Mitä lahjaksi, kun on vain vähän rahaa?
Loppukesälle osuu oikea suma juhlia/merkkipäiviä. Haluan kaikkia onnitella, mutta ongelmaksi nousee ettei ole paljoa rahaa. On kummilasten syntymäpäiviä ja kaverin ja läheisten pyöreitä syntymäpäiviä kuten 50-vuotisjuhlat. Onko 20 euroa liian vähän esim. pyöreitä täyttävälle? Moni varmaan antaa 50 euroa tms maksavan lahjan. En voi antaa niin paljoa, kun on yhteensä kuusi juhlaa/onniteltavaa. Yhdelle ainakin on kimppakeräys, johon voi osallistua. Hävettää kun ei olisi varaa laittaa siihen paljoa.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tuollaiset hienohelmat joiden pitää pestä pyyhkeet joka käytön jälkeen. Siinä sitä vasta tuhlataan luonnonvaroja, vettä, sähköä sekä kemikaaleja. Peskää itsenne puhtaaksi siellä suihkussa niin ei tarvi pyyhettä vaihtaa joka päivä! Jää sitten lapsillennekin luonnonvaroja tulevaisuutta varten.
Kun on rumia eriparipyyhkeitä niin eihän niitä huvita jättää näkösälle roikkumaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua stressaa kun tod.näk.saan kutsun hautajaisiin. Ei ole varaa ostaa vaatteita sinne, ei ole mustaa/tummaa sopivaa kaapissa. En haluaisi muutenkaan mennä sinne. Toivon etteivät kutsu minua. En voisi/kehtaisi kieltäytyä. Onneks lahjaa ei tartte viedä.
Se on jännä, että suomalaiset suosivat pukeutumisessa mustaa ihan liikaa, mutta hautajaisisiin ei ole mitään päällepantavaa.
Oikeasti, ei se ole muotinäytös, ei niiden vaatteiden tarvitse niin ihmeelliset olla, kunhan on tummaa ja hillittyä. Ymmärrän, jos tuo on tekosyy sille, että tuntuu vaikealta mennä hautajaisiin, mutta elämä on, joskus joutuu tekemään myös hankalalta tuntuvia asioita, kyllä siitä selviää. :)
Näin se on. Ei tarvitse ostaa vaatteita hautajaisiin. Taitaa olla sen verran kaukainenkin se hautajaisten päähenkilö, kun ei kommentoija edellä ole varma, että kutsutaanko vai ei. Noh kaikkien hautajaisiin ei ole pakko osallistua vaikka kutsuttaisiinkin. Relax
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko myös käsipyyhkeet aina kaapista ja yhden käytön jälkeen pyykkiin? Et koskaan roikota käsipyyhkeitä esillä? Tässähän nimenomaan oli ehdotuksena käsipyyhkeet kun ovat edullisempia kuin ne kylpypyyhkeet.
Käsipyyhkeet ja keittiöpyyhkeet toki ovat roikkumassa esillä, mutta yksi per naulakko eli vessassa yksi, kylpyhuoneessa yksi ja keittiössä yksi, kunnes vaihdetaan puhtaisiin. Jokainen pyyhe saa olla yksilöllinen eikä mitään "sarjaa", koska roikkuu yksin.
Eikö teillä ole kasvopyyhkeitä kaikille? Vai meneekö nekin joka ilta ja aamu yhden käytön jälkeen pesuun?
Vain Suomessa päivitellään ja paheksutaan viinipullon viemistä lahjaksi. Monissa muissa eurooppalaisissa maissa viinipullon vieminen suorastaan kuuluu esim. illalliskutsujen tai illanistujaisten etikettiin. Eikä se tarkoita sitä, että osallistujat joisivat itsensä humalaan. Tietenkin tässäkin pätee maalaisjärki; jos tietää toisen olevan alkoholisti, silloin viedään jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa päivitellään ja paheksutaan viinipullon viemistä lahjaksi. Monissa muissa eurooppalaisissa maissa viinipullon vieminen suorastaan kuuluu esim. illalliskutsujen tai illanistujaisten etikettiin. Eikä se tarkoita sitä, että osallistujat joisivat itsensä humalaan. Tietenkin tässäkin pätee maalaisjärki; jos tietää toisen olevan alkoholisti, silloin viedään jotain muuta.
Minä en ole saanut koskaan viinipulloa lahjaksi. Oli sitten mitkä juhlat tahansa. Veikkaan, että ei ole ihan normi Suomessa vielä tässä vaiheessa. Itse olen kyllä vienyt alkoholia lahjana käydessäni juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhkeet ovat myös osa sisustusta. Jollet ole aivan 100% varma toisen mausta ja tiedä millaista henkilö haluaa kylpyhuoneeseensa roikkumaan, niin tuollaiset esillä olevat jutut jätetään kauppaan.
Toisille varmaan ovat osa sisustusta, mutta ei meille. Meillä pyyhkeet eivät ole näyttelyesineitä vaan ihan käyttöesineitä. Ne haetaan makuuhuoneesta, niihin kuivataan kerran ja laitetaan sitten pyykkikoriin odottamaan pesua. Myöskään mitään uimapyyhkeitä ei pidetä näkyvillä roikkumassa vaan nekin pestään heti uimareissun jälkeen samoin kuin uimapuvutkin. Jokaisella on helposti erottuvat "suosikkipyyhkeet", mutta niiden ollessa pesussa voi käyttää jotain toista pyyhettä. Itseni kuivaan suihkun jälkeen käsipyyhkeen kokoiseen pyyhkeeseen ja tukkaan käärin pyyheturbaanin.
No kyllähän tästä saa käsityksen että joka käyttökerran jälkeen vaihtoon. En myöskään heittäisi pyykkikoriin märkää pyyhettä, alkaa haisemaan. Pyyhkeen pitää antaa kuivua ilmavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tuollaiset hienohelmat joiden pitää pestä pyyhkeet joka käytön jälkeen. Siinä sitä vasta tuhlataan luonnonvaroja, vettä, sähköä sekä kemikaaleja. Peskää itsenne puhtaaksi siellä suihkussa niin ei tarvi pyyhettä vaihtaa joka päivä! Jää sitten lapsillennekin luonnonvaroja tulevaisuutta varten.
Joka päivä? Ärsyttää nuo joka päivä suihkussa lutraajat. Itse käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa ja kuivaan itseni siihen käsipyyhkeeseen, joka kylppärissä sattuu roikkumaan. Sen laitan sitten samaan pyykkiin vaatteiden kanssa, joita siihen mennessä on kertynyt. Pyyheturbaaneja minulla on muutama. Tukka saa kuivua turbaanissa, en koskaan käytä fööniä. Käsisuihkua käytän kyllä päivittäin vessassa ja kainalot pyyhkäisen T-paitaa vaihtaessa kastelemalla sen T-paidan reunan. Siihen ei kulu pyyhkeitä. Suihkussa käytän suolasaippuaa ja tukan pesen kananmunan keltuaisella. En käytä dödöjä, naamarasvoja enkä aurinkorasvoja koskaan. Taidat itse tuhlata enemmän luonnonvaroja ja käytät kemikaaleja. Itselläni on kolme lasta, joille olen opettanut, ettei koko ajan tarvitse ostaa mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole saanut koskaan viinipulloa lahjaksi. Oli sitten mitkä juhlat tahansa. Veikkaan, että ei ole ihan normi Suomessa vielä tässä vaiheessa. Itse olen kyllä vienyt alkoholia lahjana käydessäni juhlissa.
Minä olen pian 60 ja olen saanut viinipulloja lahjaksi jo ainakin 30 vuotta. Enkä ole vieläkään alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä? Ärsyttää nuo joka päivä suihkussa lutraajat. Itse käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa ja kuivaan itseni siihen käsipyyhkeeseen, joka kylppärissä sattuu roikkumaan. Sen laitan sitten samaan pyykkiin vaatteiden kanssa, joita siihen mennessä on kertynyt. Pyyheturbaaneja minulla on muutama. Tukka saa kuivua turbaanissa, en koskaan käytä fööniä. Käsisuihkua käytän kyllä päivittäin vessassa ja kainalot pyyhkäisen T-paitaa vaihtaessa kastelemalla sen T-paidan reunan. Siihen ei kulu pyyhkeitä. Suihkussa käytän suolasaippuaa
Ja taisi mennä hernekin nenuun...
https://www.prisma.fi/tuotteet/100111994/peliko-lautapeli-inkan-aarre-d…
Ei ihan kahteen kymppiin saa, mutta kiva:
https://www.jollyroom.fi/vapaa-aika-harrastukset/ulkopelit/muut-lajit/b…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä? Ärsyttää nuo joka päivä suihkussa lutraajat. Itse käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa ja kuivaan itseni siihen käsipyyhkeeseen, joka kylppärissä sattuu roikkumaan. Sen laitan sitten samaan pyykkiin vaatteiden kanssa, joita siihen mennessä on kertynyt. Pyyheturbaaneja minulla on muutama. Tukka saa kuivua turbaanissa, en koskaan käytä fööniä. Käsisuihkua käytän kyllä päivittäin vessassa ja kainalot pyyhkäisen T-paitaa vaihtaessa kastelemalla sen T-paidan reunan. Siihen ei kulu pyyhkeitä. Suihkussa käytän suolasaippuaa
Siis kuivaat itsesi käytettyyn käsipyyhkeeseen? 🤮 Kainalotkin likaiseen T-paitaan?
Sinulla ei ole erillistä kasvopyyhettä myöskään?
Alan ymmärtää että kyse ei olekaan vain sokeudesta siihen että samanlaiset pyyhkeet näyttävät kauniilta, vaan jotain isompia ongelmia nyt on elämänhallinnassa. Tosin kyllähän sekainen koti ja muut ongelmat usein kulkevat käsi kädessä.
Olet varmaan myös näitä jotka vaativat vierailta lahjoja juhlien sisäänpääsymaksuna?
Jotkut elävät kyllä pellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheessä pestään pyykkiä joka päivä, siinä samassa ne harrastusvermeet ja pyyhkeet menee. Täysiä koneellisia pestään vai mitä kuvittelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko myös käsipyyhkeet aina kaapista ja yhden käytön jälkeen pyykkiin? Et koskaan roikota käsipyyhkeitä esillä? Tässähän nimenomaan oli ehdotuksena käsipyyhkeet kun ovat edullisempia kuin ne kylpypyyhkeet.
Käsipyyhkeet ja keittiöpyyhkeet toki ovat roikkumassa esillä, mutta yksi per naulakko eli vessassa yksi, kylpyhuoneessa yksi ja keittiössä yksi, kunnes vaihdetaan puhtaisiin. Jokainen pyyhe saa olla yksilöllinen eikä mitään "sarjaa", koska roikkuu yksin.
Eikö teillä ole kasvopyyhkeitä kaikille? Vai meneekö nekin joka ilta ja aamu yhden käytön jälkeen pesuun?
Mitä ihmeen kasvopyyhkeitä? En meikkaa, enkä pese naamaa jatkuvasti. Jos joskus pesen, kuivaa naama ihan ilman pyyhettäkin. Kesäkuumalla pojallani on kyllä valkoisia minikokoisia "hikipyyhkeitä", joilla kuvaa naamaansa, mutta käytössä oleva pyyhe ei roiku kylppärissä vaan lojuu jossain pojan tavaroissa.
Viinipullo tai kuohuviinipullo on ihan hyvä lahja. Ainoastaan pienten lasten perheeseen en veisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhkeet ovat myös osa sisustusta. Jollet ole aivan 100% varma toisen mausta ja tiedä millaista henkilö haluaa kylpyhuoneeseensa roikkumaan, niin tuollaiset esillä olevat jutut jätetään kauppaan.
Toisille varmaan ovat osa sisustusta, mutta ei meille. Meillä pyyhkeet eivät ole näyttelyesineitä vaan ihan käyttöesineitä. Ne haetaan makuuhuoneesta, niihin kuivataan kerran ja laitetaan sitten pyykkikoriin odottamaan pesua. Myöskään mitään uimapyyhkeitä ei pidetä näkyvillä roikkumassa vaan nekin pestään heti uimareissun jälkeen samoin kuin uimapuvutkin. Jokaisella on helposti erottuvat "suosikkipyyhkeet", mutta niiden ollessa pesussa voi käyttää jotain toista pyyhettä. Itseni kuivaan suihkun jälkeen käsipyyhkeen kokoiseen pyyhkeeseen ja tukkaan käärin pyyheturbaanin.
No kyllähän tästä saa käsityksen että joka käyttökerran jälkeen vaihtoon. En myöskään heittäisi pyykkikoriin märkää pyyhettä, alkaa haisemaan. Pyyhkeen pitää antaa kuivua ilmavasti.
Niin pestään samalla kuin uimapuvutkin. Uimapyykki pestään aina samana iltana, mutta suihkupyyhe saattaa odotella lisää pestävää, jos pyykkikori ei ole täynnä. Puolityhjässä pyykkikorissa märkä pyyhe voi olla ilmavasti korin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pian 60 ja olen saanut viinipulloja lahjaksi jo ainakin 30 vuotta. Enkä ole vieläkään alkoholisti.
Sinulla onkin erilaiset sukulaiset ja tuttavat. Minulla on pihit sukulaiset, niin ei ne mitään juomisia tuo saatikka muutakaan. Aina voi sen viinipullon kumota omaan kurkkuunsa, kunhan ei vain muille anneta lahjaksi missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen kasvopyyhkeitä? En meikkaa, enkä pese naamaa jatkuvasti. Jos joskus pesen, kuivaa naama ih
Kasvot keräävät ilman pölystä pelkästään paljon likaa. Kasvot ovat yksi kehon lioittuvimmista kohdista. Kasvojen pesu on perushygieniaa samoin kuin käsien, intiimialueiden, kainaloiden ja jalkojenkin pesu. Kokovartalosuihkussa ei minunkaan mielestä tarvi joka päivä käydä jollei sitten ole hikoillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa esim Fazer storesta vaikkapa kahviboksi jos on kahvinjuojia
Ihmisparka voi olla vaikka sekä verenpaine- että närästyslääkityksellä. Lääkäri rajoittanut kahvinjuomista. Sitten ne kahvien rasvat härskiintyvät myös avaamattomissa pakkauksissaan. Edes pakastaminen ei estä sitä.
Lahjaa ei ole pakko käyttää. Sen voi vaikka antaa eteenpäin. Oon itse saanut vaikka kuinka monta muumimukia. En erityisemmin pidä Muumeista enkä etenkään ko. teeman artikkeleista, joten olen antanut kaikki eteenpäin.
Pitääkö mun nyt heittää roskiin 8 vuotta sitten ostamani sellofaanirulla ettei kukaan luule että en pitäisi Ukrainan puolta? Kuinka moni edes tietää ettei muualla maailmassa valmisteta sellofaania, tai muualta tulleesta öljystä? Ja käytetäänhän sitä vielä nytkin yleisesti joka paikassa!
Ja nämä mainitsemani lahjapullat vei päivänsankari kotiinsa, niitä ei laitettu yhteiseen jakoon, varsinkaan nyt kun juhlat olivat ravintolassa. Ja leipoja tiesi ettei juhlakalu ole allerginen millekään.