Matkusteleeko joku oikeasti niin ettei syö ravintoloissa?
Normisti ainakin kaksi kertaa päivässä syödään ravintolassa.
Kommentit (229)
On mulla kaveriperhe, jotka reissussa syö vain mäkissä. Aamupalat, lounas, illallinen.
Asumukseen mukaan ostavat vettä, olutta ja erilaisia patukoita kassojen liepeiltä.
Kerran käytiin Lontoossa niiden kaa viikonloppu ja toisen kerran Berliinissä. Ahdistavaa. Sitten ne murjotti, kun meidän syömisissä kestää niin kauan. Heillä kun oli kiire hotelliin kippaa olutta.
Eipä enää reissata yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin just lomalla ja täytyy sanoa että kyllästyin ravintoloihin. Joka paikassa samaa ruokaa. Joka ilta syötiin ravintolassa. Suunnittelen jo seuraavaa reissua että max puolet kokataan itse ja puolet raflassa. Huoneistohotelleissa yleensä kun majoitutaan niin on mahdollista.
Missä on kaikissa ravintoloissa samat ruoat?
Kreikassa oltiin. Samat paikalliset ruoat, samat pitsat, samat pastat, samat pihvit jne. Ainakin siltä tuntui. Vähän poikkeava oli italialaisessa mutta mieluummin kävin paikallisissa ravintoloissa.
Mitä sitten kokkaisit itse? Ottaisit Suomesta mukaan suomalaisia säilykkeitä? - Kreikassa kaupoissa myydään niitä samoja aineksia kuin mitä ravintoloissa tarjoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona syöminen on lomareissujen parasta antia
Minusta ne taas on matkustamisen stressaavin asia. Mulla on ruokarajoitteita joten ensin on hankalaa löytää paikka jossa on jotain jota voin syödä. Sitten pitää stressata että onhan se varmasti syötävää. Ja usein kun menee paikan päälle, onkin se niin täynnä ettei mahdu, ja ei kun uudestaan etsimään.
Lisäksi en ylipäätään tykkää syödä ravintolassa, niissä on aina hirveä meteli ja kamalaa musiikkia, joskus joudun syömään vastamelukuulokkeet päässä kun muuten äänimaailma olisi sietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Minulle itselleni on lomassa parasta se, että ei tarvitse kokata ja keksiä ruokia. Itselleni ankein loma olisi se, että jossain huoneistohotellissa keittäisin sitä samaa puuroa ja spagettia kuin kotonakin ja keksisin, että mitä tänään kokataan. Voi ostaa salaattia, hedelmiä jne. supermarketista mutta missään nimessä en ala itse kokkailla. Joillekin se itse kokkaaminen on parasta lomassa, minulle ei. Ei se ole minulta pois, jos joku haluaa itse laittaa ruokaa lomalla, minulle parasta lomaa on just se, että minun ei tarvitse tehdä niin.
Just näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne taas on matkustamisen stressaavin asia. Mulla on ruokarajoitteita joten ensin on hankalaa löytää paikka jossa on jotain jota voin syödä. Sitten pitää stressata että onhan se varmasti syötävää. Ja usein kun menee paikan päälle, onkin se niin täynnä ettei mahdu, ja ei kun uudestaan etsimään.
Lisäksi en ylipäätään tykkää syödä ravintolassa, niissä on aina hirveä meteli ja kamalaa musiikkia, joskus joudun syömään vastamelukuulokkeet päässä kun muuten äänimaailma olisi sietämätön.
No mä olenkin terve, ei ole moisia ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Ollaan usein matkailtu perheen (5 henkeä) kanssa niin, että ollaan vuokrattu talo tai asunto ja tehty ainakin aamiaiset ja yksi ruoka päivässä itse.
Tulee halvemmaksi mutta on pienten lasten kanssa myös usein helpompaa kuin etsiä joka aterialle ravintolaa, arvuutella löytyykö listalta mitään 7 vuotiaalle maistuvaa ja odotella laskua kärsimättömien lasten kanssa
Yleensä on syöty yksi ruoka päivässä ravintolassa ja sitten panostettu siihen vähän enemmän.
Lisöksi tykkään ulkomailla käydä paikallisissa kaupoissa, ostaa paikallisia elintarvikkeita ja laittaa ruokaa paikalliseen tapaan. Näistä ostosreissuista on monia hauskoja muistoja kun pienessä italialaisessa kaupassa yrittää elekielellä selittää myyjälle jotakin.
Lähinnä puski läpi, ettei sun pennut osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin just lomalla ja täytyy sanoa että kyllästyin ravintoloihin. Joka paikassa samaa ruokaa. Joka ilta syötiin ravintolassa. Suunnittelen jo seuraavaa reissua että max puolet kokataan itse ja puolet raflassa. Huoneistohotelleissa yleensä kun majoitutaan niin on mahdollista.
Missä on kaikissa ravintoloissa samat ruoat?
Kreikassa oltiin. Samat paikalliset ruoat, samat pitsat, samat pastat, samat pihvit jne. Ainakin siltä tuntui. Vähän poikkeava oli italialaisessa mutta mieluummin kävin paikallisissa ravintoloissa.
Mitä sitten kokkaisit itse? Ottaisit Suomesta mukaan suomalaisia säilykkeitä? - Kreikassa kaupoissa myydään niitä samoja aineksia kuin mitä ravintoloissa tarjoillaan.
