Miksei sitä 9 euron palkkaa jota työttömät saavat koskaan koroteta?
Hinnat nousevat jatkuvasti, mutta palkka on vaan vuosikymmenestä toiseen se 9 euroa päivässä.
Joskus tuolla hinnalla sai lounasruuan ja bussiliput, mutta nykyään ei todellakaan.
Kommentit (413)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun sitä, että olen aikoinaan tällaisiin kulukorvaustöihin ihan vapaaehtoisesti lähtenyt. Tällainen systeemi on pelkkää kyykytystä, joka ei edesauta ihmisten työllistymistä millään lailla vaan päinvastoin vie potentiaalisen todellisen työpaikan joltakulta, koska se tarjoaa firmoille mahdollisuuden käyttää orjatyövoimaa todellisen työvoiman palkkaamisen sijasta. Nyt olen töissä, mutta se ei todellakaan ole minkään nuorena tekemieni palkattomien töiden ansiota. Niistä ei saa mitään sulkaa hattuun eikä niitä arvista kukaan potentiaalinen tuleva työnantajakaan.
Minua huvittaa suuresti ihmiset jotka ulisevat, että tuista pitää tehdä vastikkeellisia. Ensinnäkin, on todella sairasta ja outoa että ihminen ei kelpaa "oikeana" työntekijänä vaan pelkästään orjana. Toisekseen, käytännössä työnantaja saa harjoittelijasta ilmaisen työntekijän. Työnantajan ei tarvitse m
Eikö vihervassuja yhtään hävetä verrata orjuuteen sitä, että tekee välillä vähän töitä elätyksensä eteen ja saa siitä kulukorvauksen sossuetuuksien lisäksi. Vihervassun mielestä on ihmisoikeusrikos, jos joutuu heräämään ennen puolta päivää :D
Vierailija kirjoitti:
En tee koskaan 9 eurolla töitä. Halusin kerran että työkokeilupaikka maksaisi minulle myös päivän ruuan ja saisin lisäksi 9 euroa kelasta mutta työkokeilupaikka ei antanut mitään. Haluavat ilmaisen työntekijän mutta ruokaa eivät tarjoa edes. Sanoin että ei kiitos jos ei edes ruokaa saa.
Sairaala ei tarjoa työkokeilijalle kahvia vaan pitäisi viedä kahvipaketti hoitajien kahvikimppaan. Ja ne haluvat Juhla Mokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo väite nyt on ihan huijausta. Työtön saa tuon lisäksi normaalin päivärahan, eli paljon enemmän kuin 9 euroa.
Päivärahan lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea. Lisäksi monet palvelut maksuttomina, esim. lasten päivähoito.
Ei näille vempuloille mikään riitä.
Mitkäköhän palvelut ovat päivähoidon lisäksi maksuttomia? Se on samalla tavalla maksuton kaikille pienituloisille.
Helsingissä yksin asuva työtön voi saada tukia MAKSIMISSAAN noin 1400 euroa kuukaudessa. Äläkä ala vänkäämää, että moni työssä kyävä saa saman verran. Heillä on joko todella korkea veroprosentti tai sitten heidän palkkansa on niin pieni, että he todennäköisesti ovat oikeutettuja asumis- ja/tai toimeentulotukeen.
Laita heti linkkiä. Haluan ehdottomasti urheilemaan ja museoihin ilmaiseksi! Täällä saa uimahallin lipusta euron alennuksen jos on työtön, siinäpä se. Asun Uudellamaalla keskisuuressa kaupungissa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi korottaa?
Ihmisellä on oikeus kohtuulliseen korvaukseen työstään. 9 euroa kokonaisesta työpäivästä on riistoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi päivä ei vaikuta minun rahatilanteeseen. Kuitenkin menee enemmän rahaa kuin mitä tuo korvaus on.
Koska itse valitset käyttää enemmän rahaa kuin mitä korvaus on.
Selitä taremmin. Mihin ja miten hän käyttää sen rahan mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee koskaan 9 eurolla töitä. Halusin kerran että työkokeilupaikka maksaisi minulle myös päivän ruuan ja saisin lisäksi 9 euroa kelasta mutta työkokeilupaikka ei antanut mitään. Haluavat ilmaisen työntekijän mutta ruokaa eivät tarjoa edes. Sanoin että ei kiitos jos ei edes ruokaa saa.
Sairaala ei tarjoa työkokeilijalle kahvia vaan pitäisi viedä kahvipaketti hoitajien kahvikimppaan. Ja ne haluvat Juhla Mokkaa.
Olisi kiva saada edes kuppi kahvia, kun postittaa potilaiden epikriisejä ja tilaa takseja ja laboratoriokokeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo väite nyt on ihan huijausta. Työtön saa tuon lisäksi normaalin päivärahan, eli paljon enemmän kuin 9 euroa.
595 työmarkkinatuen josta menee osa vuokraan.
Ja työttömiä on AMK tutkinnolla työkokeilussa postittamassa sun epikriisejä sairaalassa.
Ja koska eivät ole työsuhteessa, ei ole vaitiolovelvollisuutta!
Kyllähän harjoittelijakin tekee aina "työsopimuksen", mutta harjoittelijalla ei ole samoja oikeuksia kuin "oikealla" työntekijällä. Samat velvollisuudet kuitenkin yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivärahan lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea. Lisäksi monet palvelut maksuttomina, esim. lasten päivähoito.
Mitkäköhän palvelut ovat päivähoidon lisäksi maksuttomia? Se on samalla tavalla maksuton kaikille pienituloisille.
Helsingissä yksin asuva työtön voi saada tukia MAKSIMISSAAN noin 1400 euroa kuukaudessa. Äläkä ala vänkäämää, että moni työssä kyävä saa saman verran. Heillä on joko todella korkea veroprosentti tai sitten heidän palkkansa on niin pieni, että he todennäköisesti ovat oikeutettuja asumis- ja/tai toimeentulotukeen.
Mutta ne maksuttomat palvelut. Kerrohan mitä nii
Olla työtön Helsingissä? No se vaatii jo melkoista työnvieroksumisen asennetta.
Pitää tilata temusta vaatteita, kun menee kirjastoon työkokeiluun laittamaan palautettuja kirjoja hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on 34000 työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla työtön Helsingissä? No se vaatii jo melkoista työnvieroksumisen asennetta.
Helsingissähän on paljon työttömiä ja se ei ole rikos. Tuet ovat laissa määrättyjä joihin kaikki ovat oikeutettuja jos tulot ovat riittävän pienet.
Ei ole kyllä ilmaisia mitkään paikat työttömille.
Linkki, jos on.
No kyllähän on. Eiköhän sinulla ole työttömänä itselläsikin aikaa googlata jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Linkki, jos on.
No kyllähän on. Eiköhän sinulla ole työttömänä itselläsikin aikaa googlata jos kiinnostaa.
No, ei kyllä ole. Laita linkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
595 työmarkkinatuen josta menee osa vuokraan.
Ja työttömiä on AMK tutkinnolla työkokeilussa postittamassa sun epikriisejä sairaalassa.
Kyllähän harjoittelijakin tekee aina "työsopimuksen", mutta harjoittelijalla ei ole samoja oikeuksia kuin "oikealla" työntekijällä. Samat velvollisuudet kuitenkin yleensä on.
Työkokeilija ei ole harjoittelija. Hän ei ole minkäänlaisessa työsuhteessa, joten hänellä ei ole työn velvoitteita, tietenkään, kun palkkaakaan ei saa.
Samoin vaikka ei toimita rikosrekisteriotetta, voidaan silti valita päikkyyn "hoitajaksi". Se vaaditaan lasten kanssa työskenteleviltä, mutta työkokeilija ei ole töissä.
Työttömien tulisi maksaa harjoittelupaikasta. Se osoittaisi halua työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi päivä ei vaikuta minun rahatilanteeseen. Kuitenkin menee enemmän rahaa kuin mitä tuo korvaus on.
Koska itse valitset käyttää enemmän rahaa kuin mitä korvaus on.Selitä taremmin. Mihin ja miten hän käyttää sen rahan mielestäsi?
Itsehän tuo kertoi käyttävänsä sen limuun, energiajuomaan, välipalaan ja valmisruokaan. Hän itse valitsee käyttää niin paljon ylimääräistä rahaa. Kumma kun minä selviän työpäivän sillä että otan edellisen päivän ruuantähteet mukaan, en millään saa siihen menemään yhdeksää euroa.
Kyllä, itse olen ollut työkokeilussa. Pyydettiin rikosrekisteriotettan, en toimittanut, koska en saa palkkaa, niin miksi antaisin tietoja itsestäni. Olivat silti valmiit ottamaan minut alakouluun.
En yhtään ihmettele jos tietomurtojen ja -vuotojen takana olisi työkokeilija, joka on tympiintynyt kyykyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki, jos on.
No, ei kyllä ole. Laita linkki
Ei ihmekään että olet työtön. No tuossa nyt ensimmäinen listaus joka löytyi kahden sekunnin etsinnällä. https://tatsi.fi/etuja-tyottomalle/
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää lisätä vaatteiden tilaamista temusta.
Koska pitää olla jotain, millä vedetään matto jalkojen alta. Ensin kannustetaan tilaamaan Temusta ja sitten kun olet päässyt tilaamisen makuun niin yhtäkkiä kielletäänkin tilaamasta Temusta.