Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takuueläke olisi riittävä kaikille eläkeläisille.

Vierailija
05.07.2024 |

Koska pienintä perusturvaa saavat pärjäävät niin hyvin,niin ylipuolet suuremmalla takuueläkkeellä elää kuin kroisos!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
2/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän yksinkertainen.

Itse olet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kaikki jo vuosien varrella kerätyt eläkemaksut jää sitten, kenelle? Kenties sille suurinta omaisuutta hallitsevalle 10%?

Vierailija
4/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Vierailija
5/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kaikki jo vuosien varrella kerätyt eläkemaksut jää sitten, kenelle? Kenties sille suurinta omaisuutta hallitsevalle 10%?

Lyhennetään valtion lainoja.

Vierailija
6/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vakuutusyhtiön johtaja? 

Vierailija
7/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke ei ole puolet suurempi kuin minimiperusturva, vaan noin parisataa euroa suurempi. Itse saan takuueläkettä, mutta myös aika ajoin sitä minimiperusturvaa eli toimeentulotukea (esim. jos tulee samalle kuulle puolen vuoden vesilasku, kotivakuutus, sähköt, reseptilääkeostoja ja terveydenhuollon asiakasmaksuja, niistä jo tulee tuo yli pari sataa euroa), mikä jo kertoo siitä, että takuueläkkeen suuruus on liian alhainen. Indeksikorotukset ei auta, koska ne vähennetään nyt eläkkeensaajan asumistuesta, kiitos haittahallituksen. Itse olisin tyytyväinen vaikka 200 euron korotukseen takuueläkkeessä (niin ettei se vähentäisi asumistuen määrää), sillä summalla jo pärjäilisin ihan kohtuullisesti. Rikkailta eläkeläisiltä voisi kyllä puolestani leikata.

Vierailija
8/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole millään tapaa perehtynyt tähän asiaan tai laskenut olisiko tämmöinen takuueläke mitenkään mahdollinen Suomen kaltaisessa wannabe hyvinvointivaltiossa. Mutulla silti sanon, että ei varmaan olisi liikaa vaadittu, jos kaikki Suomen eläkeläiset saisivat 2000-2500 € eläkettä kuussa riippumatta heidän aiemmista tuloistaan. Tämä vaatisi sen, että nykyinen eläkekertymä ja maksetut eläkemaksut palautettaisiin kansalaisille. Tavallaan tämä takuueläke siksi, että varakkaammilla on varaa kyllä säästää ja sijoittaa sitä pesämunaa eläkeikää varten, mutta köyhillä ei ole varaa tyhjästä nyhjäistä sitä rahaa edes työssä käydessään. Ja valitettavasti kaikki kun eivät pääse niihin hyväpalkkaisiin töihinkään.

Terveisin hyvätuloinen ihminen.

Vierailija
9/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten olen maksanut YEL-maksuja 30 vuotta? Ne ovat 25 % työtuloista.

Vierailija
10/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida itse olla eläkkeellä, mutta hän voisi kysyä vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan, riittääkö se.

Vierailija
11/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nettona vähän yli 9000 euroa kuussa palkkaa ja kun jään eläkkeelle niin tulen saamaan noin 4900 euroa kuussa nettona eläkettä. Ja aivan varmasti tulen tarvitsemaan joka sentin. Ei minun kulutukseni eläkkeellä tule vähenemään juuri ollenkaan, luultavasti lisääntyy kun on esim. matkusteluun enemmän aikaa. Miksi ihmeessä minun joka olen tottunut hyvään elämään, pitäisi kitua jollain minimieläkkeellä? Eihän tuolla rahalla pysty tekemään mitään mielekästä.

Vierailija
12/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani ja minä olemme maksaneet työurani aikana noin 1,5 miljoonaa euroa eläkemaksuja perustuen palkkaani. Sinä sitten ehdotat, että saisin noin 1.000 euroa eläkettä kuukaudessa???

Vedä nyt jo se naisen sukuelin päähäsi.

Vierailija
13/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne meni jo edellisten eläkkeiden maksuun. Siksihän meillä on eläkeongelma kun eläkeläisten määrä kasvaa ja HEIDÄN eläkkeensä maksajien määrä vähenee. Nykyiset työssäkävijät maksaa suuren osan eläkeläisten eläkkeistä juuri nyt. No, ihan niin radikaalia ratkaisua kuin ap ehdottaa ei tarvitse tehdä mutta järjestelmässä on silti vikaa. 

Vierailija
14/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajani ja minä olemme maksaneet työurani aikana noin 1,5 miljoonaa euroa eläkemaksuja perustuen palkkaani. Sinä sitten ehdotat, että saisin noin 1.000 euroa eläkettä kuukaudessa???

Vedä nyt jo se naisen sukuelin päähäsi.

Uskon että lähes 100% todennäköisyydellä olisit itse sijoittanut nämä rahat paremmin kuin meidän mahtava järjestelmämme ja saisit paremman elintason eläkkeelläkin... 

Vierailija
15/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida itse olla eläkkeellä, mutta hän voisi kysyä vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan, riittääkö se.

Tonni riittää isälleni elämiseen, kaksi menee joka kuukausi säästöön. Takuueläke on 970 euroa verottomana, joten tulisi toimeen silläkin hyvin.

Vierailija
16/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonni riittää isälleni elämiseen, kaksi menee joka kuukausi säästöön. Takuueläke on 970 euroa verottomana, joten tulisi toimeen silläkin hyvin.

On siis joka suhteessa perusterve?

Vierailija
17/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä! Saat sitten hyvän perinnön niistä säästöistä. Takuueläkkeestä ei jää seuraaville sukupolville.

Vierailija
18/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vakuutusyhtiön johtaja? 

Ap on riemuidiootti.

Vierailija
19/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen köyhyysraja yhden hengen taloudelle tällä hetkellä on 1200 €  bruttotulot kuukaudessa. Olet siis sitä mieltä että on ok tiputtaa iso joukko ihmisiä alle virallisen köyhyysrajan.

Kyllä huolellinen ihminen tulee toimeen alle tonnillakin (itse juuri kokeilin vuoden ennen kuin löysin taas töitä), mutta stressiä tulee ja jatkuvat stressihormoni kortisolin koholla olevat tasot tekevät tosi monenlaista fyysistä ikävää, tärkeimpänä immuunijärjestelmän lamaaminen, mikä lisää sekä infektioiden että syövän riskiä. 

Vierailija
20/62 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole millään tapaa perehtynyt tähän asiaan tai laskenut olisiko tämmöinen takuueläke mitenkään mahdollinen Suomen kaltaisessa wannabe hyvinvointivaltiossa. Mutulla silti sanon, että ei varmaan olisi liikaa vaadittu, jos kaikki Suomen eläkeläiset saisivat 2000-2500 € eläkettä kuussa riippumatta heidän aiemmista tuloistaan. Tämä vaatisi sen, että nykyinen eläkekertymä ja maksetut eläkemaksut palautettaisiin kansalaisille. Tavallaan tämä takuueläke siksi, että varakkaammilla on varaa kyllä säästää ja sijoittaa sitä pesämunaa eläkeikää varten, mutta köyhillä ei ole varaa tyhjästä nyhjäistä sitä rahaa edes työssä käydessään. Ja valitettavasti kaikki kun eivät pääse niihin hyväpalkkaisiin töihinkään.

Terveisin hyvätuloinen ihminen.

En ymmärrä, miksi tämä on saanut miinusta. 2500 euron kuukausituloilla elää jo aika hyvin.