Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkusteleeko joku oikeasti niin ettei syö ravintoloissa?

Vierailija
10.07.2024 |

Normisti ainakin kaksi kertaa päivässä syödään ravintolassa.

Kommentit (229)

Vierailija
81/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamiaista saa myöhään aamupäivään asti, sehän on oikeastaan jo lounas.

Iltapäivällä syön yleensä Euroopassa jonkun  pitsapalan (Italiassa ihania) tai konditoriasta ostetun suolaisen piiraan. Illalla hotellihuoneen parvekkeellä viiniä, patonkia, hedelmiä ja juustoa.

Vierailija
82/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syödä ravintolassa, kun voi tutustua paikallisiin ja käydä vierailulla tai pysähtyä maaseudulla lammen rannalle kokkailemaan paikallisia herkkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kerran eräs henkilö sanoi minulle, että häntä ahdistaa syödä ravintolassa. Oletan, että hän matkoillakin syö vain noutoruokaa hotellissa/majapaikassa.

Minä olen todella pieniruokainen, joten sillä hotellin aamiaisella pääsee jo todella pitkälle iltapäivään. Sitten syö yhden jätskin ja lopulta ehkä illalla jotain.

Sinä olet ehkä koko päivän osalta pieniruokainen, mutta pystyt syömään kerralla (aamiaisella) niin paljon, että sillä pärjää koko päiävn. Minä olen pieniruokainen joka aterialla. Jos syön aamiaisella yhden leivän, en pärjää sillä iltaan asti. Kumpikaan tapa ei ole toista huonompi. 

En ehkä ole, vaan olen. Koko ketjun tarkoitushan on kertoa vain niistä omista tavoista. Minulle on ihan yksi ja sama, vaikka joku olisi koko loman mehudietillä.

En koe kauheasti nälkää ja ruokailu ei ole minusta nyt muutenkaan kauhean mukavaa. Minä tosiaan pärjäisin varmaan ilman aamiasta ja muutamalla suklaapatukalla koko päivän. Siihen sitten vaan jotain juomista tietysti nesteytystä varten. Sen lisäksi nälkään tottuu. 

Tämän ketjun tarkoitus ei ollut kilpailu, eikä arvostelu, etkä sinä myöskään tiedä sitä aamiaiseni kokoa. Minä olen pieniruokainen koko päivän ja syön vielä harvoin. Mutta ymmärrän tietysti ettei joku 100 kiloinen mies voi koskaan olla sitä, mutta minä voin, koska minun kaloritarpeet tulee täyteen todella nopeasti, heidän ei. 

ja kyllä ymmärrän täysin ettei varsinkaan  lomaruokavaliooni ole minkään terveellisen ravitsemusterapeutin suosittelema ruokavalio, Minulla ei vaan ole nälkä, en pidä syömisestä, eikä minua ala heikottamaan, jos en syö kolmen tunnin välein.

Vierailija
84/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lomalla on ihana kokata kun on vähän erilaisia raaka-aineita, itse tehty on parempaakin kuin ruoka turistiravintoloissa."

Toki, jos osaa vieraista raaka-aineista heti hyvää ruokaa tehdä. Keskivertokokki saattaisi onnistua pilaamaan ostamansa ruoka-aineet. 

Lihatiskiltä voi kysyä ohjeet paikallisen lihan grillaamiseen. Kyllä neuvovat. 

Ja netti on pullollaan ohjreita paikallisiin ruokiin myös. Saa olla aika tumpelo jos hyvät ainekset kämmää

Vierailija
85/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muutenkaan syö kuin yhden lämpimän aterian päivässä ja kuumalla ilmalla en usein sitäkään vaan esim. jonkin ruokaisan salaatin

Voi kun pärjäisikin yhdellä aterialla! 

Syömme kunnon aamiaisen, lounaan (vähintään quichea tai täytettyä leipää) ja täyden illallisen. Yleensä 2 lämmintä ateriaa 

En pysty syömään kerralla kuin vähän joten se riittää 3-5 tunniksi! Ja aina on nälkä, tälläkin hetkellä vaikka on 36 lämmintä ja olen tehnyt siivoushommia 3h. Kohta lounasta pöytään!

Vierailija
86/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syödä ravintolassa, kun voi tutustua paikallisiin ja käydä vierailulla tai pysähtyä maaseudulla lammen rannalle kokkailemaan paikallisia herkkuja?

Jaa täällä on Gordon Ramseykin linjoilla. 

Vierailija
87/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollaan ihan hotellissakin syöty illalliseksi kaupasta ostettuja erilaisia juustoja ja kinkkuja esimerkiksi. Hostelli tai airbnb tyyppisessä majoituksessa joskus ollaan aamupalatarvikkeet hankittu, niin on päässyt heti aamusta nopeasti sitten retkeilemään eikä tarvitse aamupalakahvilaa etsiä kylillä. Muuten syödään ravintoloissa, mutta joskus iltaisin rankan lomapäivän jälkeen ei jaksa välttämättä laittautua ja mennä ravintolaan "pönöttämään". Meillä kun kaupunkilomatkin ovat sellaisia, että askeleita tulee 50k ihan huomaamatta ja saatetaan olla sitten illasta aika uupuneita :D

Sitä en ihan ymmärrä, että joku menee ulkomaille ja syö sitten jossain mäkkärissä tai muussa geneerisessä pikaruokapaikassa. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole. Ehkä jos sitten paljon matkustaa samoihin maihin, niin ei jaksa sitä ruokakulttuuria harrastaa? Itse tykkään ulkomailla syödä niitä perinteisiä, paikallisia ruokia ja yritän vältellä ranskanperunoita ja perus naudanpihviä.

Vierailija
88/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Espanjassa on asunto, niin siellä käydessäni en ikinä syö ravintolassa. On vaan kivempi elää normaalisti ja käydä ruokakaupoissa kuin paikalliset.

Jos matkustan muualla hotelleissa, niin otan all inclusiven, koska on paljon kivempi ja helpompaa syödä valmiista seisovasta pöydästä kuin etsiä ravintoloita. Seisovien pöytien ruuat ovat hotellissa paljon paremmat ja kaikenlaista valinnanvaraa on enemmän.

Eli hyvin harvoin syön matkoilla ravintoloissa. Se ei ole asia, josta edes ihmeemmin nauttisin.

Vierailija
89/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noin 40 maassa, ja kokenut melkoisia seikkailuja.

Tämä olisi ollut mahdotonta, jos roikkuisin hotellilla altaassa, syöden kaksi kertaa päivässä turistiravintolassa. 

Ihmiset ovat erilaisia.

Seikkailu matkoilla kuulostaa kauhealta. En halua mitään seikkailuja, vaan haluan rentoutua mahdollisimman pienellä hermopaineella. Jo vieraaseen ympäristöön meno on minulle rasitus, joten lomailen mieluummin entuudestaan tutussa paikassa matkoillakin.

Seikkailu ei siis ole objektiivisesti sanoen positiivinen asia. Joillekin seikkailuun joutuminen pilaisi koko lomamatkan.

Vierailija
90/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olen tehnyt niin, että söin hotelliaamiaisen ja illalla menin ravintolaan. Päivällä ehkä jotain pientä. Vatsani ei kuitenkaan enää kestä sitä että syö pari kertaa päivässä, eikä kestä paljon muutakaan. Sen sielun elämä on hyvin epäselvää. Viime reissussa yritin sitten tarkasti valita ruokani, mutta ei. Kiva lähteä kiireellä syömisen jälkeen takaisin hotellille yhtäkkiä ilmestyneen raskauskummun kanssa, koska maha tulee tosi kipeäksi ja ribbe iskee :) ibs <3

Vierailija
91/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olen pitkällä useamman kuukauden reissulla, kuten nytkin, en millään jaksa syödä ravintoloissa ainakaan kahta kertaa päivässä. Haluan tehdä ainakin toisella aterialla itse mieluisan kevyehkön salaatin. Jos söisin kaksi kertaa päivässä ravintolassa, se olisi tylsää ja luultavasti painokin nousisi järkyttäviin lukemiin. Myöskään ei tuke juotua liikaa viiniä ruokajuomana, kun ei tule houkutuksia liian tiheään tahtiin.

