Miksi jotkut ihmiset välttelevät lääkärissä käyntiä?
Olettaen että kyseessä ei siis ole taloudelliset syyt, vaan ihan vaan että ei mennä sinne lääkäriin vaikka olisi selviä oireita? Onko kyseessä joku pelko että siellä todetaan vakava sairaus? Eikö ole parempi että se todetaan ajoissa kuin liian myöhään? En ymmärrä.
Kommentit (96)
Suurin osa kuitenkin menee ohi itsestään.
Moni toivoo, että oireet poistuisivat kuin itsestään. Miehet varsinkin ovat niitä, jotka menevät lääkäriin vasta, kun on ihan pakko eli usein jokin vakava sairaus on edennyt siihen pisteeseen, että mitään ei ole tehtävissä.
Koska lääkärin haukkuminen ahdistaa.
Lisäksi ne kammottava löydökset.
On parempi elää epätietoisuudessa.
Lääkäriin siksi, että määrätään Buranaa ja lepoa? Valta osa käynneistä on turhia.
Ehkä se ei ole välttelyä vaan se vain näyttää siltä kun on itse tottunut juoksemaan joka pienimmästä asiasta lääkärillä?
Elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi aina lyhentää.
Saamansa asiattoman kohtelun, hoitovirheiden, laiminlyöntien ja virheellisten kirjausten takia. Poppamies tai mikä tahansa shamaani tekeen työnsä paremmin.
Eihän sinne saa nykyään edes aikoja...
Lopetin, kun kanta otettiin käyttöön. Huomannut, että tosi harva vaiva on oikeasti sellainen mikä ihan välttämättä vaatisi käyntiä.
Se on ahdistavaa koska ei ole tarpeeksi tuttua lääkäriä.
TK:saa ei koskaan edes tiedä millaisen lääkärin sattuu saamaan. Sinne ei halua mennä ellei ole jo hengenlähtö lähellä.
Yksityisellä voi valita lääkärinsä, mutta sielläkin on vaihtuvuutta, ja sille hyvälle jolle on helppo puhua noloistakin vaivoista, on vaikea saada aikaa.
Miehenä voin sanoa että itseä ainakin ärsyttää lääkärissä käymisessä se että vaikka olisi jalka murtunut tai ihan sama mikä vaiva niin aina tulee samat ohjeet. Hoidoksi vaivaan kun vaivaan Buranaa ja käskyn levätä sekä lopettaa tupakanpoltto ja siirtyä kasvissyöntiin
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei ole välttelyä vaan se vain näyttää siltä kun on itse tottunut juoksemaan joka pienimmästä asiasta lääkärillä?
Osaan ottaa Buranaa kipuun ja ostaa yskänlääkettä ilman lääkäriäkin.
En halua pitkittää huonoa elämääni. Toivon vain, että pääsen pian pois.
En viitti hypätä lääkäreillä, siellä kuluu niin paljon aikaa. Hammaslääkäriin on tosin pakko mennä jos iskee hammassärky tai vaikka katkee hammas. En viitsinyt 15 vuoteen edes mennä verikokeisiin ja kuukausi sitten kävin ja mikä oli tulos, kaikki hyvin. Eli mitä siitä olis saanut joka vuosi käydä verikokeissakin? Mitään pillereitäkään ei lääkäri aikonutkaan määrätä. Itse osaa jonkun flunssa hoitaa tai haavan sormessani. Korvasärkykin lähti valkosipulilla pari vuotta sitten. Olen 74 vuotias. Käyköön sairas nuoriso vaan diagnooseissa ja terapioissa.
Edellyttää nykyään, että pitäisi olla asianajaja mukana.
Pelkään. Nyt patti päässä ,ihan pieni finnin kokinen.En vaan uskalla mennä kysymään mistä on kysymys.
Koska lääkärit kiduttavat joka kerta. Vähintään henkisesti, mutta melkein joka kerta myös fyysisesti. Inhoan niitä m_lkkuja!