Heka kieltää kukkaistutukset ja puutarhat rivitalojen pihoissa
Heka on päättynyt että sen omistamien rivitalojen pihat ovat jatkossa yhteistä aluetta eikä niille saa istuttaa asukkaiden omia kasveja eikö niissä saa pitää terasseja ja puutarhakalusteita. Asukkaita Hekan yllätyspäätös ihmetyttää kun tähän asti puutarhoja ja kalusteita on tähän mennessä saanut pitää talojen takapihoilla vuosikymmeniä.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6895768
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Hekan pihalla soittaa trumbettia?
Mikä on trumbetti?
Selviää kontekstista.
Merjalla näkyy tuossa asunnossaan olevan parveke ja voi siellä parvekkeellaan kasvattaa kukkia ja harjoittaa parvekeviljelyä. Ihmi hinku vallata yhteistä pihanurmea ja kuvitella että saa pitää siinä puutarhaa ja viritellä aitoja ilman että on edes tajunnut kysyä Hekalta lupia.
Omistusoikeus on historiallisesti sidonnainen siihen kuinka paljon asianosaiset ovat tehneet alueidensa jalostamiseksi siihen tilaan missä ne sittemmin ovat. Soista ja ryteiköistä on aloitettu ja jos samalla yhdenvertaisuusperiaatteella mennään, muiden maita himoitsevat voisivat saada vaikka jostain Suomen lukemattomista korpimaista oman länttinsä jolla näyttää että he osaavat tehdä muutakin kuin narista, marista ja vonkua.
Ja kun sitä on riittävän monta sukupolvea hyvän vanhemmuuden periaatteilla sukupolvesta toiseen jatkunut, saaden oman hienosti hoidetun ja viihtyisän alueensa ryöstämättä sitä muilta. Omaisuudensuoja perustuu pitkälti siihen hyötyyn mitä asianosaiset ovat joutomaan muuttamiseksi tuottaneet, sukupolvesta toiseen jokaisen jatkaessa edellisen työtä. On törkein mahdollinen vääryys että joku puskista pullahtanut ulkopuolinen alkaa vaatia muiden ihmisten maita itselleen tai käyttöönsä, siihen ei ole oikeushyväperustetta eikä mitään oikeutusta.
Vaihtoehtoisesti jokainen voi rahkeidensa puitteissa ostaa valmiiksi jalostettua maata niin paljon kuin haluaa, hintalappu sille löytyy kiinteistömyyntisivustoilta. Sosialisoimalla on kyetty ainoastaan tuhoamaan vuosisatojen mittaan miellyttäviksi ja viihtyisiksi jalostettuja alueita, ei yhtikäs mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse soittaisin glarinettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä bianoa.
Jokaisen oikeus ei taida yltää siihen että saa minkä tahansa alueen aidata omaan käyttöönsä. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä bianoa.
Pazzoa
"Riippumatta oikeuden luonteesta, osakkeenomistajalla ei ole oikeutta laajentaa piha-aluettaan siitä, mikä se alun perin on ollut. Osakas ei voi siten omavaltaisesti esimerkiksi istutuksin tai muutoin suurentaa piha-aluettaan. Piha-alueiden jaosta päätetään aina yhtiökokouksessa ja jaossa kaikkia osakkaita on kohdeltava yhdenvertaisesti. Osakkaan omavaltaisesti tapahtunut piha-alueen laajentaminen ei sido yhtiötä ja yhtiö voi vaatia sen purkamista pitkänkin ajan kuluttua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä bianoa.
Pazzoa
Saadaan kasaan oikein kunnon orgesteri! Kabellimestari vaan puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä bianoa.
Pazzoa
Ja sobraano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä bianoa.
Pazzoa
Ja sobraano.
Entäs rumbali.
Meinaatteko pitää tuon gonserttinne siellä Hegan biha-alueella vai miten tää liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko pitää tuon gonserttinne siellä Hegan biha-alueella vai miten tää liittyy?
Kyllä. Lägsiäisgonsertti Merjan rabarbereille ja orvogeille.
Olen Sanoman toimittaja lietson vihaa täällä eri instituutioita kohtaan koska olen säälittävä paska luuseri Tappakaa meitä
Vierailija kirjoitti:
"Riippumatta oikeuden luonteesta, osakkeenomistajalla ei ole oikeutta laajentaa piha-aluettaan siitä, mikä se alun perin on ollut. Osakas ei voi siten omavaltaisesti esimerkiksi istutuksin tai muutoin suurentaa piha-aluettaan. Piha-alueiden jaosta päätetään aina yhtiökokouksessa ja jaossa kaikkia osakkaita on kohdeltava yhdenvertaisesti. Osakkaan omavaltaisesti tapahtunut piha-alueen laajentaminen ei sido yhtiötä ja yhtiö voi vaatia sen purkamista pitkänkin ajan kuluttua."
Meillä päätettiin juuri eilen yhtiökokouksessa että piha-alueiden jako päättyy ja asukkailla on aikaa purkaa puutarhansa ja palauttaa ne alkuperäiseen asuunsa syyskuun alkuun mennessä. Syy oli se että saimme palolaitokselta varoituksen siitä että monilla on liikaa kasveja pihoillaan mikä on paloturvallisuusriski. Alunperin asukkaille luovutettiin suuremmat piha-alueet yhtiökokouksen päätöksellä 2011, mutta varoituksen saatuamme katsoimme että taloyhtiön on parempi kun asukkailla ei ole omia pihoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päätettiin juuri eilen yhtiökokouksessa että piha-alueiden jako päättyy ja asukkailla on aikaa purkaa puutarhansa ja palauttaa ne alkuperäiseen asuunsa syyskuun alkuun mennessä. Syy oli se että saimme palolaitokselta varoituksen siitä että monilla on liikaa kasveja pihoillaan mikä on paloturvallisuusriski. Alunperin asukkaille luovutettiin suuremmat piha-alueet yhtiökokouksen päätöksellä 2011, mutta var
Kuulostaa aika höpöltä, olette nyt ymmärtäneet jotain väärin. Harvemmin kukkapenkit ja marjapuskat palaa. Mutta saisinkohan tällä syyllä kaadatettua naapurin isot puut, jotka varjostavat omaa pihaani.
Joko on ratkennut että miten Merjan pihan käy?
Jokainen elämää rehottava nurkka on hyvä uutinen myös sinulle ja minulle
"Luonto ja pölyttäjät tarvitsevat lisää elintilaa, muuten olemme pulassa." Virke on peräisin kansainvälisen ympäristöjärjestön WWF:n lehdestä, ja se kannattaa ottaa todesta ja tosissaan.
AV-mammat tuskin ovat kuulleetkaan asunto-osakeyhtiölaista.