Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkusteleeko joku oikeasti niin ettei syö ravintoloissa?

Vierailija
10.07.2024 |

Normisti ainakin kaksi kertaa päivässä syödään ravintolassa.

Kommentit (229)

Vierailija
61/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap kukaan oikeasti niin tee. Se on vaan leikkiä ja kuvittelua toimia toisin kun sinä.

Vierailija
62/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu reissusta ja kohteesta mutta yleensä buffetaamiainen on niin kattava että yksi ravintolaruokailu riittää- Toinen ruoka voi olla vaikka piknik hotellihuoneessa. Esim niin että ravintolalounas ja iltapala huoneessa. Tai lounaaksi esim toastit ja illalla sitten ravintolaan syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vakipaikassa ihana suuri kattoterassi jolta ihailla rantakallioiden tyrskyjä. Alakerrassa on leipomo josta haemme joka aamu tuoretta leipää. Kauppahalli kivenheiton päässä. 

Aamiainen aina terassilla, ihana katsella auringonnousua. Iltaisin grillailemme kattoterassilla, saatamme pulahtaa uima-altaassa, kauppahallista saa mitä erilisempia kaloja, hedelmiä ja tuoreita vihanneksia. Mikä sen mukavaa pitkän päivän päätteeksi.

Lounasaikaan yleensä olemme menossa ja joko käymme kahvilassa tai haemme leipomosta tai kaupasta piknikin.

Aika harvoin jaksamme enää ravintoloissa käydä lomalla, kotona tulee syötyä ravintoloissa niin paljon että se ei oikein tunnu lomalta jos joutuu ravintolaan istumaan. 

Vierailija
64/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi otin puolihoidon ja söin hotellin ravintolassa illallisen. Oli ihan hyvää sapuskaa. En jaksa yksin lähteä iltaisin ulos syömään. Lounaaksi söin sitten jotain pientä kaupasta, kun söin kuitenkin kunnon aamiaisen. 

Vierailija
65/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaan missä tahansa kaupissa vaan Lidlissä!

Näin eräs hiekkalaatikolta tuttu perhe matkustaa. Rouva vielä intopiukeena selittää, kun meidän Jorma on niin hyvä kokki, ettei ravintolassa saa parempaa.

Ei se kyllä ole. Kuka vaan on parempi kokki, kun Jorma.

Neljän lapsen kanssa kuitenkin reissaavat, että jostain pitää nipistää.

Vaikka itse en suostuis reisussa kaikkia sapuskoja kokkaamaan. Välipalaa kaappiin ja menoksi. Riippuen tietty kohteesta.

Turhaan haukut Lidliä. Muissa maissa sieltä saa paikallisia herkkuja ja viinejä, ei halvinta bulkkia mitä Suomeen tuodaan. 

Ainakin Italiassa jopa lihat tulee lähitiloilta eikä leivätkään ole pakasteista paistettuja. Vegaanifalafelit parhaita mitä olen ikinä syönyt, eipä ole näkynyt samoja Suomessa. 

Vierailija
66/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisissa ruokakaupoissa käyminenhän on parasta koko reissussa.

Mäkin tykkään käydä fiilistelemässä, ja ostankin, mutta siis tyyliin jotain suklaita, mausteita, säilykkeitä. Eipä siellä hotellissa paljon pysty mitään keittelemään enkä missään nimessä kuluttaiskaan aikaani kokkaamiseen reissulla, puoliso vielä vähemmän. Tossa just taannoin oltiin tutun kanssa samaan aikaan Kreikassa, hän kyll osti paikallisesta lihakaupasta t-luupihvit ja jauhelihat sun muut ja kokkas about joka päivä, en ihan tajuu kun heti hotellin alakerrassa, ja ovelta muutama askel, olis ollut paikallisia ravintoloita. 

Lomalla on ihana kokata kun on vähän erilaisia raaka-aineita, itse tehty on parempaakin kuin ruoka turistiravintoloissa.

Sehän on suurinta hupia! No toki reissaan pitkiä aikoja joten ei ole muuta kuin aikaa mutta haen kasvikset ja hedelmät torilta, osan juustoista vuohi/lehmätilalta, lihan lihatilan myymälästä ja leikkeleet salumeriasta. Kananmunat saan naapurista ja osan hedelmistä ja yrtit omasta pihasta

Vierailija
67/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on mielenkiintoista lukea, miten eri tavoin ihmiset kokee. Mikä on jollekin vaivalloista ja epämukavaa on toiselle taas reissaamisen parasta antia. 

Tietysti aina on paljon muuttujia, matkaseurueen kokoonpano, matkakohde... itse matkustan puolison kanssa, joskus yksin ja aina ehdoton vaatimus on aamiaisbuffa, ja majapaikan keskeinen sijainti. Mitään muita hotelliaterioita ei haluta, tykätään molemmat käydä joka päivä parikin kertaa ravintolassa. Aika usein käydään muutamissa tutuissa kohteissa eli on ne luottopaikat, ja arvostelujen/vinkkien perusteella sit kokeillaan uusia tuttavuuksia. Kun matkustetaan johonkin ennalta tuntemattomaan paikkaan niin ei voi mitään, huteja joskus tulee vaikka olis kuinka suositeltu ja kehuttu. Mutta tosiaan itse ei ruveta mitään kokkailemaan ja äärimmäisen harvoin edes majoituksessa olis mahdollisuutta siihen. Joskus saatetaan mennä johonkin puistoon tai rantaan jonkun leipomotuotteiden tai täytettyjen leipien kera, muuten aina ravintolaruokailu. Ei kyllästytä vaikka kotonaollessakin tulee jokunen kerta viikossa syötyä "ulkona". 

Vierailija
68/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuoerena matkustin ensimäistä kertaa 2 viikon etelänmatkalle niin rahaa oli sen verta että 2 kertaa kävin syömässä lämpösen ruuvan. Loppuaika mentiin patongilla ja juustolla ja sillä pahanmakusella raanavedellä. Silti nautin lomastani!;)

Vierailija
69/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaan missä tahansa kaupissa vaan Lidlissä!

Näin eräs hiekkalaatikolta tuttu perhe matkustaa. Rouva vielä intopiukeena selittää, kun meidän Jorma on niin hyvä kokki, ettei ravintolassa saa parempaa.

Ei se kyllä ole. Kuka vaan on parempi kokki, kun Jorma.

Neljän lapsen kanssa kuitenkin reissaavat, että jostain pitää nipistää.

Vaikka itse en suostuis reisussa kaikkia sapuskoja kokkaamaan. Välipalaa kaappiin ja menoksi. Riippuen tietty kohteesta.

Turhaan haukut Lidliä. Muissa maissa sieltä saa paikallisia herkkuja ja viinejä, ei halvinta bulkkia mitä Suomeen tuodaan. 

Ainakin Italiassa jopa lihat tulee lähitiloilta eikä leivätkään ole pakasteista paistettuja. Vegaanifalafelit parhaita mitä olen ikinä syönyt, eipä ole näkynyt samoja Suomessa. 

Oisko tuossa tarkoitettu että käydään Lidlissä kun se on edullinen ja kuitenkin Suomestakin tuttu? Epäilyttäviä sellaset carrefourit ja aldit. Vaikka ei tuosta kyllä käy ilmi reissaako Jormaperhe Suomessa vai muuallakin. 

Vierailija
70/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Kun olemme aktiivilomilla niin silloin tulee enemmän laitettua ruokaa itse, ei pitkän patikan tai koko päivän pyöräilyn jälkeen jaksa minnekään ravintolaan mennä.

Minulla just päinvastoin. Jos on koko päivän aktiivinen, ei tulisi mieleenkään ruveta itse kokkaamaan. 

Vierailija
71/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamiseen nimenomaan kuuluu ravintoloissa syöminen.  Vapautus kaupassakäynnistä, vapautus keittiöhommista. Aina syödään reissuissa ravintolassa,  aamiaisista illallisiin.

