Miksei sitä 9 euron palkkaa jota työttömät saavat koskaan koroteta?
Hinnat nousevat jatkuvasti, mutta palkka on vaan vuosikymmenestä toiseen se 9 euroa päivässä.
Joskus tuolla hinnalla sai lounasruuan ja bussiliput, mutta nykyään ei todellakaan.
Kommentit (413)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi päivä ei vaikuta minun rahatilanteeseen. Kuitenkin menee enemmän rahaa kuin mitä tuo korvaus on.
Koska itse valitset käyttää enemmän rahaa kuin mitä korvaus on.Selitä taremmin. Mihin ja miten hän käyttää sen rahan mielestäsi?
Itsehän tuo kertoi käyttävänsä sen limuun, energiajuomaan, välipalaan ja valmisruokaan. Hän itse valitsee käyttää niin paljon ylimääräistä rahaa. Kumma kun minä selviän työpäivän sillä että otan edellisen päivän ruuantähteet mukaan, en millään saa siihen menemään yhdeksää euroa.
Ehkä hänellä ei jää tähteitä edelliseltä päivältä vaan kaikki on jo syöty?
Vierailija kirjoitti:
Työttömien tulisi maksaa harjoittelupaikasta. Se osoittaisi halua työllistyä.
Mikä harjoittelupaikka? Tarkoitatko opiskelijoiden työharjoittelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi päivä ei vaikuta minun rahatilanteeseen. Kuitenkin menee enemmän rahaa kuin mitä tuo korvaus on.
Koska itse valitset käyttää enemmän rahaa kuin mitä korvaus on.Selitä taremmin. Mihin ja miten hän käyttää sen rahan mielestäsi?
Itsehän tuo kertoi käyttävänsä sen limuun, energiajuomaan, välipalaan ja valmisruokaan. Hän itse valitsee käyttää niin paljon ylimääräistä rahaa. Kumma kun minä selviän työpäivän sillä että otan edellisen päivän ruuantähteet mukaan, en millään saa siihen menemään yhdeksää euroa.
Sitten hänen pitää tajuta ennakoida ja alkaa tehdä isompia annoksia jotta tähteitä jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää lisätä vaatteiden tilaamista temusta.
Koska pitää olla jotain, millä vedetään matto jalkojen alta. Ensin kannustetaan tilaamaan Temusta ja sitten kun olet päässyt tilaamisen makuun niin yhtäkkiä kielletäänkin tilaamasta Temusta.
Vinted on onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun sitä, että olen aikoinaan tällaisiin kulukorvaustöihin ihan vapaaehtoisesti lähtenyt. Tällainen systeemi on pelkkää kyykytystä, joka ei edesauta ihmisten työllistymistä millään lailla vaan päinvastoin vie potentiaalisen todellisen työpaikan joltakulta, koska se tarjoaa firmoille mahdollisuuden käyttää orjatyövoimaa todellisen työvoiman palkkaamisen sijasta. Nyt olen töissä, mutta se ei todellakaan ole minkään nuorena tekemieni palkattomien töiden ansiota. Niistä ei saa mitään sulkaa hattuun eikä niitä arvista kukaan potentiaalinen tuleva työnantajakaan.
Minua huvittaa suuresti ihmiset jotka ulisevat, että tuista pitää tehdä vastikkeellisia. Ensinnäkin, on todella sairasta ja outoa että ihminen ei kelpaa "oikeana" työntekijänä vaan pelkästään orjana. Toisekseen, käytännössä työnantaja saa harjoittelijast
Tajua se että 9 euron toimenpiteisiin menee miljardeja vuodessa. Jos tuo sinänsä turha touhu lopetettaisi niin mistään muusta ei tarvitsisi leikata. Tuo on niin typerää että mua piip kun ajattelee sitä.
Ammattikorkeakoulussa oli jo 6 kuukauden palkaton työharjoittelu.
Ja valmistumisen jälkeen sitten näitä palkattomia työkokeiluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään siitä, että pääsee työnantajalle näyttämään osaamistaan ja ahkeruuttaan. Oli nimi mikä hyvänsä.
Taas yllättäen ketju työttömien herjaamiseen..jee jee. Se 9 euroa on muodollinen kulukorvaus ja työmarkkinatuki lasketaan siihen lisänä. Ei sillä 9 eurolla saa edes lounasta jos pitäsi päivän aikana käydä syömässä. Nykylounaat abot 14,50.
Vierailija kirjoitti:
Tekee 2-3 annoksen verran ruokaa niin riittää. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään siitä, että pääsee työnantajalle näyttämään osaamistaan ja ahkeruuttaan. Oli nimi mikä hyvänsä.
Juu, sihteerit lomautettiin kuukaudeksi. Hoidin puhelinvaihdetta kuukauden yksin työharjoittelussa. Opintotuella.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa joku hallitus vihdoin lopettaisi nämä kokonaan. Miksi edes edellinen hallitus, jonka olisi voinut kuvitella näin jopa tekevän ei tätä tehnyt?
Koko idea on demarien kynästä Filatovin toimiessa työministerinä aikoinaan. Miksi demarit oman ideansa lakkauttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Taas yllättäen ketju työttömien herjaamiseen..jee jee. Se 9 euroa on muodollinen kulukorvaus ja työmarkkinatuki lasketaan siihen lisänä. Ei sillä 9 eurolla saa edes lounasta jos pitäsi päivän aikana käydä syömässä. Nykylounaat abot 14,50.
No voi että. Mulla riitti kun olin työkokeilussa. Teen itse ruoat. Joinakin päivinä oli valmisruoka mukana töissä.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva työssäkäyvä raaskii käydä joka päivä lounaalla. Miksi työttömän pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva työssäkäyvä raaskii käydä joka päivä lounaalla. Miksi työttömän pitäisi?
Osa ei saa koskaan vakituista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole palkka, se on ollut kulukorvsus. Se poistuu, hallituksen päätös
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole palkka, se on ollut kulukorvsus. Se poistuu, hallituksen päätös
Lähde?
9 euron kulukorvays ei poistu, mutta lisäksi tuleva 5 euron aktivointikorvaus poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi korottaa?
Ihmisellä on oikeus kohtuulliseen korvaukseen työstään. 9 euroa kokonaisesta työpäivästä on riistoa.
Työttömyyskorvaus ja sossuedut ovat se korvaus. 9 euroa on kulukorvaus.
Olen ihan perussuomalainen.
Kerrohan miksi työnantaja ei voisi palkata ihan oikeasti? Senkö takia koska työharjoittelijan "palkan" maksaa valtio eli veronmaksajat? Suurin osa harjoittelijoista käytännössä pakotetaan ilmaistöihin. TE-toimisto tehostaa vaatimuksiaan karenssilla uhkaillen.
Toistin hiukan itseäni mutta sinun kohdallasi se on hyväksi koska tunnut unohtavan asioita nopeasti etkä oikein ymmärrä kaikkea.