Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takuueläke olisi riittävä kaikille eläkeläisille.

Vierailija
05.07.2024 |

Koska pienintä perusturvaa saavat pärjäävät niin hyvin,niin ylipuolet suuremmalla takuueläkkeellä elää kuin kroisos!

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veis aika paljon työmotivaatiota, kun tietäis että edessä on vain kurja eläke ja köyhä vanhuus.

Vierailija
62/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke ei ole puolet suurempi kuin minimiperusturva, vaan noin parisataa euroa suurempi. Itse saan takuueläkettä, mutta myös aika ajoin sitä minimiperusturvaa eli toimeentulotukea (esim. jos tulee samalle kuulle puolen vuoden vesilasku, kotivakuutus, sähköt, reseptilääkeostoja ja terveydenhuollon asiakasmaksuja, niistä jo tulee tuo yli pari sataa euroa), mikä jo kertoo siitä, että takuueläkkeen suuruus on liian alhainen. Indeksikorotukset ei auta, koska ne vähennetään nyt eläkkeensaajan asumistuesta, kiitos haittahallituksen. Itse olisin tyytyväinen vaikka 200 euron korotukseen takuueläkkeessä (niin ettei se vähentäisi asumistuen määrää), sillä summalla jo pärjäilisin ihan kohtuullisesti. Rikkailta eläkeläisiltä voisi kyllä puolestani leikata.

Ihan varmaan voisi mielestäsi leikata kaikilta muilta. Jos et itse ole viitsinyt töitä tehdä sen vertaa että saisit ihan oikeaa eläkettä eli työ-sellaista niin älä kehtaa ruveta ehdottelemaan että meiltä ahkerilta eläkeläisiltä pitäisi leikata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla