Ihan kauheeta tää harmaantuminen! Olen alle 50v nainen ja pakkohan tässä on värjätä koko ajan.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää kuin väri on hiusten hyvä leikkaus ja hyvä hoito. Surullista katsoa naisia joiden hiusten väri ei ole yhtään synkassa iän kanssa.
Synkassa iän kanssa? Ei kaikilla harmaannu hiukset samassa iässä. Äitini ei koskaan värjännyt hiuksiaan, ja hänellä oli yli seitsemänkymppisenä vielä kauniin tummanruskeat hiukset. Vasta kahdeksankympin jälkeen alkoi ilmaantua ensimmäisiä harmaita hänelle. Itselläni on sävyltään vaaleammat hiukset, mutta harmaita ei ole minullakaan, ikää kohta 60 v.
Mä olen viime vuosina löytänyt niin paljon uusia mielenkiinnonkohteita, että mä en oikeasti nykyään ehdi enkä jaksa juuri ulkonäköäni miettiä. Urheilen, luen, matkustelen ja opiskelen vapaa-ajalla, ja siinä sivussa jaksan just ja just hiukset harjata ja sitaista kiinni. Harmaita on jonkun verran, mutta ihan absurdilta tuntuu, että murehtisi niistä tai käyttäisi niiden peittelyyn aikaa ja rahaa. Ketä kiinnostaa mun hiukset, kun ei muakaan?!
T. N44
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää kuin väri on hiusten hyvä leikkaus ja hyvä hoito. Surullista katsoa naisia joiden hiusten väri ei ole yhtään synkassa iän kanssa.
Mikä on ikäsynkretisoitu hiustenväri?
Vierailija kirjoitti:
Harmaantuuko myös alapää, värjäätkö myös niitä?
Kaljuuntuu, ei tarvitse enää juuri sheivata.
-ei ap
Yks kaks harmaata hiusta kun muutama raita lisäksi tarvi värjäillä. Tajua miten jotkut mummelitkin vetää vielä tosi tummaa väriä harmaisiin. ei ei ei
Ja jotkut sanovat, että naiset sopivat johtajiksi, vaikka ajattelevat näin pinnallisia asioita tunteellisesti viiskymppisenä.
Käyttäisin värjäävää hoitoainetta enemmin kuin jatkuvaa oikeaa värjäämistä. Voisiko kokeilla josko se toimisi ongelmaan? Kauppojen hyllyissä ja kampaamoissa on niitä pitkät rivit.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut sanovat, että naiset sopivat johtajiksi, vaikka ajattelevat näin pinnallisia asioita tunteellisesti viiskymppisenä.
No näinhän se on miesten mielestä että nainen on pinnallinen kun taas mies on visuaalinen. Siksi miehellä on oikeus vaatia naiselta ulkonäköä, ja halveksia jos nainen tekee jotain sen eteen.
Jospa olisit jättänyt värjäämättä nuorempana, nyt voisi olla vielä oma sävy... Nyt on aika jättää myrkyt pois ja elää terveellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinhän se on miesten mielestä että nainen on pinnallinen kun taas mies on visuaalinen. Siksi miehellä on oikeus vaatia naiselta ulkonäköä, ja halveksia jos nainen tekee jotain sen eteen.
Kyllä naisetkin on visuaalisia samalla tavoin. Myytti on etteivät olisi
Miksi värjätä? Mun hiukset alkoi harmaantua jo kolmikymppisenä. Annoin mennä ja nyt on tosi hienot valkoiset ja osin tummanruskeat hiukset. Värjääminen on kauheeta sähläystä ja myrkkyä iholle.
Luultavasti en värjää sitten vanhempana. Odottaisin kai että harmaa muuttuu valkoiseksi. Ellei ole joku kemikaaliton tapa muuttaa väriä, vaivaton ja terveellinen.
Värjääninen on w t ja näyttää surulliselta ja kauhealta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat sitten ne viiskymppiset johtajat, joilla on jakaus toisen korvan alla ja sieltä kiskotaan haituvia päälaelle? Ei tarvita kuin yksi tuulenpuuska, niin on pitkät hiukset toisella olalla.
Ei ole mikään pakko värjätä. Toki saa, jos itse tykkää. Mutta harmaantuminen on luonnollista. Itselleni on nyt 36 vuotiaana ilmestynyt ensimmäiset harmaat ja odotan innolla, että niitä tulee lisää. Vanheneminen on etuoikeus, ei häpeän aihe. Yhteiskunnassamme pitäisi lopettaa harmaantumisen ja vanhenemisen sheimaaminen. Hiusväreihin en ole tuhlannut rahaa enää yli kymmeneen vuoteen. Samaten kuin en myöskään karvanpoistotuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli harmaita kun täytin 36v, siitä asti laittanut tyven. Oma väri tumma, joten näkyy rumasti. Ei kiitos 🤢
N49
Kaikkea tekin itkette. Mulla alkoi 32 v iässä kun ex-mies aloitti hakkaamisen kunnolla ja olisko jo r***kannutkin.
Itselleni tämä tuli ajankohtaiseksi jo alle 40-vuotiaana, päätin että 50-vuotiaana saa jo harmaat näkyä. Mutta ei vielä, kun on päiväkoti-ikäisiä lapsia..
https://yle.fi/a/3-9580889
Kielitoimisto uudisti verkkosanakirjaa nämäkin sanat saivat uusia merkityksiä
Pateettinen. Sana on aikaisemmin tarkoittanut paatoksellista, mahtipontista tai korkealentoista. Esimerkiksi pateettinen runo tai sävellys. Arkikieleen rinnalle on tullut uusi merkitys, joka on 'säälittävä' tai 'surkea'. Alkuperä uudelle merkitykselle on luultavasti englannin kielessä."