Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Kauramaito symboloi yhteiskunnan kahtiajakoa ja siksi se myös ärsyttää

Vierailija
07.07.2024 |

"

Salosen mukaan ihmisillä on perimmäinen tarve nähdä itsensä hyvänä tai vähintäänkin oikeuttaa oma toimintansa toisten silmissä ja sulkea moraaliset ristiriidat ulkopuolelle tai selittää ne jollain tavalla pois.

Yksi reaktio, mikä siitä syntyy, voi olla tarve hyökätä ja purkaa syyllisyyttä ja kiukkua niitä kohtaan, jotka niistä ristiriidoista muistuttavat.

Kauramaito voikin Salosen mukaan symboloida eräänlaista yhteiskunnallista jakolinjaa.

Ovat perinteistä elämäntapaa noudattavat talousmaidon juojat ja sitten ovat kaupunkilaiset, korkeasti koulutetut, tiedostavat ihmiset, jotka käyttävät kauramaitoa."

Voiko tästä siis vetää johtopäätöksen, että kauramaitoa vastustavat ovat kouluttamattomia, tyhmiä maalaisia? He siis artikkelin mukaan kokevat oman hyvyytensä uhatuksi, jos esiin nousee tehotuotannon ongelmat tai maidon tarpeettomuus ruokavaliossa.

Kommentit (620)

Vierailija
461/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen kauralle 😑

Onhan sitä manteli- ja soijamaitoakin.

Soija ei sovi miehille ja mantelimaito ei ole niin hyvää, vai onko tässä jutussa joku vegaani taka-ajatus

Minkä tutkimuksen mukaan soija ei sovi miehille?

Soija on kasviestrogeeni.

Ja lehmän maidossa on toisen nisäkkään raskaushormoneita, ihan sellaisia oikeita eikä mitään soijan kasvisjohdannaisia. Lehmät on suurimman osan lypsyuraansa tiineenä, jotta sitä maitoa aina tulee uuden vasikan myötä.

Toistan: Lehmän. Maidossa. On. Toisen. Nisäkkään. Raskaushormoneja. Ihan. Aina.

Siksi ne manboobsit kasvaa.

Vierailija
462/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupunkilainen ja korkeakoulutettu, mutta juon maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me jotka eivät käytä kumpaakaan? Mihin me kuulumme?

Sekoitan lasilliseen vettä pikkasen kaurahiutaleita ja kas kaurajuoma on valmis ja halpaa hyvää ;)

Vierailija
464/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija ei sovi miehille ja mantelimaito ei ole niin hyvää, vai onko tässä jutussa joku vegaani taka-ajatus

Kasvien sisältämät fytoestrogeenit eivät vaikuta ihmiseen samalla tavalla kuin itse hormoni estrogeeni. Fytoestrogeeni voi estää hormonina esiintyvän estrogeenin.

https://nutrition.arizona.edu/news/2018/08/3-soy-myths-debunked

There is no data showing that soy negatively effects muscle growth in men," says Marie Spano, MS, RD, a board-certified sports dietitian for the Atlanta Falcons. Spano refers to a recent clinical trial that found 22 grams per day of a soy-dairy protein supplement for three months did not alter testosterone in young men doing resistance training. Muscle strength and thickness increased similarly to the whey protein and placebo groups.

https://www.mensjournal.com/health-fitness/how-much-soy-can-you-really-…

Koko myytti soijan haitallisuudesta miehille on pelkkä myytti vailla kunnollista tieteellistä pohjaa. Sitä kuitenkin levitetään edelleen, koska propagandan lakien mukaan "valhe muuttuu todeksi kun sitä toistetaan mahdollisimman paljon". Myytti on myös hyödyllinen maitoteollisuuden ja kulttuurisotien kannalta, kun vasemmistolainen vastapuoli voidaan leimata jotenkin epämiehisiksi ravintovalintojensa takia.

Vierailija
465/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito on kemikaaleilla aikaansaatua kuraa. Samoin margariinit. Hyi helkkari!

Vierailija
466/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse vain kermaa, voita ja oliiviöljyä. Ruskea papuvesi on paskaa, tee on parempi.

Vierailija
467/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaan, ollaan kermajengiä

Joo, koska kerma ei ole yleisimmin valmistettu maidosta, vai mitä?

Vierailija
468/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kauramaito? Lypsetäänkö kaura ja jos lypsetään niin miten? Onko veriappelsiinissa lihan lisäksi verta?

Vierailija
469/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lehmän maidossa on toisen nisäkkään raskaushormoneita, ihan sellaisia oikeita eikä mitään soijan kasvisjohdannaisia. Lehmät on suurimman osan lypsyuraansa tiineenä, jotta sitä maitoa aina tulee uuden vasikan myötä.

Toistan: Lehmän. Maidossa. On. Toisen. Nisäkkään. Raskaushormoneja. Ihan. Aina.

Siksi

Tjaa, siis ennen vanhaan, kun Suomi oli agraariyhteiskunta, niin jokaisella miehellä oli tissit? Asia selvä.

Vierailija
470/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kahvin kanssa kauramaitoa, jos sitä on saatavilla.  Ei mitään ideologista syytä, en vain pidä maidon sivumausta kahvissa. 

Vierailija
471/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomat ja ei-akateemisessa työssä olevat voivat olla koulutettuja paljon sivistyneempiä. Päätetyössä mennään kuitenkin aika lailla laput silmillä näyttöä tuijottaen päivät läpeensä. Mahtuuko näille uraputkessa oleville elämään esimerkiksi kirjallisuuden harrastaminen ja onko siihen edes ylipäätään mitään kiinnostusta? 

Vierailija
472/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näitä kauramaitipoliitikkoja esikuvina kuten vegaani Riikka Purra ja pääosin kasvissyöjä Jussi Halla-aho.

Vierailija
473/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Ylen ihmisten lokerointia ja luokittelu on surullista ja täysin tarpeetonta. En tiedä, miksi he haluavat tehdä tällaista. On todella suuri tarve laittaa koko YLE uusiksi niin, että se palvelisi kansaa.

Vierailija
474/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukkaiden hölmöyttä se kauramaito symboloi.

Vierailija
475/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näitä kauramaitipoliitikkoja esikuvina kuten vegaani Riikka Purra ja pääosin kasvissyöjä Jussi Halla-aho.

Kumpikaan ei jankuta raivopäisenä että KAURALIEMI ON TÄSSÄ MAASSA MAITOA JOS MINÄ SITÄ MAIDOKSI KUTSUN, toisin kuin noita vihaava identiteetti-vasemmisto.

Voisi kuvitella käytöksen perusteella että tuo maitohokijaporukka on trolleja, mutta valitettavasti muusta näkee että nuo on täysin tosissaan ja julistaa sanomaansa sekä joka puolella somea että median kautta. Mediallahan ei tässäkään ole mitään omaa harkintakykyä. 

Vierailija
476/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun kaikesta tehdään jotain identiteettipolitiikan rakennuspalasia. Meillä juodaan kauramaitoa sen vuoksi kun lapsi on allerginen maidolle. Siis ei mikään laktoosi-intoleranssi, vaan allergia. Ei voi käyttää mitään missä on maitotuotteita. Mies juo tavallista maitoa ja itse käytän juustoja. Mutta lapsi käyttää kauramaitoa ja olen tosi kiitollinen että nykyään erilaisia maidon korvaavia valmisteita on olemassa. 

Vierailija
477/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaan, ollaan kermajengiä

Joo, koska kerma ei ole yleisimmin valmistettu maidosta, vai mitä?

Ei sitä maidosta valmisteta vaan se on sitä kamaa joka erotetaan lypsetystä maidosta jotta saadaan vähärasvaisempi tölkkimaito kauppoihin. Eli jos sen (perinteisen) kerman joku valmistaa niin lehmä. Noista prosessoiduista kermana myytävistä nykytuotteista en tiedä onko niillä mitään tekemistä lehmän kanssa enää vai voiko niitä kutsua vegaaniseksi. 

Vierailija
478/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pelkkää vettä, rypsiöljyä ja kauraa. Siksi se ärsyttää. Ärsyttää kun ihmisille myydään tuommosta naurettavaa lirua, joka ei ole edes mitään oikeaa ruokaa ja jotkut jopa ostaakin sitä.

Kahvin voi juoda mustana jos ei voi maitoa käyttää. Se on jopa parempaakin niin.

Minun suussani kahvi maistuu parhaalta kauramaidon kanssa. 

Vierailija
479/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, jossa todetaan että aasialaiset eivät lisäänny. 

Vierailija
480/620 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join muutaman vuoden kahvimaitona kauramaitoa. Hammaslääkäri sanoi, että lehmänmaito on hampaille parempaa, koska se ei aiheuta happohyökkäystä, joten siirryin takaisin tavalliseen kahvimaitoon.

Kauramaito on ok, mutta lehmänmaidossa on luonnon kaliumia, kalsiumia ja proteiiniakin enemmän kuin kauramaidossa. Sydän- ja verisuonissirauksien kannalta kauramaito on varmaan terveellisempää. Itse kauraahan kauramaidossa on tosi vähän. Aika prosessoitua sekin.