, skippaan nuo psykshblablaan viestit koska ei kiinnosta. Pizzerian lahjakorttia ei varmaan, koska enhän minä edes tiedä mitä pizzerioita sen sairaalan lähellä on. Mutta joku tommonen kori-idea voisi olla hauska, siis semmoinen missä olisi vaikka niiden hedelmien lisäksi kahvia ja suklaata jne. Saman tyyppinen kun jouluisin myydään kaupoissa, paitsi tekisin sen itse.

Ap

Vierailija
45/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahja ja lahjus ovat eri asioita.

Vierailija
46/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös useimmilla työntekijöillä ole virka? Tuolla perusteella rekkamies, kassamyyjä tai kokki ovat myös virkamiehiä. Joka tapauksessa, skippaan nuo psykshblablaan viestit koska ei kiinnosta. Pizzerian lahjakorttia ei varmaan, koska enhän minä edes tiedä mitä pizzerioita sen sairaalan lähellä on. Mutta joku tommonen kori-idea voisi olla hauska, siis semmoinen missä olisi vaikka niiden hedelmien lisäksi kahvia ja suklaata jne. Saman tyyppinen kun jouluisin myydään kaupoissa, paitsi tekisin sen itse.

Kannattaa selvittää mitä virka tarkoittaa, eritoten juridiset seikat. Se ei tarkoita esim. korkeaa asemaa taikka palkkaa, vaan se on kontrollin keino. Mainitsemasi ammattiryhmät eivät ole virassa. Toki voi olla joitain harvinaisia poikkeustapauksia. Lyhyesti virka tarkoittaa sitä, että olet tekemisistäsi juridisessa vastuussa. Näin ei ole tavallisessa työsuhteessa. Psyk.sh.

Vierailija
47/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaute nimellä/identifioimalla osasto virallisten palautekanavien kautta. Jotain suklaata, keksejä ja hedelmiä osastolle:)

kaikesta on aina ilahduttu!

yt ex-hoitaja

Onko viranomaisen edustajalla syytä taikka oikeutta ottaa lahjoja vastaan? Psyk.sh.

Mitähän viranomaista sairaanhoitajat edustavat?

Vierailija
48/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten tuo sairaanhoitajan virkamieshomma menee, mutta ei, useimmilla työntekijöillä ei kyllä ole virkaa. Kokki tai kassamyyjä eivät todellakaan ole virkamiehiä eikä heillä ole virkavastuuta. Viranhaltijat toimivat julkisoikeudellisissa yhteisöissä, ei kuka tahansa vakkarityöläinen ole virkamies.

Mutta tästä huolimatta tuskin saat lahjontasyytteitä vaikka veisit jonkun kivan pikkulahjan. Kyllähän korona-aikanakin taisi olla tätä, että hoitajille vietiin villasukkia ym kiitoksena.

Vierailija
49/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahja ja lahjus ovat eri asioita.

Se riippuu täysin intresseistä sekä kontekstista. Psyk.sh.

Vierailija
50/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaute nimellä/identifioimalla osasto virallisten palautekanavien kautta. Jotain suklaata, keksejä ja hedelmiä osastolle:)

kaikesta on aina ilahduttu!

yt ex-hoitaja

Onko viranomaisen edustajalla syytä taikka oikeutta ottaa lahjoja vastaan? Psyk.sh.

Mitähän viranomaista sairaanhoitajat edustavat?

Terveydenhuollon viranomaista. Psyk.sh.

Vierailija
51/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistella covid-aikaa. Mikäköhän viranomaistaho sai aikaan sen, että rajoituksia asetettiin? Puututtiin ihmisten perusoikeuksiin. Se jos mikä oli julkisen vallan käyttöä. Psyk.sh.

Vierailija
52/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistella covid-aikaa. Mikäköhän viranomaistaho sai aikaan sen, että rajoituksia asetettiin? Puututtiin ihmisten perusoikeuksiin. Se jos mikä oli julkisen vallan käyttöä. Psyk.sh.

Mene vi tuun tästä ketjusta kun et vastaa ap:n kysymykseen vaan jauhat omaa sontaasi. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
53/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se palkankorotus olisi suurin kiitos. Mutta kun potilaat ja omaiset eivät näistä asioista päätä, niin veikkaan, että eiköhän mikä tahansa vilpitön kiitoksen osoitus piristä hoitajan työpäivää ja lämmitä mieltä. Veikkaan, että sanallinen kiitos olisi tehokkain. En ole hoitaja, olen aivan eri alalla toisenlaisessa asiakaspalvelutyössä, mutta asiakkaan antama liikuttunut ja vilpitön positiivinen palaute auttaa jaksamaan työssä paremmin kuin mikään. Silloin tietää tekevänsä jotain todellakin oikein <3

Vierailija
54/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vi tuun tästä ketjusta kun et vastaa ap:n kysymykseen vaan jauhat omaa sontaasi. Ketään ei kiinnosta.

Totesin vain, että eivät ota lahjaa vastaan. Perustelin myös miksi. Jos Ap haluaa nolata itsensä, hän voi toki tarjota lahjaa. On täällä fiksua porukkaa, kun asia ei mene perille edes rautalangasta vääntämällä. Psyk.sh.

Vierailija
55/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin herkku eli juurikin suklaa, kakku tms. Hoitajat arvostavat kyllä kiitosta ja herkkumuistamista kahvitauolle!

t.sh

Viranomaisen edustaja ei arvosta tuollaista kiitosta. Lienet somatiikan puolelta. Psyk.sh

Vierailija
56/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lahjakori on mainio idea. Kahvia, teetä, herkkuja ja hedelmiä. Sen voi myös jakaa osastojen kesken, mikä on kiva.

Vierailija
57/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko psyk.sh on haettu takaisin osastolle lääkittäväksi niin ketju voi jatkua normaalisti?

Vierailija
58/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totesin vain, että eivät ota lahjaa vastaan. Perustelin myös miksi. Jos Ap haluaa nolata itsensä, hän voi toki tarjota lahjaa. On täällä fiksua porukkaa, kun asia ei mene perille edes rautalangasta vääntämällä. Psyk.sh.

Mä vein suklaata hoitsuille jo silloin kun olin sisällä sairaalassa. Sain siis liikkua hiljakseen kepin kanssa lähiympäristössä kun oli kaveri mukana. Lähikaupasta hain nameja ja kyllä ottivat ilolla ja kiitollisuudella vastaan. Ap ei tee mitään väärää eikä taatusti nolaa itseään, päinvastoin.

Vierailija
59/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitupa nyt.

Ja kyllä virkamiehillekin nyt pullaa saa ostaa. Kalliit lahjat asia erikseen. Niistä laki voi jotain sanoakin.

Vierailija
60/90 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipöytään jotain pullaa ja kesäkeksikassi, on vuorotyöpaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän