Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etenkin okt-asujat. Häiritseekö sinua, kun ihmiset tuijottaa pihaan/pihassa olijoita ohi ajaessaan?

Vierailija
09.07.2024 |

Minua ärsyttää ihan tosi paljon. Talo oli kauan tyhjillään ja nyt ollaan tässä asuttu ja remontoitu, ja hyvä ettei ihmisillä katkea niskat.

Aletaan rakentaa aitaa/porttia joka tulee niin korkeaksi, ettei henkilöautolla/pyörällä ajavat enää näe pihaan. Maksoi mitä maksoi...

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse tieltä etupihalle tuijottelijat mutta ne pöpelikössä kulkijat jotka tuijottelee takapihalle on kyllä raskaita. Mummo voisi mennä mustikkaan vähän kauemmas omakotitaloista.

Vierailija
22/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osin OT, ekan vastaajan kommentista tuli mieleen, meinasin revetä raivosta kun aikanaan myytiin taloa jossa aita ja portti, niin ihmiset tuli siitä portista suoraan sisälle pihaan, luvatta. "Koska tää talohan on myynnissä niin saahan sitä silloin katsomaan tulla!" 🤬

Toinen oli kun meillä oli pihassa kanoja, niin ihanan onnelliset pikku mummukat tuli, taas ihan ilman lupaa, portista pihaan katsomaan ihania kanoja! Ja sitten poistuessaan jättivät portin auki, hyvä ettei koirat juosseet autotielle 🤬 

Jos talo on myynnissä, niin silloin olisi kyllä hyvä sietää satunnaiset pihalle kurkkaajat, koska sitä ei tiedä mistä se ostaja ilmestyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osin OT, ekan vastaajan kommentista tuli mieleen, meinasin revetä raivosta kun aikanaan myytiin taloa jossa aita ja portti, niin ihmiset tuli siitä portista suoraan sisälle pihaan, luvatta. "Koska tää talohan on myynnissä niin saahan sitä silloin katsomaan tulla!" 🤬

Toinen oli kun meillä oli pihassa kanoja, niin ihanan onnelliset pikku mummukat tuli, taas ihan ilman lupaa, portista pihaan katsomaan ihania kanoja! Ja sitten poistuessaan jättivät portin auki, hyvä ettei koirat juosseet autotielle 🤬 

Jos talo on myynnissä, niin silloin olisi kyllä hyvä sietää satunnaiset pihalle kurkkaajat, koska sitä ei tiedä mistä se ostaja ilmestyy. 

Ei noi yleensä mitään ostajia ole vaan uteliaita paikalliskyyliä vaan

Vierailija
24/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet tutut käy katsomassa ja saavat vinkkejä. Autolla eteen ja ohhoh

Vierailija
25/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on liian pieni tontti. Meidän tontti on 8000 neliötä, eikä kukaan tuijottele. Talo on tiheän puuston takana ja voi liikkua pihalla vaikka alasti, eikä kukaan huomaa. Yksi naapureista kerran valitti, että olette niin piilossa. No niinpä. :D

Vierailija
26/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yleisen tien vieressä ja minua ahdistaa, ärsyttää ja suututtaa ohiajavien toljotukset. Joskus tekisi mieli mennä auttamaan silmät takaisin kuoppiinsa, näyttävät niin ankeilta poskille pudonneina.

Teen mahdollisimman vähän pihatöitä torpan etupihalla ja lymyilen mieluummin kauempana metsän ja pihan välisellä vyöhykkeellä, minne ei ole tieltä näkyvyyttä. Pitkänomainen ulkorakennus näköesteenä.

Ulkosaunan kuistille näköyhteys tieltä, pari kertaa olen tissit paljaana kurotellut kuistilta pyyhettä ja juuri silloin on sattunut joku ajamaan ohi. Ajattelin vain että jos kahdessa sekunnissa ehtii innostua minun tisseistäni niin siitä vaan. 

Lähin naapuri on uteliain ja juoruilevin ihminen jonka olen koskaan tuntenut. Talvella kun on pakko tehdä lumityöt pihassa, olen koko ajan kuin näyttämöllä. En tiedä mitä katsottavaa olisi lumikolaa lykkivässä vaivais-akassa? Silti tuntuu koko ajan että jokin silmäpari on koko ajan kiinni selässäni ja seuraa jokaista liikettäni. Olen tosi tarkka yksityisyydestäni, olen lopettanut puhevälit kaikkien kanssa, etteivät pääse kertomaan minulle mitä olen tehnyt ja milloin ja miten.

En kyttää toisten pihoihin itse. Tiedän katsomattakin, että ovat kauniita ja hyvin hoidettuja.

En voi omaa täällä asumistani selittää kuin omalla tyhmyydelläni ja typeryydelläni. Köyhäkin olen - tässä kuitenkin  pystynyt maksamaan asumiskulut ja selviytymään laskuista. Mutta saan kai sanoa, vaikka itse vastuussa tästä olenkin,  että todella ahdistavaa, tympeää ja jopa nöyryyttävää on tällainen tienvarsielämä.

Vierailija
27/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vain ajaa ohi eikä tule pihaani, en näe mihin suuntaan katsoo. Välimatkaa pihaan on sen verran.

Vierailija
28/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, meille ei juuri näy. Tarpeeksi korkea pensasaita (marjatuomipihlaja eli Saskatoon) tien vieressä ja kahdella sivulla estää sen mukavasti. Neljännellä sivulla kasvaakin sitten metsää. 

Vierailija
29/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta tien vieressä mutta meille tuli Viittuumaiset naapurit niin laitettiin iso Tuija-aita. Onneksi se estää näkyvyyden ja se että heidän tonttinsa on nyt pimeä

Vierailija
30/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä häiritse. Mietin häiritseekö heitä, kun kuuntelen toisinaan äänikirjaa esim. kasvimaalla ollessani ilman kuulokkeita ja tarinat saattavat kuulua myös ohi kulkijoille, vaikka en nyt ääntä kovin kovalla pidäkään.

Asun melko pienellä paikkakunnalla ja yleensä moikkaan ohikulkijoille, jolleivat vaikuta siltä, että ehdottomasti tahtovat ohittaa ilman moikkailuja. Lapset varsinkin ovat innoissaan, kun heitä tervehtii. 

Vierailija
31/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa kun meille ei juuri nää tieltä ja muualla ympärillä on metsää. Joskus joku hiljentää ja koittaa kurkkia, mutta minkäs uteliaat itselleen voi.

Vierailija
32/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häiritsee. Tuijottelu on epäkohteliasta ja huonoa käytöstä. Toisin kai on heillä jotka varustelevat paraatipihansa katselua varten, mutta ovat varmaan muutenkin huomionkipeitä. 

Vierailija
33/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, antaa toljottaa. Toljotan takaisin. 

Jos katse on koko ajan maahan luotuna, niin silloin ei tajua tervehtiä edes vastaantulevia tuttuja. On normaalia havainnoida liikkuessa omaa lähiympäristöön etenkin jos ei kuuluu niihin ihmisiin, jotka ovat koko ajan niska kyyryssä tuijottaen kädessä olevaan kännykkään.

Vierailija
34/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun katsoo vaan, jos kiinnostaa. En häiriinny. Saa tulla juttelemaankin. Sitä paitsi katson itsekin pihoihin, mutta en kyttäysmielessä, kuten joku varmasti ajattelee, vaan istutusten ja pihakoristeiden takia!

Vierailija
35/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli neljän metrin päähän rajasta voi saada luvan korkealle aidalle. Muuten yleensä1,2m. Mutta! Kasviaitaa varten ei lupia tarvita, kunhan pysyy tontilla. On erikoista!

Vierailija
36/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tässä ihmiset tuijottavat. Paljon taloja ja väkeä. Joku mummeli saattaa katsoa kukkapenkkejä ja lapset toisiansa. Muuten aika vähän kiinnostaa.  Itse katson myös lähinnä pihaa, tai saatan ihailla taloa jne kebkillä mutta en jää pällistelemään tai ole mitenkään creepy.

Vierailija
37/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin tässä ihmiset tuijottavat. Paljon taloja ja väkeä. Joku mummeli saattaa katsoa kukkapenkkejä ja lapset toisiansa. Muuten aika vähän kiinnostaa.  Itse katson myös lähinnä pihaa, tai saatan ihailla taloa jne kebkillä mutta en jää pällistelemään tai ole mitenkään creepy.

Lenkillä siis 

Vierailija
38/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille pahemmin kyylätä. Oleskelupiha on sen verran kaukana tiestä, että vilkuilijoiden silmät pysähtyy autoihin, lauta-aitaan, roskalaatikkoon ja tiheään orapihlajaan.

Vierailija
39/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin utelias että kyttäisin muita enkä ole myöskään niin utelias että kyttäisin muita että kyttääkö ne minua enkä todellakaan kuvittele olevani universumin keskipiste missä kuvittelen kaikkien haluavan katsoa minua

Vierailija
40/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi, jos minun pihaani tuijotettaisiin jatkuvasti. Ei mitkään harvat ja satunnaiset vilkaisut häiritsisi. Itse koitan olla tuijottamatta muiden pihoille ja ikkunoiden suuntaan, kun kuljen ohi. Joskus on kumminkin niin komeaa, että on pakko katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi