Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui
Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (214)
Erolla uhkailu ei mielestäni ole kovin kypsää, enkä viitsisi ottaa sitä puheeksi, jos en ole omalta osaltani jo siihen kallistumassa. Mutta oikeasti nyt ottaa päähän melko paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Erolla uhkailu ei mielestäni ole kovin kypsää, enkä viitsisi ottaa sitä puheeksi, jos en ole omalta osaltani jo siihen kallistumassa. Mutta oikeasti nyt ottaa päähän melko paljon.
Ap
Siivoa sitten kiltisti.
Jätät lomasi aikana kodin aivan samaan kuntoon ja kyselet heti miehen töistä tullessa että mitä ruokaa hän tekee kun ollut niin rankka päivä lasten kanssa.
Katso, jos sattuisi hoksaamaan oman typeryytensä jo parin päivän jälkeen ja korjaa käytöstään. Jos ei tajua, eroa.
Kysy siltä mieheltä onko valmis omalla vuorollaan työpäivän jälkeen siivoamaan koko päivän sotkut, viihdyttämään lapset jne. Jos miehen mielestä se on ok niin ota kirjallinen lupaus ja nimi alle.
minä varmaan vaatisin miestä esittämään jo huomiselle suunnitelman mitä tekevät lasten kanssa. Esimerkiksi käyttää uimassa, leikkipuistossa jne. Eihän lasten loma kuulostaa mitenkään järkevältä jos ovat vaan kotona sisällä ilman virikkeitä koko ajan. Ehkä mies innostuisi muutenkin tekemään asioita jos huomaisi että lasten kanssa ihan kiva käydä vähän muuallakin kuin vain selviytyä kotona.
Meillä oli samanlaista. Ylipäätään en ymmärrä esimerkiksi miehen tapaa kokata: Itse siivoilen siinä samalla kun kokkaan ja kun lapset syö. Hän jättää aivan kaiken täysin levälleen.
Miksi koti ei saa olla lomalla sekaisin? Lapsilla on varmaan ollut hauskaa. Koko perhe voi siivota välillä yhdessä.
Olen nähnyt saman kuvion sillä erotuksella, että vaimo oli kotona lasten kanssa ja mies tuli töistä siivoamaan ja laittamaan ruokaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koti ei saa olla lomalla sekaisin? Lapsilla on varmaan ollut hauskaa. Koko perhe voi siivota välillä yhdessä.
Miksi sen pitäisi olla? Eikä lapset sotkusta ja hoitamattomuudesta nauti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse juuri kerroit aloituksessa, että sinun tekisi mieli ottaa ero. 🙄
Ja miten se muka on epäkypsää, jos kertoo toiselle rehellisesti, mitä tilanteesta ajattelee? Joskus erosta ääneen kertominen voi herättää sen puolison, jos puolisolla ei ole mitään halua erota. Eikä ero ole hänellä mielessäkään käynyt. Saati epäillyt, että sinä olet sitä ajatellut. Puhumattomuus ja asianhaarojen pimittäminen se vasta epäkypsää onkin.
Koittakaa naiset jo ymmärtää olla lisääntymättä ja ottamatta miehiä elämiinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi olla? Eikä lapset sotkusta ja hoitamattomuudesta nauti.
Eikä kodista, jossa mitään ei voi tehdä, kun tulee hetkeksi sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt saman kuvion sillä erotuksella, että vaimo oli kotona lasten kanssa ja mies tuli töistä siivoamaan ja laittamaan ruokaa yms.
Jos se kotona oleva on lasten kanssa kuitenkin, tuo on vielä ok, mutta tässä tpaauksessa mies ei ole ollut edes niiden lasten kanssa, vaan äiti joutuu hoitamaan myös ulkoilut yms. sen siivoamisen ja kokkaamisen lisäksi.
Ei mekään kauniina kotipäivinä siivottu tai kokattu kotona, koska oltiin ulkona jne. mutta eipä siellä kotonakaan sitten ollut myöskään sotkua. Ruokaa kyllä piti laittaa.
Ap, opeta lapsesi siivoamaan jälkensä. Pyydä miehesi siivoamaan keittiö. Sanot, että huomenna tekevät sen ennen kuin tulet kotiin. Näytät olevasi kotisi johtaja.
Oliko tämä ensimmäinen kerta kun mies käyttäytyi näin vai onko tätä ollut aiemminkin?
Nyt ap kerrot miehelle että jos lasten kanssa kotona on noin raskasta niin ottaa ja lähtee käymään lasten kanssa paikassa x tai y. Jos mies ei halua lähteä mihinkään kun se on niin raskasta niin ehdota että mies pitää huomenna television ja tietokoneen kiinni koko päivän niin jospa se lasten kanssa oleminen olisi keveämpään. Jos se ei kelpaa miehelle niin kysy onko ylpeä siitä miten toimii lapsille isänä juuri nyt ja millaisen kesäloman järjestää lapsilleen ja miten huomioi töissä käyvää vaimoaan kun itse on kotona.
Enpä kyllä katselisi tuollaista. Hyi saatana, mikä "mies".
Suuret on murheet, kun joutuu tekemään ihan itse kotitöitä.
Ota tänään rauhallisesti puheeksi ero. Miten omaisuus jaetaan ja huoltajuusasiat.
Ehkä mies siitä havahtuu ja alkaakin jaksaa normaalin aikuisen tavoin.