Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v määräaikainen sähkösopimus 8,35snt/kWh - ottaisitko?

Vierailija
10.07.2024 |

Ei muutoksia hinnassa, ei käyttövaikutuksia tai muita kuluja (toki perusmaksu), ottaisitko? Oon niin kiikun kaakun. Tuli tarjous, mikä nyt parempi kuin vähään aikaan mikään ollut, pörssi ei ole mun juttu. Ainut mikä mietityttää, niin tuo kahden vuoden määräaikaisuus, toki on keinot purkaa se jos hinnat ihan romahtaisi, mutta kuitenkin.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin olla pörssissä syksyyn, ja pakkasten alettua joskus marraskuussa vaihdan toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen maaliskuun loppuun asti. Jos sähkön hinta pysyy talvella aisoissa, vaihdan jo aiemmin takaisin pörssiin. Sähkölämmitteinen okt, mutta en ota vajaan 10 sentin määräaikaista pitkäksi aikaa.

Voi käydä niin että jos tiuhaan vaihtaa niin siirtoyhriö voi laittaa maksun laskuunsa. Se on ilmaista jos vuoden välein vaihtaa.

Olen vaihtanut aiemmin viisiki kertaa vuoteenkin, eikä siirtoyhtiö mitään muuttanut.  Muutaman kympin säästin perusmaksuissa.  Nytkin kesän  ajan marraskuun loppuun perusmaksut nolla.  Kaksi eri liittymää ja pörssisähköt.

Vierailija
82/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyinkin joo, katsoin vielä muita tarjouksia ja kaikki oli kulutusvaikutuksella tai kk kerrallaan tai pörssi.

Pahimmillaan oli viime tammikuussa kulutus 1200kW/h (muutoin 700-1000kW/h/talvikuukausi) ja laskuksi tuli n. 100e. Kaverilla samainen tammikuu 350kWh kulutuksella oli pörssisähköllä lasku  saman verran kuin mulla, ja koska mun talous ei kestä tuollaisia hyppyjä talvisaikaan eikä ole mahdollista kyttäillä, niin hyväksyin tuon vakaan hinnan.

ap

Entä teidän laskut vuositasolla? Ei näitä kuukausittain kannata verrata. Maksat kesällä 6-8-kertaisesti sähköstä kuin kaverisi.

Höps. Mulla kuluu kesällä sähköä saman verran kuin kaverilla, eli 150kW/h/kk.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama, mitä se pörssisähkö kesällä maksaa. Talvella menee sähkölämmitteisessä varmaan 99 prosenttia vuosikulutuksesta, ja hinnatkin moninkertaiset kesään verrattuna. Suorasähkö on suorasähkö. Patterit lämpenee silloin kun lämmitystarvetta on. Vesikiertoinen on eri juttu, kun sen veden voi lämmittää yöllä. Ei vain viitsi toimivaa systeemiä alkaa uusimaan, eikä oikein ole ylimääräiselle varaajalle tilaakaan. Pitäisi yksi makuuhuone pyhittää sille.

Vierailija
84/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä pörssi :

01.12.2023-31.12.2023 / 424,22 kWh / 8,60 c/kWh / 36,50e

01.01.2024-31.01.2024 / 723,82 kWh / 15,21 c/kWh / 110,13e

Määräaikainen kotona:

01.12.2023-31.12.2023 / 932,21 kWh / 8,30 c/kWh 77,37e

01.01.2024-31.01.2024 / 1 254,61 kWh / 8,30 c/kWh / 104,13e

Tämän takia talvisajaksi aina kiinteä kotiin ja jatkossa myös mökille.

Vierailija
85/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

ja 

Arvioitu kulutusvaikutus*

+1,15 c/kWhsis. alv 24%

*Kulutusvaikutuksen vaihteluväli on tyypillisesti -1,5..+3,7 c/kWh. Arvioitu kulutusvaikutus perustuu otokseen Oomin olemassa olevien asiakkaiden toteutuneesta kulutusvaikutuksesta.

Kulutusvaikutus on ihan p*rseestä, nuo arviotkin on heitetty hihasta. Ei ikinä mitään tuollaista 

Tämä onkin sähköyhtiöiden uusi tapa huijata asiakkaita kuvittelemaan että vaikutus olisi positiivinen. Se kuukauden keskihinta kun selviää vasta jälkikäteen niin koita siinä sitten ajoittaa se kulutus oikeaan kohtaan. Tyhmin sopimustyyppi mitä olla voi.

Vierailija
86/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo. Lisäksi sellaisen ideologisen valinnan tein, että ostan 100% tuulisähköä, koska en halua olla rahoittamassa Putinin fossiilienergiakauppaa ja siten hänen laittomia sotatoimiaan.

Sähkönkulutukseni on niin pieni, että suurempi osa laskusta on kuitenkin siirtomaksua ja veroja. Tiesittekö, että sähkön siirtomaksussa maksetaan veroa verosta eli energiaverostakin alv. Persut ei ole aikeissa korjata tätä typeryyttä, eikä myöskään säätämässä hintakattoa sähkölle tai siirtomaksulle. Sensijaan myyvät lisää valtion tuottavaa omaisuutta ulkomaille. Kokoomuksen pikku puudeleina

Vierailija
87/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Siinä on se käyttövaikutus. 

Hetki sitten Oomilla oli kiinteä tuohon hintaan, ilman käyttövaikutusta, itse otin silloin tuon kiinteän. Nyt näyttää hinnat hieman nousseen.

Vierailija
88/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Hetki sitten Oomilla oli kiinteä tuohon hintaan, ilman käyttövaikutusta, itse otin silloin tuon kiinteän. Nyt näyttää hinnat hieman nousseen.

Sulla on läpi talven ollut käynnissä tuo hetki sitten 

Vierailija
89/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Sähkölaskussa tuo energian hinta on kohtuullinen, siirtomaksu hyvin kallis.

Vierailija
90/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kuutiota koivuklapia. Tulkoon pakkanen ja myrsky. Ei haittaa 

Vierailija
91/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Nyt en kyllä ymmärrä, mitä tarkoitat?

Vierailija
92/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Läpi talven olet kirjoittanut, kuinka just hetki sitten löysit tämmöisen halvan sopimuksen oomilta jota just nyt ei enää saa 

En tiedä kuinka kauan olet oikeasti sitä just äskeniä hokenut, mutta säännöllisesti tulet siitä kertomaan. 

Vierailija
93/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Olen seurannut sähkön hintaa ihan koko ajan ja Oomilla ei ole ollut ilman käyttövaikutusta ainakaan "julkista" tuollaista tarjousta. Käyttövaikutuksen kanssa on ollut koko ajan, taikka 3kk kerrallaan sama hinta.

Vierailija
94/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämän hetken halvimmat :

Määräaikainen 12 kk

Hinta, Yleissähkö:

8,26snt / kWh

+/- käyttövaikutus

Perusmaksu:

2,99 € / kk

Määräaikainen 24 kk

Hinta, Yleissähkö:

7,95snt / kWh

+/- käyttövaikutus

Perusmaksu:

2,90 € / kk

Määräaikainen 30.9.2025 saakka

Hinta, Yleissähkö:

8,49snt / kWh

Perusmaksu:

2,99 € / kk

Toistaiseksi voimassa

Hinta, Yleissähkö:

11,73snt / kWh

+/- käyttövaikutus

Perusmaksu:

4,39 € / kk

Vierailija
95/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu....

Toistaiseksi, hinta muuttuu 3 kk välein

Hinta, Yleissähkö:

7,40snt / kWh

+/- käyttövaikutus

Perusmaksu:

3,50 € / kk

Pörssi, Toistaiseksi voimassa

Marginaali:

0,50snt / kWh

Perusmaksu:

0,00 € / kk (1.9.alk. 5,95 sis. alv 25,5%)

Vierailija
96/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin jo. Lisäksi sellaisen ideologisen valinnan tein, että ostan 100% tuulisähköä, koska en halua olla rahoittamassa Putinin fossiilienergiakauppaa ja siten hänen laittomia sotatoimiaan.

Sähkönkulutukseni on niin pieni, että suurempi osa laskusta on kuitenkin siirtomaksua ja veroja. Tiesittekö, että sähkön siirtomaksussa maksetaan veroa verosta eli energiaverostakin alv. Persut ei ole aikeissa korjata tätä typeryyttä, eikä myöskään säätämässä hintakattoa sähkölle tai siirtomaksulle. Sensijaan myyvät lisää valtion tuottavaa omaisuutta ulkomaille. Kokoomuksen pikku puudeleina

Suomessa ei kyllä tehdä missään sähköä enää Putinin fossiileilla.

Vierailija
97/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Läpi talven olet kirjoittanut, kuinka just hetki sitten löysit tämmöisen halvan sopimuksen oomilta jota just nyt ei enää saa 

En tiedä kuinka kauan olet oikeasti sitä just äskeniä hokenut, mutta säännöllises

Voi herranjestas, ensimmäinen kerta kun kommentoin mitään yhtään mihinkään sähkönhintakeskusteluun. Suosittelen, että katsot oletko muistanut ottaa lääkkeet tänään.

Vierailija
98/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Olen seurannut sähkön hintaa ihan koko ajan ja Oomilla ei ole ollut ilman käyttövaikutusta ainakaan "julkista" tuollaista tarjousta. Käyttövaikutuksen kanssa on ollut koko ajan, taikka 3kk kerrallaan sama hinta.

Voi olla näin, tämä oli kai vanhoille asiakkaille annettu hinta (minulla oli vanhastaan Oomin 8,25 hintainen, joka päättymässä).

Vierailija
99/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

Voi olla näin, tämä oli kai vanhoille asiakkaille annettu hinta (minulla oli vanhastaan Oomin 8,25 hintainen, joka päättymässä).

Vaikka just vähän aikaa sitten otit sen? 

Eivät nuo tarjoa "vanhoille asiakkaille" mitään erikoisetuja, koska uudet asiakkaat niitä kiinnostaa 

Vierailija
100/158 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 7,99 oomilta

En tiedä kuinka kauan olet oikeasti

Just vähän aikaa sitten otin. Voin laittaa kaikki sun viestisi tähän ketjuun 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän