Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lahjaksi, kun on vain vähän rahaa?

Vierailija
05.07.2024 |

Loppukesälle osuu oikea suma juhlia/merkkipäiviä. Haluan kaikkia onnitella, mutta ongelmaksi nousee ettei ole paljoa rahaa. On kummilasten syntymäpäiviä ja kaverin ja läheisten pyöreitä syntymäpäiviä kuten 50-vuotisjuhlat. Onko 20 euroa liian vähän esim. pyöreitä täyttävälle? Moni varmaan antaa 50 euroa tms maksavan lahjan. En voi antaa niin paljoa, kun on yhteensä kuusi juhlaa/onniteltavaa. Yhdelle ainakin on kimppakeräys, johon voi osallistua. Hävettää kun ei olisi varaa laittaa siihen paljoa.

Kommentit (250)

Vierailija
221/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuollaiset hienohelmat joiden pitää pestä pyyhkeet joka käytön jälkeen.  Siinä sitä vasta tuhlataan luonnonvaroja, vettä, sähköä sekä kemikaaleja. Peskää itsenne puhtaaksi siellä suihkussa niin ei tarvi pyyhettä vaihtaa joka päivä! Jää sitten lapsillennekin luonnonvaroja tulevaisuutta varten. 

Joka päivä? Ärsyttää nuo joka päivä suihkussa lutraajat. Itse käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa ja kuivaan itseni siihen käsipyyhkeeseen, joka kylppärissä sattuu roikkumaan. Sen laitan sitten samaan pyykkiin vaatteiden kanssa, joita siihen mennessä on kertynyt. Pyyheturbaaneja minulla on muutama. Tukka saa kuivua turbaanissa, en koskaan käytä fööniä. Käsisuihkua käytän kyllä päivittäin vessassa ja kainalot pyyhkäisen T-paitaa vaihtaessa kastelemalla sen T-paidan reunan. Siihen ei kulu pyyhkeitä. Suihkussa käytän suolasaippuaa

Ja taisi mennä hernekin nenuun...

Ei mennyt vaan ammattiärsyyntyjälle vastasin samalla mitalla. Hienohelma en ole vaan käytännön ihminen, joka ei lutraa ihoaan pilalle hinkkaamalla sitä joka päivä saippualla ja pesemällä ensin luontaisen suojakerroksen pois ja korvaamalla sen sitten kaiken maailman kemiallisilla rasvoilla.

Tämä keskustelu ei edes kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
222/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinipullo tai kuohuviinipullo on ihan hyvä lahja. Ainoastaan pienten lasten perheeseen en veisi.

Miksi et? Me saatiin tuparilahjaksi laadukas shampanjapullo aikoinaan, ei itse niihin aikoihin oltaisi ikinä sellaista raaskittu ostaa. Olihan se mukava avata sitten muutama viikko myöhemmin kun lapsi oli mummolassa hoidossa. Meillä oli todella ihana parisuhteenhoitoilta, oikein jäänyt tämä mieleen.

Nimenomaan ne pienten lasten vanhemmat kaipaavat välillä jotain erityistä yövalvomisien, kakkavaippojen ja räkänokkien pyyhkimisen tasapainoksi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinipullo tai kuohuviinipullo on ihan hyvä lahja. Ainoastaan pienten lasten perheeseen en veisi.

No ihan hyvin voi viedä, eihän se niille pienille lapsille ole vaan vanhemmille!

Vierailija
224/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo tee, kuin 300€ yhteensä kesän osalta.

Kyllä tuollaisen pitäisi jokaisen pystyä laittamaan, vaikka sitten kesälomarahoista pieni osa tuohon.

Vierailija
225/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen myytiin riipuksia 20- 25e. Hopeisia pieniä. Osassa oli värikäs kivi. Kirjan voi saada myös, jos tietää mikä miellyttää. Toisaalta mites kortti. Ekokaupasta saa huulivoiteen ja ihanan saippuan. Miehille on omat. Meditaatiolevy. Jotain on kun tutkii mitä.

Nyt lopeta!

Tollasta paskaa kukaan halua lahjaksi.

Vierailija
226/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen myytiin riipuksia 20- 25e. Hopeisia pieniä. Osassa oli värikäs kivi. Kirjan voi saada myös, jos tietää mikä miellyttää. Toisaalta mites kortti. Ekokaupasta saa huulivoiteen ja ihanan saippuan. Miehille on omat. Meditaatiolevy. Jotain on kun tutkii mitä.

Nyt lopeta!

Tollasta paskaa kukaan halua lahjaksi.

Minä haluan just jotain tuollaista lahjaksi.

Vierailija
227/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuollaiset hienohelmat joiden pitää pestä pyyhkeet joka käytön jälkeen.  Siinä sitä vasta tuhlataan luonnonvaroja, vettä, sähköä sekä kemikaaleja. Peskää itsenne puhtaaksi siellä suihkussa niin ei tarvi pyyhettä vaihtaa joka päivä! Jää sitten lapsillennekin luonnonvaroja tulevaisuutta varten. 

Joka päivä? Ärsyttää nuo joka päivä suihkussa lutraajat. Itse käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa ja kuivaan itseni siihen käsipyyhkeeseen, joka kylppärissä sattuu roikkumaan. Sen laitan sitten samaan pyykkiin vaatteiden kanssa, joita siihen mennessä on kertynyt. Pyyheturbaaneja minulla on muutama. Tukka saa kuivua turbaanissa, en koskaan käytä fööniä. Käsisuihkua käytän kyllä päivittäin vessassa ja kainalot pyyhkäisen T-paitaa

Tämä on keskusteluketju ja keskusteluilla on tapana rönsyillä. Ja olen mielestäsi ammattiärsyyntyjä jos luonnonvarojen turha tuhlaus ärsyttää?

Jepjep. 

Vierailija
228/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olet ap, kun haluat vähistäsikin antaa <3

Vierailija
229/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna mitään lahjaa. Onnittelu ja kädenpuristus saa riittää. Tuttuni tietävät kyllä, että olen vähävarainen, kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä, eivätkä odotakaan mitään lahjoja minulta.

Vierailija
230/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo tee, kuin 300€ yhteensä kesän osalta.

Kyllä tuollaisen pitäisi jokaisen pystyä laittamaan, vaikka sitten kesälomarahoista pieni osa tuohon.

Ei pysty laittamaan jokainen. Kolme sataa euroa on kuukauden ruokabudjetti yhdelle henkilölle.

Vierailija
231/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään parittomia kippoja ja kuppeja tai pyyhkeitä, ainakaan aikuiselle ihmiselle. Itsellä ja lähipiirillä olisi astiakaapit täynnä, ja kaikenlaista tuikkukippoa ikkunalaudoilla. 

Kaunis kukkakimppu on paljon parempi lahja. Puutarhan tai ison parvekkeen omistajalle voi antaa jonkin taimen, jonka voi istuttaa. Parhaita ovat perennat, joista on iloa vuodesta toiseen. Esim. ruusun ja pionin taimia saa reippaasti alle 20 eurolla. Mm. äitini on aina ollut kovin mielissään tällaisista lahjoista, ja hänellä on puutarhassaan useampi lahjaksi saatu kasvi, jotka kukoistavat vielä vuosia myöhemmin.  Mutta ennen tällaisen lahjan saamista pitää toki varmistaa kuinka korkealla puutarha/parveke on kyseisen henkilön prioriteettilistalla, eikä muutenkaan kannata hankkia mitään maailman vaativinta kasvia.  

Itse olen tehnyt niin, että kun en halua tai voi panostaa useita kymmeniä euroja rahaa synttärilahjaan,  annan paketillisen parempaa kahvia/teetä/kaakaota, ja sen kylkeen jotain vähän parempaa suklaata tai muita makeisia nättiin lahjakassiin pakattuna. Itse ainakin arvostan tällaista pientä arjen luksusta enemmän kuin sekalaista pikkutavaraa. 

Vierailija
232/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa aforismikirja, tai runokirja. Niitä saa nyt alesta edullisesti. 30€ kirjan saa 10€.

Vierailija
233/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse nättiin purkkiin vaikka lemon curdia. Itse tykkäisin.

Vierailija
234/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa aforismikirja, tai runokirja. Niitä saa nyt alesta edullisesti. 30€ kirjan saa 10€.

Kierrätyskeskuksen ilmaislaatikoista saa aforismikirjoja ilmaiseksi. Varmaan moni on dumpannut sinne lahjakirjansa,

Vierailija
235/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä aikuisten kesken mieluisia lahjoja ovat olleet mm.:

- itse neulotut, saajan persoonaan sopivat villasukat. Näiden kanssa tuli pieni pullo rommia lisälämmikkeeksi.

- puutarhan omistajalle kauniin kasvin taimi

- sievään pulloon pakattu laadukas käsisaippua sekä käsivoide. Jotain vähän parempaa kuin perus-palmolive.

- herkkukorit, joissa esim. kahvia, teetä, suklaata, toffeeta, keksejä, hunajaa, hilloa, makusiirappia, pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, laadukkaita kala-ja lihasäilykkeitä, oliiveja, pieni pullo likööriä/konjakkia jne. jne.

- ruoanlaiton ystävälle setti laadukasta oliiviöljyä ja balsamicoa. 

- eräs 60 v. täyttänyt naispuolinen perheystävä ilahtui,  kun sai lahjaksi ekokaupan laadukkaat ja hyväntuoksuiset suihkugeelin ja shampoon (taisivat olla Frantsilan tuotteita), sekä bambupesusienen. (Tässä tulee tietenkin tietää, ettei saajalla ole vaikka tuoksuallergiaa.)

- käsintehdyt kynttilät

Vierailija
236/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissä aikuisten kesken mieluisia lahjoja ovat olleet mm.:

- itse neulotut, saajan persoonaan sopivat villasukat. Näiden kanssa tuli pieni pullo rommia lisälämmikkeeksi.

- puutarhan omistajalle kauniin kasvin taimi

- sievään pulloon pakattu laadukas käsisaippua sekä käsivoide. Jotain vähän parempaa kuin perus-palmolive.

- herkkukorit, joissa esim. kahvia, teetä, suklaata, toffeeta, keksejä, hunajaa, hilloa, makusiirappia, pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, laadukkaita kala-ja lihasäilykkeitä, oliiveja, pieni pullo likööriä/konjakkia jne. jne.

- ruoanlaiton ystävälle setti laadukasta oliiviöljyä ja balsamicoa. 

- eräs 60 v. täyttänyt naispuolinen perheystävä ilahtui,  kun sai lahjaksi ekokaupan laadukkaat ja hyväntuoksuiset suihkugeelin ja shampoon (taisivat olla Frantsilan tuotteita), sekä bambupesusienen. (Tässä tulee tietenkin tietää, ettei saajalla ole vaikka tuo

Tuo oliiviöljy on hyvä vaihtoehto. Oliiviöljy on luksusta ruuanlaitossa. Voi lisätä vaikka riisiin riisin kypsyttyä. Mieluummin lahjansaajana ottaisin pullon oliiviöljyä kuin puoli kiloa pottua, jonka toi yksi ääliö pari meille jäädessään vielä kolmeksi päiväksi ruokittavaksi. Tästä en pääse vain yli. En nimittäin ollut edes kutsunut heitä meille.

Vierailija
237/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta mitään parittomia kippoja ja kuppeja tai pyyhkeitä, ainakaan aikuiselle ihmiselle. Itsellä ja lähipiirillä olisi astiakaapit täynnä, ja kaikenlaista tuikkukippoa ikkunalaudoilla. 

Kaunis kukkakimppu on paljon parempi lahja. Puutarhan tai ison parvekkeen omistajalle voi antaa jonkin taimen, jonka voi istuttaa. Parhaita ovat perennat, joista on iloa vuodesta toiseen. Esim. ruusun ja pionin taimia saa reippaasti alle 20 eurolla. Mm. äitini on aina ollut kovin mielissään tällaisista lahjoista, ja hänellä on puutarhassaan useampi lahjaksi saatu kasvi, jotka kukoistavat vielä vuosia myöhemmin.  Mutta ennen tällaisen lahjan saamista pitää toki varmistaa kuinka korkealla puutarha/parveke on kyseisen henkilön prioriteettilistalla, eikä muutenkaan kannata hankkia mitään maailman vaativinta kasvia.  

Itse olen tehnyt niin, että kun en halua tai voi panostaa useita kymmeniä euroja rahaa synttärilahjaan,  annan pak

Olen samoilla linjoilla siitä, että niitä tuikkukippoja ja mukeja ei vietäisi ikäihmisille. Ostin vanhempieni kuolinpesän rojuineen päivineen. Kaapit täynnä kaikenmaailman tuikkukippoja ja erikoisia mukeja. Kovasti jouduimme roudaamaan ihan jätteisiin tyhjänpäiväisiä tavaroita.

Vierailija
238/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan pahvinkeräykseen tai takansytytteeksi. Trollaat varmaan, katsot että saako kaikkein paskimmalla idealla reaktioita?

Onneksi olkoon, sait! 😀

Vierailija
239/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein lahjaksi edullisesti herkkukoreja. Ei siis oikeaa koria, vaan pakkaan muutaman kivan ruokakaupasta löytyvän tuotteen kinkunpaistopussiin joka on sellaista sellofaania. Sitten kortti ja paljon narua. Välillä laitan esimerkiksi italialaisia tuotteita tai esim. kesäisin mansikkamehua, keksejä ja muuta kesäherkkua.

Vierailija
240/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen usein lahjaksi edullisesti herkkukoreja. Ei siis oikeaa koria, vaan pakkaan muutaman kivan ruokakaupasta löytyvän tuotteen kinkunpaistopussiin joka on sellaista sellofaania. Sitten kortti ja paljon narua. Välillä laitan esimerkiksi italialaisia tuotteita tai esim. kesäisin mansikkamehua, keksejä ja muuta kesäherkkua.

Hyvä vinkki tuo sinun vinkkisi. Aikoinaan vein perheelle, jossa vierailin puolin ja toisin, niin korissa kaikkea hyvää ja laitoin sellofaania vielä ympärille. Tuo perhe otti sitten tavaksi tuoda samassa ostamassani korissa vuorostaan meille tullessaan jotain purtavaa. Tuo kori sitten seilaili vuoroin meillä ja vuoroin heillä.