Miten kaikilla hiljaisilla ja ujoilla naisilla on kuitenkin yleensä aina seurustelukumppani
Jotenkin ihmettelen, että sellaiset todella hiljaiset ja kenellä ei oikein ole edes ystäviä, mutta seurustelukumppani kuitenkin monesti löytyy, että mitenhän se on mahdollista? Miksi ei sitten ole myös ystäviä ja miksi muita ihmisiä kohtaan ollaan niin ujoa? Luulisi että silloin ei uskaltaisi mitään seurustelukumppaneitakaan itselleen hankkia.
Kommentit (128)
Tällaisen naisen, joka ei ole koko ajan äänessä, ei tykkää puhua pahaa muista ihmisistä, eikä edes ole kiinnostunut asioista, joista suurin osa naisista on kiinnostunut, on vaikea saada ystäviä muista naisista. Kun ei ole ystäviä tai niitä on vain yksi, tulee moneen paikkaan mentyä yksin/kaksin, jolloin miesten on helpompi lähestyä.
Olen tällainen hiljainen nainen ja aina on ollut vientiä miesten keskuudessa. Olen yrittänyt ystävystyä ja tutustua naisten kanssa, mutta aina olen kokenut tulleeni syrjityksi. En taida oikein ymmärtää naisten kulttuuria. Nykyään en tosin enää edes yritä, sillä olen todennut että aviomiehen, lasten ja sisarten seura riittää vallan mainiosti.
Miehet tykkää, kun nainen on hyvin heikko ja ujo nainen ei nää maailmaa ja pitää miehiä jonakin ja katsoo miehiä enemmän ylös päin, kuin ne ei ujot ja hiljaiset naiset, jotka näkee ja kokee enemmän maailmaa. Ei oo kummoisia ne miehet, jotka ujot ja hiljaiset akat huolii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset halua ujosta naisesta kaveria.. naiset haluaa useimmiten sosiaalisia meneviä naisia kavereikseen. Tämän olen ujona ja hiljaisena naisena huomannut.
Saman olen huomannut. Miehet ovat olleet halukkaita tutustumaan, mutta naiset eivät. :(
Kolmas peesaa. Tosin minä en ole ujo, vaan varautunut ja pikemminkin välinpitämätön. Mutta ihmiset aina kuvittelee että olen ujo ja arka, koska ilmeisesti nainen ei voi pitää suutaan kiinni ihan vaan siksi että ne omat ajatukset ovat kiinnostavampia kuin käyty keskustelu.
Miehet on yleensä melkoisen lääpällään minuun.
Mutta voin kuvitella, että herätän sivullisissa ihmetystä, että miten sekin hissukka hiirulainen on saanut niin komean ja sosiaalisen ja menestyneen miehen? No siksi että en minä ole hissukka hiirulainen. Et vain kiinnosta minua.
Vierailija kirjoitti:
Miehet suosii ujoja, jotka ei käy missään ja ketä voi alistaa.
Kuin mun naapuri. Nainen kuin varjo nurkissa, ei paljon katsetta nosta tai tervehdi.
Mies päälisin puolin mukava. Kun juttelee vaimostaan niin aina vähätellen.
Ei sitä tiedä
Voihan se vaimo olla kotona oikea domina.
Koska ujo ja hiljainen nainen ei ole urpo, eikä ole ujo ja hiljainen aina ja kaikissa tilanteissa. Kotona on ihan toisenlainen. Hiljainen ja ujo mies taas on urpo, johon kaikki kyllästyvät heti kun ei osaa olla sosiaalisissa tilanteissa. Hiljainen ja ujo nainen osaa olla. Naisilla vaan on sisäsyntyisesti taito olla sosiaalisia vaikka ovat hiljaisia ja ujoja. Mä olen aina ollut intorvertti mutta miehiä on kyllä ollut riittämiin. Osaan silti olla ihmisten kanssa. Koska naiset osaa.
N41
Joihinkin miehiin vetoaa se vähän ujompi ja omalla kohdallani myös luonnollisuus. En siis juuri laittaudu jne. Ja en ole toivottoman ujo, juttelen kyllä ja kun paremmin tutustuu, niin en ole yhtään ujo. Etenkään makkarissa.
Kavereita minulla ei ole, kun tuntuu että siihen ei kelpaa, jos ei heti ole äänessä.
