On se kun enää perusjuttujakaan ole varaa ostaa, kuten mansikkaa
Kamalat hinnat. Pitäkää tunkkinne. Eletään ankeudessa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 36 eikä ole koskaan ollut varaa ostaa.
8 vuotta olin ilman talvikenkiä. Suomi hyvinvointiyhteiskunta.
ei ole vissiin työnteko oikeen maistunut?.sun tapainen loinen saakin olla ilman kenkii ja vaikka kuolla nälkään ihan sama.
Tämä työttömiä haukkuvatrolli kirjoitti aikoinaan:
Saisin kyllä uuden työpaikan käytännössä heti mutta jos vaikka työkyky menisi niin voisin kyllä realisoida okt:ni ja muuttaa johonkin kaksioon ja elää vaikka 30 vuotta ilman mitään tukia
Tässä on vain muutama ketju missä hän trollaa:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5086917/miten-suomella-varaa-kyykyttaa-vahaosaisia
Tää soi taustalla;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun alelaarista ostettu amppeli on tuottanut niin paljon mansikoita että ne jopa kyllästyvät. Suklaan tavoin yli hypetetty herkku.
Mansikka on toisiaan herkku, eikä perustarve. Luonnon omia sokeripusseja.
Ei ole herkku vaan ruokaviraston mukaan marjoja tulisi syödä vähintään 500g / päivä.
Missä tälle on lähde? Yleensä marjoja suositellaan syömään 1-2 dl, mikä on n. 100-250 g, tai sitten 250 grammaa, johon saa sisältyä jo hedelmätkin. 500 grammaan kuuluu jo kasviksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa yksi puolipilaantunut kirsikkarasia maksaa 5e. Köyhille sekin kallis, vaikka rahakas varmaan toteaa että 5e ei ole hinta eikä mikään. Mansikoita ei ole vuosiin näkynyt.
Juuri viime viikolla kirsikat oli Lidlissä 2,49 euroa/rasia enkä ole vielä törmännyt yhteenkään huonoon. Ostin neljä rasiaa, vielä on jäljellä. Viidellä eurolla en osta.
Jos ostit neljä rasiaa hintaan 2,49 € / rasia, niin maksoit niistä 9,96 €. Olet ihan oikeassa, et ostanut viidellä eurolla.
Idea tuossa viestissä oli se, että kannattaa ostaa Lidlistä tarjoushinnalla, jos pystyy, niitä tarjouksia on pitkin kesää. 4,99 e tai ylikin on normaalihinta jossain s-marketissa ja rasiassa on aina pilaantuneita mukana, kun ei kukaan raaski noita ostaa. Kaikissa sama 500 g rasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo mitään ei ole varaa ostaa.mitenhän aikuinen saisi enemmän rahaa kun se 590e kuukaudessa.
Menemällä töihin? Todennäköisesti saat kuitenkin enemmän kuin tuon 590e kuukaudessa. Saat ilmaisen asunnon,sähkön,veden,kotivakuutuksen ym ja tuo 590e on se käyttöraha. Se on 20 euroa joka päivää kohti. Eihän se kovin vähän ole.
Lollista. Ei se Kela nyt ihan kaikkea kumminkaan maksa. Sitäpaitsi, lähes jokainen maksaa jotain asumisestaan tuosta 595€. Ei ne kaikkea kata. Puhelinkin pitää olla. Netistä maksaa, jos ei vuokraan kuulu.
Sinä varmaan sitten kirjoitat mulle reseptin Liothyroniiniin?
Julkiselta sitä ei saa, muutama yksityinen on joka sitä kirjoittaa, mutta kun ei ole rahaa ja Kela ei maksa, ni räitään sitten kattoon.
Ihme mansikkahype. Huvittavaa, miten jotkut odottaa oikein, että mansikkaa tulee markkinoille. Tuota tehokasvatettua, homeenestomyrkyllä kyllästettyä höttöä sitten oikein pakastetaan ja laatikkohintoja vertaillaan kavereiden kanssa.
Statussymboli tämäkin. En muuta syytä keksi.
Minulla on varaa ostaa mansikat kaupasta, vaan en todellakaan osta. Ei tulisi mieleenikään. Sen sijaan maustan rahkani kotimaisilla herukoilla ja mustikoilla, joita ostan tarpeen mukaan pitkin vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun alelaarista ostettu amppeli on tuottanut niin paljon mansikoita että ne jopa kyllästyvät. Suklaan tavoin yli hypetetty herkku.
Ei ole herkku vaan ruokaviraston mukaan marjoja tulisi syödä vähintään 500g / päivä.
Höpöhöpö. Kasviksia tulisi syödä tuon verran. Jännä, miten väärin ihmiset ymmärtävät lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä nyt sairasta, että enää ei työssä käyvällä ihmisellä ole varaa ostaa mansikoita. Mansikat maksaa yli vitosen pikkurasia kaupassa, torilla noin 8€ litralta. Aiemmilla sulupolvilla oli varaa, enää ei. Hinnat nousee mutta PALKAT OVAT TÄÄLLÄ ITÄ-EUROOPAN TASOLLA. Palkat kuntoon!
Mutta kun niitten mansikanpoimijoiden ja -myyjien palkat laitetaan kuntoon, niin hinta kallistuu vielä huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tälle on lähde? Yleensä marjoja suositellaan syömään 1-2 dl, mikä on n. 100-250 g, tai sitten 250 grammaa, johon saa sisältyä jo hedelmätkin. 500 grammaan kuuluu jo kasviksetkin.
Jaa-a missähän on ruokaviraston suositusten lähde...
Jos ostit neljä rasiaa hintaan 2,49 € / rasia, niin maksoit niistä 9,96 €. Olet ihan oikeassa, et ostanut viidellä eurolla.