Kauneus on kirous
Onko muita kohtalotovereita? Koko ikäni minut on lokeroitu tyhmäksi ensi näkemältä. Naiset eivät koskaan pidä sinusta ennen kuin huomaavat, että oletkin ihan kiva ulkonäön takana.
Jotkut sanovat, että myös kauneus tuo mahdollisuuksia, se on totta. Olen saanut työpaikkoja vain ulkonäköön perustuen. Olen myös saanut ne miehet kenestä olen ollut kiinnostunut. Mutta...Olen menettänyt rakkaita ihmisiä vain siksi, että heidän miehet ovat lähestyneet minua. Olen uhka, en ystävä.
Olen myös saanut paljon vihapuhetta ja selkäänpuukottamista. Olen oppinut piilottamaan itseni, etten provosoisi muita. Yritän olla mahdollisimman neutraali ja peittävä pukeutumisen ja meikkaamisen suhteen. Ikä on myös auttanut, että saa olla enemmän rauhassa.
Se miksi kirjoitan tämän on se toive, että moni miettisi miten paljon lisätuskaa on olla kaunis nainen. Siinä ei ole mitään hyvää. Älkää kadehtiko kaunista naista.
Onneksi nykyinen mieheni ei ole mustasukkaisin mies. Väkivaltaakin olen joutunut sietämään ulkonäköni vuoksi parisuhteessa, vaatii hyvän itsetunnon seurustella kauniin naisen kanssa.
Ajatuksia kuulisin mielellän hyvässä hengessä. Enkä jaksa ilkeitä kommentteja, niitä kuultu riittämiin.
Kommentit (154)
Masentunut kaunis homomies, 100.
Kiitoksia hyvän illan toivotuksista, sitä samaa myös sinulle. Toivottavasti pääset lähtemään matkalle mieluisaan paikkaan. Toivoo täti-ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on tietenkin parempi olla kaunis kuin ruma, kyllä kauniillakin voi olla omanlaisensa risti kantaa. Ja ketjun monista epäasiallisista kommenteista päätellen kauniisiin voi kohdistua paljonkin kiusaamista.
🙌🌺😖
Jos joutuisit elämään yhden päivän rumana ihmisenä, et enää koskaan sen jälkeen valittaisi siitä että satuit syntymään kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Masentunut kaunis homomies, 100.
Kiitoksia hyvän illan toivotuksista, sitä samaa myös sinulle. Toivottavasti pääset lähtemään matkalle mieluisaan paikkaan. Toivoo täti-ihminen
Oi kiitos, kiva täti-ihminen. Voinko maistraatissa adoptoida sinut oikeaksi tädikseni? ;) Juteltais minun poikakaverimurheita ja kaikkea.
t. masentunut kaunis homomies
Parisuhteen löytämismielessä oli minulle kirous. Muussa elämässä ei. Koulussa, työssä yms. ei ole vaikuttanut mitään. Alani on matemaattis-tekninen, eikä siellä kenenkään ulkonäöllä ole merkitystä, ei hyvällä eikä huonolla. Vain osaamisella.
Mutta, nuorena kun olisin halunnut poika/miesystäviä, minua lähestyi lähinnä itsevarmat alfa-tyypit. Minä sitten aloin niiden kanssa seurustella, mutta eihän ne ikinä isä/parisuhdematskua olleet. Seksiä oli joo, ja draamaa. Mutta ei sellaista vakautta, jossa olisi halunnut ajatella naimisiinmenoa ja lasten tekoa.
Kadehdin, kun kaverit löysi puolisoita ja saivat perheitä. Minulla oli vaan outoja jännämies-juttuja toisensa perään. Jossain vaiheessa eräs kaveri sanoi, että sun ongelma on kun olet niin kaunis. Ei sua uskalla tavalliset miehet lähestyä, mutta saalistavat panomiehet kännissä kyllä. Kokeilin lihottaa itseäni reilusti, ja kas, alkoi löytyä mukavampia miehiä 30 kilon jälkeen :D
Uskomaton humble brag koko aloitus vastauksineen. Mua kiusattiin lapsena rumuudesta ja myöhemmin mollattiin ksuneudesta. Ensimmäinen tuhosi itsetuntoni. Eikä kukaan vaihda naista kauniimman takia jos oikeasti rakastaa eikä vatsinkaan jonkun vidduliisan vuoksi.
"Siinä ei ole mitään hyvää."
1. "Jotkut sanovat, että myös kauneus tuo mahdollisuuksia, se on totta. "
2. "Olen saanut työpaikkoja vain ulkonäköön perustuen. "
3. "Olen myös saanut ne miehet kenestä olen ollut kiinnostunut. "
Tyhmänä pitäminen ja parisuhdeväkivalta saattavat liittyä ihan vaan siihen, että olet nainen.
Joka kolmas nainen Suomessa kokee parisuhdeväkivaltaa kriisityöntekijä kohtaa uhrin ensimmäisenä: "Kodin pitäisi olla turvallisin paikka"
Vierailija kirjoitti:
En muista mikä kanava, you tube varmaan, missä itsekin kaunis nainen kertoi, että kauniit naiset saavat miehiltä enemmän vihaa osakseen kuin rumemmat. Eli kun mies näkee kauniin naisen, mies haluaa valloittaa ja kun mies alkaa valloittamaan, hän tekee sen aggressiolla, tavalla tai toisella. Jos mies saa pakit, hän alkaa negaamaan naista. Jos mies ei uskalla lähestyä naista, hän negaa naista.
Sanoisin että se on totta. Olen saanut niin aggressiivia lähestymisiä ettei tosikaan. Eräs mies kävi käsiksi kun koetin kohteliaasti sanoa että ei kiitos. Lisäksi aika usein mies aloittaa lähestymisen siten, että ensin hän haluaa tietää kuka kuvittelen olevani. Monesti olen kuullut myös, että miksi olen ulkona kun en kerran ko miestä halua. Päälleni on käyty, hiuksissani roikuttu ja solvattu.
Noi hullut (en tarkoita kaikkia miehiä) tekee tuota kaikille naisille (joille pystyvät/uskaltavat). Myös tavallisen näköisille, lihaville jopa rumille. Vallasta siinä kai on kyse? Tuohan on ihan klassikko:"Monesti olen kuullut myös, että miksi olen ulkona kun en kerran ko miestä halua." Esitetään vihaisesti haukkujen, huorittelun ja lesbottelun kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on asiallista keskustelua, mitä pyysin. Happoa naamalle ja lihotuskuurille.
Voi helvetti.
T. Ap
Happokommentti oli asiaton, mutta on ihan oikeasti todella helppoa lakata olemasta niin kaunis, että saa jatkuvasti miehiltä huomiota ja naisilta kateellisia reaktioita. Mulla se vaati vaan n. 15-20 kg lihomisen ja miehet lakkasivät lähestymästä. On myös ihan tosiasia, että rumat ihmiset saavat yhteiskunnalta paljon enemmän paskaa niskaansa ulkonäön takia kuin kauniit. He kokevat härintää kadulla, parisuhdeväkivaltaa ("olet niin kuvottava ettei kukaan muu kuitenkaan huolisi sua") ja muuta väkivaltaa ja ivaa, eivät todellakaan saa työpaikkoja tai unelmiensa kumppaneita ulkonäkönsä avulla. Monet riskeeraavat jopa henkensä näyttääkseen kauniimmilta. Sen takia kauniiden ihmisten valitukset siitä millaista "erityistä tuskaa" kauneus aiheuttaa on mon
Ei tarvitse lihavaksi ruveta vaan riittää kun paino on normaalipainon ylärajoilla tai on lievästi ylipainoinen (jos ei ole erityisen lihaksikas). Alkaa tulla huomautteluja "lihavuudesta". Sen lisäksi lopetat meikkaamisen. Noilla pääsee alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Ap on narsisti. Kauniita nuoria naisia ainakin stadissa on vaikka muille jakaa. Ap taitaa olla max 8/10.
Kommentti on asiaton, mutta asuinpaikallla ja ympäristöllä ylipäänsä tosiaan on väliä. Ap vaihda ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi uhriutua turhanpäiten. Miltä tuntuisi kun ulkonäkösi et saisi ketään miestä josta olisit kiinnostunut, ihmiset eivät haluaisi olla ystäviäsi, työnhaussa sinut aina sivuutettaisiin, kadulla saisit osaksesi pilkkaa? Sellaista on olla ruma. Haluaisitko vaihtaa osia?
Vähän sama kuin työssäkäyvän väitteet työttömän elämän helppoudesta. Eivät he koskaan suostu osia vaihtamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on tietenkin parempi olla kaunis kuin ruma, kyllä kauniillakin voi olla omanlaisensa risti kantaa. Ja ketjun monista epäasiallisista kommenteista päätellen kauniisiin voi kohdistua paljonkin kiusaamista.
Tällä palstalla kiusataan kaikkia (trollit).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on narsisti. Kauniita nuoria naisia ainakin stadissa on vaikka muille jakaa. Ap taitaa olla max 8/10.
Kommentti on asiaton, mutta asuinpaikallla ja ympäristöllä ylipäänsä tosiaan on väliä. Ap vaihda ympäristöä.
Stadissa on kauniita nuoria silmän kantamattomiin. Totta. Ja siksi, koska heitä on niin paljon, ei kukaan tyttö tai nainen sen enempää joudu kohtuuttoman kauneusvihan kohteeksi, kun heti nurkan takana on kuusi vielä nätimpää neitoa näytillä.
Ohis, mutta sanonpa vain.
Olen muitten mielestä älyttömän komea mies. Samat jutut kuin ap:llä, elämä on todella karmeaa, olisin kaikkea muuta kuin komea mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti naiset tosi huonosti sietävät naista, jonka ulkonäkö on yli kasi puoli-tasoa. Heti on verinen reviirinpuolustus akriivisena, kilpailuasetelma ja pelko, että minun mies meisseli kovana nenossa tuon uuden työkaverin matkaan. Mitä kauniimpi, sitä enemmän vähättelyä eli kateutta. Ei perusvenlaa tai maijapirkkoa kukaan noteeraa tai vähättele, mutta sitä kauneinta eniten potkitaan. Minun kokemukseni 50 vuoden työuraltani. Kauneus voi siinä mielessä todella olla taakka. Pankissa vielä vaadittu hyvin huoliteltu olemus, meikki, hiukset, uniformumainen tyylikkyys kaikilta. Ei voi kaunis piiloutua.
N68
Niin ja meneehän siinä elämää ennen kuin ymmärtää että tulee kohdelluksi paskemmin kuin muita naisia kohdelllaan ja oppii tietämään mistä kaikki johtuu. Ei sitä tulla suoraan sanomaan että me kiusataan ja ollaan ahdistavia koska olet meidän mielestä kaunis.
Onko kauniiden kiusaaminen yleistäkin? Meidän koulussa se oli toisinpäin. Kauniit ja komeat (eivät kaikki) olivat kiusaajia. Heillä oli valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itsestäsi "rumempi". älä pukeudu persetrikoisiin, älä laita meikkiä, pukeudu peittäviin vaatteisiin. Älä flirttaile miesten kanssa. Ja lopeta tuo valitus ihan jotavasta asiata. Ihmisillä on myös oikeita ongelmia.
En ole ap, mutta ei auta. Kokeiltu on. Katsos kun kasvojen luusto on silti kaunis, niin kaunis on kaunis myös meikittömänä ja tukka ponnarilla. Toki kyllä se itsensä "himmaaminen" on hieman asiaa auttanut, siedetään rumempana naturellina kuitenkin hiukkaparemmin kuin huippukauniina.
Mutta toisille jo se hoikkus ja sirous ja kauniit meikittömät kasvot riittävät kiukustuksen aiheeksi ja kiusaamisen syyksi. Ja vieläpä jopa ihan vanhojen naisten taholta! Toisille se ikäkään ei tuo järkeä eikä kypsyyttä! Ja tämä ketjuhan todistaa, että suurin osa ihmisistä on ilkeitä, rumia sisältä sekä ulkoa - ja ihan HELVETIN KATEELLISIA kauniille naisille ja kiusaavat näitä armotta ja kaikin tavoin! Hakkaisivat ja tappaisivat jos vain uskaltaisivat, ainut syy etteivät sitä tee on, etteivät halua joutua linnaan. Myöntäkää, rumilukset!
Tuo(kin) on varmaan jonkun naisvihatrollimiehen kirjoittama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, anteeksi, mutta et kestäisi päivääkään rumana naisena, jos kauneuskin on noin vaikeaa.
Tämä on ihan tosi, rumille ollaan tosi ilkeitä varsinkin miehet on, ne kun ei malta olla sanomatta sitä päin naamaa, valtansa humalluttamina. Naisetkin voi olla ivallisia. Ulkonäköä pidetään tärkeänä ominaisuutena tässä maailmassa. Kauniille kostetaan eri tavalla, juuri mustamaalaamalla ja valehtelemalla heistä asioita jotka saattavat pilata heidän ihmissuhteita tai työnsä. Tuo käsiksi käyminen oli vähän yllätys, ei ole helppoa kummallakaan.
Varmaan helpointa on niillä, jotka eivät ole kauniita eivätkä rumia, eivätkä muutenkaan erikoisia. Täällä pitää kaikkien sulautua massaan tai muuten lyödään alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, anteeksi, mutta et kestäisi päivääkään rumana naisena, jos kauneuskin on noin vaikeaa.
Tämä on ihan tosi, rumille ollaan tosi ilkeitä varsinkin miehet on, ne kun ei malta olla sanomatta sitä päin naamaa, valtansa humalluttamina. Naisetkin voi olla ivallisia. Ulkonäköä pidetään tärkeänä ominaisuutena tässä maailmassa. Kauniille kostetaan eri tavalla, juuri mustamaalaamalla ja valehtelemalla heistä asioita jotka saattavat pilata heidän ihmissuhteita tai työnsä. Tuo käsiksi käyminen oli vähän yllätys, ei ole helppoa kummallakaan.
Varmaan helpointa on niillä, jotka eivät ole kauniita eivätkä rumia, eivätkä muutenkaan erikoisia. Täällä pitää kaikkien sulautua massaan tai muuten lyödään alas.
Tuo on totta. Koskee muutakin kuin ulkonäköä. Ei saa liikaa erottua joukosta (paitsi, jos on riittävän korkea status, jolloin on enemmän vapauksia). Ei saa kuitenkaan olla tylsä vaan pitää olla persoonallinen (samalla tavalla "persoonallinen" siis kuin muutkin ovat). Rasittava sääntö.
Naisten kateus on aika jäätävää. Monesti pelkkää ulkonäköä tuijotetaan, sit ollaan yrmeitä. Jätetään porukan ulkopuolelle. Joutuu silmätikuksi töissä...onhan näitä.
Mutta sitten hyviä puolia; olen aina saanut hakemani työt. Seuraa sais aina. Olen ihan onnellisesti naimisissa, joten miesten huomio ahdistaa välillä.