Yle: Kauramaito symboloi yhteiskunnan kahtiajakoa ja siksi se myös ärsyttää
"
Salosen mukaan ihmisillä on perimmäinen tarve nähdä itsensä hyvänä tai vähintäänkin oikeuttaa oma toimintansa toisten silmissä ja sulkea moraaliset ristiriidat ulkopuolelle tai selittää ne jollain tavalla pois.
Yksi reaktio, mikä siitä syntyy, voi olla tarve hyökätä ja purkaa syyllisyyttä ja kiukkua niitä kohtaan, jotka niistä ristiriidoista muistuttavat.
Kauramaito voikin Salosen mukaan symboloida eräänlaista yhteiskunnallista jakolinjaa.
Ovat perinteistä elämäntapaa noudattavat talousmaidon juojat ja sitten ovat kaupunkilaiset, korkeasti koulutetut, tiedostavat ihmiset, jotka käyttävät kauramaitoa."
Voiko tästä siis vetää johtopäätöksen, että kauramaitoa vastustavat ovat kouluttamattomia, tyhmiä maalaisia? He siis artikkelin mukaan kokevat oman hyvyytensä uhatuksi, jos esiin nousee tehotuotannon ongelmat tai maidon tarpeettomuus ruokavaliossa.
Kommentit (620)
Olen korkeasti koulutettu ja varakas. Meillä käytetään punaista maitoa ja kauramaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen kauralle 😑
Onhan sitä manteli- ja soijamaitoakin.
Entäs me jotka eivät käytä kumpaakaan? Mihin me kuulumme?
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan normaali ihminen juo jotain kauralitkua. Kaurasta keitetään kaurapuuroa.
Olipas älykös kommentti, hieno esimerkki aloituksen kauramaitovastustajista!
Vierailija kirjoitti:
Keskitasoisesti koulutettuihin, keskiälykkäisiin taajamalaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kermaan, ollaan kermajengiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermaan, ollaan kermajengiä
Tai niihin, jotka juovat kahvinsa mustana.
Juon kaurajuomaa, jos maitoa ei ole kahvin kanssa tarjolla. Muuten kelpaisi kumpi tahansa, mutta en tykkää kaurajuoman imelyydestä.
juon kauramaitoa kahvin kanssa (musta kahvi on pahaa). en voi käyttää maitotuotteita lainkaan.
Minäkin käytän molempia. Tykkään kahvista enemmän maidon kanssa mutta ruoanlaitossa käytän usein kauravalmisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soija ei sovi miehille ja mantelimaito ei ole niin hyvää, vai onko tässä jutussa joku vegaani taka-ajatus
Fazerin barista :P kokeilkaa sitä jos tykkäätte hylamaidosta. Ei häpeä maussa. Suuhun ei jää maidon inhottavaa jälkimakua tai sitä eläinrasvan tahmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soija ei sovi miehille ja mantelimaito ei ole niin hyvää, vai onko tässä jutussa joku vegaani taka-ajatus
Minkä tutkimuksen mukaan soija ei sovi miehille?
Moni tuntee turvallisuudentunnetta yhteinäiskulttuurissa, jossa kaikki tekevät asioita samoin. Ja sen yhtenäiskulttuurin pitäisi tietenkin olla se, mitä itse noudattaa. Pätee uskovaisiin, vegaaneihin ja moniin muihinkin ihmisryhmiin.
Moniarvoisuus on suurelle osalle kansaa liian haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tungen väliin. Miksei soija sovi miehille?
Minkäs takia vegaanilla olisi taka-ajatuksia vannoutuneet lihansyöjäjuntin kanssa? Ei kuule pelkoa :D ole rauhassa sitä mitä olet ja syö sitä mikä maistuu. Se on sinun oma asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soija on kasviestrogeeni.
- kauran maku ei sovi kahviin, joka on herkkä ja vivahteikas nautintoaine
- vegaanit eivät jostain syystä KOSKAAN juo mustaa kahvia, mikä panee miettimään, sillä sen trendikkään iKaffen tuotannosta syntyy sikojen rehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenimanipuloitu soija laskee testosteronin tasoa.
https://yle.fi/a/74-20098211