Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukihenkilö koittaa jatkuvasti saada ostamaan kalliita jätskikiskan tötteröitä tai kahvilan pullia

Vierailija
06.07.2024 |

Kunnan palkkaama tukihenkilöni koko ajan koittaa saada minut menemään kalliisiin kahviloihin ja jätskikiskalle hänen kanssaan!! En todellakaan aio maksaa pienellä kelan tuella mitään 5e tötteröä tai 5e pullaa. Mielestäni hävytöntä jatkuvasti pyytää jos mentäisi sinne. Miten olette ratkaisseet asian?

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaikka avaisit suusi ja sanoisit tukihenkilölle että et halua käydä kalliissa kahviloissa ja jätskeillä vähillä rahoillasi. 

Vierailija
82/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
84/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
85/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla kaikki selviää.

Vierailija
86/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti. Tarkoitat varmaan minua? No mutta hei mä maksan monesti myös itse. Ja jps ei itse halua tarjota ikinä vastaavia sitten kannattaa kieltäytyä myös tatjotuista tyyliin "liian kallista mun elämänkatsomukseen...."

Vierailija
87/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kauhea jos joku totutetaan kalliisiin juttuihin. Juma..auta poikani vaimo esitteli sille kalliit jäätelötätteröt ja nyt poikakin tykkää niistä prele.

Vierailija
88/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin hieman huono elämänkatsomus selittää "jos et tiedä paremmasta, et osaa kaivata sitä."

Hmm joten älä osta ikinä kalliimpaa tai laadukkaampaa. 

Vierailija
89/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei järjestä sosiaalipalveluita vaan hyvinvointialue. Tämä tosin sivuseikka tässä, mutta halusin korjata.

Meidän käyttämissä tukihenkilöpalveluissa tukihenkilöfirmat maksaa kahvittelut ja lounaat jos asiakas ja tukihenkilö käyvät sellaisilla.

Kerro omalle sossullesi, jos et koe tarpeelliseksi tukihenkilöä. Turha sossun on maksaa jotain 500-600 euroa/kk palvelusta josta ei ole hyötyä. Tosin kohta ei varmaan enää järjestetäkään, koska hyvinvointialueilla on kovat säästöpaineet.

t. sossu

ala vetäääää syvälle taukkiaivo.. miten kehtaatrkin valhdella,,niin noloooo että jumala sulle kostaaa,, olet polvillasi itkemässä,, mee pois lopullisesti

Anteeksi mitä??

Vierailija
90/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi itse ehdottaa että otetaanko marketista jätski tai kahvi mukaan ja ulos kävelylle?

Tuutin tai mehujään saa 60 sentillä ja kahvin eurolla :) 

Paras sanoa itse ääneen että mitä on mielessä kun ei toinen ihminen välttämättä osaa lukea sun ajatuksia ja arvata että mitä toivoisit.

Vierailija
91/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten sinulla on tukihenkilö? Yleensä tarkoitus on harjoitella rahan käyttöä. 

Sitähän hän tuossa yrittää harjoituttaa käytämään. 

Vierailija
92/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. Helsingin jäätelötehtaan pallot on vaan parempia kun muiden. Ei siitä pääse yli ja ympäri. Meillä on tavoite ainakin 4 x pallot sieltä. Ei kaada kesäbudjettia.

Ai kuka tarjoaa? No tähän mennessä mennyt 50/50. Mikä tuossa on ongelma? 

Suosittelen appelsiinia, sitruunaa ja kirsikkaa.

Vierailija
93/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasu pois

😂

Vierailija
94/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasu pois

Mistä vasu tarkoittaa?

Vierailija
95/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kahvilassa voi ottaa pelkän kahvin, yleensä jotain 2-4 euron väliltä. Ei se useamman tunnin ajanvietteestä ja jutusteluhetkestä kovin iso hinta monelle ole ja moni ihminen nauttii siitä ja toivoo että joku pyytäisi kahvilaan

ehdota maksutonta kävelyä tai että kahvitellaan vaikka kotona?

Vierailija
96/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kahvilassa voi ottaa pelkän kahvin, yleensä jotain 2-4 euron väliltä. Ei se useamman tunnin ajanvietteestä ja jutusteluhetkestä kovin iso hinta monelle ole ja moni ihminen nauttii siitä ja toivoo että joku pyytäisi kahvilaan

ehdota maksutonta kävelyä tai että kahvitellaan vaikka kotona?

Ei se ole liikaa ajanvietteestä kahvin kanssa, MUTTA toimeentulotuki EI RIITÄ siihen kivaan ajanvietteeseen.

Vierailija
97/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tiukkaan sävyyn tulihenkilölle, että haluat Savoyhin syömään 5 ruokalajia (riippumatta missä asut), ja tukihenkilön homma on tukea, elikkästen maksaa matkat, ruuat, majoitus ja muut kulut ja vilunsoittaja Primas.

Vierailija
98/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:[

Vierailija
99/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaikka avaisit suusi ja sanoisit tukihenkilölle että et halua käydä kalliissa kahviloissa ja jätskeillä vähillä rahoillasi. 

No mutta meillä kumpikin arvostaa parempia jätskipalloja ja muutenkin ruuasta ja juomista ei kitsastella. Siihen saa mennä rahaa kunhan ei ihan överiksi mene. Hyvä että on joistain yhteisymmärrystä. Mikä siinä vikana. 

Monesti syytetään sitä ketä on muka esitellyt "kalliimmat" tuotteet. No mutta kun aikuisista kyse, niin jokaisella oma vastuu kulutuksesta ja siitä mitä ostaa. Jos hirveästi tökkii toisen valinnat, voihan sitä olla omat ruuat ja itse ostaa pelkästään ne mitä tykkää syödä, olkoon ne halvempia tai kalliimpia kun kumppanin, mutta sitten kanssa tekee niin. Ei niin että ei osallistu ruokakuluihun, koska haluaa päästä halvemmalla mutta syö kuormasta kaikkea mitä tarjolla. 

Lisäksi joissain tuotteissa on myös mahdollista olla ottamatta, jos ei ole pävän ruuista esim. itse juon paljon kalliita mehuja, joista mies välillä naljailee. Juo niitä sitten itsekin lähes yhtä paljon kun mä.

Pitäisikö lopettaa ostaminen ja kuluttaminen, jotta ei menisi tuollaisiin turhuuksiin rahaa ja jos toinen pitää niitä turhana? Jus ei halua laittaa rahaa niihin niin ei myös kuluta sitten 

No en minäkään kuluta hänen tupakoitaan, vaikka niitä on tarjolla ja on turha kuluerä. Siksi hän saakin ostaa ne omilla rahoillaan. 

Alkoholi on se mihin en haluaisi menevän liiaksi rahoja, koska on huonoksi terveydelle muutenkin.

Vierailija
100/174 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukaudessa ostaa vaikka yhden kahvin 2,7 euroa niin on sitä hullumpiakin harrastuksia olemassa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan