Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui

Vierailija
09.07.2024 |

Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, miten monessa suhteessa se puoliso, jonka pitäisi keventää toisen taakkaa, tekee (tai jättää tekemättä) kaikkensa lisätäkseen sitä. Ei ihme, että niin moni liitto päättyy eroon, kun kumppania kohdellaan epäreilusti tai suorastaan kusipäisesti. Kasvatuksestako se sitten on kiinni vai väärä valinta alttarille, kun yhteiseen hiileen puhaltaminen ei luonnistu.

Vierailija
182/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi mikroruokaa ja syö se töiden jälkeen. Mies hoitakoot lasten ruokailut.

Heivaa lattialla olevat lelut roskiin. Voin vakuuttaa, että seuraavana päivänä ne eivät ole enää lattialla.

Sabotoi jotenkin tietokonetta, esim. hajota hiiri tai tukari. Näin mies ei voi jumittaa koneella.

t. vanha kettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on viisas, kun ei suostu tekemään naisten töitä. Anna ap, miehen olla rauhassa ja keskity tekemään ne sinulle kuuluvat työt eli hoida koti sekä lapset.

Koti ja lapset ovat naisten töitä, niin miksi ihmeessä mies niitä edes tekisi? Miehellä on varmaan omat työt ja hyvä niin. Tällainen on normaali parisuhde, vaikka feministit yrittävätkin täällä kertoa ihan muuta! Mies on mies ja nainen on nainen!

Tuo mieshän ei tee mitään. 

Naiselle kelpaa kuitenkin ilmainen auton renkaiden vaihto palvelu, pyörän korjaus yms. asiat joita mies tekee joita ei ikinä näissä mainita.

Älä jaksa. Renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa. On niin helppo ja vähäpätöinen juttu, että sitä on turha verrata päivittäisiin kotitöihin. Vaihdan renkaat itse ja pyörän vien huoltoon.

Nainen

Vierailija
184/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi esimerkki naisesta, joka elää mieslapsen kanssa. Menit vielä ap hankkimaan lisää lapsia, kun sinulla ap oli jo yksi mieslapsi valmiina. Huoh, MILLOIN naiset ymmärtävät, että noin ei kuulu elää KOSKAAN. 

Mutta kun ne muut miehet ovat niitä "mieslapsia" eikä mun mies. Näin olen kuullut naisen sanovan, joka hoitaa kotia sekä lapsia yksin, samalla on parisuhteessa miehen kanssa... Hänen mies kuulemma tekee myös "kotitöitä" viemällä joskus roskat tai auttamalla nostamaan kauppakassit autoon. Ruuanlaittoakin hänen miehensä osaa, eli grillata makkaraa itselleen sekä lapsilleen, 3-5 kertaa noin vuodessa.

Vierailija
185/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutu sille. Siis ihan tosissaan. Ole niin vittumainen, että seuraavana päivänä on varmasti siistiä.

Vierailija
186/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi esimerkki naisesta, joka elää mieslapsen kanssa. Menit vielä ap hankkimaan lisää lapsia, kun sinulla ap oli jo yksi mieslapsi valmiina. Huoh, MILLOIN naiset ymmärtävät, että noin ei kuulu elää KOSKAAN. 

Mutta kun ne muut miehet ovat niitä "mieslapsia" eikä mun mies. Näin olen kuullut naisen sanovan, joka hoitaa kotia sekä lapsia yksin, samalla on parisuhteessa miehen kanssa... Hänen mies kuulemma tekee myös "kotitöitä" viemällä joskus roskat tai auttamalla nostamaan kauppakassit autoon. Ruuanlaittoakin hänen miehensä osaa, eli grillata makkaraa itselleen sekä lapsilleen, 3-5 kertaa noin vuodessa.

Onpa ihana mies! Ja naiset tykkää just tuollaisista, koska heillä pääsee hoivaamisvietti kunnolla käyntiin!

Vierailija
187/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs menit naimisiin mieslapsen kanssa ja lisäännyit

Tämä on totta. Naisten olisi korkea aika alkaa miettimään, että onko parisuhde miehen kanssa tänä päivänä enää sen arvoinen? Tietenkin, jos tuollainen ap:n tarinan kaltainen elämä kiinnostaa, niin siitä vaan sitten.

Luulisi, että nykyään naiset olisivat tietoisia, millainen työmaa naiselle tulee, jos hän lähtee parisuhteeseen miehen kanssa. Mies alkaa elää hotellielämää ja nainen joutuu työleirille, joka mahdollistaa miehelle luksuselämän ja vielä ilmaiseksi.

Vierailija
188/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät kerää itse lelujaan? Kasvavat heistä samanlaisia kuin miehesi on. Lapset voi myös opettaa laittamaan omat astiat koneeseen ruokailun jälkeen. Nämä on ihan perusasioita.

Vierailija
189/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa edes kertoa tänne miten perseilisin tuollaisen menon jälkeen. Kiva että jotkut täällä jaksaisivat keskustella.

Minä rohkenen arvailla ettei keskustelusta ole hyötyä.

Vierailija
190/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutosta tuossa toiminnassa on tuskin tulossa. Minä käskin muuttamaan pois kodistani vastaavanlaisen vetelyksen. Olihan se 13 vuotta vapaamatkustajana. Häntä ei todellakaan napannut tehdä yhtään mitään yhteisessä kodissamme. Sohva, telkkari ja pleikkari kiinnosti.

Ruokaa se sai työnnettyä omaan suuhunsa, mutta lapsille ei. Milloinkaan hänelle ei pälkähtänyt päähänsä viedä täysinäistä roskapussia roskakatokseen. Ei osannut tehdä ruokaa eikä käydä kaupassa. Hänelle kun tuli kaveri käymään meillä tai joku sukulaisensa, niin minä jouduin hakemaan kaupasta heille tarjottavaa, keittelemään kahvit ja vieläpä kaatamaan vieraille kahvin kuppiin.

Loppuaikoina tein niin, että lähdin omaan harrastukseeni silloin, kun hänen sukulaisensa tuli käymään. Minullehan näistä vierailuista ei etukäteen kerrottu mitään. Mies sai ihan itse keitellä kahvia ja ottaa kaapista olemattomia tarjoiluja. Jostain syystä ne vierailut loppui siihen paikkaan.

Vierailija
191/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tuosta vaan noin kehottavat eroamaan? Erolla on massiiviset vaikutukset kaikkien elämään, myös niiden lapsien, joiden ajatellaan vaan selviävän mistä tahansa. 

Kyllä kai jollakin järjestelyillä ja keskusteluilla on mahdollista saada tilanteeseen jotain helpotusta. Eron jälkeen tilanne on entistä pahempi. 

Koittakaa löytää perheen yhteinen voima, että yhdessä olette enemmän. 

Vierailija
192/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon rennompaa on meillä kotona, kun äiti on poissa. Kaikilla on rennompaa, mutta silti asiat hoituu.

Vierailija
193/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois ap ydinperhettä ei kannata tuon takia rikkoa. Juttele tästä miehellesi 

Monella samat ongelmat + extrastressinaiheet mikäli uusioperhekuviot

Vierailija
194/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lasten hoito ja ruuan laitto on naiselle luontevampaa. Se on se biologia. Samalla tavalla kuin pyörän renkaan vaihto on luontevampaa miehelle (on muuten naurettavan helppo operaatio ja ei vaadi edes voimaa, mutta ei nainen vaivaudu opettelemaan). Siinäpä naiset teette elämästänne vaikeaa, kun pitää sen teille kuuluvan kotiroolin lisäksi menestyä tasa-arvoisesti työelämässäkin.

Vierailija
195/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on nyt parikymppisiä, eikä mun mies edelleenkään hahmota esimerkiksi sitä, että ruokailuun pitää varautua. Hän alkaa aina vasta kokata, kun kaikilla on jo nälkä. Hänellä on oman kauppareissunsa jäljiltä aina vain yhden ateriat tarpeet.

Ylimalkaan hän reagoi kaikkeen vasta sitten, kun on ihan pakko. Ei siis osaa suunnitella, eikä ennakoida.

Sitä aina miettii, miten nämä puusilmät töissään selviävät 🤔

Vierailija
196/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lasten hoito ja ruuan laitto on naiselle luontevampaa. Se on se biologia. Samalla tavalla kuin pyörän renkaan vaihto on luontevampaa miehelle (on muuten naurettavan helppo operaatio ja ei vaadi edes voimaa, mutta ei nainen vaivaudu opettelemaan). Siinäpä naiset teette elämästänne vaikeaa, kun pitää sen teille kuuluvan kotiroolin lisäksi menestyä tasa-arvoisesti työelämässäkin.

Ja vielä ihmetellään syntyvyyden romahdusta 🥴

Vierailija
197/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset tuosta vaan noin kehottavat eroamaan? Erolla on massiiviset vaikutukset kaikkien elämään, myös niiden lapsien, joiden ajatellaan vaan selviävän mistä tahansa. 

Kyllä kai jollakin järjestelyillä ja keskusteluilla on mahdollista saada tilanteeseen jotain helpotusta. Eron jälkeen tilanne on entistä pahempi. 

Koittakaa löytää perheen yhteinen voima, että yhdessä olette enemmän. 

Siksi, koska on kokemusta. Ei aikuiselle aleta enää ohjeistamaan miten koti hoidetaan ja lapset huolletaan. Kyllä ap:n mies tietää mitä pitäisi tehdä, mutta ei vain tee. 

Tietysti kannattaa puhua, mutta valmistautua jo siihen, että ei homma onnistu. Helpommalla pääsee kyllä, jos yksi sotkija on vähemmän. Jos mies ei ota vastuuta mistään niin joka tapauksessa ap:lla on tuplatyö. Tavallaan helpompaa pyörittää hommaa yksin. 

Vierailija
198/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen siivoaa keittiön ruoanlaiton jälkeen. 

Vähän asian vierestä, mutta meillä kun yksi kokkaa niin se toinen sitten siivoaa keittiön ja tiskaa (ei ole konetta). Meillä toimii, koska kumpikin inhoaa sotkuista keittiötä.

Vierailija
199/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on viisas, kun ei suostu tekemään naisten töitä. Anna ap, miehen olla rauhassa ja keskity tekemään ne sinulle kuuluvat työt eli hoida koti sekä lapset.

Koti ja lapset ovat naisten töitä, niin miksi ihmeessä mies niitä edes tekisi? Miehellä on varmaan omat työt ja hyvä niin. Tällainen on normaali parisuhde, vaikka feministit yrittävätkin täällä kertoa ihan muuta! Mies on mies ja nainen on nainen!

Tuo mieshän ei tee mitään. 

Naiselle kelpaa kuitenkin ilmainen auton renkaiden vaihto palvelu, pyörän korjaus yms. asiat joita mies tekee joita ei ikinä näissä mainita.

Älä jaksa. Renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa. On niin he

Tämä juuri. Meillä joskus mies kaverinsa kanssa keskustelivat siitä, kuinka kauheaa hommaa autonkorjaamiset sun muut on.

Sanoin sitten vierestä, etteipä nämä kotityötkään ihania ole ja rasittaa joka päivä käyttää tunteja päivässä esim.keittiöhommiin.

Olisittepa nähneet miesten ilmeet..ensin syvä hiljaisuus, sitten kauhea mekkala, kuinka helppoja ja mukavia on kotityöt verrattuna autonkorjaamiseen. Ja kuinka paljon mieluummin niitä tekee.

Sanoinkin sitten, että eipä tuota autoa korjata todellakaan 365 päivänä vuodessa. Autosta riippuen puhutaan ehkä muutamasta päivästä.

Mutta ei, kumpikin oli aivan tuohduksissaan siitä, että kotityöt voisivat olla vaativampia.

Turha kai sanoakaan, että meillä ei mies pahemmin kotihommia tee. Ei kiinnostaa siivous, pyykkäys, ruuanlaitto tai se keittiön siivous. Itse kyllä odottaa, että tulen auttamaan esim.siinä kauheassa autonkorjauksessa, pitelemään lamppua tai jotain osia, etsimään työkaluja jne. Ja tietenkin myös osallistumaan puutarhatöihin, lumen kolaukseen jne.

Jos joskus erehtyy esim.keittiötä siivoamaan, niin johan on rankkaa, kun ei tämä lopu koskaan ja miten tässä näin kauan menee. Mutta kummasti ei siinä kohtaa tajua, että tuo sitten toistetaan todellakin joka päivä.

Vierailija
200/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistä saa palkkaa ja kerrytettyä eläkettä, kotitöistä ei saa kumpaakaan. Ja suomalaiset miehet nyt ei suostu kotirouviaan elättämään.