Paras dieetti painonpudotukseen
10 kiloa pitää saada pois. Ehdotuksia otan vastaan.
Kommentit (266)
Mun pitää saada myös 10 kg pois ja ajattelin kokeilla tällaisella tyylillä.
Aamiaiseksi kasvismunakas (2 munaa)
Lounaallla paljon kasviksia ja kalaa, äyriäisi tai vaaleaa lihaa. Joskus myös punaista lihaa.
Päivällisellä jotain proteiinipitoista kasviskeittoa eli linssi- tai papukeittoa.
Välipalaksi marjoja, hedelmiä, siemeniä ja pähkinöitä luonnonjogurtissa.
Ns. fitnessdietti on nopea ja tehokas, eli se millä lajin harrastajat laihduttavat kisakuntoon. Guuglettamalla löytyy tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapamato. Taisin saada sellaisen keväällä, siitä lähtien on hieman vatsassa kiertänyt ja jomottanut, mutta ei vakavampaa.
Kiloja on lähtenyt jo kuusi, näläntunne on lähes täysin kateissa. Vaikka joisi muutaman oluen, niin enää ei tee mieli tyhjentää jääkaappia, niinkuin ennen. Välillä on tullut vetäistyä puoli rasiallista jäätelöä , karkkia, coca-colaa, croisantteja ja pullaa, mutta paino ei lähde raketoimaan, vähän saattaa nytkähtää ylöspäin muutaman sata grammaa ja lähtee taas alamäkeen, helekatti , tämähän taitaa toimia.
Käy puntarilla aamulla ja juo litra vettä, käy uudelleen puntarilla. Mitä
Näyttää. Aivan😆.
Voitko avata tätä logiikkaa jotenkin. Käydään siis puntarilla ja paino on vaikka 123 kiloa. Juodaan litra vettä ja käydään puntarilla uudestaan. Paino on 124 kiloa. Se on siis todiste mistä ?
Itselläni ei ole kovin kummoista paino-ongelmaa (n. 180/80), mutta muutaman kilon pudottaminen tuntuisi silti mukavalta, mm. siksi että mahtuisin mukavasti numeroa pienempiin farkkuihin.
Päätin mennä siitä missä aita on matalin ja kokeilla varsinkin netti-influenssereiden, kuten JBP, ylistämää meat only -dieettiä, tosin ei minään extremeversiona, vaan sallin esimerkiksi suklaan käyttämisen "kahvileipänä" (gluteeniherkkyyden takii; vai sittenkin vehnä- ??).
En ole koskaan ollut innokas lihansyöjä. Makkaraa olen viimeksi ostanut yli 10 vuotta sitten! Viimeisen noin viikon aikana olen ostanut mm. nötköttiä (sika-nautaa), poronlihaa ja viimeksi keittokinkkua. Maullisesti diggaa ylivoimaisesti eniten viime mainitusta. Ainoat lihatuotteet mitä olen viime vuosina syönyt ovat olleet poroa[!] joulun aikaan!
Olen ollut tosi hämmästynyt mm. siitä että nukun ilmeisesti huomattavasti paremmin nyt kun olen jonkun verran skruudannut lihatuotteita! Päättelen tuo siitä että vuosikausiin aiemmin ei ole ollut - kuten nyt - aamulla herätessä tokkurainen olo, eli luultavasti tuosta päätellen syvän unen määrä on ollut minimaalinen. Syvä unihan lienee melko tärkeää jos haluaa painoa pudottaa??
Paino on pudonnut suunnilleen kilon noin viikossa vaikka en ole mitään muuta tietoista yritystä tehnyt lihansyöjäksi ryhtymisen lisäksi. Ehkä sitten napostelen vähemmän kun ei ole niin voimakasta emotionaalista tarvetta makuaistin tyydyttämiseen. Osa painon laskusta voi olla liian nesteen poistumista ropasta koska huomasin käyväni guzella melko tiuhaan lihansyönnin aloittamisen jälkeen. :0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda kaikki vippaskonstidieetit ja laske päivittäin syömäsi kalorit, erilaisia sovelluksia löytyy ilmaiseksi. Opit hahmottamaan ruokien energiasisältöjä ja voit syödä mitä vain, kunhan kalorit pysyy riittävällä tasolla laihtumiseen nähden.
Kalori ja kalori ei ole välttämättä sama asia eli keho käsittelee eri ruoka-aineita eri tavalla
Tämä. Kaloriteorian mukaan 100kcal suklaata ja kurkkua on sama asia mikä ei voisi olla enempää väärin
Juuri näin. Monelle tulee yllätyksenä miten kalorien määrä määritetään. Vastaus on yllättävän yksinkertainen: ruoka poltetaan. Näyte ruoasta asetetaan eristettyyn, hapella täytettyyn kammioon, jota ympäröi vesi. Näyte poltetaan kokonaan. Polttamisesta syntyvä lämpö nostaa veden lämpötilaa, joka mitataan ja joka osoittaa ruoan kalorimäärän.
Kaloreilla ei siis ole mitään yhteyttä siihen, miten ihmiskeho kuluttaa energiaa.
Pelkällä kokonaiskolesteriarvolla ei kyllä pysty arvioimaan sydäntautiriskiä, siihen tarvitaan myös trigly- ja HDL-arvot. näiden suhde kun on alle 0,5 niin sv-tautiriski on minimaalinen, monella vhh:ta noudattavalla on juuri näin.
https://www.docsopinion.com/triglyceride-hdl-ratio/