Ihan kauheeta tää harmaantuminen! Olen alle 50v nainen ja pakkohan tässä on värjätä koko ajan.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50v nainen ja mulla on täysin harmaat hiukset.
Ihanaa! Nainen on seksikkäimmillään 50+ iässä. Tämä ei ole sarkasmia, vaan 52-vuotiaan miehen vahvasti empiirinen havainto. Varsinkin harmaantunut, kunnostaan huolehtiva nainen on tosi hot!
Kyllä se vaan vanhentaa se harmaus. Minulla on kaksi tätiä, minua iäkkäämpiä siis. Toinen pitää väriä tummana ja toinen ei ja tämä harmaa näyttää vanhemmalta vaikka on 10v tummaa nuorempi.
Ekat harmaat tuli 25-vuotiaana, nyt keski-ikäisenä täysin harmaa.
Eipä oo, olen tyytyväinen itseeni harmaana ja vanhana, olen 68.
Olen 61 v ja korostan sävytteillä harmaantumista, koska harmaannut vähän liian hitaasti ja laikukkaasti.
Eikä mulla ole mitään tarvetta peitellä ikää ja vanhenemista.
Älkää värjätkö niitä harmaita piiloon. Iän mukana kasvojen värikin muuttuu samaan tahtiin hiusten kanssa. Mikään ei ole hirveempää kun vanhemmalla naisella tumma tasainen kuollut väri, liian kovan näköistä. Vrt lenita, paula tms. Harmaat hiukset ovat upeat, olipa sitten tasainen tai monivärinen. Hyvä leikkaus ja hoito niin kyllä kelpaa. Mulle tuli ekat harmaat parikymppisenä tummaan tukkaan, värjäyksen lopetin 40vuotiaana, hiukset oli kuivat ja huonossa kunnossa.. Ensin otettiin väriä pois ja oranssiksihan se menee mutta hunajablondia päälle, sitten leikkautin ihan lyhyiksi kun oli oma juurikasvu. Nyt kaikki kampaajat kehuvat, on tumman ja vaaleen harmaata sekä valkoisia raitoja, upea väri. Sopii paremmin ihoonkin ja näytän n 10v nuoremmalta kuulemma. Olen 60v eläk kampaaja ja pukeudun urheilullisesti ja hiukset on lyhyet, ja kun kuljen ilman lippista tms niin saan joka kerta kehuja.
Onko? Ei taida olla. Se on valinta jonka teet koska haluat miellyttää muita, tai pelkäät sitä.mitä muut sanovat ja katsovat kun toimit toisin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin värjään. Haastavaa löytää väri, joka peittää harmaat ja jossa yksittäiset harmaat eivät erotu, mutta josta ei myöskään tulisi räikeää juurikasvua.
Raidat. Hyvä kampaaja hoitaa homman niin, että totut pikkuhiljaa. Mulla on kampaaja tehnyt tämän, enkä edes muista minkälaista on olla aivan tummahiuksinen. Ihon sävyyn sopiva taittoväri päälle, niin kyllä kelpaa.
Mies täällä. Isällä oli tosi tummat hiukset ja alkoi harmaantumaan jo vähän päälle kolmekymppisenä. Äidillä taas vaaleat hiukset, kuten minullakin, eikä ole vieläkään alkanut harmaantumaan, vaikka jo liki seitsenkymppinen. Onneksi taidan seurata äidin enkä isän jalanjäljissä tässä suhteessa. Miehille harmaantumista pahempi taitaa kuitenkin olla kaljuuntuminen.
On harmaita hiuksia mutta en värjää. Ei kiinnosta.
En värjää hiuksia ollenkaan. 10 vuotta sitten alkoi tulla yksittäisiä ihan vitivalkoisia hiuksia, niitä ei vieläkään ole paljon tullut.
Ja hiusteni väri on tummanruskea. N45
Käy aina sääliksi näitä naisia, jotka kulkevat väri päässä
Värjätyt hiukset nuorentaa ulkonäköä.
Olen ollut aina luonnostaan hyvin, hyvin vaalea hiuksinen. Jossain vaiheessa, alle nelikymppisenä värjäytin niitä vähän tummemmiksi muutaman vuoden ajan. Sitten lopetin värjäyttämisen; nyt viisikymppisenä hiukseni ovat taas hyvin vaaleat (ei vaaleanharmaat), sellaiset vaalean kauran väriset ja ihan luonnostaan.
En mä värjää. Annan harmaantua vaan. Kiva leikkaus vaan. Väri on mitä on ja hyvin se mulle sopii kuitenkin. En mä teinitytöltä enää näyttäisi muutenkaan vaikka ihan mitoissani olen pysynyt.
T. Nainen 50+
Vierailija kirjoitti:
Värjätyt hiukset nuorentaa ulkonäköä.
Höpö höpö. Näyttävät pahalta
Minä lopetin värjäämisen n. 55-v. Vaaleat hiukseni ovat harmaantuneet tosi kauniisti raidoittuen ja vähän kuin balayage-tyyppisesti. Moni on kysynyt, kenellä kampaajalla värjäytän hiukseni, kun on niin upean näköiset :D.
Näkee paljon huonohiuksisia, alati värjättyjä päitä yli 50 v. naisilla. Varsinkin ne tosi laihat haperohiuksiset. Antakaa hiustenne kasvaa luonnollisina. Värjätty pää ja jo ikääntyneet kasvit ei täsmää. Joskus ihan hätkähtää, takaapäin henkilön pukeutuminen ja hiukset näyttää 10 vuotta nuoremmalta. Naama laihdutettu tai tupakointi kuivaksi.
Ja miehet, älkää värjätkö hiuksianne, näyttää naurettavalta!
Mene terapiaan, jotta opit hyväksymään normaalit vanhenemisen merkit.
Minä annan ihan surutta näkyä. Vanheneminen kuuluu elämään.