Matkusteleeko joku oikeasti niin ettei syö ravintoloissa?
Normisti ainakin kaksi kertaa päivässä syödään ravintolassa.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Minulle itselleni on lomassa parasta se, että ei tarvitse kokata ja keksiä ruokia. Itselleni ankein loma olisi se, että jossain huoneistohotellissa keittäisin sitä samaa puuroa ja spagettia kuin kotonakin ja keksisin, että mitä tänään kokataan. Voi ostaa salaattia, hedelmiä jne. supermarketista mutta missään nimessä en ala itse kokkailla. Joillekin se itse kokkaaminen on parasta lomassa, minulle ei. Ei se ole minulta pois, jos joku haluaa itse laittaa ruokaa lomalla, minulle parasta lomaa on just se, että minun ei tarvitse tehdä niin.
Juuri näin. Pyrin aina valitsemaan majoituksen niin, että siellä EI ole mahista ruoan laittoon.
Yleensä matkailen teltalla metsään, joten ravintola ei ole edes vaihtoehto. Ulkomailla menen ensisijaisesti leirintäalueelle joko teltalla tai mökkiin ja leirintäalueilla on yleensä mahdollisuus tehdä itse ruokaa. En suuremmin viihdy ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vuokrataan talo pariksi viikoksi. Käydään melkein joka päivä lounaalla, kun ajellaan pikku kylissä. Iltaisin ei enää huvita lähteä minnekään vaan kokataan itse. Usein laitetaan erilaisia tapaksia pöytään tai grillataan jotain tai ihan vain paistetaan kalaa pannulla tai keitetään pastaa.
Mikäs siinä jos tykkäätte kokata, mutta kyllä minun mielestäni se kokkaaminen vaatii kyll' paljon enemmän jaksamista kuin lähiravintolaan lähteminen tai takeawayn tilaaminen.
Saamten paikkallisten ruokalajien kokeileminen tekee siitä matkakokemuksesta paremman ja mielenkiintoisemman.
Kunnon aamupala hotellissa. Joku kevyt lounas, esim. Alpeilla rinteessä tagessuppe. Illalla ravintolaan.
Olisi tosi rasittavaa lähteä ruokaostoksille ja kokata päivän aktiviteettien jälkeen. Ajatuskin ahistaa.
Toki jos olis reissussa pidempään, niin sitten säästösyistä olisi järkevää kokata jotain itse, mutta viikon reisussa kaikki syömiset ravintolassa.
Perheenäiti varaa halpalennot kohteeseen. Sitten itketään iltalehdessä kun lentokone oli rikki eikä lähtenytkään lentoon. Lapsiperheelle oli varannut yölennon ja äidin olisi pitänyt jo aamulla olla työpaikalla. Just joo. No onhan nyt kauhee katastrooffi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vuokrataan talo pariksi viikoksi. Käydään melkein joka päivä lounaalla, kun ajellaan pikku kylissä. Iltaisin ei enää huvita lähteä minnekään vaan kokataan itse. Usein laitetaan erilaisia tapaksia pöytään tai grillataan jotain tai ihan vain paistetaan kalaa pannulla tai keitetään pastaa.
Mikäs siinä jos tykkäätte kokata, mutta kyllä minun mielestäni se kokkaaminen vaatii kyll' paljon enemmän jaksamista kuin lähiravintolaan lähteminen tai takeawayn tilaaminen.
No ei todellakaan. Kyllä minusta on vaivalloisempaa laittautua ravintolaan lähtemiseen. Ruoan saa kokattua alle 15 minuutissa. Keittää kasviksia ja paistaa vaikka paikallista kalaa siihen lisäksi. Siinä ei mene montaa minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Kyllä minusta on vaivalloisempaa laittautua ravintolaan lähtemiseen. Ruoan saa kokattua alle 15 minuutissa. Keittää kasviksia ja paistaa vaikka paikallista kalaa siihen lisäksi. Siinä ei mene montaa minuuttia.
