Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tesla sähkövatkainmies kertoo murtuneella äänellä kokemuksiaan

Vierailija
05.07.2024 |

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy teslamiehiä ja heidän lapsiaan. Ikävä kiduttaa lapsia jääkylmässä autossa ja tapella asiakaspalvelun kanssa.

Vierailija
122/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on polttomoottoriauto (Volvo XC60 vm. 2020) ja miehellä vähän uudempi Tesla  (älkää kysykö mikä malli, en muista). Tesla on monin tavoin ylivertainen mun autoon verrattuna ja sillä me yleensä liikutaan kun mennään yhdellä autolla. Mutta oltaisko omalla rahalla ostettu? Tuskin. Tää on työsuhdeauto.

Mainitse yksikin muu asia kuin 0-100km/h kiihtyvyys jossa tesla yltäisi edes suunnillee  XC60 volvon tasolle.

Olen istunut melkein päivittäin duunikaverien Y, 3 ja X-mallien kyydissä ja kerran toimarin S-mallissa.

Kaikkien laatuvaikutelma on aivan surkea. Edes Daciassa ei hyväksyttäisi esim tällaisia vaihteluita korin paneelien raoissa eikä autossa ole yhtään osaa joka tuntuisi olevan millin tarkasti paikallaan tai täydellisen suorassa mutta tuo on sama kaikissa jenkkiautoissa. 

Sisustuksen materiaalit eivät todellakaan anna kalliimmissakaan mitään luksusvaikutelmaa vaikka ovat sentään asiallisia. Vuoden ikäisissä kuuluu jo järjestään ihme natinoita ja kolahduksia ajossa.

Paskinta tesloissa on melu ja varsinkin sen laatu. Asiaan voi vaikuttaa lisävarusteena ruksitut renkaat mutta näin meluisaa ja varsinkin melun laadun takia halvalta tuntuvaa ajopeliä saa hakea jostain alle 20t€ hintaluokasta.

Ajomukavuus on ihan yhtä surkea mihin ne renkaat taas vaikuttavat. Jokainen asfaltilla ollut isompi sepelinmurukin tuntuu penkin läpi ja karkean asfaltin suorastaan tuntee eikä ainoastaan kuule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on polttomoottoriauto (Volvo XC60 vm. 2020) ja miehellä vähän uudempi Tesla  (älkää kysykö mikä malli, en muista). Tesla on monin tavoin ylivertainen mun autoon verrattuna ja sillä me yleensä liikutaan kun mennään yhdellä autolla. Mutta oltaisko omalla rahalla ostettu? Tuskin. Tää on työsuhdeauto.

Mainitse yksikin muu asia kuin 0-100km/h kiihtyvyys jossa tesla yltäisi edes suunnillee  XC60 volvon tasolle.

Olen istunut melkein päivittäin duunikaverien Y, 3 ja X-mallien kyydissä ja kerran toimarin S-mallissa.

Kaikkien laatuvaikutelma on aivan surkea. Edes Daciassa ei hyväksyttäisi esim tällaisia vaihteluita korin paneelien raoissa eikä autossa ole yhtään osaa joka tuntuisi olevan millin tarkasti paikallaan tai täydellisen suorassa mutta tuo on sama kaikissa jenkkiautoissa. 

Sisustuksen materiaalit eivät todellakaan anna kalliimmiss

Mutta CyberTruck on parempi kuin sun haiseva kiinalainen vulva.

Vierailija
124/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on yleisesti aivan liian suuret luulot siitä kuinka lyhyt heidän tankkaus ja wc-taukonsa ovat. Tankki + wc on käytännössä vartti yhtään isommalla liikenneasemalla kun jo siirtymisiin menee useita minuutteja.

En ole kyllä suomessa vielä niin isoon liikenneasemaan törmännyt, että pelkkä tankki ja wc vartin haukkaisi. Toki jos joutuu molempiin jonottamaan, niin meneehän sitä aikaa. Tai jos ei tahdo oikein toimitukset muuten onnistua. Toki jos lähdetään laskemaan siitä, että poistuu moottoritieltä ja lopettaa laskemisen siihen, kun on palannut sinne, niin aikaa kuluu, mutta eipä sitä sähköautoa saa laturiin heti rampilla kuitenkaan.

Vierailija
125/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman viduttelis jos joutus ajaan töihin kun autossa -30 astetta.

Kai se menis jos hyvät aluskerrat ja pilkkihaalari, karvahattu ja hansikkaat.

Toi 30 pakkasta on kyllä semmonen sää, että perinteiset bensikset on kovilla. Meinaan kokemusta on: lämpöä tulee vasta usean kymmenen km:n jälkeen ja kaikki hihnat ym. liikkuvat osat on niin maan kankeita.

Sähköauto sen sijaan - jos on ollut seinässä kiinni - toimii paljon paremmin noissa lämmöissä, toki range on paljon pienempi kuin kesällä.

Jutun auto on ilmeinen maanantaikappale, joka pitäisi pistää vaihtoon. Näitä löytyy kaikista merkeistä ja malleista.

Hyvin kulki Tesla 40 asteen pakkasessakin viime talvena.

Kulki varmasti hyvin. Mutta jostain syystä nelostietä kun ajelin silloin 30 asteen pakkasella, niin jyväskylästä sai noin tunnin ajaa pohjoiseen päin, ennen kuin ensimmäinen tesla tuli vastaan. Yleensä niitä tulee jatkuvasti.

Vierailija
126/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti suuresti se, että iPhone ja Tesla korreloi vahvasti keskenään. Käytännössä kaikilla Tesla-kuskeille on omena - ja Teslattomat omenan omistajat haaveilevat saavansa joku päivä molemmat.

Vierailija
127/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa olet kiihdyttänyt tällä viikolla 3.1 sekuntia 0-100 km/t ja mihin käytit näin säästyneen ajan? Ymmärrätkö yhtään mitään mistään muista auton ajo-ominaisuuksista kuin 

Nämä 9-vuotiaan pippelistä ja uhosta kärsivät Teslakuskit tosiaan vinguttavat ensimmäiset kolme kuukatta joka valoista arpanopat vaaterissa niin kovaa kuin kippo lähtee kunnes

a) vastaan tulee lopulta väistämättä poliisiauto joka mittaa 80-90km/h valoista täysillä kiihdyttäneelle infantiilille 30km/h alueella.

b) ne lisävarustelistalta ruksitut leveimmät 20" renkaat on vingutettu hetkessä sileäksi 2,5 tonnia painavan auton alla täyskaasukiihdytyksillä. Hintaluokka lähempänä tonnia kappale.

Liisarikaan ei pelasta koska leasing-firma ilmoittaa että kyse ei ole normaalista kulumisesta vaan auto tahallisesta vahingoittamisesta. 

Älä liioittele kustannuksia. Tesla Model Y performancessa on vannekoko 21. Sekarengastus 255/35Z21, 275/35ZR21. Uudet merkkirenkaat maksaa 1500-1700e per 4kpl.

Ei ollu mitään ongelmia kahvojen tai ikkunoiden kanssa talvella. Vanhemmissa kolmosissa oli, mutta nykyään on käytössä parempi ratkaisu ovitiivisteeseen.

Vierailija
128/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme ja kumma kun Norjassa Teslat toimii moitteetta mutta Suomen lakeuksilla ei perkele ei sitten millään.

Vierailija
129/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihme ja kumma kun Norjassa Teslat toimii moitteetta mutta Suomen lakeuksilla ei perkele ei sitten millään.

😁😁😁

Teslan omistajat menivät nälkälakkoon Norjassa (ja niin edelleen)

https://www.iltalehti.fi/iltvautot/a/6cb11534-452f-405b-4a91575f9b71

Vierailija
130/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seiska.fi/katso/jateshokki-norjassa-uudenkarheita-sahkoauto…

Jäteshokki: Norjassa uudenkarheita sähköautoja viedään surutta romuttamolle taustalla erikoinen syy: "Ei järin ympäristöystävällistä"

Vierailija
131/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin verohelpotuksin tuetaan sähköautoja.

Onko sähköauto vain suuri kupla, joka odottaa puhkeamista?

Autotuojien toimitusjohtaja: Norjassa kannustimet sähköautolle jopa 20 000 euroa

https://moottori.fi/uutinen/autotuojien-toimitusjohtaja-norjassa-kannus…

Vierailija
132/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin verohelpotuksin tuetaan sähköautoja.

Onko sähköauto vain suuri kupla, joka odottaa puhkeamista?

Autotuojien toimitusjohtaja: Norjassa kannustimet sähköautolle jopa 20 000 euroa

https://moottori.fi/uutinen/autotuojien-toimitusjohtaja-norjassa-kannus…

Niin rikas kuin köyhä on yhtä tyhmä ilmaisten muoviämpärien äärellä. Ihminen on vain hiton tyhmä. Paitsi minä.

Vierailija
133/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen käyttäjä. Joka vuosi säästän noin 5000€ polttoaineista. 

Vierailija
134/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tyyväinen pm-auton käyttäjä. Joka vuosi säästän noin 50 000€ kun en teslaa osta.

Vierailija
135/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi mahtavaa. Meillä menee bensaan noin 150 euroa kuukaudessa, ja autossa rahaa kiinni noin 7000 euroa.

Vierailija
136/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli ajat ihan koko ajan paitsi silloin kun auto on latauksessa?

Vierailija
137/152 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ajan noin 60tkm vuodessa. Työmatkoihin menee 45-60min per suunta (90km) ja sitten muitakin ajoja. 

Vierailija
138/152 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ajan noin 60tkm vuodessa. Työmatkoihin menee 45-60min per suunta (90km) ja sitten muitakin ajoja. 

Taas tesla-sebi kertoo satuja. Jos vuodessa on työpäiviä normaalisti 220, niin ajat tuo 180km työmatka-ajon lisäksi joka ikinen päivä, 365 päivää, noin 56 km. 

Milloin lataat, milloin lepäät? Milloin puhut totta?

Vierailija
139/152 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tesla-sebi kertoo satuja. Jos vuodessa on työpäiviä normaalisti 220, niin ajat tuo 180km työmatka-ajon lisäksi joka ikinen päivä, 365 päivää, noin 56 km. 

Milloin lataat, milloin lepäät? Milloin puhut totta?

En ole tuo vastaaja mutta työpäivän aikana ja/tai öisin ne autot yleensä ladataan. 

Vierailija
140/152 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä pahoinvointi sähköautossa ..onko syy kaupan purkuun ? Säteilee niin kun akku on hetken täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme