Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heka kieltää kukkaistutukset ja puutarhat rivitalojen pihoissa

Vierailija
08.07.2024 |

Heka on päättynyt että sen omistamien rivitalojen pihat ovat jatkossa yhteistä aluetta eikä niille saa istuttaa asukkaiden omia kasveja eikö niissä saa pitää terasseja ja puutarhakalusteita. Asukkaita Hekan yllätyspäätös ihmetyttää kun tähän asti puutarhoja ja kalusteita on tähän mennessä saanut pitää talojen takapihoilla vuosikymmeniä.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6895768

Kommentit (925)

Vierailija
401/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merjan aitojen takia on nyt Mejalla vallattua pihaa, mutta pienillä lapsilla ei ole paikkaa missä leikkiä kun aidat estää pallonkin potkimisen.

Jep, sehän se onkin kivaa, kun lapset tulevat potkimaan palloa heti talon ikkunoiden alle. Saavatko oikein potkia sitä seinää vasten? Miksi eivät muuten pelaa sitä palloa oman kotinsa kohdalla, olisko vanhemmat vaikka kieltäneet, kun eivät tykkää ikkunalasinsiruista olohuoneen lattialla.

Kuule, ihan itse valitset missä asut. Siksi en asu itse maantasalla. 

Vierailija
402/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikeaa on pitää ne pihat siisteinä ja järjestyksessä sen sijaan että on kuistia, patiota, lasitusta, aitaa, raparperia ja kukkapuskaa rumista massa yhteistä piha-aluetta?

Miten raparperit ja kukkapuskat rumentaa mitään? Sun estetiikka taitaa olla DDR tai Merihaka tasoa. Tuollainen ajattelu on mahdollista vain Suomessa.

Entä jos minä yhtenä asukkaana, en halua yhteiselle pihalle kukkapuskia ja raparperejä, vaan alueen, jossa voisi vaikka pelata lentopalloa? Onko sun kukkapuskat tärkeämpiä kuin mun lentopallokenttä? Kuka määrittää, mitä laitetaan minnekin? Nopein?

Mitä jos neuvottelette ja keskustelette naapureiden kanssa, tai sitten ette muuta rivitaloon jos ei ole sosiaalisia taitoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen on varauduttava, jos lähtö tulee on helppo kerätä kaikki asukkaat rekkaan ja menoksi. Kaikenlaiset aita yms viritelmät hidastavat lähtöä😬😳

Vierailija
404/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luullut että pihat on niin rumia ihmisten laiskuuden tai kiireiden takia. Mutta onkin kiellettyä laittaa kaunis piha.

Vierailija
405/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, sillä vuokraa ei makseta pihasta. Itselläni vuokralla rivariasunto, jossa suuri takapiha, mutta vain terassin laudoitettu ja katettu alue on ns omaani. Yhteisillä alueilla on mukava pelata lapsen kanssa pallopelejä ym. Miksi yhteinen alue olisi kenenkään yksityistä?

Vierailija
406/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen luullut että pihat on niin rumia ihmisten laiskuuden tai kiireiden takia. Mutta onkin kiellettyä laittaa kaunis piha.

Mulla on parveke ja olen laittanut siitä itselleni kauniin, mutta en mä mene tuonne taloyhtiön yhteisiin aluisiin koskemaan. 

Vierailija
407/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parveke ja olen laittanut siitä itselleni kauniin, mutta en mä mene tuonne taloyhtiön yhteisiin aluisiin koskemaan. 

Meillä aika monikin laittaa taloyhtiön yhteistä aluetta ja se on upea

Vierailija
408/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikeaa on pitää ne pihat siisteinä ja järjestyksessä sen sijaan että on kuistia, patiota, lasitusta, aitaa, raparperia ja kukkapuskaa rumista massa yhteistä piha-aluetta?

Miten raparperit ja kukkapuskat rumentaa mitään? Sun estetiikka taitaa olla DDR tai Merihaka tasoa. Tuollainen ajattelu on mahdollista vain Suomessa.

Entä jos minä yhtenä asukkaana, en halua yhteiselle pihalle kukkapuskia ja raparperejä, vaan alueen, jossa voisi vaikka pelata lentopalloa? Onko sun kukkapuskat tärkeämpiä kuin mun lentopallokenttä? Kuka määrittää, mitä laitetaan minnekin? Nopein?

Mitä jos neuvottelette ja keskustelette naapureiden kanssa, tai sitten ette muuta rivitaloon jos ei ole sosiaalisia taitoja

Ai neuvottele yhteisten piha-aluiden käytöstä naapureiden kanssa? Mikähän järki siinä nyt on? Vuokralaiset vaihtuu, osa pysyy pitempään, asukkaita voi olla kymmenkunta.. kymmenkunta erilaista mielipidettä?

Vierailija
409/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän, sillä vuokraa ei makseta pihasta. Itselläni vuokralla rivariasunto, jossa suuri takapiha, mutta vain terassin laudoitettu ja katettu alue on ns omaani. Yhteisillä alueilla on mukava pelata lapsen kanssa pallopelejä ym. Miksi yhteinen alue olisi kenenkään yksityistä?

Etenkin silloin, jos rivari on kaksikerroksinen ja toinen kerros ei kuulu ensimmäiseen. Missä toisen kerroksen asukkaiden pihanon, jos ensimmäisen kerroksen asukkaat valtaa piha-alueet?

