Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun isovanhemmat eivät ole lainkaan kiinnostuneita lapsenlapsista

Vierailija
09.07.2024 |

Onko muilla samanlaista? Meillä sattumoisin molemmat isovanhemmat samanlaisia. Oma äitini varmasti olisi ollut kiinnostunut, mutta on jo kuollut. Isääni ei kiinnosta, on jo aika sairas, joten sikäli ymmärrän ettei vaan jaksa. Miehen vanhemmat kuitenkin terveitä ja aktiivisia. Eivät kysele kuulumisia tai osallistu lastenlasten elämään mitenkään ellei itse puoliväkisin kysy tulisivatko esim katsomaan jotain harrastusesitystä, tärkeää peliä tms. Yleensä on aina jotain muuta ja kaikki on jotenkin sellaista vastahakoista. 

Harmittaa tosi paljon lasten puolesta. Kuitenkin tiedän että moni isovanhempi aktiivisesti mukana lastenlasten elämässä ja aidosti kiinnostuneita ja saavat iloa siitä että saavat olla mukana. Ajatuksia?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti. Isäni jo kuollut. Miehen vanhempia kiinnostaa. 

Elämän kohokohta on 60-vuotiaalla naisella kavereiden kanssa bilettäminen. Itse kuitenkin ehti bilettää jo meidän ollessa lapsi ja lykkäsi äidilleen. 

Vierailija
2/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaa sitten metsän vastata niin kuin sinne huudetaan. Silmä silmästä. Eikä näitä kannata murehtia jos ei kerran nappaa. Paremmin ilman munapäitä pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän kohokohta on 60-vuotiaalla naisella kavereiden kanssa bilettäminen. Itse kuitenkin ehti bilettää jo meidän ollessa lapsi ja lykkäsi äidilleen. 

Niin olisko nää tällaiset isovanhemmat vaan keskimääräistä itsekkäämpiä ihmisiä? Surullista kun jotkut lapsellisia koko ikäänsä.

Vierailija
4/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen jos lapseni kutsuisi edes kerran kylään.  En ole koskaan käynyt.  Lasten syntymistä ja nimet in ilmoittanut.

En ole juoppo, en hullu, kun hän oli nuorempi autettiin rahallisesti minkä pystyttiin. 

Vierailija
5/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne joiden ovat mukana, valittavat jostain anopin töppäilyistä. Taitaa olla enemmänkin niin, että valitus on kivaa

Vierailija
6/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaatelias? Valitat isovanhempien ostamista lahjoista, kahvipöydän tarjoiluista, puheenaiheista, isovanhempien sekaantumisesta? Näitä kirjoituksia on tällä palstalla satamäärin! Ei vaateliaiden ihmisten kanssa haluta olla tekemisissä.

Vierailija
7/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen jos lapseni kutsuisi edes kerran kylään.  En ole koskaan käynyt.  Lasten syntymistä ja nimet in ilmoittanut.

En ole juoppo, en hullu, kun hän oli nuorempi autettiin rahallisesti minkä pystyttiin. 

Oletko itse kutsunut lastasi kylään? Sanonut että olisi kiva tulla käymään joku kerta? 

Vierailija
8/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vaatelias? Valitat isovanhempien ostamista lahjoista, kahvipöydän tarjoiluista, puheenaiheista, isovanhempien sekaantumisesta? Näitä kirjoituksia on tällä palstalla satamäärin! Ei vaateliaiden ihmisten kanssa haluta olla tekemisissä.

Oletko 100v? Ei kukaan käytä enää tuollaista sanaa. 

Vierailija
9/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 100v? Ei kukaan käytä enää tuollaista sanaa. 

Se on aivan sovelias sana, jonka merkityksen viitseliäs selvittää jos ei ole pelkkä syöttiläs. 

Kielemme ihanuuksiin kuuluu luonnikas taipuminen, ja kun ymmärtää sanan rungon, pääte kertoo loput. T. 56 vee sivullinen, jolla on kivuliaat silmät, joihin herkästi sattuu uskalias räkänokkailu, josta tekee mieli pisteliäästi ojentaa. 

Vierailija
10/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään automaatio. Monet ei tykkää lapsista kun on omat saanut isoiksi.

Vierailija
11/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse kutsunut lastasi kylään? Sanonut että olisi kiva tulla käymään joku kerta? 

He käyvät muutamia kertoja vuodessa.   He ovat läheisempiä toisen mummolan kanssa.   

Vierailija
12/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneeni arvata ettei lapsi näytä heiltä tai edes sinulta pätkääkään? Joku ns liian tumma voidaakseen laskea tätä suvun puhumattakaan perheen jäseneksi.

Vierailija
13/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautuvat teidän siellä kyläilyihin ?

Käyttekö usein perheenä ?

Vierailija
14/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää että ei välttämättä pidä lapsista vaikka omia on saanut? 

Vierailija
15/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olisko nää tällaiset isovanhemmat vaan keskimääräistä itsekkäämpiä ihmisiä? Surullista kun jotkut lapsellisia koko ikäänsä.

Aika röyhkeää väittää itsekkääksi jos on omat omat lapsensa jo kasvattanut aikuisiksi. Vaikka se oma tiinu-liinu on itselle niin kovin uniikki hiutale niin isommassa kuvassa         muille ei ole. Kun olet nähnyt yhden olet nähnyt kaikki. Ei tuo mitään uutta eikä saa suurta kiinnostusta aikaiseksi.

Vierailija
17/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hirveä olet ollut tähän mennessä miehen vanhempia kohtaan ollut kun ne ei suostu toimimaan sinulle ilmaisena lapsenvahtina? Ei ole mitenkään poikkeuksellista että miniä ei tule toimeen miehen vanhempien kanssa kun miehen vanhemmat ovat ainoita jotka miestä puolustavat ja haluavat miehelle hyvää kun taas hyvin harva nainen haluaa jotain muuta kuin käyttää miestä henkisesti ja taloudellisesti hyväkseen oman agendan takia

Vierailija
18/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua vaivata omaa isää kun on vanha ja sairas mutta miehen vanhemmilla ei ole mitään väliä niin heidän pitää palvella vaikka olisi kuinka huonossa kunnossa

Vierailija
19/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohe ovat kasvattaneet omat lapsensa, mutta lapsenlapset eivät enää kiinnosta. Tuskin omat lapsetkaan sen kummemmin kiinnosti, mutta tapojen orjana lapset tekivät. 

Vierailija
20/113 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan vanhempia kiinnosta tippaakaan. Käyvät kylässä kahdesti vuodessa, eli lasten synttäreillä. Äitini ei itse asiassa aina edes käy. Antavat lahja, syövät kakkua ja lähtevät tunnin sisällä. 

Eivät koskaan kysy minun, eikä lasteni kuulumisia. Eivät ole koskaan vapaaehtoisesti suostuneet katsomaan lasten perään. Pari kertaa pakon edessä, kun minua on leikattu.