Välillä ei huvita mennä ulos syömään edes kerran päivässä.

Vierailija
92/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen Suomessa työ- tai vapaa-ajan matkalla, ostan paikallisesta S-marketista salaattirasian ja muuta syötävää ja syön hotellihuoneessa. Harvoin menen ravintolaan. Tämä ajan ja rahan säästämiseksi. Ulkomaanmatkalla syön ravintolassa usein, muttei välttämättä joka päivä.

Vierailija
93/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, teet lammen rannalla andalusialaisia herkkuja. Mahtaa olla autenttisia.

Vierailija
94/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä syödä liikaa epäterveellistä.Kaiken minkä syöt pitää ulostua.Ei elämä ole pelkkää syömistä ja paskantamista.

Vierailija
95/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusteeleko joku oikeasti ravintolassa syömisellä?

Vierailija
96/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Thaimaassa tapaan syödä vain ravintoloissa, no aamupalat kyllä ostan seven elevenistä, jugurttia ja niitä salaattiannoksia tai crap stickejä. Ei jaksa herätä aamuisin kovin aikaisin, niin aamupalaa on hyvä olla condolla.

Vierailija
97/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön todella harvoin vapaa-ajalla ravintolassa ja silloinkin, kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, sillä suurin osa ravintolaruuasta maistuvat samanlaisilta. 

Mieluimmin suosin paikallisia herkkuja ja yhdistelen niistä aterian. 

Vierailija
98/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ollaan ihan hotellissakin syöty illalliseksi kaupasta ostettuja erilaisia juustoja ja kinkkuja esimerkiksi. Hostelli tai airbnb tyyppisessä majoituksessa joskus ollaan aamupalatarvikkeet hankittu, niin on päässyt heti aamusta nopeasti sitten retkeilemään eikä tarvitse aamupalakahvilaa etsiä kylillä. Muuten syödään ravintoloissa, mutta joskus iltaisin rankan lomapäivän jälkeen ei jaksa välttämättä laittautua ja mennä ravintolaan "pönöttämään". Meillä kun kaupunkilomatkin ovat sellaisia, että askeleita tulee 50k ihan huomaamatta ja saatetaan olla sitten illasta aika uupuneita :D

Sitä en ihan ymmärrä, että joku menee ulkomaille ja syö sitten jossain mäkkärissä tai muussa geneerisessä pikaruokapaikassa. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole. Ehkä jos sitten paljon matkustaa samoihin maihin, niin ei jaksa sitä ruokakulttuuria harrastaa? Itse tykkään ulkomailla syödä niitä perinteisiä, paikallisia ruokia ja yritän vältellä r

Samaa ihmettelen?? 46v matkustanut ympäri maailmaa ja vain kerran söimme lasten kanssa paikallisessa "Mäkkärissä" v 93 kun muuta ei rajanylityspaikassa ollut tarjolla. Lapset eivät ole ikinä halunneet muualle kuin oikeisiin ravintoloihin ja kokeilleet innolla uusia ruokia. 

Vierailija
99/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisena en mene enää ravintoloihin. Koko reissu on pilalla sen takia, että osa ravintoloiden väestä ei ymmärrä, mitä eroa on allergialla ja nirsoudella.

Teen valmiit ruuat kotoa lähtiessä. Esim. jotakin makeaa piirakkaa, täytettyjä leipiä, valmiiksi pilkottuja hedelmiä ja juureksia, kiisseliä, marjarahkaa, kylmiä ruokaisia salaatteja, smoothieta, teetä ja kahvia. Milloin mitäkin. Alkumatka menee niillä ja loput haetaan kaupasta ja sitä kautta soveltaen. Kaiken ikäiset jaksavat, eikä tarvitse miettiä ruokailuja.

Kyllähän se välillä tympii, mutta kun McDonald's on suunnilleen ainoa, mistä uskaltaa allergisena mitään ostaa, niin ennemmin näin.

Vierailija
100/229 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä aina huoneistohotelli, niin voi jotain tehdä itse. Useimmiten se kokkailu jää johonkin lounassalaattiin ja sitten illalla ravintolaan, usein pitkän kaavan kautta.