Vierailija
410/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko siitä kuitenkin yhdessä tai onko asiasta ollut keskustelua, vai onko joku oma-aloitteisesti muiden mielipiteitä tai kenenkään lupaa kysymättä alkanut muokkaamaan pihaa mieleisekseen?

Meillä Hekan talossa ollaan yhdessä istutettu kesäkukat ja yrtit kaikkien asukkaiden iloksi. Asukastoimikunta koordinoi ja rahat pihan laittamiseen saadaan Hekalta.

Vierailija
411/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkaa huolimattomuutta Hekalta, jos on vuokrattu pihan kanssa, mutta pihoja ei ole mitenkään merkitty.

Asuntopiha näkyy pohjapiirroksessa. Se on kieltämättä Hekalta huolimattomuutta, jos on vuosikaudet annettu asukkaiden rakentaa omia aitojaan ja terassejaan taloyhtiön nurmialueelle.

Totta, mutta hekan asuntojen määrä on niin valtavan suuri ja vaihtuu koko ajan.. Ei ole aikaa vahtia kaikkia asioita tai palkattava lisää henkilökuntaa ja nostettava vuokria sen myötä. Asukkaalla on myös velvollisuus noudattaa vuokrasopimustaan!

Vierailija
412/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko siitä kuitenkin yhdessä tai onko asiasta ollut keskustelua, vai onko joku oma-aloitteisesti muiden mielipiteitä tai kenenkään lupaa kysymättä alkanut muokkaamaan pihaa mieleisekseen?

Meillä Hekan talossa ollaan yhdessä istutettu kesäkukat ja yrtit kaikkien asukkaiden iloksi. Asukastoimikunta koordinoi ja rahat pihan laittamiseen saadaan Hekalta.

En tiedä, en kuulu porukkaan joka laittaa pihaa

Vierailija
413/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten oli kampanja:"Pelasta pörriäinen" l. ihmisiä innostettiin istuttamaan ja kylvämään kukkia, jotta kimalaiset, perhoset ym pölyttäjät saisivat ravintoa.

Mitä tämä nyt sitten on.  Ei ainakaan lisää luonnon monimuotoisuutta ym. 

Vierailija
414/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Se on talon asukkaiden yhteiseen virkistyskäyttöön. Esimerkiksi voivat vaikapa kävellä siellä tai istua nurmella.*

Itsestäni tuntuisi himppasen oudolta käyskennellä siinä naapurin ikkunoiden alla, kun itsellä olisi juuri saman verran pihaa ihan omankin asunnon takana, mutta kukin toki tavallaan.

Vierailija
415/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kaunista . Suomen pitää olla mahdollisimman ruma betoni-asfaltti kammotus. 

Niin tai ainakin Helsingin.😠

Meillä Hekan talossa karmeita romuja iheisten pihoissa. Voisivat kauniiden istututusten ja siistien pihojen kyttäämisen sijaan vaatia että pihoilla on perussiistiä ja roinat viedään pois. On jopa vanha vene yhdessä pihassa! Ja rikkinäisiä muovisia kukkaruukkuja ja puutarhakalusteita, ties kuinka kauan sitten olleet käytössä.

Vierailija
416/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialismia, kenelläkään ei ole kivaa.

Mitä sinä tiedät sosialismista?

Vastaan: Et yhtään mitään.

Kunhan soitat suutasi.

Kuinka monella on ollut kivaa sosialistisissa yhteiskunnissa? Kerro. Kellään ei ole kivaa, ja lisäksi kaikkien pitää vahtia kaveria ja ilmiantaa hallinnolle, ettei kellään vain vahingossakaan alkaisi olla kivaa. Sinulle osaavat esim. entisen DDR:n kidutetut kertoa millaista on. 

Vierailija
417/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin silloin, jos rivari on kaksikerroksinen ja toinen kerros ei kuulu ensimmäiseen. Missä toisen kerroksen asukkaiden pihanon, jos ensimmäisen kerroksen asukkaat valtaa piha-alueet?

Tuollainen talo ei ole rivitalo nimeltään, vaan luhtitalo. Tässä kyseisessä jutussa on rivitalo.

Vierailija
418/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet luullut oikein. Se on juuri näin. Mutta nyt on uusia sääntöjä suunnitteilla ja kauniit laitetut pihat pitää hävittää. 

Hyvä Heka! Vuokratkin nykyään järkyttäviä joten eiköhän ole aika vaihtaa vuokranantajaa. Ja saada tasokkaampi asunto. On noita ulkomaan/asukkeja jo saanutkin sietää monta vuotta.

Kohta entinen hekalainen

Vierailija
419/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos neuvottelette ja keskustelette naapureiden kanssa, tai sitten ette muuta rivitaloon jos ei ole sosiaalisi

Jos se on vaikeaa niin sitten kannattaa valita se neutraalin polku ja pitää nurmi nurmena.

Vierailija
420/925 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen talo ei ole rivitalo nimeltään, vaan luhtitalo. Tässä kyseisessä jutussa on rivitalo.

Luhtitalolta se näyttää kun kaksi kerrosta ja molemmissa parveke eli "asuinpiha".