2v määräaikainen sähkösopimus 8,35snt/kWh - ottaisitko?
Ei muutoksia hinnassa, ei käyttövaikutuksia tai muita kuluja (toki perusmaksu), ottaisitko? Oon niin kiikun kaakun. Tuli tarjous, mikä nyt parempi kuin vähään aikaan mikään ollut, pörssi ei ole mun juttu. Ainut mikä mietityttää, niin tuo kahden vuoden määräaikaisuus, toki on keinot purkaa se jos hinnat ihan romahtaisi, mutta kuitenkin.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyinkin joo, katsoin vielä muita tarjouksia ja kaikki oli kulutusvaikutuksella tai kk kerrallaan tai pörssi.
Pahimmillaan oli viime tammikuussa kulutus 1200kW/h (muutoin 700-1000kW/h/talvikuukausi) ja laskuksi tuli n. 100e. Kaverilla samainen tammikuu 350kWh kulutuksella oli pörssisähköllä lasku saman verran kuin mulla, ja koska mun talous ei kestä tuollaisia hyppyjä talvisaikaan eikä ole mahdollista kyttäillä, niin hyväksyin tuon vakaan hinnan.
ap
Entä teidän laskut vuositasolla? Ei näitä kuukausittain kannata verrata. Maksat kesällä 6-8-kertaisesti sähköstä kuin kaverisi.
Höps. Mulla kuluu kesällä sähköä saman verran kuin kaverilla, eli 150kW/h/kk.
ap
Se on ihan sama, mitä se pörssisähkö kesällä maksaa. Talvella menee sähkölämmitteisessä varmaan 99 prosenttia vuosikulutuksesta, ja hinnatkin moninkertaiset kesään verrattuna. Suorasähkö on suorasähkö. Patterit lämpenee silloin kun lämmitystarvetta on. Vesikiertoinen on eri juttu, kun sen veden voi lämmittää yöllä. Ei vain viitsi toimivaa systeemiä alkaa uusimaan, eikä oikein ole ylimääräiselle varaajalle tilaakaan. Pitäisi yksi makuuhuone pyhittää sille.
Mökillä pörssi :
01.12.2023-31.12.2023 / 424,22 kWh / 8,60 c/kWh / 36,50e
01.01.2024-31.01.2024 / 723,82 kWh / 15,21 c/kWh / 110,13e
Määräaikainen kotona:
01.12.2023-31.12.2023 / 932,21 kWh / 8,30 c/kWh 77,37e
01.01.2024-31.01.2024 / 1 254,61 kWh / 8,30 c/kWh / 104,13e
Tämän takia talvisajaksi aina kiinteä kotiin ja jatkossa myös mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
ja
Arvioitu kulutusvaikutus*
+1,15 c/kWhsis. alv 24%
*Kulutusvaikutuksen vaihteluväli on tyypillisesti -1,5..+3,7 c/kWh. Arvioitu kulutusvaikutus perustuu otokseen Oomin olemassa olevien asiakkaiden toteutuneesta kulutusvaikutuksesta.
Kulutusvaikutus on ihan p*rseestä, nuo arviotkin on heitetty hihasta. Ei ikinä mitään tuollaista
Tämä onkin sähköyhtiöiden uusi tapa huijata asiakkaita kuvittelemaan että vaikutus olisi positiivinen. Se kuukauden keskihinta kun selviää vasta jälkikäteen niin koita siinä sitten ajoittaa se kulutus oikeaan kohtaan. Tyhmin sopimustyyppi mitä olla voi.
Otin jo. Lisäksi sellaisen ideologisen valinnan tein, että ostan 100% tuulisähköä, koska en halua olla rahoittamassa Putinin fossiilienergiakauppaa ja siten hänen laittomia sotatoimiaan.
Sähkönkulutukseni on niin pieni, että suurempi osa laskusta on kuitenkin siirtomaksua ja veroja. Tiesittekö, että sähkön siirtomaksussa maksetaan veroa verosta eli energiaverostakin alv. Persut ei ole aikeissa korjata tätä typeryyttä, eikä myöskään säätämässä hintakattoa sähkölle tai siirtomaksulle. Sensijaan myyvät lisää valtion tuottavaa omaisuutta ulkomaille. Kokoomuksen pikku puudeleina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Siinä on se käyttövaikutus.
Hetki sitten Oomilla oli kiinteä tuohon hintaan, ilman käyttövaikutusta, itse otin silloin tuon kiinteän. Nyt näyttää hinnat hieman nousseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Hetki sitten Oomilla oli kiinteä tuohon hintaan, ilman käyttövaikutusta, itse otin silloin tuon kiinteän. Nyt näyttää hinnat hieman nousseen.
