Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v määräaikainen sähkösopimus 8,35snt/kWh - ottaisitko?

Vierailija
10.07.2024 |

Ei muutoksia hinnassa, ei käyttövaikutuksia tai muita kuluja (toki perusmaksu), ottaisitko? Oon niin kiikun kaakun. Tuli tarjous, mikä nyt parempi kuin vähään aikaan mikään ollut, pörssi ei ole mun juttu. Ainut mikä mietityttää, niin tuo kahden vuoden määräaikaisuus, toki on keinot purkaa se jos hinnat ihan romahtaisi, mutta kuitenkin.

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ottaisin jos kerta pörssihintojen kyttääminen ei ole sun juttu.

Pörssisähkö kannattaa vain jos siihen jaksaa paneutua ja lämmitysjärjestelmä ei perustu sähköön.

Paneutua? Katson puhelimen sähköseurannasta sähkön hinnan tunti tunnilta ja käytän sen mukaan isompiin tarpeisiin. Ei vaadi mitenkään erityistä paneutumista, äärimmäisen selkeä ja helppo sovellus. Tänäänkin hinnat miinuksella koko päivän, niimpä pesukone päällä pitkällä ohjelmalla. Pörssisähkö paras.

Vierailija
102/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee päivässä 8-10kWh niin ei todellakaan jaksa alkaa tuijottelemaan koska on halvin sähkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin olla pörssissä syksyyn, ja pakkasten alettua joskus marraskuussa vaihdan toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen maaliskuun loppuun asti. Jos sähkön hinta pysyy talvella aisoissa, vaihdan jo aiemmin takaisin pörssiin. Sähkölämmitteinen okt, mutta en ota vajaan 10 sentin määräaikaista pitkäksi aikaa.

Mistä aiot saada marraskuussa toistaiseksi voimassaolevan, kiinteähintaisen ja pörssisähköä halvemman sopimuksen? Kiinteähintaiset ovat järkiään kaikki määräaikaisia nykyään.

Vierailija
104/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Sähköyhtiöt eivät koskaan tarjoa määräaikaisia halvemmalla kun mitä vastaavan ajanjakson pörssisähkö maksaisi.

Minä en asu missään kehitysmaassa, jossa pitää rytmittää elämä sähkön mukaan. 

Joo maksa sinä vaan sitä 20 sentin soppariasi vielä pitkään

Miksi minulla tuollainen olisi? Sähkölaskuni on talvisin noin 30 eur/kk. Ei ole mielestäni paha lainkaan.

Vierailija
105/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö kannattaa vain jos siihen jaksaa paneutua ja lämmitysjärjestelmä ei perustu sähköön.

Paneutua? Katson puhelimen sähköseurannasta sähkön hinnan tunti tunnilta ja käytän sen mukaan isompiin tarpeisiin. Ei vaadi mitenkään erityistä paneutumista, äärimmäisen selkeä ja helppo sovellus. Tänäänkin hinnat miinuksella koko päivän, niimpä pesukone päällä pitkällä ohjelmalla. Pörssisähkö paras.

Kerrostaloasukkaalle ihan sama, mikä sopimus on, kun ei siellä ole oikeasti paljon kuluttavia sähkölaitteita. Vähän eri tilanne sähkölämmitteisessä ok-talossa, kun kuukauden sähkölasku voi pörssisähkölläkin olla talvella 700-1500 euroa. Siinä on silloin ihan sama, onko se pesukone päällä yöllä vai päivällä, se ei loppusummaan enää vaikuta.

Vierailija
106/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Sähköyhtiöt eivät koskaan tarjoa määräaikaisia halvemmalla kun mitä vastaavan ajanjakson pörssisähkö maksaisi.

Miksi minulla tuollainen olisi? Sähkölaskuni on talvisin noin 30 eur/kk. Ei ole mielestäni paha lainkaan.

Joo eli et käytä sähkö juuri ollenkaan ja silti tulit ketjuun länkyttämään. Kiitos osallistumisesta.

Vierailija
107/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasukkaalle ihan sama, mikä sopimus on, kun ei siellä ole oikeasti paljon kuluttavia sähkölaitteita. Vähän eri tilanne sähkölämmitteisessä ok-talossa, kun kuukauden sähkölasku voi pörssisähkölläkin olla talvella 700-1500 euroa. Siinä on silloin ihan sama, onko se pesukone päällä

Sähkölämmitteisessä talossa sitä lämmitystä voi säätää sähkön hinnan mukaan. Yöllä vetää varaajaan lämpöä, päivällä käyttää.

Vierailija
108/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ennen määräaikaisia sai alle 4snt/kwh? Miksi sähkönhinta on tuplaantunut?

Eihän muuten tule miljonäärejä lisää Suomen maahan kuin rahastamalla kun kaikki melkein käyttää sähköä.

Vierailija
109/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eli et käytä sähkö juuri ollenkaan ja silti tulit ketjuun länkyttämään. Kiitos osallistumisesta.

Miksi itse länkytät, että minulla olisi 20 sentin soppari? Kateudesta varmaan, kun itse joudut elämään pörssisähköhinnan mukaan. :D 

Vierailija
110/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin , itsellä hieman kalliimpi vielä vuoden .

Vierailija
111/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ennen määräaikaisia sai alle 4snt/kwh? Miksi sähkönhinta on tuplaantunut?

Venäjän tuotanto pois kuvasta.

Vierailija
112/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi, ellei ole sähkölämmitteinen talo. Ensi kesänä taas sähkö 0c/kwh pörssissä.

Paljonko menee rahaa talon lämmitykseen A. tammi-helmikuussa? B. Kesä-heinäkuussa?

Vuosikustannus on halvempi pörssisähköllä.

Sitkeästi te jaksatte tätä väittää. Tosiasiassa sinäkin istuit esim. 5.1. pimeässä ja kylmässä tai vaihtoehtoisesti sinulla on vaihtoehtoinen lämmitysjärjestelmä olemassa niitä aikoja varten, kun pösä maksaa hunajaa. Eikä tarvitse nyt takertua tuohon yhteen päivään, sähkö oli kallista monta kuukautta talvella. Missään tapauksessa pörssisähkö ei ole talvikuukausina 8-9 snt kiinteää hintaa halvempi ellei sähkönkäyttöä vähennetään rajusti kalliina hetkinä. Kesän

Nii-i,pörssi on halvempi koko vuoden laskut huomioiden.Säästin kyllä sähköä jo vanhalla kiinteällä sopimuksella. 

Vierailija
113/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukolämpö-asiakkaan kannattaakin sekaantua tähän ketjuun.Ei sähköruohonleikkurinikaan vie bensaa yhtään.

Vierailija
114/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei pidä paikkaansa. Meillä sähkölämmitys ja nimenomaan pörssi. Lämminvesivaraaja lämmittää öisin, jolloin usein pörssisähkö edullista. Jos pieni kulutus, on se ja sama sähkön hinnalle. 

Oletko ottanut huomioon sitä että silloin kun on kovat pakkaset eli silloin kun sähköä kuluu kymmeniä kertoja enemmän niin silloin juuri pörssisähkö on kallista? 

Tietenkin olen. Tiedän kyllä varsin hyvin meidän kuukausikulutuksen kesällä ja talvella. Aiemmin oli aina määräaikainen sähkösopimus, mutta hintojen nousun myötä vaihdoin pörssiin. Eikä se kulutus nyt suinkaan kymmeniä kertoja suurempaa ole. Talvella kulutus on 2-2.5 kertaista. Viime tammikuussa oli poikkeuksellisen kova kulutus, kun meni sähköä 1400 kilowattia pohjoisessa. Keskihinta viime vuodelle reilu 6 snt. Kalliin tammikuun päivän väistin vaihtamalla hetkeksi sähkösopimuksen määräaikaiseen. 

Vierailija
115/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyinkin joo, katsoin vielä muita tarjouksia ja kaikki oli kulutusvaikutuksella tai kk kerrallaan tai pörssi.

Pahimmillaan oli viime tammikuussa kulutus 1200kW/h (muutoin 700-1000kW/h/talvikuukausi) ja laskuksi tuli n. 100e. Kaverilla samainen tammikuu 350kWh kulutuksella oli pörssisähköllä lasku  saman verran kuin mulla, ja koska mun talous ei kestä tuollaisia hyppyjä talvisaikaan eikä ole mahdollista kyttäillä, niin hyväksyin tuon vakaan hinnan.

ap

Kuulostaa todella oudolta. Meillä on viime tammikuussa ollut sähkönkulutus vähän päälle 1400 kwh ja pörssisähköllä kuukauden lasku oli 178 euroa. Tuossa mukana perusmaksu ja marginaali. 

Vierailija
116/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kyllä se nimenomaan sitä paneutumiusta sillloin vaatii kun pitää erikseen seurailla sähköntuntihintoja ja sovellus määrittää milloin voit laittaa auton lataukseen mennä  saunaan yms.

Ei kiitos

Vierailija
117/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyinkin joo, katsoin vielä muita tarjouksia ja kaikki oli kulutusvaikutuksella tai kk kerrallaan tai pörssi.

Pahimmillaan oli viime tammikuussa kulutus 1200kW/h (muutoin 700-1000kW/h/talvikuukausi) ja laskuksi tuli n. 100e. Kaverilla samainen tammikuu 350kWh kulutuksella oli pörssisähköllä lasku  saman verran kuin mulla, ja koska mun talous ei kestä tuollaisia hyppyjä talvisaikaan eikä ole mahdollista kyttäillä, niin hyväksyin tuon vakaan hinnan.

ap

Entä teidän laskut vuositasolla? Ei näitä kuukausittain kannata verrata. Maksat kesällä 6-8-kertaisesti sähköstä kuin kaverisi.

Höps. Mulla kuluu kesällä sähköä saman verran kuin kaverilla, eli 150kW/h/kk.

ap

Mutta kaverisi maksaa siitä 0c/kwh, sinä 8c/kwh.

Vierailija
118/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Entä teidän laskut vuositasolla? Ei näitä kuukausittain kannata verrata. Maksat kesällä 6-8-kertaisesti sähköstä kuin kaverisi.

Höps. Mulla kuluu kesällä sähköä saman verran kuin kaverilla, eli 150kW/h/kk.

ap

Mutta kaverisi maksaa siitä 0c/kwh

Häh, et lämmitä siis kesällä etkä talvella taloasi?

Vierailija
119/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daiju, katso paljonko se sähkö tällä hetkellä maksaa pörssissä. Ap maksaa 8c/kwh. Kaveri ei.

Vierailija
120/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasukkaalle ihan sama, mikä sopimus on, kun ei siellä ole oikeasti paljon kuluttavia sähkölaitteita. Vähän eri tilanne sähkölämmitteisessä ok-talossa, kun kuukauden sähkölasku voi pörssisähkölläkin olla talvella 700-1500 euroa. Siin

Minulla on ainoastaan käyttövedelle varaaja. Talon lämmitys tapahtuu sähköpattereilla. Et taida ymmärtää, mikä on vesikiertoisen ja sähköpatterin ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi