Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui
Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (214)
Naiselle kelpaa kuitenkin ilmainen auton renkaiden vaihto palvelu, pyörän korjaus yms. asiat joita mies tekee joita ei ikinä näissä mainita.
Olen kyllä liikkeessä maksanut autoni renkaiden vaihdon ja laittanut renkaat liikkeen säilöön. Pyörää ei ole, ja jos olisi, korjaisin sen itse, jos tarvitsisi.
Meillä on kyllä koti siistimpi kun mies on kotona kuin jos minä olen kotona.
Tutulta kuulostaa, paitsi että ex ei edes suostunut lomailemaan lasten kanssa ilman minua. Erinomainen päätös ottaa ero. En tosin uskaltanut ennen kuin lapset olivat tarpeeksi isoja huolehtimaan itsestään. Elämänlaatu on ihan toista nyt, taloudellisia ongelmia ei ole, koska olen exää varakkaampi. Vanhin omillaan asuva lapsi ei juuri välitä olla isänsä kanssa tekemisissä. Yritän kuitenkin kannustaa siihen, kun sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies on mielestäni ihana, mutta tuossa AP:n tilanteessa olisi käynyt juuri noin, jollen olisi sanonut hänelle, että tällä viikolla käytte uimassa, metsäretkellä, Korkeasaaressa jne..
Hän tekee siis ihan mielellään, mutta ei jotenkin keksi itse mitään tekemistä.
Sotkut eivät mua häiritse, ruokaakin tehdään miehen kanssa yhdessä moneksi päiväksi kun hän unohtaa monesti näitä arkijuttuja
Naurulla ja rakkaudella pääsee pitkälle..
Siis millä lailla se mies muka osoiytaa sinua kohtaan rakkautta heittäytyessään ääliölapseksi?
Hän hoitaa kyllä kaikki asiat, jotka voi tietokoneella hoitaa.
"Ääliölapsi" hoitaa laskujenmaksun, sijoitukset yms.
Minä olen luonteeltani käytännöllinen (ja siis olen myös korkeakoulutettu), hyvin o
Anteeksi nyt mutta laskujen maksu ja sijoitukset ovat ihan pikkutyö ja pitkälti automatisoitavissa. Jos sijoitettava omaisuutenne ei ole valtava ja ette jatkuvasti myy ja osta, ei tuohon saa montaa tuntia menemään vuodessa. Sinua huijataan.
- sijoituksia ja laskuja hoitava nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menit naimisiin mieslapsen kanssa ja lisäännyit
Tämä on totta. Naisten olisi korkea aika alkaa miettimään, että onko parisuhde miehen kanssa tänä päivänä enää sen arvoinen? Tietenkin, jos tuollainen ap:n tarinan kaltainen elämä kiinnostaa, niin siitä vaan sitten.
Hyvä vaan ap:lle! Oppiipahan olemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on viisas, kun ei suostu tekemään naisten töitä. Anna ap, miehen olla rauhassa ja keskity tekemään ne sinulle kuuluvat työt eli hoida koti sekä lapset.
Koti ja lapset ovat naisten töitä, niin miksi ihmeessä mies niitä edes tekisi? Miehellä on varmaan omat työt ja hyvä niin. Tällainen on normaali parisuhde, vaikka feministit yrittävätkin täällä kertoa ihan muuta! Mies on mies ja nainen on nainen!
Tuo mieshän ei tee mitään.
Naiselle kelpaa kuitenkin ilmainen auton renkaiden vaihto palvelu, pyörän korjaus yms. asiat joita mies tekee joita ei ikinä näissä mainita.
Ei taas. Auton renkaat voi vaihdatuttaa liikkeessä ja todella harva vaihtaa renkaita enempää kuin kaksi kertaa vuodessa. Myös pyörä on todella hyvin huollettu jos sitä ylläpitää pari kertaa vuodessa (jos pyörä on niin romu, että vaatii päivittäistä korjausta, on aika hankkia uusi pyörä). Lamppuja nykyään tarvitsee vaihtaa todella harvoin. Laskuja maksetaan muutama minuutti kuukaudessa, sijoitukset useimmilla hoituvat parilla tunnilla vuodessa.
Nämä kaikki yhteen laskettuna VUODEN ajalta vie vähemmän aikaa kuin YHDEN VIIKON muut kotityöt vaikka tekisi vain minimin (ruuanlaitto, tiskit, pahimpien sotkujen siivous, pyykinpesu).
Antaa aika vajaan vaikutelman itsestään jos näitä pitää samanarvoisina panoksina yhteisen hyvän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ex aikoinaan yhtäkkiä teki kaikista kotitöi
Entäs sitten eläkeiässä? Maksaako mies loppuelämän erotuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on viisas, kun ei suostu tekemään naisten töitä. Anna ap, miehen olla rauhassa ja keskity tekemään ne sinulle kuuluvat työt eli hoida koti sekä lapset.
Koti ja lapset ovat naisten töitä, niin miksi ihmeessä mies niitä edes tekisi? Miehellä on varmaan omat työt ja hyvä niin. Tällainen on normaali parisuhde, vaikka feministit yrittävätkin täällä kertoa ihan muuta! Mies on mies ja nainen on nainen!
Aloittaja on täsmälleen samaa mieltä. Vaikka hän täällä purnaakin, hän ei kehtaa / viitsi / uskalla / halua / rohkene (+ 10 muuta ) sanoa miehelle, että tee sinäkin joskus akkojen hommia, minäpä pelaan sillä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mieshän ei tee mitään.
Renkaiden vaihtoPALVELU maksetaan aina liikkeeseen. Meillä kotipihalla renkaita vaihto yksi tyttäreni jo hyvin pienenä. Se vasta kalliiksi tuli, 10€/rengas. Ei ole sen tyttären autoihin renkaita liikkeessä vaihdettu muuten kuin silloin, kun laitetaan uudet kumit.
Voi hyvää päivää taas! Soita töistä kotiin ukolle ja käske tehdä sulle ruoka valmiiksi. Syötyäsi jatkat mukavaa iltaa. - Nainen, älä ole kynnysmatto!
Jos mun ukolla olisi ollut tuollaisia lusmunvinkeitä niin aika äkkiä olisin räjähtänyt totaalisesti. Mutta mun mies on tosimies eikä luista kotihommistakaan. Ja en tosiaankaan olisi tuollaiselle surkealle laiskimukselle siivonnut ja laittanut ruokaa kotiin tultuani. Ero olisi kolkutellut ovella jos ei mies ala oppimaan tavoille. Ei kai mies duunissaankaan voi teettää lahes kaikkia hommia työkaverillaan, tulisihan sieltä kipakkaa palautetta nopeasti ja lopputili jollei meno muutu. Tai mennä kaveriporukan kanssa vaikka mökille ja jättää kaikki hommat siellä kavereitten huoleksi kun itse istuu terassilla ja litkii kaljaa. Olisi pian entinen kaveri. Miksi miehelllä olisi parisuhteessa sen enempää oikeutus lusmuilla? Yleensä vain siksi ettei naiset järjestä vakavia seurauksia vapaamatkustelusta.
Suomalaisten naisten ongelma on että tehdään liian paljon miehen eteen suhteen alussa, tai viimeistään lasten tultua kuvioihin. Tehdään kiltisti mutta hiljaa jupisten ja harmitellen ja katkeroituen ja yritetään pitää perhettä koossa, ja uuvutaan. Joskus yritetään jutella kauniisti ettv olisi minullekin mukavampaa kun osallistuisit lasten ja kodin hoitoon enemmän. Vätysmiehelle tuo kaunis ja kiltti puhe menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Kunnon tulinen raivari heti kun lusmuilu alkaa on paljon tehokkaampi keino jolla miehen kovaan kalloon iskostuu että tämä ei todellakaan ole OK. Ja jos ei pari raivaria tehoa, niin sellaiselle miehelle kavionkuva persuksiin oitis, ei siitä tule kalua koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vähän relaisi suorittamisen kanssa?
Kuinka pahasti on elämänhallinta hukassa, jos normaalin perussiisteyden ylläpito ja ruoanlaitto on suorittamista🤔
Hyi helvatti, mikä miehen irvikuva. Jos mies ei touhuisi ja ulkoilisi lasten kanssa niin eropaperit lähtisi viikossa eteenpäin. En katsoisi hetkeäkään tuollaista touhua.
Miehelle pitäisi näköjään rajata se ruutu-aika. Nyt vain toistaa toimistorutiinit, tauot, lounas ja tietsikka. Mitä jos hän laatisi agendan itselleen jokaiselle päivälle ja siinä olisi kotitöitäkin pari tuntia?
Sama etätöiden kanssa, kaikki himassa töissä, paitsi minä, kun haluu. vapaata perheestä. Pari kertaa päivässä pitää vääntää ruokaa, ei yhtään huvittaisi. Ja käydä kaupassa, hoitaa roskat roskin, tiskit koneeseen...
Provo.
Vanhemmat vievät lomallaan piltit päiväkotiin, "koska meillä on oikeus tehdä niin".
Taas yksi esimerkki naisesta, joka elää mieslapsen kanssa. Menit vielä ap hankkimaan lisää lapsia, kun sinulla ap oli jo yksi mieslapsi valmiina. Huoh, MILLOIN naiset ymmärtävät, että noin ei kuulu elää KOSKAAN.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä koti siistimpi kun mies on kotona kuin jos minä olen kotona.
Kiviäkin kiinnostaa.
Et siivoa. Sanot miehelle, että on kohtuutonta työpäivän jälkeen alkaa siivoamaan. Ja lapset kannattaa opettaa itse keräämään lelunsa. Muuten heistä kasvaa miehesi kaltaisia.
Oman mieheni lapsuudenkodissa ei juuri tehty lasten kanssa mitään. Tämä näkyy myös mieheni käytöksessä, oli aluksi ihmeissään, kun vein lapsia leffaan, rannalle, laivalle. On pitänyt puhua auki, että koko kesälomaa ei olla kotona (mutta koko kesälomaa ei myöskään olla reissussa).