Varmaankin jotain pastaa tai eineksiä, ainakin jotain helppoa. Tarkoitin tuolla, että kyllästytti se kun ravintoloissa oli samoja ruokia tarjolla. Enkä ottaisi Suomesta mitään mukaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle itselleni on lomassa parasta se, että ei tarvitse kokata ja keksiä ruokia. Itselleni ankein loma olisi se, että jossain huoneistohotellissa keittäisin sitä samaa puuroa ja spagettia kuin kotonakin ja keksisin, että mitä tänään kokataan. Voi ostaa salaattia, hedelmiä jne. supermarketista mutta missään nimessä en ala itse kokkailla. Joillekin se itse kokkaaminen on parasta lomassa, minulle ei. Ei se ole minulta pois, jos joku haluaa itse laittaa ruokaa lomalla, minulle parasta lomaa on just se, että minun ei tarvitse tehdä niin.
Mulle olis aika hassua että lomalla alkaisin kokkailla jossain vieraassa ja puutteellisessa kyökissä, kun en kokkailua kotonakaan hirveesti harrasta. Mulla ehkä toi "loma, lomareissu"- käsite on vähän horjuva kun en ole työelämässä mutta kuitenkin, en tykkää ruoanlaitosta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietty matkakohteesta, mutta mikä sit on "turistiravintola", ainakin kaupunkikohteissa kai sekä paikalliset että turistit käy samoissa ravintoloissa? Eri asia kai sitten joku keskellä-ei-mitään turisteille rakennettu kylä.
Keskikokoisissa ja pienemmissä kaupungeissa, kuten Helsinki on kohtuullisen helppo löytää ravintoloita, mutta suuremmissa turistikupungeissa kuten Lontoo, Pariisi ja Barcelona, moni keskustan ravintoloista jotka ovat nähtävyyksien lähistöillä on nimenomaan turisteille suunnattu, ja sen huomaa. Kun ei odota ihmisten tulevan toista kertaa niin heille voi tarjota heikompilaatuista.
Puolihoito on toimivin. Ei tule tarvetta kökkiä hotellin lähistöllä samalla tavalla kuin AI:n kanssa, ehtii hyvin nähdä paikkoja päivällä, mutta iltasyöminen hoituu kätevästi ilman ravintolan etsimistä ja laskujen odottelua ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä! Olen emetofoobikko enkä käy ravintoloissa edes kotimaassa. Silti nautin matkustelusta. Ostan säilyviä kuivatarvikkeita paikallisista kaupoista, välipalapatukoilla selviytyy pitkään. Paastoan myös mielelläni, joskus useitakin päiviä putkeen. En tunne jääväni mistään paitsi: nautin nähtävyyksistä, museoista, kaupunkikierroksista ja kauniista luontomaisemista. Kukin tavallaan!
Siinäpä pläjäys mielenterveysongelmaa ja itsepetosta.
Mikä tässä on itsepetosta? Eivät kaikki pidä samoista asioista. Lomamatkoilla kukin tekee sitä, mikä mukavimmalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olenkin terve, ei ole moisia ongelmia
Olet niitä jotka syövät innoissaan pizzaa ja pastaa maasta riippumatta, ja hehkuttavat kuinka olikin maittavaa (kun ruoasta 85% oli samaa vehnää mitä aina)?
Ja joo, ole tyytyväinen jos sulla ei ole allergioita tai yliherkkyyksiä, mutta muista että niitä voi puhjeta myös aikuisena. Ei kannata olla liian ylimielinen kun voi joskus olla samassa veneessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olis aika hassua että lomalla alkaisin kokkailla jossain vieraassa ja puutteellisessa kyökissä, kun en kokkailua kotonakaan hirveesti harrasta. Mulla ehkä toi "loma, lomareissu"- käsite on vähän horjuva kun en ole työelämässä mutta kuitenkin, en tykkää ruoanlaitosta.
Monissa huoneistohotelleissa on hyvät keittiöt ja jos ottaa airbnb:n on usein ulkogrillikin. Varsinkin pidemmällä lomalla huomaa että se ravintolaan lähteminen ei ole mitenkään hirveän kätevää joka ilta.
Aika moni matka olisi jäänyt tekemättä jos olisin syönyt 2 krt päivässä ravintolassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kyökki olisi puutteellinen? Meillä oli nyt Ranskassakin iso villa, jossa valtava täysvarustettu keittiö, ihana ruokailuhuone josta pariovet pihalle ja uima-altaalle. Vieressä iso tori ja parikin leipomoa, joista hakea tarvikkeita ja 10 minuutin ajomatkan päässä valtava hieno market, josta ostaa loput tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teille sopii se että vuokraatte täysin varustetun villan ja kokkaatte itse, mulle ei, haluan asua hotellissa jossa saan kattavan aamiaisen ja ravintolapalvelut on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no mun mielestä ravintolaan lähteminen on just kätevää ;-D
No teille sopii se että vuokraatte täysin varustetun villan ja kokkaatte itse, mulle ei, haluan asua hotellissa jossa saan kattavan aamiaisen ja ravintolapalvelut on lähellä.
Kun sitä on perheenäiti, ei se kokkailu ole niin vierasta, että sen riesaksi kokisi. Itse en tykkää edes aamulla syödä paljon, vaan noin voin aamulla hiippailla pihalle kahvikupposen kanssa (kahvipaketin pakkaan kotoa, koska en tykkää ranskalaisesta kahvista), kun mies on piipahtanut sinne leipomoon hakemaan tuoreet croissantit.
Meitä on myös neljä, joten majoittuminen hotellisissa olisi todella kallista, eikä lähellekään tuota tasoa ylellisyyttä, minkä huvilassa saa.
Ja siinä itse kokkailemalla säästää todella paljon, joten niillä rahoilla voimme ostaa esimerkiksi sitten vaatteet perheen teineille paikallisesta outletistä.
Ravintoloissa syöminen alkaa rasittaa jos sitä pidemmän aikaa joutuu harrastamaan. Viikko vielä menee, mutta sen pidempään on ihanaa kun saa syödä omassa rauhassa.