Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se kun enää perusjuttujakaan ole varaa ostaa, kuten mansikkaa

Vierailija
09.07.2024 |

Kamalat hinnat. Pitäkää tunkkinne. Eletään ankeudessa. 

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo mitään ei ole varaa ostaa.mitenhän aikuinen saisi enemmän rahaa kun se 590e kuukaudessa.

Ihan asumistukea hakemalla ja sitten on toimeentulotuki.

Töihinmeno on halveksittava asia, sitä älä edes ajattele. Se sopii vain eläkeläisille ja lääkäreille.

Vierailija
62/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mitään ei ole varaa ostaa.mitenhän aikuinen saisi enemmän rahaa kun se 590e kuukaudessa.

Menemällä töihin?  Todennäköisesti saat kuitenkin enemmän kuin tuon 590e kuukaudessa. Saat ilmaisen asunnon,sähkön,veden,kotivakuutuksen ym ja tuo 590e on se käyttöraha. Se on 20 euroa joka päivää kohti. Eihän se kovin vähän ole. 

Mutta mieti, että 2 lapsen yh saa tuon 590€  3 kertaa ja päälle elatusmaksut jotka on 174€ per mukula joka ikinen kuukausi! 2118 euroa suoraan puhtaana käpälään ! Miten nää kehtaa valittaa? Tai no kyllähän ne kehtaa..

Alaikäisillä on pienempi omavastuu. En todellakaan kadehdi niitä perheitä, joissa tuolla tavoin joudutaan kituuttamaan. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menemällä töihin?  Todennäköisesti saat kuitenkin enemmän kuin tuon 590e kuukaudessa. Saat ilmaisen asunnon,sähkön,veden,kotivakuutuksen ym ja tuo 590e on se käyttöraha. Se on 20 euroa joka päivää kohti. Eihän se kovin vähän ole. 

Mutta mieti, että 2 lapsen yh saa tuon 590€  3 kertaa ja päälle elatusmaksut jotka on 174€ per mukula joka ikinen kuukausi! 2118 euroa suoraan puhtaana käpälään ! Miten nää kehtaa valittaa? Tai no kyllähän ne kehtaa..

Alaikäisillä on pienempi omavastuu. En todellakaan kadehdi niitä perheitä, joissa tuolla tavoin joudutaan kituuttamaan. :(

Siis perusosa, ei omavastuu.

Vierailija
64/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi rahaa, mutta pari vuotta sitten lakkasin ostamasta mansikkaa ihan vaan koska aloin miettiä mitä järkee. Mansikkaa laittaisin kakun väliin tai lättyjen päälle, mutta lättyjen päälle menee hillokin, paljon halvemmalla, ja kakun väliin voi laittaa vaikka persikkaa.

Mieluummin ostan ja pakastan mustikkaa. Paljon monikäyttöisempää, parempaa ja halvempaa.

Vierailija
65/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla kun syö arkisemmin ja vaatimattomammin, niin viikonloppuna voi ostaa vaikka mansikkarasian. Pakastaa niitä ei kannata, koska koostumus ja maku muuttuu.

Vierailija
66/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee se sanonta, että maksaa mansikoita.

Vierailija
67/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisipä jostain vadelmapaikka. Lapsena kodin lähellä oli sellainen, mutta en ole sen koommin moiseen törmännyt. Parempi kuin mansikka.

Vierailija
68/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää. Olen keskituloinen työssäkäyvä ja varaa on kuten ennenkin. Hallitukset vaihtuu mutta missään ei näy. 

Vierailija
69/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo asenne, jos ilman mansikoita on elämä ankeaa. Minä en ainakaan kaipaa yhtään pakastettua mansikkaa elämääni. Tuoreina ovat hyviä ja voi ostaa rasiallisen.

Vierailija
70/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman mansikkaakin pärjää. Aika moni asia ei lopulta ole tarvittava perusjuttu, mitä ilman ei voi elää. Surullista kyllä, että hinnat on niin kovia kaikessa.

Joo ostakaa ennemmin niitä makeisia.

Itse ostan halvimpia hedelmiä eli tarjousten mukaan. Pakasteena mansikka menee pilalle. Mustikkarahka pakastemustikoista on erinomaista.

Vierailija
71/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36 eikä ole koskaan ollut varaa ostaa.

8 vuotta olin ilman talvikenkiä. Suomi hyvinvointiyhteiskunta.

Oletko sama henkilö, joka aina tulee tällaisiin ketjuihin kertomaan, ettei ole hakenut toimeentulotukea, vaikka on siihen oikeutettu?

Vierailija
72/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää. Olen keskituloinen työssäkäyvä ja varaa on kuten ennenkin. Hallitukset vaihtuu mutta missään ei näy. 

sama.

Vierailija
73/109 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ostamisen kun 5kg laatikon hinta oli 28e Olen mieluummin ilman

Vierailija
74/109 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin ostamisen kun 5kg laatikon hinta oli 28e Olen mieluummin ilman

Minä lopetin kun se maksoi yli 20e.

Vierailija
75/109 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama henkilö, joka aina tulee tällaisiin ketjuihin kertomaan, ettei ole hakenut toimeentulotukea, vaikka on siihen oikeutettu?

En ole. Työkyvyttömyyeläkeläinen.

Vierailija
76/109 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mikä tahansa hedelmä tai vihannes on hyvin halpa, herää kysymys paljonko sen poimijalle on maksettu. 

Ei välttämättä. Olin töissä tuotantoteollisuudessa ja sain hiukan päälle 2 tonnia brutto. Kuulin firman liikevaihdon ja otin laskimen käteen. Huomioin kaikki firman kulut ym.

Jonnekin katoaa jopa miljoonia euroja eli olisi voinut meille työntekijöille helposti heittää tonni lisää liksaa. eikä olisi heilauttanut firmaa mihinkään enemmänkin lisännyt tulosta.

noh nyt opiskelen AMK riskienhallintaa.

Vierailija
77/109 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostitko alkoholia kuitenkin?

En. Olen absolutisti. Faija dokas koska 90 luvun lama ja näin läheltä sen myrkyn

Vierailija
78/109 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kuole siihen, että ei saa mansikoita. Ilman pärjää ihan hyvin.

Taimia saa ilmaisin, joten ihan pakkomielteiseen mansikoiden himoon suosittelen omaa mansikkamaata. Sitä ruohiessa muistuu mieleen, miksi ne on niin kalliita. 

Vierailija
79/109 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon... kaikkien tuotteiden ja palveluiden hintoja ja katteita nostettiin etenkin 2022 alkaen kymmeniä ja satoja prosentteja jolloin suomalaisten ostovoima alettiin tuhota... sähköyhtiöt, keskusliikkeet yms. keräsivät kaikkien rahat...

Jep ja jokaisen palvelun hinta vain nousee. Ok-talossa asuvaa revitään ja rahastetaan joka suunnasta.

Syksyllä nousee veden-sähkön-lumitöiden, nuohouksen,  alv. 

Vierailija
80/109 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn osa-aikatöissä, soteala.

Tuosta 590:sta vähennetään työpäivien palkka eli jos satasen, niin menee hyväntekeväisyyteen.

Eläkeläiset ja filippiinit saa enemmän vuoroja, koska eläkeläisillä on tiukkaa. Perheet ne Suomessa rahaa tarvii.