Miehet eivät yleensä pidä kanamaisesta käytöksestä eli siitä että kotkotetaan ryhmässä muiden kanojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät yleensä pidä kanamaisesta käytöksestä eli siitä että kotkotetaan ryhmässä muiden kanojen kanssa.
Miehet hakisi mielellään toista miestä. Mies silti ajattelee perhearvoja ja pyrkii löytämään siedettävän naisen. Ps. Myös mieskin osaa "kotkottaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin mun naapuri. Nainen kuin varjo nurkissa, ei paljon katsetta nosta tai tervehdi.
Ei sitä tiedä
Älä nyt vielä sano että vain sillä ujolla varjolla on mies ja koko muu talo täynnä rempseitä kotkottajia jotka ei saa miestä vaikka menisivät römpsä levällään pihalle odottamaan. Niin epäreilua!
Ei ujo ja hiljainen automaattisesti tarkoita suloista ja kilttiä. Tässä keskustelussa hassusti nyt tehdään näistä suorastaan pyhimyksiä.
Voi toki olla aivan ihana persoona hiljaisuuden takana, mutta valitettavasti siellä saattaa yhtä hyvin lymytä persoonallisuushäiriöinen ja katkera ihminen. Koskee molempia sukupuolia yhtä lailla.
Joskus ujo ja hiljainen saattaa olla yksinkertaisesti aivan pihalla kaikesta, hiihtelee vaan hiljaa taustalla.
Mutta itse kysymykseen: ei kai persoonallisuuspiirteet useinkaan rajaa parisuhdetta pois? Ehkä saamattomuus ja laiskuus kaikkein todennäköisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tiedä
Miten hän vähättelee?
Minä olen ujo ja hiljainen alkuun. Osaan kyllä vastata ja keskustella, mutta olen huono viemään keskustelua/tutustumista eteenpäin. Miesten kanssa tämä ei ole ollut suuri ongelma, sillä he ovat itse olleet niitä aloitteellisia osapuolia ja "liidanneet" hommaa eteenpäin (esim. kysyneet kahville jne.) Naisten kanssa tällaista ei ole ja ystäviä on siksi vaikeampi saada jos ei itse ole puhelias ja rohkea. En kyllä sitten enää ole hiljainen tai ujo, kun ollaan paremmin tutustuttu, mutta alku on haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen naisen, joka ei ole koko ajan äänessä, ei tykkää puhua pahaa muista ihmisistä, eikä edes ole kiinnostunut asioista, joista suurin osa naisista on kiinnostunut, on vaikea saada ystäviä muista naisista. Kun ei ole ystäviä tai niitä on vain yksi, tulee moneen paikkaan mentyä yksin/kaksin, jolloin miesten on helpompi lähestyä.
Nainen yksin baarissa niin miehet pörrää kimpussa 😙
Hiljaiset ja ujot on kysyttyä tavaraa. Ei kukaan halua räpättävää akkaa.
Mitä mä muilla naisilla tekisin kun miehiä on aina ollut tarjolla jonoksi asti? Ei riitä aika eikä energia käsittelemään näitä miesten lähestymisiä edes niin pakko rajata naisystävät pois. Introvertillä on sietokykynsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ujo ja hiljainen automaattisesti tarkoita suloista ja kilttiä. Tässä keskustelussa hassusti nyt tehdään näistä suorastaan pyhimyksiä.
Voi toki olla aivan ihana persoona hiljaisuuden takana, mutta valitettavasti siellä saattaa yhtä hyvin lymytä persoonallisuushäiriöinen ja katkera ihminen. Koskee molempia sukupuolia yhtä lailla.
Joskus ujo ja hiljainen saattaa olla yksinkertaisesti aivan pihalla kaikesta, hiihtelee vaan hiljaa taustalla.
Mutta itse kysymykseen: ei kai persoonallisuuspiirteet useinkaan rajaa parisuhdetta pois? Ehkä saamattomuus ja laiskuus kaikkein todennäköisimmin.
Toki toki J.
Vierailija kirjoitti:
Olen ujo kaunis nainen ja ei naiset ole halunneet tutustua minuun. Ainostaan mieheni halusi tutustua.
Tämä. Naiset tuntuvat vihaavan ujoja ja kauniita.
Ei ole minulla ainakaan. Pari kertaa seurustellut, ja näissä on mies ollut niin aktiivinen, että olen seurustelusuhteeseen päässyt lopulta. Tapaamiset tapahtui baarissa alkoholia nauttineena, niin ei ollut silloin niin ujo ja uskaltautui tutustumaan.