Sulla on läpi talven ollut käynnissä tuo hetki sitten
Ottaisin. Sähkölaskussa tuo energian hinta on kohtuullinen, siirtomaksu hyvin kallis.
20 kuutiota koivuklapia. Tulkoon pakkanen ja myrsky. Ei haittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Nyt en kyllä ymmärrä, mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Läpi talven olet kirjoittanut, kuinka just hetki sitten löysit tämmöisen halvan sopimuksen oomilta jota just nyt ei enää saa
En tiedä kuinka kauan olet oikeasti sitä just äskeniä hokenut, mutta säännöllisesti tulet siitä kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Olen seurannut sähkön hintaa ihan koko ajan ja Oomilla ei ole ollut ilman käyttövaikutusta ainakaan "julkista" tuollaista tarjousta. Käyttövaikutuksen kanssa on ollut koko ajan, taikka 3kk kerrallaan sama hinta.
Tässä tämän hetken halvimmat :
Määräaikainen 12 kk
Hinta, Yleissähkö:
8,26snt / kWh
+/- käyttövaikutus
Perusmaksu:
2,99 € / kk
Määräaikainen 24 kk
Hinta, Yleissähkö:
7,95snt / kWh
+/- käyttövaikutus
Perusmaksu:
2,90 € / kk
Määräaikainen 30.9.2025 saakka
Hinta, Yleissähkö:
8,49snt / kWh
Perusmaksu:
2,99 € / kk
Toistaiseksi voimassa
Hinta, Yleissähkö:
11,73snt / kWh
+/- käyttövaikutus
Perusmaksu:
4,39 € / kk
jatkuu....
Toistaiseksi, hinta muuttuu 3 kk välein
Hinta, Yleissähkö:
7,40snt / kWh
+/- käyttövaikutus
Perusmaksu:
3,50 € / kk
Pörssi, Toistaiseksi voimassa
Marginaali:
0,50snt / kWh
Perusmaksu:
0,00 € / kk (1.9.alk. 5,95 sis. alv 25,5%)
Vierailija kirjoitti:
Otin jo. Lisäksi sellaisen ideologisen valinnan tein, että ostan 100% tuulisähköä, koska en halua olla rahoittamassa Putinin fossiilienergiakauppaa ja siten hänen laittomia sotatoimiaan.
Sähkönkulutukseni on niin pieni, että suurempi osa laskusta on kuitenkin siirtomaksua ja veroja. Tiesittekö, että sähkön siirtomaksussa maksetaan veroa verosta eli energiaverostakin alv. Persut ei ole aikeissa korjata tätä typeryyttä, eikä myöskään säätämässä hintakattoa sähkölle tai siirtomaksulle. Sensijaan myyvät lisää valtion tuottavaa omaisuutta ulkomaille. Kokoomuksen pikku puudeleina
Suomessa ei kyllä tehdä missään sähköä enää Putinin fossiileilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Läpi talven olet kirjoittanut, kuinka just hetki sitten löysit tämmöisen halvan sopimuksen oomilta jota just nyt ei enää saa
En tiedä kuinka kauan olet oikeasti sitä just äskeniä hokenut, mutta säännöllises
Voi herranjestas, ensimmäinen kerta kun kommentoin mitään yhtään mihinkään sähkönhintakeskusteluun. Suosittelen, että katsot oletko muistanut ottaa lääkkeet tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Olen seurannut sähkön hintaa ihan koko ajan ja Oomilla ei ole ollut ilman käyttövaikutusta ainakaan "julkista" tuollaista tarjousta. Käyttövaikutuksen kanssa on ollut koko ajan, taikka 3kk kerrallaan sama hinta.
Voi olla näin, tämä oli kai vanhoille asiakkaille annettu hinta (minulla oli vanhastaan Oomin 8,25 hintainen, joka päättymässä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Voi olla näin, tämä oli kai vanhoille asiakkaille annettu hinta (minulla oli vanhastaan Oomin 8,25 hintainen, joka päättymässä).
Vaikka just vähän aikaa sitten otit sen?
Eivät nuo tarjoa "vanhoille asiakkaille" mitään erikoisetuja, koska uudet asiakkaat niitä kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
En tiedä kuinka kauan olet oikeasti
Just vähän aikaa sitten otin. Voin laittaa kaikki sun viestisi tähän ketjuun
Olen vaihtanut aiemmin viisiki kertaa vuoteenkin, eikä siirtoyhtiö mitään muuttanut. Muutaman kympin säästin perusmaksuissa. Nytkin kesän ajan marraskuun loppuun perusmaksut nolla. Kaksi eri liittymää ja pörssisähköt.