Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukihenkilö koittaa jatkuvasti saada ostamaan kalliita jätskikiskan tötteröitä tai kahvilan pullia

Vierailija
06.07.2024 |

Kunnan palkkaama tukihenkilöni koko ajan koittaa saada minut menemään kalliisiin kahviloihin ja jätskikiskalle hänen kanssaan!! En todellakaan aio maksaa pienellä kelan tuella mitään 5e tötteröä tai 5e pullaa. Mielestäni hävytöntä jatkuvasti pyytää jos mentäisi sinne. Miten olette ratkaisseet asian?

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ålytöntä

Vierailija
102/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasu pois

Mistä vasu tarkoittaa?

En ymmärrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellistä

Vierailija
104/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-p

Vierailija
105/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian niin että olen pysynyt sen verran järjissäni, etten tarvitse mitään tukihenkilöitä.

Vierailija
106/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi jos sinulla on laiska tukihenkilö joka ei vie sinua lenkille vaan aina juomaan sidukkaa lähikuppilaan. Itse käyn tukihenkilön kanssa 5km juoksulenkillä 

😂

Vierailija
107/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa tukihenkilön joka olisi juuri kaverina hoitamassa asioita jne? En pääse yksin mihinkään ja taakkana vielä fyysisiä sairauksiakin, sain kunnan palkkaaman tukihenkilön mutta ilmoitti ensimmäisenä kun tavattiin ettei aio lähteä kanssani mihinkään eikä kiinnostaneet asiani mitenkään. Vähän ihmetytti tuo "tuki" Nyt olen ilman mitään tukea, jumissa asunnossa. 

108/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ehdotat mäkkäriä tai heseä? Siellä saa 6€:lla ihan aterian.

Vierailija
109/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on tukihenkilö? Onko tarkoitus oppia sosiaalista kanssakäymistä vai mitä?

Vierailija
110/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pitäisi maksaa. Olen jo pari kertaa suostunut paineen alla ja itse maksoin -ap

Sano hänelle aivan suoraan, että sinä et halua, eikä sinulla ole varaakaan.

Mistä sellainen tukihenkilö on sinulle tullut? Jos on sosiaalitoimen tai jonkun järjestön kautta, siellä on joku hänen esimiehensä tai vastaavassa asemassa oleva, jonka kanssa voit keskustella asiasta.

Vierailija
111/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin työharjoittelussa kehitysvammaisten asumisyksikössä ja siellä oli tapana, että vammainen tarjoaa ohjaajalle kahvilassa syötävät ja juotavat. Ei sitä kyllä mitenkään hyväksikäytetty eli kahvilassa ei rampattu jatkuvasti eikä ostettu mitään kallista, mutta jotenkin kummeksuin tätä tapaa. Tuntui jotenkin hyväksikäytöltä, että olen töissä siellä ja maksatan kahvini hoidettavalla.

Vierailija
112/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Outoa neuvojen tyrkytystä ja toistavaa kehoitusta. Eikö tukihenkilö tarkoita että mennään ihmisen omilla ehdoilla, oli se vaikka vain puhelimessa puhumista joskus, tukemista positiivisesti tai rautakaupassa käynti tms. Miksi ihmisiä pitäisi kiinnostaa jäätelökioski. Voiko kuka tahansa törppö olla tukihenkilö yleisesti ottaen, en nyt suoraan aloittajan tapaukseen viitaten. Johan moni pärjää paremmin sitten ilman tukihenkilöä sotkemassa kuvioita.

Vierailija
113/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä tukihenkilön järjestäneeseen tahoon ja kerro asiasta. Selkeästi tukihenkilö yrittää vain hyötyä sinusta.

Vierailija
114/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Entä jos ehdotat mäkkäriä tai heseä? Siellä saa 6€:lla ihan aterian.

Miksi kenenkään asiakkaan pitäisi mennä roskaruokaraflaan? Parempi säästää nekin pennoset terveelliseen ruokaan

Vierailija
115/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
116/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se tukihenkilö. Eikö tuo ole outoa? Olisiko joku muu parempi tai ilman. Sukulainen vaikka voi olla kivempi.

Vierailija
117/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pitäisi maksaa. Olen jo pari kertaa suostunut paineen alla ja itse maksoin -ap

Sano hänelle aivan suoraan, että sinä et halua, eikä sinulla ole varaakaan.

Mistä sellainen tukihenkilö on sinulle tullut? Jos on sosiaalitoimen tai jonkun järjestön kautta, siellä on joku hänen esimiehensä tai vastaavassa asemassa oleva, jonka kanssa voit keskustella asiasta.

Ei, vaan ap:n pitäisi ottaa asia puheeksi ihan sen sosiaalityöntekijän kanssa, joka palvelun ostaa. Ei ole mitään järkeä laittaa rahaa tuollaiseen palveluun.

t.sossu

Vierailija
118/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsee tukihenkilöksi? Paljonko palkka/korvaus?

Vierailija
119/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh

Vierailija
120/174 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up