Täytyyhän sun suunnitella ja käydä kaupassa. Ja vielä siivota jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon aamupala hotellissa. Joku kevyt lounas, esim. Alpeilla rinteessä tagessuppe. Illalla ravintolaan.
Olisi tosi rasittavaa lähteä ruokaostoksille ja kokata päivän aktiviteettien jälkeen. Ajatuskin ahistaa.
Toki jos olis reissussa pidempään, niin sitten säästösyistä olisi järkevää kokata jotain itse, mutta viikon reisussa kaikki syömiset ravintolassa.
Minusta on rasittavampaa lähteä ulos syömään illalla pitkän päivän jälkeen. Paljon helpompaa vaan itse kokata majapaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja 11 hengen lähteminen ravintolaan kestää todella kauan! Sen verran meitä oli pari viikkoa sitten lomailemassa. 2x käytiin ravintolassa syömässä, muuten grillailtiin ja tehtiin upeita ruokia kotona. Pisin aika meni grillin lämmittämisern, ruoka valmistui 10-15 minuutissa
"Täytyyhän sun suunnitella ja käydä kaupassa. Ja vielä siivota jäljet."
No kaupassa käy muutenkin vaikka ihan vain ostamassa vettä eikä ruoanlaitossa ole hirveästi suunnittelemista. Tiskikone tiskaa astiat ja aika nopeasti jonku paistinpannun itse tiskaa.
Rikkaiden hommaa molemmat. Matkustelu ja syöminen.
Vierailija kirjoitti:
No kaupassa käy muutenkin vaikka ihan vain ostamassa vettä eikä ruoanlaitossa ole hirveästi suunnittelemista. Tiskikone tiskaa astiat ja aika nopeasti jonku paistinpannun itse tiskaa.
Mulle tuo on lepohetki, kun pitkän päivän jälkeen voi vain rentoutua huoneistohotellissa eikä tarvitse uudelleen laittautua lähtemään ulos. Tekee vaan jotain nopeaa, mutta silti hyvää ruokaa.
On mielenkiintoista kokkailla sellaisista aineksista, joita ei kotimaassa tai kotipaikkakunnalla ole tarjolla. Tai jos on puolihoito ei tarvitse käyttää aikaa ravintolan valitsemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siellä kaupassa tarvitse joka päivä juosta vaan ostaa viikon sapuskat kerrallaan
En jaksa käydä ravintoloissa syömässä vaan turvaudun hotellin puolihoitoon.
Kahden teinin kanssa panostan mieluummin majoituksen tasoon kuin ravintolareissuihin.
en ole koskaan aikuisena syönyt kahta lämmintä ruokaa päivässä. aamiainen hotellissa, päivällä kahvi ja pikkusuolainen, illalla ravintola tai kaupasta haettu ruoka. joku järki syödessäkin.
Todellakin.
Itse asiassa annan lomilla ollessani itselleni vapautuksen kunnon aterioista. Muun ajan vuodesta pakotan itseni syömään ainakin yhden kunnon aterian päivässä.
Olen ollut aina huono syömään enkä koe juuri koskaan nälkää saati ruokahalua, joten ravitsemus on jatkuva työmaa, jota en halua lomallani miettiä.
Minusta ravintolassa saa usein pettyä. Tuntuu että visuaalista puolta painotetaan ja mausta viis. Tähän kun lisää sen, että odotat jotta tilaus otetaan, odotata juomia, sitten odotat ruokaa ja lopulta pisin odotus on laskun odotus. Tämä sama kaava toistuu sekä kotimaassa että ulkomailla, sekä kaupungeissa että ns. lomakohteissa.
Katuruoka on pelastus ja tapas-paikat. Mitään mäkkäreitä tai muita en halua matkoilla käyttää, mutta ilahduttavan paljon on noita vaihtoehtoja katuruoissa ulkomailla.