On se kun enää perusjuttujakaan ole varaa ostaa, kuten mansikkaa
Kamalat hinnat. Pitäkää tunkkinne. Eletään ankeudessa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Tuu keräämään tuosta pellolta ennenkuin linnut syövät kaikki. Ei maksa yhtään mitään,omiin tarpeisiin on jo kerätty riittävästi. Ei niitä niin hirveästi ole, ehkä 65-80 kilon verran vain. Ei kannata myydä mihinkään kun tukkuri ei maksa just mitään ja siitäkin vähästä verottaja vie puolet.
Juu tulee se kunhan keräät ne valmiiksi ja mieluimmin puolenlitran pakasterasioihin 😂👍 tää on niiin nähty.
joo mitään ei ole varaa ostaa.mitenhän aikuinen saisi enemmän rahaa kun se 590e kuukaudessa.
Eipä nuo kovin hyviä edes olleet, aika mauttomia ja mitäänsanomattomia. Yksi rasiallinen riitti.
Vierailija kirjoitti:
joo mitään ei ole varaa ostaa.mitenhän aikuinen saisi enemmän rahaa kun se 590e kuukaudessa.
Menemällä töihin? Todennäköisesti saat kuitenkin enemmän kuin tuon 590e kuukaudessa. Saat ilmaisen asunnon,sähkön,veden,kotivakuutuksen ym ja tuo 590e on se käyttöraha. Se on 20 euroa joka päivää kohti. Eihän se kovin vähän ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemällä töihin? Todennäköisesti saat kuitenkin enemmän kuin tuon 590e kuukaudessa. Saat ilmaisen asunnon,sähkön,veden,kotivakuutuksen ym ja tuo 590e on se käyttöraha. Se on 20 euroa joka päivää kohti. Eihän se kovin vähän ole.
20e päivässä ei ole vähän?.musta se on ihan helvetin vähän.mut getto elämä on näköjää kivaa kun ei vaa mitään tartte tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mieti, että 2 lapsen yh saa tuon 590€ 3 kertaa ja päälle elatusmaksut jotka on 174€ per mukula joka ikinen kuukausi! 2118 euroa suoraan puhtaana käpälään ! Miten nää kehtaa valittaa? Tai no kyllähän ne kehtaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20e päivässä ei ole vähän?.musta se on ihan helvetin vähän.mut getto elämä on näköjää kivaa kun ei vaa mitään tartte tehdä.
20 euroa tekemättä mitään on aika hyvä tulos. Mitä työtön miettisi jos jonain aamuna ei heräisikään? Se miettii että kylläpäs nukuin taas pitkään.. siinä ne kiireet ja työt sitten sen kahdenkympin eteen sitten olivatkin. Kyllä yh äideillä on rankempaa kun pitää aamuisin herätä viemään lapset maksuttomaan hoitoon ja vasta sitten pääsee takaisin nukkumaan. Älä siis valita siinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 euroa tekemättä mitään on aika hyvä tulos. Mitä työtön miettisi jos jonain aamuna ei heräisikään? Se miettii että kylläpäs nukuin taas pitkään.. siinä ne kiireet ja työt sitten sen kahdenkympin eteen sitten olivatkin. Kyllä yh äideillä on ran
Mut yyh hoo saa siitä moninkertaisen korvauksenkin! Ääliö! Eikä sillä mene ruokasn just mitään kun ne lapset syö siellä hoidossa jo sen lämpimän aterian. Ei tarvitse äipän tehdä kun pari voikkaria enää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa omista puista omenia. Syödään niitä. Saa omenasosetta, piirakkaa, mehua...mitä vaan mieleen tulee.
Mikset myy niitä halvalla?
Kukaan ei tule edes ilmaseksi hakemaan jos niitä täytyy puista tai maasta keräillä. Mulla 8 puuta ja kompostiin menee kaikki mitä ei itse käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kiva syödä marjoja, uusia herneitä, lohta. Mutta kaurapuurolla mennään.
Höpö höpö.
Enää? Ei mulla ole ollut mansikoihin varaa koskaan kuin just sen kerran kesässä. Ei ne ostomarjat ole mikään perusjuttu.
Joskus olen käynyt poimimassa itse niin olen saanut vähän enempi samaan rahaan vaikka ei nekään mitenkään ilmaisia ole. Enää ei ole sitä mansikkatilaakaan tuossa järkevän kulkumatkan päässä koska jos siihen vielä pitäisi pistää bensarahoja tai ostaa bussilippua jne niin halvemmaksi ne torimansikat jo tulee.
no jopas on perseaukinaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 36 eikä ole koskaan ollut varaa ostaa.
8 vuotta olin ilman talvikenkiä. Suomi hyvinvointiyhteiskunta.
Töistä saa rahaa,sillä voi ostella kaikkea fantsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 euroa tekemättä mitään on aika hyvä tulos. Mitä työtön miettisi jos jonain aamuna ei heräisikään? Se miettii että kylläpäs nukuin taas pitkään.. siinä ne kiireet ja työt sitten sen kahdenkympin
Missä hoidossa 7-18-vuotiaat syövät?
5 e/kg itsepoimien, ei ole mielestäni kallista lainkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 36 eikä ole koskaan ollut varaa ostaa.
8 vuotta olin ilman talvikenkiä. Suomi hyvinvointiyhteiskunta.
Töistä saa rahaa,sillä voi ostella kaikkea fantsua.
kotona makaaminen ja valittaminen on helpompaa joten ei kiitos.
Mä olen ollut töissä jo yli 20 vuotta, eikä enää ole rahaa ostaa mansikoita. Olisi ihanaa ostaa kesällä herneitä, mansikoita, vadelmia jne. mutta ei ole enää varaa niihin.
Minä ostin litran rasian, joka maksoi 8 euroa. Pakastimeen kerään mustikkaa ja puolukkaa. Torilta voisin ostaa lisäksi viinimarjoja. Itsellä kun pensaita ei ole. Olen vähävarainen, mutta mansikkaa en ostaisi pakastimeen rikkaanakaan. Laatu kärsii niin paljon pakastaessa, toisin kuin puolukan ja mustikan.
Mansikkaa ostin 5kg 35e,mustikat,puolukat sienet itelleni keräilen,kun on satokausi,näillä mennään.Toimin,en ruikuta.
Tuu keräämään tuosta pellolta ennenkuin linnut syövät kaikki. Ei maksa yhtään mitään,omiin tarpeisiin on jo kerätty riittävästi. Ei niitä niin hirveästi ole, ehkä 65-80 kilon verran vain. Ei kannata myydä mihinkään kun tukkuri ei maksa just mitään ja siitäkin vähästä verottaja vie puolet.