Vierailija
72/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kanssa yleensä käydään ravintoloissa syömässä. Itse käyn mieluummin kaupasta jotain pientä ja syön vaikka ulkona puistossa. Tai sitten otan jotain paikallisten suosimista katukeittiöistä. Riippuu hyvin paljon maasta missä ollaan. Kreikassa käyn lähes aina ravintolassa, mutta Saksassa kaupassa.

Vierailija
73/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kerran eräs henkilö sanoi minulle, että häntä ahdistaa syödä ravintolassa. Oletan, että hän matkoillakin syö vain noutoruokaa hotellissa/majapaikassa.

Katuruoka on monessa paikkaa todella hyvää. Se on jotenkin niin kätevää ja halpaa. Ei tarvitse käyttää kauheasti aikaa siihen syömiseen,. Minä olen todella pieniruokainen, joten sillä hotellin aamiaisella pääsee jo todella pitkälle iltapäivään. Sitten syö yhden jätskin ja lopulta ehkä illalla jotain. Mielellään sitten ihan siellä hotellissa ja omassa huoneessa ja kun on ostanut etukäteen kunnolla vettä ja limsaa niin juominenkaan ei ole ongelma. Niin ja kaupasta on tietenkin ostanut sen jälkiruuan.

Minustakin hotellihuoneessa syöminen on niin paljon mukavampaa kuin ravintolassa.

Vierailija
74/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lomalla on ihana kokata kun on vähän erilaisia raaka-aineita, itse tehty on parempaakin kuin ruoka turistiravintoloissa."

Toki, jos osaa vieraista raaka-aineista heti hyvää ruokaa tehdä. Keskivertokokki saattaisi onnistua pilaamaan ostamansa ruoka-aineet. 

Vierailija
75/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin 40 maassa, ja kokenut melkoisia seikkailuja.

Tämä olisi ollut mahdotonta, jos roikkuisin hotellilla altaassa, syöden kaksi kertaa päivässä turistiravintolassa. 

Vierailija
76/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla syön ravintoloissa, mutta kotimaassa vain harvoin ja silloinkin noutopöydissä jossa suosin keittolounasta.

Kotimaassa matkailen aina autolla joten pientä evästä ja termarissa kahvia on mukana, vaikka toki piipahdan mukavissa kahviloissa kun sellaiseen törmää.

Parasta on omien eväiden syöminen luonnonhelmassa ja vielä parempaa makkaran tai juuri saaliiksi saadun kalan paistaminen notskilla.

Majoituspaikasta riippuen käyn pizzalla, ostan mikroruokaa ym. ja jos majoitun hotellissa, saatan käydä sen ravintolassa. 

Vierailija
77/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kerran eräs henkilö sanoi minulle, että häntä ahdistaa syödä ravintolassa. Oletan, että hän matkoillakin syö vain noutoruokaa hotellissa/majapaikassa.

Minä olen todella pieniruokainen, joten sillä hotellin aamiaisella pääsee jo todella pitkälle iltapäivään. Sitten syö yhden jätskin ja lopulta ehkä illalla jotain.

Sinä olet ehkä koko päivän osalta pieniruokainen, mutta pystyt syömään kerralla (aamiaisella) niin paljon, että sillä pärjää koko päiävn. Minä olen pieniruokainen joka aterialla. Jos syön aamiaisella yhden leivän, en pärjää sillä iltaan asti. Kumpikaan tapa ei ole toista huonompi. 

Vierailija
78/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noin 40 maassa, ja kokenut melkoisia seikkailuja.

Tämä olisi ollut mahdotonta, jos roikkuisin hotellilla altaassa, syöden kaksi kertaa päivässä turistiravintolassa. 

Aloitus ei koskenut sinun itsekehuasi. Seikkailla voi, vaikka syö ravintolassa tai valmistaa itse ruokansa, tai (voitko uskoa?!), tekee sekä että. . 

Vierailija
79/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan syö kuin yhden lämpimän aterian päivässä ja kuumalla ilmalla en usein sitäkään vaan esim. jonkin ruokaisan salaatin

Vierailija
80/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oltiin matkailuautolla. Ostettiin helppoa ruokaa ja valmistettiin leirintäalueilla. Lähinnä haettiin mäkistä jäätelöä