Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MP: Olen 49 v nainen, irtisanoutumassa ja muuttamassa äidilleni huolehtimaan hänestä (kotihoito tauolle)

Vierailija
07.07.2024 |

miettimään suuntaa elämälleni. Meillä on hyvä välit. En vaan näe muuta vaihtoehtoa nyt. Paitsi hauta-arkun.

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että on. Eikä se poista sitä tuskaa, mikä minulla nyt on.

ap

Et kuulosta kovin tasapainoiselta ja siltä että jaksaisit hoitaa ketään muuta. Tarvitsisit itse henkisen puolen apua.

Vierailija
22/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö 50 v voi työllistyä mihinkään?

ap

Mistäs sinä tiedät, miten pitkään äitisi on elossa? Ties vaikka yli kuusikymppisenä hoidat liikuntakyvytöntä ja monisairasta äitiäsi. Jaksatko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voi olla. Aivan sama. Uskon, että asiat järjestyy.

ap

Eivät välttämättä järjesty nykyisen hallituksen ollessa vallassa. En halua masentaa, mutta realiteetit realiteetteina.

Vierailija
24/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta halustani, kun muutin toiselle paikkakunnalle koulukiusaamisen vuoksi. Ja nyt muutan äidilleni työpaikkakiusaamisen vuoksi.

ap

Eli edelleen vain pakenet. Ehkä olisi jo hyvä opetella parempia tapoja.

Vierailija
25/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hyväksyä tota, että en voi enää tässä iässä työllistyä - yhtään minnekään.

ap

Vierailija
26/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö 50 v voi työllistyä mihinkään?

ap

Voi. Toki ikärasismia on, mutta aina on mahdollista löytää jotain puuhaa josta jopa maksetaankin.

Vierailija
27/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joutuisin nyk. elämäntilanteestani jouhtuen, arkkuun siis. Eikä mun talous kestäkään, siksi muutan äitini luokse. Hänellä hyvä eläke ja kun kotihoidosta säästyy, ostamme sillä ruoat meille.

Arkkuhan ei tarkkaan ottaen ole vaihtoehto oikein muulle kuin ruumiin katoamiselle. Sen saa joka tapauksessa. 

Suosittelen, että pysyt työelämässä, vaikka muuttaisitkin äitisi luokse. Osa-aikaisuus ja etätyö ovat mahdollisuuksia. 

Vierailija
28/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden perhe ollut helvetillinen kokemus, lähdit sieltä 16v ja nyt haluat hoitaa äitiäsi? Ei nyt ihan täsmää.

Vierailija
29/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin, ap. Huolehdin itse omasta iäkkäästä vanhemmastani töiden ohella ja tuntuu tosi rankalta yhdistää omaishoitajuus ja työssäkäynti.

Jos uskaltaisin, niin irtisanoutuisin, mutta pelkään, että jään tyhjän päälle. Tsemppiä sinulle, joka uskallat tehdä tuon ratkaisun.  

Vierailija
30/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

ap

Vierailija
31/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ruveta jälkeenpäin vaikka lähihoitajaksi ja varmasti työllistyt. 

Vierailija
32/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä mitä tukia saat, niin ette tarvitse niin tiukalla kitkuttaa. 

Omaishoidon tuki on tosi pieni, mut rahaa se on sekin. Äitisi voi mahdollisesti saada eläkkeensaajan hoitotukea, ehkä jotain muutakin.

Jos äidilläsi järki leikkaa, niin uskon että pärjäätte hyvin. Kuulostaa että muistisairaan hoitajaksi saattaisit olla liian väsynyt. 

Lähihoitajaksi voi kouluttautua vielä lähemmäs 60 vuotiaana (tiedän tällaisia) ja päästä töihin... Joten älä huoli

Vierailija
33/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävän typeriä päätöksiä teet, mutta oma on murheesi. Kuvitteletko, että pääset takaisin työelämään, jos nyt jäät kotiin? Et todellakaan. 

Vierailija
34/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

ap

Vierailija
35/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä päätös, mutta kannattaa pitää kotihoito, ainakin jollain minimillä, että jaksatte kakki paremmin. Toiseksi, sinun kannattaisi käydä jossain juttelemassa tuosta kiusatuksi tulemisesta, että se loppuisi, kohta sinua muuten kiusaa joko se äiti tai sitten kunnan virkamiehet tms. Töitä tulet saamaan jatkossakin, siitä älä huoli. Tsemppiä!

Vierailija
36/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 49 v. Mitä "suuntaa" sinun täytyy itsellesi miettiä? 15 vuotta eläkeikään, aika jo aikuistua. Teet todella typerästi.

Vierailija
37/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavaa, mutta jos äitisi elää vielä vaikka seuraavat viisi vuotta ja siihen päälle suruaikasi, millä aiot tulla toimeen? Työllistyminen on todella haastavaa ikäisellesi. Etkö voisi sinnitellä töissäsi niin kauan, kunnes löydät töitä lähempää äitiäsi? Kuvitellaan, että elät vielä 30-vuotta, niin se on pitkä aika se päästää itsensä ojasta allikkoon.

Ja vaikka kuinka välittäisit äidistäsi, voi omaishoitajuus olla yhtä rankkaa, kuin se työpaikkakiusatuksi tuleminen.

Vierailija
38/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että on. Eikä se poista sitä tuskaa, mikä minulla nyt on.

ap

Et kuulosta kovin tasapainoiselta ja siltä että jaksaisit hoitaa ketään muuta. Tarvitsisit itse henkisen puolen apua.

Tämä

Vierailija
39/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuo voi olla teille hyvä ratkaisu. Pidä myös itsestäsi ja kunnostasi huolta, niin kyllä sitten aikanaan taas  ainakin jotain työtä saat. 

Vierailija
40/63 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuestasi em.! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän