Miksei sitä 9 euron palkkaa jota työttömät saavat koskaan koroteta?
Hinnat nousevat jatkuvasti, mutta palkka on vaan vuosikymmenestä toiseen se 9 euroa päivässä.
Joskus tuolla hinnalla sai lounasruuan ja bussiliput, mutta nykyään ei todellakaan.
Kommentit (413)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi korottaa?
Ihmisellä on oikeus kohtuulliseen korvaukseen työstään. 9 euroa kokonaisesta työpäivästä on riistoa.
Työttömyyskorvaus ja sossuedut ovat se korvaus. 9 euroa on kulukorvaus.
Ei tule mitään sossukorvauksia, jos puoliso tienaa 2200 brutto ja 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun sitä, että olen aikoinaan tällaisiin kulukorvaustöihin ihan vapaaehtoisesti lähtenyt. Tällainen systeemi on pelkkää kyykytystä, joka ei edesauta ihmisten työllistymistä millään lailla vaan päinvastoin vie potentiaalisen todellisen työpaikan joltakulta, koska se tarjoaa firmoille mahdollisuuden käyttää orjatyövoimaa todellisen työvoiman palkkaamisen sijasta. Nyt olen töissä, mutta se ei todellakaan ole minkään nuorena tekemieni palkattomien töiden ansiota. Niistä ei saa mitään sulkaa hattuun eikä niitä arvista kukaan potentiaalinen tuleva työnantajakaan.
Minua huvittaa suuresti ihmiset jotka ulisevat, että tuista pitää tehdä vastikkeellisia. Ensinnäkin, on todella sairasta ja outoa että ihminen ei kelpaa "oikeana" työntekijänä vaan pelkästään orjana. Toiseks
Tajua se että 9 euron toimenpiteisiin menee miljardeja vuodessa. Jos tuo sinänsä turha touhu lopetettaisi niin mistään muusta ei tarvitsisi leikata. Tuo on niin typerää että mua piip kun ajattelee sitä.
Kun työharjoittelut/-kokeilut lopetettaisiin niin työnantajat pakotettaisiin palkkaamaan työntekijöitä oikeasti. Siinä säästyisi valtiolta paljon rahaa ja verotuloja tulisi enemmän. Toisaalta voi olla, että kierot työnantajat vain lisäisivät työntekijöidensä työtaakkaa tai palkkaisivat jotain halpatyövoimaa, tai teettäisivat työtä jopa pimeänä.
Kun puoliso tienaa 2200 brutto ja 2 lasta niin saat 595 työmarkkinatuen ja 9 euron kulukorvauksen per työpäivä. Tarha vaatii talvikumisaappaita ja kurahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Taas yllättäen ketju työttömien herjaamiseen..jee jee. Se 9 euroa on muodollinen kulukorvaus ja työmarkkinatuki lasketaan siihen lisänä. Ei sillä 9 eurolla saa edes lounasta jos pitäsi päivän aikana käydä syömässä. Nykylounaat abot 14,50.
Aika harva työssäkäyvä raaskii käydä joka päivä lounaalla. Miksi työttömän pitäisi?
No, tämä olikin vain vertauskuvallinen teksti. Jos työtön olisi jossain paikassa kokeilussa tms eikä ole eväsmahdollisuutta, se 9 euroa ei riitä matkoihin ja ruokiin. Mutta, mutta kyllähän se työttömällä täytyy riittää. Työtönhän ei ole ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa palkkaa!
9 euroa on se mitä työtön saa jos menee töihin. Käytännössä se on palkka, koska sen saa työskentelemällä ja kotona ollessa sitä taas ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä cv 2 sivua.1 rivi per työpaikka.
Mulla on 1 sivu. On yksi työnantaja. Työvuosia melkein 30v.
Se ei ole palkka. Se on KULUKORVAUS.
Sillä voi ostaa bussiliput ja lounaan työpäiväksi. Paitsi, että se ei riitä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Kun puoliso tienaa 2200 brutto ja 2 lasta niin saat 595 työmarkkinatuen ja 9 euron kulukorvauksen per työpäivä. Tarha vaatii talvikumisaappaita ja kurahousuja.
Meille sivistyskeskus lähetti vielä hoitomaksut.
Ja kulukorvausta ei saa, jos lapsi sairastuu tai itse. Olin kipeänä töissä tarhamaksujen takia.
Traumat jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi korottaa?
Ihmisellä on oikeus kohtuulliseen korvaukseen työstään. 9 euroa kokonaisesta työpäivästä on riistoa.
Työttömyyskorvaus ja sossuedut ovat se korvaus. 9 euroa on kulukorvaus.
Ei tule mitään sossukorvauksia, jos puoliso tienaa 2200 brutto ja 2 lasta.
Peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea saa jos ei ole karenssissa.
Työttömät pitävät työnantajaa pahana, joka käyttää hyväksi. Ei tuolla asenteella työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa minulla ei ole cv muuta kuin työpaikat niinkuin kuuluu.
Ei cv ssä mitään osaamista aleta mainitsemaan vaan työhakemuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut osaamisista vaan työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitävät työnantajaa pahana, joka käyttää hyväksi. Ei tuolla asenteella työllisty.
Mitä jos maksaisit palkkaa etkä ahnehtisi itsellesi kiinteistöjä ja matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut osaamisista vaan työpaikasta.
Eli sinulla on cv:ssä yksi rivi.
Vierailija kirjoitti:
Sillä voi ostaa bussiliput ja lounaan työpäiväksi. Paitsi, että se ei riitä niihin.
Mulla riitti. Osaan tehdä ruokaa. Ei tarvitse syödä ravintolassa.
Koko kaupunki juoruaa, että se ei maksa palkkaa, mutta ahnehtii itselle sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Koko kaupunki juoruaa, että se ei maksa palkkaa, mutta ahnehtii itselle sitä ja tätä.
Olivian isä on ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos maksaisit palkkaa etkä ahnehtisi itsellesi kiinteistöjä ja matkoja.
Kiinteistöt ja matkat ovat minun palkkaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla riitti. Osaan tehdä ruokaa. Ei tarvitse syödä ravintolassa.
En myöskään oikein ymmärrä mitä on ne työpaikat, joissa muka ei ole eväsmahdollisuutta? Itse kun tiedän esim. metsureita jotka onnistuvat syömään työpäivänsä aikana siellä metsän keskelläkin, ei tarvitse lähteä sieltä ravintolaan vaikka ei ole edes mitään mikroja käytössä.
Itsellä cv 2 sivua.
1 rivi per työpaikka.